Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Oceniania cd.
strony: [ 1 ][ 2 ]
Leszek21-09-2004 22:09:35   [#51]

no kurcze zapomniałem...

szczególnie pozdrowić "szwagra"

pozdrawiam

JarTul21-09-2004 23:04:51   [#52]

Krystyno...

a może te 30 stron do wymiany plików... :-)))
Liwa21-09-2004 23:18:42   [#53]
Przecież w klasach programowo najwyższych w danej szkole nie ma egzaminów poprawkowych.
BożenaB21-09-2004 23:25:50   [#54]
Teraz już są ...
hania22-09-2004 00:03:46   [#55]

zespół, który u nas pracował nad zmianami

wydumał takie cóś:

tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana oceny z zajęć edukacyjnych - egzamin sprawdzający ( i tu procedura: kto, kiedy - właśnie: 3 dni przed klasyfikacją, jeśli przewidywane miesiąc wcześniej, czy to nie za późno?)

tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana oceny zzachowania:

propozycja brzmi tak:

1.        Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zwrócić się do dyrektora gimnazjum w formie pisemnej w terminie 3 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej o ponowne ustalenie rocznej oceny zachowania.

2.        Wniosek o ponowne ustalenie rocznej oceny zachowania rozpatruje zespół w składzie:

1)wychowawca klasy

2)pedagog szkolny

3)klasowy rzecznik praw ucznia.

3.        Decyzje o przyjęciu lub odrzuceniu wniosku podejmuje wychowawca klasy

po zasięgnięciu opinii zespołu.

źle mi tu brzmi to "poprawianie"

oraz 3 dni przed klasyfikacyjnym - na bazie wcześniejszych waszych dyskusji....

poproszono mnie o konsultację - pomóżcie...

wcześniej w statucie proponuję zapis:

3. Oceny klasyfikacyjne śródroczne z zajęć edukacyjnych i zachowania pełnią funkcję informacyjną dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) i nie podlegają procedurom poprawiania

dalibyście?

 

ogólnie, jeśli chodzi o zachowanie - nie ma u nas punktów, jest samoocena, klasowy zeszyt wyróżnień i uwag (i cała procedura statutowych kar i nagród za nie - każde 3 uwagi negatywne np to kolejna kara statutowa: upomnienie wychowawcy, nagana wychowawcy, zakaz udziału w imprezach, upomnienie, potem nagana dyrektora, powiadomienie pisemne rodziców(druk) o nagannym zachowaniu, przeniesienie do równoległej klasy...) podobnie opracowany system nagradzania

i zachowanie ocenia wychowawca biorąc pod uwagę zeszyt uwag, kryteria ze statutu i samoocenę...

a kryteria - w propozycji brzmią tak:

 

§ 35

 

           Kryteria ocen zachowania:  

 

Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:

1) spełnia kryteria na ocenę bardzo dobrą,

2) jest pozytywnym wzorem do naśladowania dla innych uczniów w klasie i szkole,

3) nie ma uwag negatywnych,

4) otrzymał co najmniej list pochwalny wychowawcy do rodziców,

5) dostarcza usprawiedliwienia wszystkich nieobecności w terminie wyznaczonym przez Statut Szkoły oraz nigdy nie spóźnia się na lekcje,

6) jest pilny w nauce i sumienny w pełnieniu obowiązków powierzonych mu przez nauczyciela.

7) Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:

a) wykazuje inicjatywę w podejmowaniu prac na rzecz klasy, szkoły i środowiska,

b) pracuje twórczo i samodzielnie osiągając sukcesy szkolne,

c) umie taktownie przedstawiać swoje racje,

d) na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec wszystkich pracowników szkoły i kolegów oraz prezentuje taką postawę na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę i poza nią,

e) nigdy nie używa wulgarnego słownictwa,

f) jest uczciwy – nie ściąga na sprawdzianach, przedstawia tylko prace wykonane samodzielnie.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:

1)     spełnia kryteria na ocenę dobrą,

2)     nie otrzymał żadnej kary statutowej,

3)     otrzymał co najmniej pochwałę wychowawcy klasy,

4)     ma wszystkie godziny usprawiedliwione i co najwyżej dwa spóźnienia.

