Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zakres czynności dla sekretarki
strony: [ 1 ]
Basik20-09-2004 15:59:13   [#01]
Potrzebuję zakresu czynności dla sekretarki ( gimnazjum 250 uczniów. 27 pracowników). Może macie coś gotowego do przeróbki.
AnJa20-09-2004 16:01:22   [#02]
Sekretarki takiej w ogóle, czy sekretarza szkoły z funkcyjnym?

Chyba kiedyś z edukatora to ściągnąłem.
Basik20-09-2004 18:03:57   [#03]
sekretarki jako takiej a właściwie z siatki płac referent. W szkole nie ma księgowości ani kadr. Wszystko w sekretariacie z jednoosobową obsadą. Patrzyłam na ten w edukatorze, ale szukam innych przykladów.
Grażyna20-09-2004 19:25:29   [#04]
zerknij na www.edukator.net.pl wiem, że Henio miał tam zekresy czynności dla pracowników niepedagogicznych.
Grażyna20-09-2004 19:26:03   [#05]
ale jestem trąba, sorki basik, nie doczytałam
słońce321-09-2004 11:04:42   [#06]
wysyłam ci na twój adres internetowy
słońce321-09-2004 11:07:07   [#07]

 

 

 

 

 

Zakres czynności sekretarki

 

 

  1. Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
  2. Prowadzenie wykazu pism przychodzących i wychodzących ze szkoły.
  3. Odbiór korespondencji z Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Lublin oraz Kuratorium Oświaty w Lublinie (poniedziałek, czwartek).
  4. Przechowywanie akt i dokumentów.
  5. Kompletowanie aktów prawnych.
  6. Udzielanie interesantom informacji.
  7. Przechowywanie i zabezpieczanie pieczątek.
  8. Prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania.
  9. Przyjmowanie telefonów i telefonogramów, informowanie dyrekcji o sprawach służbowych zgłaszanych telefonicznie.
  10. Rozliczanie rozmów telefonicznych zamiejscowych.
  11. Przepisywanie pism służbowych, obsługa kserografu, komputera.
  12. Przestrzeganie przepisów p. poż i bhp podczas pracy z zabezpieczeniem sekretariatu na koniec urzędowania.
  13. Zaopatrywanie pracowników i uczniów w abonamenty autobusowe.
  14. Prowadzenie kontrolki wydawanych biletów MPK na przejazdy służbowe.
  15. Prowadzenie archiwum szkolnego.
  16. Prowadzenie wspólnie z zastępcą dyrektora szkoły dokumentacji wypełniania obowiązku szkolnego przez dzieci  zamieszkałe w rejonie i poza rejonem szkoły.
  17. Prowadzenie księgi ewidencji.
  18. Zaopatrywanie uczniów w legitymacje szkolne, przedłużanie ważności legitymacji szkolnych, pracowniczych i ubezpieczeniowych.
  19. Prace w zakresie sprawozdawczości statystycznej ze swojego odcinka pracy.
  20. Prowadzenie kasy szkoły, przyjmowanie wpłat na konto środka specjalnego szkoły.
  21. Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji.
  22. Obowiązkowy wymiar pracy 40 godzin tygodniowo (7:30-15:30).
  23. Przestrzeganie przepisów o odpowiedzialności materialnej.
  24. Prowadzenie raportów kasowych:

-         środka specjalnego

-         funduszu socjalnego

-         konta budżetowego

  1. Wypłata wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników szkoły.
  2. Wypożyczanie z sekretariatu za potwierdzeniem. Magnetofonów szkolnych.
  3. Inne pilne prace wynikające z potrzeb szkoły lub zlecone przez dyrekcję.

 

 

Przyjęłam do wiadomości

i ścisłego przestrzegania

 

 

............................................

          (data i podpis pracownika)
słońce321-09-2004 11:11:56   [#08]
mam nadzieję że się przyda-pozdro
Basik21-09-2004 11:41:39   [#09]
dzieki wszystkim. jesteście kochani!!!
micali21-09-2004 19:59:43   [#10]

i jeszcze wszystko co tylko się da, od tego są sekretarki, lub samodzielni referenci, nikt ich nie zauważa, widzą je wtedy jak trzeba coś zrobić, a one muszą wszystko wiedzieć, znać się na wszystkim, wszystkich zastępować i etc.

