Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Przedszkola w czasie zdalnej edukacji
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
joljol22-03-2020 18:08:04   [#51]

Trochę patrzę na to inaczej

mamy świadczyć pracę zdalnie: czyli nauczyciele informują rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko / ucznia w domu

czyli wg mnie pracujemy i potwierdzamy swoją pracę, i nie w jakiejś książce raportowej, bo o takim czymś nie przeczytamy w rozporządzeniu, a w dzienniku.

"Ustalcie sobie wspólnie z radą jak taka ,,książka/tabela” ma wyglądać"  - na jakiej podstawie prawnej rada ma to zrobić? Obecnie to rola dyrektora, mamy rozporządzenie stosować wprost - na czas sytuacji nadzwyczajnej

My mamy dziennik elektroniczny, więc będziemy wpisywać w nim od 25 marca to co udostępniamy i jak to zrealizować, np. 

1. Udostępnienie Rodzicom linku do nauki piosenki: Z wiosną (https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0); a także tekstu piosenki (dziennik, strony grup)

2. Przebiśniegi - udostępnienie Rodzicom opisu przeprowadzenia zajęć plastycznych (dziennik, strony grup).

Poproszenie Rodziców o przesłanie do nauczycieli zdjęć (w miarę możliwości) z wykonanych prac. Prezentacja prac dzieci na stronie przedszkola lub FB.

Gdybym miała dziennik papierowy to w obecnej chwili przeniosłabym go (zrobiłabym tabelę) na dysk/do chmury  (bezpłatne 15 GB) i udostępniłabym zainteresowanym nauczycielom

W podobny sposób z wwrd i rewalidacją.

 

Tak ja to widzę i do tego się przymierzam

Ale pewnie będzie wiele innych sposobów i pracy i dokumentowania

aza22-03-2020 18:20:28   [#52]

z dziennikiem elektronicznym prościej....

 

rozporządzenie nic nie mówi o dokumentowaniu -

jak ktoś chce tabelę - czemu nie?

a z radą ustalić wszystko można on-line. (skype, mesenger itp).

 

Jak rozumiem joljol - propozycje a nie obligo, prawda?

 

dzięki za posta!

 

joljol22-03-2020 18:47:14   [#53]

Jasne, azo, propozycje

bo dziś każdy z nas szuka jakiegoś rozwiązania

ja nie lubię robić dwa razy  i czytam to dość literalnie

ale jednocześnie, jako pracodawca, muszę coś mieć

zaraza się skończy a jak mniemam to tabuny wizytatorów i opki ruszą do wszelakich kontroli/monitorowania

więc bez głupot ale to co trzeba trzeba mieć

my pracujemy

nauczyciel pracują 

rzewa22-03-2020 19:00:37   [#54]

owszem ale... nie "z radą ustalić" tylko:

dyrektor niech sam pogada z n-lami (niekoniecznie jednocześnie) i ustali, bo...

określanie jak i co dokumentować, to wyłączna kompetencja dyrektora

mariwu22-03-2020 19:16:18   [#55]

aza,

dzięki za wątek.

I za wszystkimi: spokój i zdrowy rozsądek.

Nie dokładajmy sobie i innym zmartwień tam, gdzie ich chwilowo nie ma.

Co wpisać do dziennika/jak dokumentować?

U mnie pojawi się zapewne wpis: "Od 16 marca 2020 r. nauczyciele utrzymują z rodzicami wychowanków stały kontakt mailowy, smsowy i telefoniczny. W miarę możliwości reagujemy na bieżąco na potrzeby wychowanków i ich rodziców, zamieszczając pomocne informacje i materiały na stronie przedszkola i na FB".

Wpiszę to raz i nie będę powtarzać do dnia, w którym wszystko wróci na swoje miejsce.

Dlaczego?

Bo na razie jestem zdrowa, zdrowe są pracujące ze mną nauczycielki. Zdrowe są także moje przedszkolaki i ich rodzice. Dlatego mogę ich wszystkich wspierać (i, co bardzo miłe, wsparcie dostawać), informować, rozmawiać przez telefon, zamieszczać materiały itd. itp.

A co, w sytuacji, kiedy popadnę w niedyspozycję? Kiedy pochorują się nauczycielki? Dokumentacja będzie ostatnią rzeczą, o którą będę się martwić.

