Forum OSKKO - wątek

TEMAT: POPRAWIANIE oceny zachowania- wątek drugi
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
AnJa16-09-2004 08:51:20   [#101]
Dlatego też te Panie nie są na stanowisku.

One, dzieki Bogu, zwyczajnie pracują porządkując.


Hmm - porządkowe=czyścicielki=eksterminatorki ?

W mordę - stanowisko gubernatora w perspektywie?

Uff - chyba sie udało!!!!!!!!

znacz: Temat na bocznicę zwekslować:-) Dziekuję w imieniu zestresowanych i bliskich depresji dyrektorów: Markom, Romanowi i Zgredkowi.

Kochani! Są jeszcze 4 wątki na temat Rozporzadzenia o ocenianiu - załatwmy je!
RomanG16-09-2004 08:53:31   [#102]
:-)
Uśka16-09-2004 19:44:01   [#103]
a może ma już ktoś ciekawy pomysł na poprawę oceny, podciągam asi wątek
Mati16-09-2004 19:55:27   [#104]

polecam

  #27 EwyzRz z wątku ocenianie cd  a zwłaszcza interpretację zapisu przewidywanej oceny  cyt:

"Obecnie klasyfikacja śródroczna (klasyfikacje śródroczne) mają zorientować uczniów w przewidywanej ocenie na koniec roku - właśnie ocena wystawiona w klasyfikacji śródrocznej jest tą oceną przewidywaną w tym momencie na koniec roku. Tak samo ocena z przedmiotu jak i ocena zachowania.

A my mamy właśnie określić co uczeń ma zrobić po klasyfikacji śródrocznej, by móc otrzymać na koniec roku wyższą ocenę.

A wszystko dlatego, że w czasie klasyfikacji końcoworocznej oceniamy całokształt pracy ucznia w danym roku szkolnym w obrębie danego przedmiotu, oraz całoroczne (podczas całego roku szkolnego)zachowanie ucznia.

Natomiast przewidywana ocena jaką podajemy na miesiąc przed klasyfikacją końcoworoczną ma zorientować i przygotować rodzica (żeby nie było niespodzianek) i zmobilizować ucnia na zasadzie "osatniego dzwonienia".

logiczne to !!!

tylko czy w MENiS o to im chodziło?

Uśka16-09-2004 20:21:37   [#105]

Mati czytałam .., ale nie jestem przekonana że ocena śródroczna ( przeważnie dokonana w połowie roku szkolnego) ma zorientować uczniów o przewidywanej ocenie końcoworocznej.

W pewnym stopniu tak -ale przecież jeszcze pół roku..

Mati16-09-2004 20:35:30   [#106]

 w jakim kierunku uczeń zmierza.... i co ma jeszcze do zrobienia

proces  nabywania umiejętności jest długotwały,                                może to lepsze niż takie  przysłowiowe 3xZ  Zakuć Zdać Zapomnieć  

ale temat otwarty .......

eryk22-09-2004 16:05:04   [#107]

a nie może być tak?

tydzień przed klasyfikacją powiadamiamy o ocenach /dalej są przecież przewidywane/, kto chce wnosi podanie o egzamin sprawdzający z przedmiotu, dyrektor powołuje zespół, który decyduje czy istnieją podstawy do dania tej szansy, jeżeli nie to odmawia /gdzie pisze że nie wolno - mamy tylko stworzyć tryb/ To już jest sprawdzone w mojej szkole i zdarza się sporadycznie

w przypadku zachowania w tym samym terminie powołuje się komisję taką jak w par 17 ust4  rozporządzenia /a dlaczego nie?/ no i też można odmówić!

co znaczy że za miesiąc lub dwa może poprawić zachowanie - to kpina, uczeń pracuje na nie cały rok w/g ustalonych i wszystkim znanych zasad! Jeżeli zrobi to wychowawca jak trzeba nie będzie problemów

Co tu jest niezgodnie z prawem?