5)     Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:

a)     starannie i systematycznie przygotowuje się do zajęć,

b)     szanuje rówieśników i wszystkich dorosłych,

c)     chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy, szkoły i środowiska,

d)     wyróżnia się wyglądem stosownym do okoliczności,

e)     wywiązuje się z powierzonych zadań,

f)      jest kulturalny, nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć, nie popada w konflikty z kolegami i osobami starszymi,

g)     jest prawdomówny, nie oszukuje pracowników szkoły i kolegów.

 

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

1)       otrzymał co najwyżej upomnienie wychowawcy,

2)       ma usprawiedliwione wszystkie godziny nieobecności i co najwyżej 4 spóźnienia.

3)       przestrzega regulaminów szkolnych i pracuje na miarę swoich możliwości.

4)       Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:

a)    z szacunkiem odnosi się do kolegów i osób starszych,

b)    dba o kulturę języka,

c)    nie ulega nałogom,

d)    bezwzględnie szanuje własność szkolną i kolegów, dba o porządek otoczenia,

e)    w każdej sytuacji bezwzględnie przestrzega zasad bezpieczeństwa ustalonych przez nauczyciela,

f)     posiada i nosi identyfikator,

g)    nie uczestniczył w kłótniach i bójkach, szczególnie z młodszymi lub słabszymi,

h)    nie niszczy przyrody.

 

Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

1)       otrzymał co najwyżej naganę wychowawcy,

2)       nieregularnie usprawiedliwia nieobecności, w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia nie więcej niż 5 godzin i spóźnił się nie więcej niż 6 razy.

3)       Nie pracuje na miarę swoich możliwości.

4)       Uczestniczył w kłótniach i konfliktach.

5)       Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:

a)       w przypadku zniszczenia własności szkolnej lub prywatnej dokonał naprawy lub w inny sposób zrekompensował szkodę,

b)       nie znęca się fizycznie i psychicznie nad słabszymi,

c)       posiada obuwie zastępcze,

d)       dba o kulturę języka,

e)       sporadycznie nie ma identyfikatora

f)        wykazuje chęć współpracy z wychowawcą, pedagogiem, pozytywnie reaguje na uwagi pracowników szkoły.

 

Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:

1)       nie spełnia wymagań na ocenę poprawną,

2)       otrzymał co najmniej zakaz udziału w imprezach szkolnych,

3)       wykazuje brak kultury – bywa arogancki, konfliktowy, agresywny, wulgarny,

4)       wielokrotnie dopuszczał się łamania postanowień regulaminu szkolnego,

5)       ze względu na swoje zachowanie stanowi zagrożenie dla siebie samego, samowolnie opuszcza teren szkoły lub oddala się od grupy,

6)       ulega nałogom,

7)       w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia nie więcej niż 25 godzin, często spóźnia się, zwłaszcza na kolejne godziny lekcyjne w ciągu dnia.

8)       Odmawia wykonania zadań na rzecz klasy lub szkoły,

9)       Bierze udział w bójkach i konfliktach.

 

Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:

1)       ze względu na swoje zachowanie często stanowi zagrożenie dla siebie i innych,

2)       wykazuje brak kultury – jest arogancki, agresywny i wulgarny w stosunku do nauczycieli, personelu szkoły i kolegów,

3)       otrzymał co najmniej naganę Dyrektora Gimnazjum,

4)       prowokuje bójki,

5)       bierze udział w kradzieżach,

6)       znęca się psychicznie lub fizycznie nad słabszymi, stosuje szantaż, wyłudzanie, zastraszanie,

7)       rozmyślnie zdewastował mienie szkolne lub prywatne,

8)       wielokrotnie spóźnia się na zajęcia, w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia więcej niż 25 godzin,

9)       działa w nieformalnych grupach przestępczych,

10)              pozostaje pod dozorem kuratora lub Policji,

11)              nie wykazuje poprawy mimo podejmowanych przez szkołę środków zaradczych.