Zapomnieliście dodać jeszcze kadry chyba?

pozdrawiam :) SEKRETARA

Basik22-09-2004 10:05:17   [#11]
Kochana sekretarko!!! Zauważamy Was,a jakże. Szczególnie wtedy, jak pracujecie dobrze. Ale zastanawiam się, dlaczego ja i moja wice bardzo często musimy zostawać po godzinach pracy, a moja sekretarka wychodzi równo o 15:30 codziennie. Albo to ona powinna nas uczyć organizacji pracy, albo trzeba jej coś z naszej działki dołożyć ;-)
micali22-09-2004 11:21:57   [#12]

Ja pracuję od 7 do 15, często, bardzo często popołudniami siedzę w domu żeby zrobić pilne papiery, sprawozdania, i inne rzeczy. Jak trzeba zostać w pracy - zostaję bez problemu. Ponadto w soboty i niedziele prowadzę jako sekretarka na umowę zlecenie z inna firmą szkołę zaoczną - w tym czasie też robię papiery z mojej szkoły podstawowej.

Wieczorami w domu siedzę w necie, ażeby śledzić zmiany czy nowości zamieszczane w internecie, ponieważ w pracy często brakuje na to czasu. Znam bardzo dobrze obsługę komputera i programów komputerowych, mimo iż mam tylko wykształcenie średnie z maturą.

Prowadze bhp, kadry, uczniów i wszystko co tylko możliwe, pomagam w prowadzeniu sklepiku, był czas że robiłam dyplomy, listy gratulacyjne itp na zakończenie roku szkolnego.

 W tym roku szkolnym mam tylko 215 uczniów i 25 osób zatrudnionych.

A pracy się nie boję, wiem, że popełniłam błąd pokazując, że zbyt wiele umiem i zawsze poradze sobie, nie patrząc na "urzędowe" godziny pracy.

Pozdrawiam Was i życzę miłego dnia.

micali22-09-2004 11:23:27   [#13]
Jak trzeba to zastępuje nawet nauczyciela na lekcji, rzadko to się zdarza, ale wiecie, ze są nagłe sytuacje kiedy nie ma kogo dać na zastępstwo.
Basik22-09-2004 14:34:51   [#14]
jeśli szukasz pracy - przyjmę Cię z otwartymi rękami ;-)
słońce320-10-2004 13:31:23   [#15]
pracowałam jako sekretarka-jest fuul roboty i to zależy chyba w której szkole dyrektor robi za sekretarkę.....akurat w moim przypadku to ja siedziałam przykuta do krzesła i komputera odrywając tylko tyłek aby zrobić kawkę dyrektorowi. więc wszystko zależy od współpracy i kontaktów -w moim przypadku robiłam aż za dużo i powiem jedno czasami nie warto aż tak się starać i tak za to nikt nie podziękuje ! nerw mnie bierze na samą myśl o tym że dyrektorzy (w większości przypadków) nie potrafią docenić pracy innych -nawet głupię dziękuje jest jakąś minimalną satysfakcją!
Mada4520-10-2004 18:29:07   [#16]
a co to znaczy w większości przypadków?
słońce321-10-2004 08:52:19   [#17]
w większości przypadków?????? chyba jasne nie? na kilkanaście osób z którymi rozmawiałam 3 osoby wyraziły się pozytywnie. pozdro
Basik21-10-2004 09:47:10   [#18]
słońce moje kochane! Czy Ty wiesz, jak pracują dyrektorzy w większości przypadków? Na kilkadziesiąt osób, z którymi rozmawiałam, tyrają jak jakieś woły. Dziękują nam najczęściej kwiatkiem na DEN, ale i Wy go wtedy dostajecie. Nie przeczę, że praca w sekretariacie szkoły wymaga wiedzy, również z zakresu organizacji pracy własnej.Że jest jej dużo, że różnorodna. A wielu dyrektorów to tej kawy zrobionej przez sekretarkę, nawet nie zdąży wypić.
Bogusława21-10-2004 12:11:40   [#19]
Myślę,że jest to temat złożony, jak wiele w oświacie ! Jestem sekretarzem szkoły w zespole złożonym z czterech szkół - ok.130 pracowników. Prowadzę sprawy uczniowskie dla wszystkich tych szkół / a co za tym idzie wszelka sprawozdawczość i informacje dla organów prowadzących i nadzorujących x 4/, a także kadry dla wszystkich pracowników.Nie pytam co do mnie należy, robie to co w danym momencie jest potrzebne, staram się maksymalnie odciążać od niektórych spraw mojego szefa. Wystarczy, że go poinformuję,że coś było do zrobienia.Na bieżąco śledzę zmiany w prawie oświatowym, żeby uprzedzać szefa. Staram się załatwiać wszelkie sprawy nauczycielskie w miarę samodzielnie - szef i tak ma a wiele na głowie, załatwaia tylko to, co wymaga jego niezbędnej decyzji.Myslę,że dzięki temu,że mam juz niezły staż w oświacie, jestem w miarę przygotowana na wszelkie "niespodzianki" ze strony organów prowadzących i nadzorujących.     Na szczęście nie prowadzę księgowości - mamy odrębną :))))
Pozdrawiam wszystkie sekretarki - trzymajcie się, tak naprawdę nasi szefowie nas cenią, tylko chyba boją się rozpieszczać ? :)))
słońce325-10-2004 13:34:36   [#20]