Uśka24-09-2004 21:54:07   [#108]

§ 4.

1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o:

1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z  realizowanego przez siebie programu nauczania;

2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

3) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.

2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania oraz o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania

Eryk- ja też uważam, że kpina, ale tak jest napisane w rozporządzeniu!

hania27-09-2004 07:10:23   [#109]

eryk - tryb w Twojej propozycji jest, ale nie ma warunków.....(czyli, w jakim przypadku)

i może o to chodzi w rozporządzeniu....

podać warunki, kiedy uczeń może w ogóle ubiegać się o podwyższenie oceny, a jeśli już może to w jakim trybie (prawnym)

zauważcie, że w poprzedniej wersji rozp. było:

§ 3.

  1. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów),

2) bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie, według skali i w formach przyjętych w danej szkole oraz zaliczanie niektórych zajęć edukacyjnych,

3) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych,

4) ustalanie ocen klasyfikacyjnych na koniec roku szkolnego (semestru) i warunki ich poprawiania.

  1. Szczegółowe zasady oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.

 

teraz jest:

1)       ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;

eryk28-09-2004 22:01:19   [#110]

zdecydowaliśmy z gronem że przewidywana ocena to ocena śródroczna i takie pojęcie wprowadziliśmy do statutu, bo nie jest ono uregulowane w rozporządzeniu...... do miesiąca po feriach zimowych uczeń może  dowiedzieć się jak uzyskać ocenę wyższą niż przewidywana - jest to bardzo bezpieczne wyjście.....inaczej doszłoby do egzaminu sprawdzającego np. przed samą klasyfikacją a za parę dni do sprawdzianu gdy rodzic odwoła się od oceny, bo w/g niego była wystawiona niezgodnie z prawem.....jak Wam się podoba

                                           pozdrawiam!

ESKA28-09-2004 22:59:06   [#111]
Oczywiście mamy taki sam dylemat. Ale MOJA opinia na ten temat i MOJA interpretacja jest taka:
Do oceniania zachowania potrzebne sa KRYTERIA ( na poszczególne oceny) i PROCEDURY- sposób w jaki zostanie ustalona.
Zaproponowałam tak:
1. Uczeń/rodzic zapoznał sie z kryteriami uczeń podejmuje podejmuje trud zarabiania na ocenę zachowania.
2. Ocenę zachowania wystawia sobie uczen SAM, ocenia go KLASA, NAUCZYCIELE uczący w danej klasie, WYCHOWAWCA.
Wychowawca decyduję o PROPONOWANEJ czy ROCZNEJ ocenie.
3. PROPONOWANĄ OCENĘ ZACOWANIA przedstawia rodzicom na zebraniu ( wywiadówce) w pierwszym tygodniu maja.
4. jezeli uczniowi badx rodzicowi ta ocena nie odpowiada może sie ubiegac o wyższą: trzeba rodzicowi i uczniowi powiedzieć jakie elementy jego zachowania muszą ulec poprawie w terminie do - tydzien - przed rocznym zebraniem zebraniem klasyfikacyjnym.
5. Roczną ocena jest wystawiana tak jak w pkt 2.
6. Jezeli spełnił wymogi na wyższa to taką otrzymuje.
7. Odwołanie od oceny rocznej zachowania (TAK JAK ROZUMIEM JA) ma miejsce wtedy, kiedy jest złamana PROCEDURA i potwierdzi to DYREKTOR:( cytuję rozporządzenie)
1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

Więc wg mnie: podwyzszenie oceny zachowania na koniec roku może mieć miejsce jeżeli rodzic przekona/UDOWODNI/ dyrektorowi że została naruszona PROCEDURA.
Tyle mojej dedukcji nad madrościami MENiS. Swoją drogą jestem ciekawa, jak zinterpretowaliby zapisy dotyczace oceny zachowania wszyscy jej twórcy czy jednomyślnie. BAARDZO wątpie.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]