 

chętnie wysłucham głosów krytycznych

W czwartek dyskusja nad tym - zapowiada się długa:-))

zatwierdzamy - 30- go

swoją drogą - w przepisach przejściowych (ze strony MENiS) znalazłam:

2. W roku szkolnym 2004/2005 informacje, o których mowa w § 4, nauczyciele           i wychowawca klasy przekazują do dnia 20 października 2004 r.

rychło wczas mim zdaniem, ale... tak krawiec kraje jak... mu czasu , i rozmysłu staje :-)))

Arwena22-09-2004 12:23:35   [#56]

Jolu

Wczoraj istotnie pomyliłam strony. Przepraszam.
Jola22-09-2004 13:50:44   [#57]

Arwena

 
Jola22-09-2004 14:47:03   [#58]

Hania

PODOBA mi się:

 jest uczciwy – nie ściąga na sprawdzianach, przedstawia tylko prace wykonane samodzielnie;
 uwzględniłabym to kryterium także w przypadku pozostałych ocen, używając zwrotów: na ogół..., stara się ...


Nie za dobrze mi brzmi:

jest pozytywnym wzorem

nie ma uwag negatywnych,

otrzymał co najmniej pochwałę wychowawcy klasy,

otrzymał co najwyżej upomnienie wychowawcy

otrzymał co najmniej zakaz udziału w imprezach szkolnych

otrzymał co najmniej naganę Dyrektora Gimnazjum


dyrektora (gimnazjum) napisałabym małymi literami, podobnie jak - policji

 

Ocenę poprawną  ... - posiada obuwie zastępcze  - uwzględniłabym to kryterium także w przypadku pozostałych ocen, używając zwrotów: na ogół..., stara się ... lub zrezygnowałabym z tego w ogóle

eryk22-09-2004 16:57:03   [#59]

a nie może być tak?

tydzień przed klasyfikacją powiadamiamy o ocenach /dalej są przecież przewidywane/, kto chce wnosi podanie o egzamin sprawdzający z przedmiotu, dyrektor powołuje zespół, który decyduje czy istnieją podstawy do dania tej szansy, jeżeli nie to odmawia /gdzie pisze że nie wolno - mamy tylko stworzyć tryb/ To już jest sprawdzone w mojej szkole i zdarza się sporadycznie

w przypadku zachowania w tym samym terminie powołuje się komisję taką jak w par 17 ust4  rozporządzenia /a dlaczego nie?/ no i też można odmówić!

co znaczy że za miesiąc lub dwa może poprawić zachowanie - to kpina, uczeń pracuje na nie cały rok w/g ustalonych i wszystkim znanych zasad! Jeżeli zrobi to wychowawca jak trzeba nie będzie problemów

Co tu jest niezgodnie z prawem?

eryk22-09-2004 17:02:22   [#60]

co to za panika z egzaminami poprawkowymi w klasie 3 gimnazjum, par 19 ust.10 - " uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji klasy programowo wyższej "/nie pisze że nie kończy szkoły!

                                                       pozdrawiam!

Leszek22-09-2004 17:29:36   [#61]

te dwa § potraktuj łącznie co do kwestii ukończenia szkoły:

zda egzamin - kończy szkołę, nie spełni wymienionych warunków - nie kończy:

§ 19. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

 

§ 20. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum, szkołę ponadgimnazjalną lub dotychczasową szkołę ponadpodstawową:

1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) oraz roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych) w szkole danego typu, z uwzględnieniem § 18 ust. 6, uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4;

2) w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum - jeżeli ponadto przystąpił odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu, o których mowa w § 30, z zastrzeżeniem ust. 3 oraz § 35 i 46 ust. 3.

 

pozdrawiam

eryk22-09-2004 18:52:28   [#62]

wybacz ale w par. 20 nie ma mowy o egzaminach poprawkowych a par. 19 ust.10 zaprzecza par.19.1

                                          pozdrawiam!