basik żyjemy w całkiem innych warunkach i z inną dyrekcją. Czasami już mi się śmiać chce jak patrzę na to jak inni tylko pierdzą za przeproszeniem w skórzany fotel a my zapieprzamy jak woły po godzinach żeby wyrobić się ze wszystkim i w dodatku wykonuje się czynności które nie są ujęte w przydziale czynności-śmiechu warte. Pozdrawiam  i trzymajcie się moocno.

Bogusia dzięki za pozdro mam nadzieję że ta praca pozwoli mi się dalej rozwijać i wykorzystać wiedzę dla własnej satysfakcji. bynajmniej ja i moje koleżanki będziemy miały jakiś komfort psychiczny.

Magosia11-12-2006 21:15:18   [#21]

Podnoszę wątek

- szukam dobrych wzorów.

Muszę uaktualnić zakres czynności - odkąd zostalam szefem niewiele się zmieniło na piśmia, a w życiu wiele- stąd przedświateczna może potrzeba robienia porządków.

Znam propozycją z edukatora, ale chętnie poczytalabym inne zakresy- będe ogromnie wdzięczna za podesłanie mi takowych:-)

Interesują mnie zwłaszcza takie, gdzie tzw. Gzeas czy Zeas jest w gminie- co należy u Was do czynności sekretarza/referenta szkoły?

DYREK11-12-2006 21:34:25   [#22]

dawne : http://www.oskko.edu.pl/forum/katalog.php?t=886&c=87&sc=89

i nowe:

"Podstawowym zadaniem sekretariatu jest ochrona czasu dyrektora, uwalnianie dyrektora od załatwiania niektórych spraw merytorycznych, jak też od wykonywania wielu różnorodnych czynności biurowych, czyli stworzenie jak najlepszych warunków dla sprawnego wykonywania funkcji kierowniczych przez dyrektora."

http://sekretariat.nf.pl/artykuly/artykul_6939.htm

Magosia11-12-2006 21:40:49   [#23]

Dyrku:-)

Jak to pięknie brzmi....marzy mi się tak :-)

"Podstawowym zadaniem sekretariatu jest ochrona czasu dyrektora, uwalnianie dyrektora od załatwiania niektórych spraw merytorycznych, jak też od wykonywania wielu różnorodnych czynności biurowych, czyli stworzenie jak najlepszych warunków dla sprawnego wykonywania funkcji kierowniczych przez dyrektora."

Magosia12-12-2006 21:16:11   [#24]

Uśmiecham się pięknie:-)

Mam dwa zakresy czynności - jeden z Edukatora, drugi też od mądrej  Forumowiczki. Gdyby jeszcze ktoś mi podesłał - albo wkleił - cały czas porównuję różne wersje.

Myślę o zmianie referenta na sekretarza, dlatego interesuje mnie taki szerszy zakres.

Aniu- Ta od gaby- możesz się podzielić swoim przydziałem? 

Jak skończę ( kompilację, porównywanie i dopracowywanie)to obiecuję zamieścić w plikach.

alina5213-12-2006 10:33:46   [#25]

A może taki się przyda jestem sekretarzem szkoły

 

1.     Prowadzenie ewidencji uczniów, losów absolwentów, zapisów do klas O i I , sporządzanie list dzieci, prowadzenie księgi uczniów.

2.     Wyrabianie i ewidencja legitymacji uczniowskich i pracowniczych.

3.     Załatwianie spraw związanych z przyjęciem i przejściem uczniów do szkoły.

4.     Opracowywanie sprawozdań GUS.

5.     Obsługa faxsu i ksero dla potrzeb kancelarii i dyrekcji.

6.     Prowadzenie rozdzielnictwa i  ewidencji, zabezpieczenie i przechowywanie pieczęci urzędowych i druków ścisłego zarachowania.

7.     Prowadzenie korespondencji służbowej zgodnie z instrukcją kancelaryjną i wykazem akt.

8.     Prowadzenie i przechowywanie akt zgodnie z właściwą klasyfikacją spraw (archiwum).

9.     Wystawianie zaświadczeń, ewidencja pracowników.

10. Ewidencja telefonogramów, dokonywanie odbioru i rejestrowanie korespondencji.

11. Zamawianie dzienników szkolnych ,  świadectw i innych druków szkolnych.

12. Prowadzenie archiwum szkolnego w zakresie ustalonym instrukcja kancelaryjną.

13. Prowadzenie spraw kadrowych .

14. Sporządzanie danych wyjściowych do listy płac dla wszystkich pracowników

15. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ubezpieczenia dzieci.

