Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
POPRAWIANIE oceny zachowania- wątek drugi |
AnJa | 16-09-2004 08:51:20 [#101] |
---|
Dlatego też te Panie nie są na stanowisku.
One, dzieki Bogu, zwyczajnie pracują porządkując.
Hmm - porządkowe=czyścicielki=eksterminatorki ?
W mordę - stanowisko gubernatora w perspektywie?
Uff - chyba sie udało!!!!!!!!
znacz: Temat na bocznicę zwekslować:-) Dziekuję w imieniu zestresowanych i bliskich depresji dyrektorów: Markom, Romanowi i Zgredkowi.
Kochani! Są jeszcze 4 wątki na temat Rozporzadzenia o ocenianiu - załatwmy je! |
RomanG | 16-09-2004 08:53:31 [#102] |
---|
:-) |
Uśka | 16-09-2004 19:44:01 [#103] |
---|
a może ma już ktoś ciekawy pomysł na poprawę oceny, podciągam asi wątek |
Mati | 16-09-2004 19:55:27 [#104] |
---|
polecam #27 EwyzRz z wątku ocenianie cd a zwłaszcza interpretację zapisu przewidywanej oceny cyt: "Obecnie klasyfikacja śródroczna (klasyfikacje śródroczne) mają zorientować uczniów w przewidywanej ocenie na koniec roku - właśnie ocena wystawiona w klasyfikacji śródrocznej jest tą oceną przewidywaną w tym momencie na koniec roku. Tak samo ocena z przedmiotu jak i ocena zachowania. A my mamy właśnie określić co uczeń ma zrobić po klasyfikacji śródrocznej, by móc otrzymać na koniec roku wyższą ocenę. A wszystko dlatego, że w czasie klasyfikacji końcoworocznej oceniamy całokształt pracy ucznia w danym roku szkolnym w obrębie danego przedmiotu, oraz całoroczne (podczas całego roku szkolnego)zachowanie ucznia. Natomiast przewidywana ocena jaką podajemy na miesiąc przed klasyfikacją końcoworoczną ma zorientować i przygotować rodzica (żeby nie było niespodzianek) i zmobilizować ucnia na zasadzie "osatniego dzwonienia". logiczne to !!! tylko czy w MENiS o to im chodziło? |
Uśka | 16-09-2004 20:21:37 [#105] |
---|
Mati czytałam .., ale nie jestem przekonana że ocena śródroczna ( przeważnie dokonana w połowie roku szkolnego) ma zorientować uczniów o przewidywanej ocenie końcoworocznej. W pewnym stopniu tak -ale przecież jeszcze pół roku.. |
Mati | 16-09-2004 20:35:30 [#106] |
---|
w jakim kierunku uczeń zmierza.... i co ma jeszcze do zrobienia proces nabywania umiejętności jest długotwały, może to lepsze niż takie przysłowiowe 3xZ Zakuć Zdać Zapomnieć ale temat otwarty ....... |
eryk | 22-09-2004 16:05:04 [#107] |
---|
a nie może być tak? tydzień przed klasyfikacją powiadamiamy o ocenach /dalej są przecież przewidywane/, kto chce wnosi podanie o egzamin sprawdzający z przedmiotu, dyrektor powołuje zespół, który decyduje czy istnieją podstawy do dania tej szansy, jeżeli nie to odmawia /gdzie pisze że nie wolno - mamy tylko stworzyć tryb/ To już jest sprawdzone w mojej szkole i zdarza się sporadycznie w przypadku zachowania w tym samym terminie powołuje się komisję taką jak w par 17 ust4 rozporządzenia /a dlaczego nie?/ no i też można odmówić! co znaczy że za miesiąc lub dwa może poprawić zachowanie - to kpina, uczeń pracuje na nie cały rok w/g ustalonych i wszystkim znanych zasad! Jeżeli zrobi to wychowawca jak trzeba nie będzie problemów Co tu jest niezgodnie z prawem? |
Uśka | 24-09-2004 21:54:07 [#108] |
---|
§ 4. 1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o: 1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania; 2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów; 3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. 2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania Eryk- ja też uważam, że kpina, ale tak jest napisane w rozporządzeniu! |
hania | 27-09-2004 07:10:23 [#109] |
---|
eryk - tryb w Twojej propozycji jest, ale nie ma warunków.....(czyli, w jakim przypadku) i może o to chodzi w rozporządzeniu.... podać warunki, kiedy uczeń może w ogóle ubiegać się o podwyższenie oceny, a jeśli już może to w jakim trybie (prawnym) zauważcie, że w poprzedniej wersji rozp. było: § 3.
- Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów), 2) bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie, według skali i w formach przyjętych w danej szkole oraz zaliczanie niektórych zajęć edukacyjnych, 3) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, 4) ustalanie ocen klasyfikacyjnych na koniec roku szkolnego (semestru) i warunki ich poprawiania.
- Szczegółowe zasady oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
teraz jest: 1) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania; |
eryk | 28-09-2004 22:01:19 [#110] |
---|
zdecydowaliśmy z gronem że przewidywana ocena to ocena śródroczna i takie pojęcie wprowadziliśmy do statutu, bo nie jest ono uregulowane w rozporządzeniu...... do miesiąca po feriach zimowych uczeń może dowiedzieć się jak uzyskać ocenę wyższą niż przewidywana - jest to bardzo bezpieczne wyjście.....inaczej doszłoby do egzaminu sprawdzającego np. przed samą klasyfikacją a za parę dni do sprawdzianu gdy rodzic odwoła się od oceny, bo w/g niego była wystawiona niezgodnie z prawem.....jak Wam się podoba pozdrawiam! |
ESKA | 28-09-2004 22:59:06 [#111] |
---|
Oczywiście mamy taki sam dylemat. Ale MOJA opinia na ten temat i MOJA interpretacja jest taka:
Do oceniania zachowania potrzebne sa KRYTERIA ( na poszczególne oceny) i PROCEDURY- sposób w jaki zostanie ustalona.
Zaproponowałam tak:
1. Uczeń/rodzic zapoznał sie z kryteriami uczeń podejmuje podejmuje trud zarabiania na ocenę zachowania.
2. Ocenę zachowania wystawia sobie uczen SAM, ocenia go KLASA, NAUCZYCIELE uczący w danej klasie, WYCHOWAWCA.
Wychowawca decyduję o PROPONOWANEJ czy ROCZNEJ ocenie.
3. PROPONOWANĄ OCENĘ ZACOWANIA przedstawia rodzicom na zebraniu ( wywiadówce) w pierwszym tygodniu maja.
4. jezeli uczniowi badx rodzicowi ta ocena nie odpowiada może sie ubiegac o wyższą: trzeba rodzicowi i uczniowi powiedzieć jakie elementy jego zachowania muszą ulec poprawie w terminie do - tydzien - przed rocznym zebraniem zebraniem klasyfikacyjnym.
5. Roczną ocena jest wystawiana tak jak w pkt 2.
6. Jezeli spełnił wymogi na wyższa to taką otrzymuje.
7. Odwołanie od oceny rocznej zachowania (TAK JAK ROZUMIEM JA) ma miejsce wtedy, kiedy jest złamana PROCEDURA i potwierdzi to DYREKTOR:( cytuję rozporządzenie)
1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
Więc wg mnie: podwyzszenie oceny zachowania na koniec roku może mieć miejsce jeżeli rodzic przekona/UDOWODNI/ dyrektorowi że została naruszona PROCEDURA.
Tyle mojej dedukcji nad madrościami MENiS. Swoją drogą jestem ciekawa, jak zinterpretowaliby zapisy dotyczace oceny zachowania wszyscy jej twórcy czy jednomyślnie. BAARDZO wątpie. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|