JarTul22-09-2004 19:20:43   [#63]

Zgadzam się z wypowiedzią Leszka (#61).
Takie samo zdanie jak Leszek przedstawiłem w wątku http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=6725#FBK (#17) - cytuję:

Uczeń nie zdaje egzaminu poprawkowego, zatem ma roczną ocenę niedostateczną z przedmiotu zatem nie może ukończyć szkoły, bo:
§ 20. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum, szkołę ponadgimnazjalną lub dotychczasową szkołę ponadpodstawową:
1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) oraz roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych) w szkole danego typu, z uwzględnieniem § 18 ust. 6, uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4;

Moim zdaniem jest to logiczne.

Leszek22-09-2004 19:38:25   [#64]

jak najbardziej logiczne...

pozdrawiam

Zola22-09-2004 22:14:08   [#65]

Przebudowujemy całe nasze WSO, inne elementy są mocno osadzone, opracowane itd. w oparciu  o rozporządzenie, więc ich nie wklejam, nad kryteriami pracuje zespół i się zobaczy , co wypracują, 
jestesmy w trakcie opracowywania warunków i trybu podwyższania ocen klasyfikacyjnych ( na razie z przedmiotów)
oto co wymodziliśmy , pokrytykujcie prosze, może cos się uda jeszcze pozmieniać

 

VI.WARUNKI  I  TRYB  UZYSKIWANIA  WYŻSZYCH  NIŻ  PRZEWIDYWANE ROCZNYCH  OCEN  KLASYFIKACYJNYCH  ORAZ  ROCZNEJ  OCENY  ZACHOWANIA

1.Uczeń  ma prawo  wnioskować (na piśmie) do nauczycieli poszczególnych przedmiotów o podwyższenie  oceny z obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych w terminie nie dłuższym niż 7 dni od otrzymania informacji o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.

 

2. We wniosku uczeń określa ocenę, o jaką się ubiega.

 

3.Nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, z których uczeń wnioskuje o podwyższenie  oceny,  przekazuje  w formie pisemnej zakres materiału  i wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania  wyższych, niż przewidywana, ocen klasyfikacyjnych. Zakres materiału może dotyczyć semestru, roku szkolnego lub poszczególnych działów nauczania, w zależności od dotychczasowych osiągnięć ucznia.

 

4.Uczeń wnioskujący o podwyższenie oceny przystępuje do egzaminu  zaliczeniowego, z materiału określonego przez nauczyciela, w terminie nie późniejszym niż na 7 dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym rady pedagogicznej.

 

5.Egzamin przeprowadza się w formie pisemnej, z wyjątkiem  egzaminu z plastyki, informatyki, technologii informacyjnej, z których egzamin ma przede wszystkim formę zadań praktycznych. Egzamin zaliczeniowy z języka obcego może mieć formę pisemną i ustną.

 

6.Pisemny egzamin zaliczeniowy przeprowadza i ocenia nauczyciel przedmiotu,  ustaloną ocenę w wyniku egzaminu  potwierdza drugi nauczyciel tego samego przedmiotu.

 

7. Egzamin ustny z języka obcego oraz egzamin w formie zadań  praktycznych przeprowadza  i ustala z niego ocenę nauczyciel przedmiotu w obecności drugiego nauczyciela  tego samego przedmiotu.

 

8.Roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalona w wyniku egzaminu zaliczeniowego może być niższa niż przewidywana.

na czerwono treści , co do których mam największe wątpliwości

Iwona122-09-2004 22:37:42   [#66]

 

Uwazam, że to
§ 3.
6)       ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;

Wyklucza mozliwość takiego zapisu:
8.Roczna ocena klasyfikacyjna z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalona w wyniku egzaminu zaliczeniowego może być niższa niż przewidywana.