16. Przyjmowanie interesantów, udzielanie informacji, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych osób.

17. Gromadzenie informacji dla dyrektora szkoły. 

18. Wykonywanie innych poleceń dyrektora  lub osób go zastępujących.

 

 

 

 

                                                                                       Obowiązki powierzył:

 

                                                                                        .....................................

  

ankate13-12-2006 10:43:53   [#26]
Nno dobra, a jak ktoś ma tylko sekretarza szkoły, to też może te czynności mu powierzyć. Nie powiem, ale by mnie to nieco odciążyło...tylko nie wiem czy sekretarka by dała radę, bo jeszcze ma płace, skarbowy, zus-y i całą masę takich tam...
Magdat13-12-2006 10:55:03   [#27]

 Matko, płace, skarbowy, zus-y i całą masę takich tam

robi Tobie Anakte sekretarka, to jakie czynnosci Ty chcesz jeszcze jej powierzyć??

ankate13-12-2006 11:09:12   [#28]
Nno właśnie, dzięki Magdat, za postawienie do pionu. Zazdroszczę tym co mają sekretarki, bo ja mam sekretarza szkoły i  większość obowiązków powyższego zakresu należy do mnie /a nade mną nikt się nie użali... i  z-cy też nie mam.
Magdat13-12-2006 12:50:49   [#29]

Może ja nie wiem dokładnie co robi sekretarz a co sekretarka (sądziłam że to to samo)...

Rzeczywiście jest różnie w różnych placówkach. U nas jest: sekretarz(pot. sekretarka), kierownik, ksiegowa i referent... i dyrektor + 2 wice. Każdy wydaje sie dużo pracuje...Dletego jak słyszę że sekteratce do jej obowiązków(jak w #25) należą jeszcze obowiązki ksiegowosci i kadr i jeszcze cosik... to mi żal tych sekretarek. I uzale sie nad Tobą że masz tak okrojoną kadrę i że wszystko spada tylko na Was dwóch(Ciebie i sekretarz):)

ankate13-12-2006 12:55:40   [#30]
Takie są uroki małych szkół, robić trzeba to samo co w dużych, a kadra okrojona. Żeby ci poprawić humor to nie tylko tak z administracją... Mam np n-lkę, która ma kwalifikacje i prowadzi muzykę, technikę, plastykę, wf i nie myśl, że zbija kokosy = 1 etat + 1 godzina ponadwymiarowa :-)
katarzs23-10-2016 12:53:11   [#31]

To stary, ale wciąż aktualny wątek. Mam takie pytanie: czy w Państwa szkołach pracownik sekretariatu: sekretarz, referent, specjalista, czy coś innego, zajmuje się organizacją egzaminów zewnętrznych, a jeśli tak, to w jakim zakresie?

elrym23-10-2016 18:02:20   [#32]

w mojej dawnej szkole:

sekretarka wprowadza wszystkie dane do OBIEGu (od początku do końca)

drukuje listy

ustawia stoliki przed egzaminem i sprawdzianem

wypełnia sprawozdanie końcowe wspólnie z dyrektorem

 

ola 1324-10-2016 07:45:22   [#33]

ustawia stoliki przed egzaminem i sprawdzianem

To raczej należy do ekipy nadzorującej przebieg sprawdzianu. To oni odpowiadają za jego organizację.

Tak sobie pomyślałam, biedna sekretarka, jeśli musi jeszcze stoliki i krzesła ustawiać. U mnie robią to nauczyciele.

wypełnia sprawozdanie końcowe wspólnie z dyrektorem

To z zastępcą przewodniczącego szkolnego zespołu nadzorującego, tak misie wydaje. :-)

Sporo jak na sekretarkę, bo kto w takim razie  robi GUSy, majątek, papierologię finansową i uczniowską, pisma przychodzące-wychodzące?!

 

katarzs25-10-2016 18:08:20   [#34]

Dziękuję. U mnie podobnie jak u elrym, do tego wszystkie powołania zespołów egz. i nadzor. Taki stan zastałam. W mojej poprzedniej szkole dane uczniów do systemu wprowadzał wicedyrektor. Zastanawiam się, czy sekretarka nie ma za dużo obowiązków, stąd moje pytanie.

elrym25-10-2016 20:56:18   [#35]

olu13, opisałam, jak było w mojej dawnej szkole(o czym wspominałam na wstępie), nie ja byłam w niej szefem

:-)

Kasia pytała,więc odpowiedziałam

pozdrawiam ;-)

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]