§ 35
Kryteria ocen zachowania:
Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:
1) spełnia kryteria na ocenę bardzo dobrą,
2) jest pozytywnym wzorem do naśladowania dla innych uczniów w klasie i szkole,
3) nie ma uwag negatywnych,
4) otrzymał co najmniej list pochwalny wychowawcy do rodziców,
5) dostarcza usprawiedliwienia wszystkich nieobecności w terminie wyznaczonym przez Statut Szkoły oraz nigdy nie spóźnia się na lekcje,
6) jest pilny w nauce i sumienny w pełnieniu obowiązków powierzonych mu przez nauczyciela.
7) Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:
a) wykazuje inicjatywę w podejmowaniu prac na rzecz klasy, szkoły i środowiska,
b) pracuje twórczo i samodzielnie osiągając sukcesy szkolne,
c) umie taktownie przedstawiać swoje racje,
d) na tle klasy wyróżnia się kulturą osobistą wobec wszystkich pracowników szkoły i kolegów oraz prezentuje taką postawę na wszystkich zajęciach organizowanych przez szkołę i poza nią,
e) nigdy nie używa wulgarnego słownictwa,
f) jest uczciwy – nie ściąga na sprawdzianach, przedstawia tylko prace wykonane samodzielnie.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
1) spełnia kryteria na ocenę dobrą,
2) nie otrzymał żadnej kary statutowej,
3) otrzymał co najmniej pochwałę wychowawcy klasy,
4) ma wszystkie godziny usprawiedliwione i co najwyżej dwa spóźnienia.
5) Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:
a) starannie i systematycznie przygotowuje się do zajęć,
b) szanuje rówieśników i wszystkich dorosłych,
c) chętnie bierze udział w pracach na rzecz klasy, szkoły i środowiska,
d) wyróżnia się wyglądem stosownym do okoliczności,
e) wywiązuje się z powierzonych zadań,
f) jest kulturalny, nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć, nie popada w konflikty z kolegami i osobami starszymi,
g) jest prawdomówny, nie oszukuje pracowników szkoły i kolegów.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
1) otrzymał co najwyżej upomnienie wychowawcy,
2) ma usprawiedliwione wszystkie godziny nieobecności i co najwyżej 4 spóźnienia.
3) przestrzega regulaminów szkolnych i pracuje na miarę swoich możliwości.
4) Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:
a) z szacunkiem odnosi się do kolegów i osób starszych,
b) dba o kulturę języka,
c) nie ulega nałogom,
d) bezwzględnie szanuje własność szkolną i kolegów, dba o porządek otoczenia,
e) w każdej sytuacji bezwzględnie przestrzega zasad bezpieczeństwa ustalonych przez nauczyciela,
f) posiada i nosi identyfikator,
g) nie uczestniczył w kłótniach i bójkach, szczególnie z młodszymi lub słabszymi,
h) nie niszczy przyrody.
Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:
1) otrzymał co najwyżej naganę wychowawcy,
2) nieregularnie usprawiedliwia nieobecności, w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia nie więcej niż 5 godzin i spóźnił się nie więcej niż 6 razy.
3) Nie pracuje na miarę swoich możliwości.
4) Uczestniczył w kłótniach i konfliktach.
5) Ponadto uczeń ten spełnia większość następujących kryteriów:
a) w przypadku zniszczenia własności szkolnej lub prywatnej dokonał naprawy lub w inny sposób zrekompensował szkodę,
b) nie znęca się fizycznie i psychicznie nad słabszymi,
c) posiada obuwie zastępcze,
d) dba o kulturę języka,
e) sporadycznie nie ma identyfikatora
f) wykazuje chęć współpracy z wychowawcą, pedagogiem, pozytywnie reaguje na uwagi pracowników szkoły.
Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:
1) nie spełnia wymagań na ocenę poprawną,
2) otrzymał co najmniej zakaz udziału w imprezach szkolnych,
3) wykazuje brak kultury – bywa arogancki, konfliktowy, agresywny, wulgarny,
4) wielokrotnie dopuszczał się łamania postanowień regulaminu szkolnego,
5) ze względu na swoje zachowanie stanowi zagrożenie dla siebie samego, samowolnie opuszcza teren szkoły lub oddala się od grupy,
6) ulega nałogom,
7) w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia nie więcej niż 25 godzin, często spóźnia się, zwłaszcza na kolejne godziny lekcyjne w ciągu dnia.
8) Odmawia wykonania zadań na rzecz klasy lub szkoły,
9) Bierze udział w bójkach i konfliktach.
Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:
1) ze względu na swoje zachowanie często stanowi zagrożenie dla siebie i innych,
2) wykazuje brak kultury – jest arogancki, agresywny i wulgarny w stosunku do nauczycieli, personelu szkoły i kolegów,
3) otrzymał co najmniej naganę Dyrektora Gimnazjum,
4) prowokuje bójki,
5) bierze udział w kradzieżach,
6) znęca się psychicznie lub fizycznie nad słabszymi, stosuje szantaż, wyłudzanie, zastraszanie,
7) rozmyślnie zdewastował mienie szkolne lub prywatne,
8) wielokrotnie spóźnia się na zajęcia, w semestrze opuścił bez usprawiedliwienia więcej niż 25 godzin,
9) działa w nieformalnych grupach przestępczych,
10) pozostaje pod dozorem kuratora lub Policji,
11) nie wykazuje poprawy mimo podejmowanych przez szkołę środków zaradczych.
chętnie wysłucham głosów krytycznych
W czwartek dyskusja nad tym - zapowiada się długa:-))
zatwierdzamy - 30- go
swoją drogą - w przepisach przejściowych (ze strony MENiS) znalazłam:
2. W roku szkolnym 2004/2005 informacje, o których mowa w § 4, nauczyciele i wychowawca klasy przekazują do dnia 20 października 2004 r.
rychło wczas mim zdaniem, ale... tak krawiec kraje jak... mu czasu , i rozmysłu staje :-)))