Jeśi można by obniżyć to chyba powinno być zmiany oceny, a nie uzyskiwania wyższych ocen

I jeszcze u nas zawsze było, że rodzic (prawny opiekun) wnioskuje, a nie uczeń!! I w gimnazjum to chyba prawidłowo?
Zola22-09-2004 22:49:05   [#67]
Iwona, mam też w pkt 8 wątpliwości
pomyslałam tylko sobie , że jak uczen wnioskuje o wyższą ocene a pisze sprawdzian z całego okresu a może roku, to znaczy się że ma umiejętności takie jak wyszły na tym egzaminie
a poza tym pomyslałam , że może część cwanych uczniów, tych czasami zdolnych a olewających zniechęci ten zapis do wnioskowania o podwyższenie oceny ;-)
eryk23-09-2004 08:53:33   [#68]
dalej nie widzę żadnych konkretnych dowodów na zdawanie egzaminu poprawkowego przez III klasy gimnazjum......
eryk23-09-2004 08:58:27   [#69]

zgadzam się, chodzi tylko o to że nie zdaje w klasie III egzaminu poprawkowego, reszta jest jasna

                                               Pozdrawiam

krystyna23-09-2004 10:11:59   [#70]

w żadnym miejscu rozp. klasy programowo najwyższe nie są inaczej traktowane niż pozostali uczniowie - tak było przedtem.

Piszesz, że egzaminu poprawkowego nie mogą, a klasyfikacyjny mogą ???

Mogą i jeden i drugi po kolei, a na koniec mogą się jeszcze odwołać::

§ 15. 1.

Uczeń (każdy) może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. (czy kl. III tu nie ma ? - SĄ ! )

§ 16.2. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego niedostateczna roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1 i § 17.

§ 19. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń (każdy), który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

No i wreszcie uczeń kończy szkołę, gdy podejdzie do egzaminu gimnazjalnego oraz gdy wszystkie jego końcowe oceny będą wyższe od ocen niedostatecznych - ale te wszystkie oceny on może uzyskać w wyniku :

  • klasyfikacji "normalnej",
  • egzaminu klasyfikacyjnego,
  • egzaminu poprawkowego
  • procedury odwoławczej
eryk28-09-2004 22:13:46   [#71]

 9.Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) i powtarza klasę (semestr), z zastrzeżeniem ust. 10.

tu nie ma słowa o tym że.... nie kończy szkoły..., czyli nie uwzględniono takiej sytuacji w trzeciej klasie !

a egzaminy klasyfikacyjne to inna inkszość, decyduje rada pedagogiczna w każdym przypadku, tak zresztą było...

maeljas28-09-2004 22:20:52   [#72]

Eryku - stanowisko Menisu

www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=6877#FBK

krystyna28-09-2004 22:24:07   [#73]

eryku

wg Ciebie w kl. III nie ma egzaminów poprawkowych - no to zadzwoń do menisa do p. Błagowieszczańskiej, która Ci powie, że są !

a że nie ma "i nie kończy szkoły" - no to Ci powie, że to jest oczywiste i należało się domyślić....

eryk28-09-2004 22:27:39   [#74]

czy to jest pewne? .....bo mnie już nic nie zdziwi....to dlaczego o tym dyskutuje cała Polska skoro ta pani B. to tak jasno odbiera?

eryk28-09-2004 22:29:14   [#75]
co za ludzie tam pracują?
krystyna28-09-2004 22:37:52   [#76]

zadzwoń sam - to się przekonasz o stylu pracy i "zawartości" menisa !

A prowadzenia grzecznej (aczkolwiek nieskutecznej) rozmowy to mogliby się nauczyć od tepsy ...

 I nie mów z kim chcesz rozmawiać, tylko, że masz bardzo ważną wątpliwość związaną z nowym rozp. o ocenianiu ! - i niech Cię sami kierują do "kompetentnej" osoby !

Ciakawe, ile Tobie ważniaków wymiga się od odpowiedzi ?

I czy również wskażą Ci tę samą panią B. ?

Ot, ciekawość...

Leszek28-09-2004 22:46:21   [#77]

zaczynam podziwiać Panią B., bierze na siebie całość odpowiedzialności za treść rozporz....

pozdrawiam

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]