Jeżeli ktoś kiedyś przyjdzie sprawdzać moją aktywność nauczycielką/dyrektorską w czasie zawieszenia zajęć, przedstawię zapis w dzienniku i udostępnię historię sms w telefonie, skrzynkę mailową przedszkola, stronę internetową i profil na FB.

Myślę, że jest to także do zastosowania w dużych przedszkolach (ja prowadzę małe, jednogrupowe). Przecież zapewne widzicie pracę swoich nauczycieli (kontaktujecie się z nimi, widzicie wpisy na stronie/FB itp.) Jeżeli będziecie odczuwły taką potrzebę, opisać to jednym zdaniem, bez rozpisywania na czynności i czas, który zajęły. Żebyśmy nie wróciły do czasów rozważań nad dzienniczkami pracy nauczyciela: "Myślałem nad tym, co napisać - 3 godziny. Zapisałem to, co przemyślałem - 5 minut"

Specjalny czas, wymaga specjalnych działań. I specjalnych (możliwie najprostszych) metod ich dokumentowania.

aza22-03-2020 19:38:21   [#56]

Mądry wpis mariwu.

 

Joljol- tabuny wizytatorow to jest dziś ostatnia sprawa

o ktorej myslę.

Odpowiadam za organizację- trzymam sie zapisów prawa

i ok.

Zdrowe jesteśmy , nasi nauczyciele, dzieci-

O tym myślmy.

Myślimy tu w OSKKO  o jakimś szerszym wsparciu '

Piszcie co by wam było przydatne.

Czego potrzeba-

I pamiętajmy!!!

 

WSZYSTKIEGO, CO W ŻYCIU NAJWAŻNIEJSZE

NAUCZYŁEM SIĘ W PRZEDSZKOLU.

 

 

 

 

 

joljol22-03-2020 19:46:30   [#57]

To zacytuję Cię: 

Odpowiadam za organizację- trzymam sie zapisów prawa

i ok.

 

I ok:))

aza22-03-2020 19:49:58   [#58]

i joljol -

tego się trzymajmy

;)))

aza22-03-2020 20:55:13   [#59]

 z sąsiedniego wątku:

 

 

JarTul22-03-2020 20:07:52   [#116]

do #72

Co do edukacji wczesnoszkolnej zdaje się, że zgodnie z:

§2 Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
pkt 4 przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domuw przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

aktywność nauczyciela ogranicza się/sprowadza się przede wszystkim do informowania rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu, a nie "prowadzenia lekcji" i wymagania "informacji zwrotnej" podlegającej ocenie.


post został zmieniony: 22-03-2020 20:55:40
aza22-03-2020 22:46:44   [#60]

z FB Agnieszki Czeglik:

 

"W komentarzu MEN znajdziemy między innymi :

,,Apeluję i proszę dyrektorów szkół oraz nauczycieli o zwrócenie szczególnej uwagi na równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, a także uwzględnienie możliwości psychofizycznych dzieci. Proszę wszystkie organy prowadzące i samorządy o okazanie niezbędnego wsparcia materialnego i organizacyjnego".

ZACHOWAJMY SPOKÓJ :-) !!!! ZDYSTANSUJMY SIĘ :-). Dla przedszkoli nie ma praktycznie nic konkretnego ani w samym Rozporządzeniu ani w jego uzasadnieniu - luzik. Oby tylko nie robić paniki i nie dokładać sobie problemów , których jak zwykle nie ma :-).

 

W rozdziale - Sposoby realizowania kształcenia na odległość, napisano :

,,Nauka prowadzona na odległość może być realizowana z wykorzystaniem materiałów udostępnionych przez nauczyciela, w szczególności tych rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (zwłaszcza platforma edukacyjna epodręczniki), Centralnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnej, a także emitowanych w pasmach edukacyjnych programów Telewizji Publicznej i Polskiego Radia.

W przypadku przedszkoli i uczniów klas I-III szkoły podstawowej nauczyciel ma obowiązek poinformowania rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu" -

📌📌📌Ot wytyczne :-). Dużo zależy od nas samych, od dyrektorów , od spokoju i racjonalnego spojrzenia na świat i możliwości przedszkolaka. Zwróćcie uwagę na słowa - ,,nauka MOŻE być realizowana" - co oznacza , że nie musi :-) . Jest tylko jeden obowiązek ,,w przypadku przedszkola nauczyciel ma OBOWIĄZEK poinformować rodziców o dostępnych materiałach itd." - i tu jest ogroooomna autonomia o sposobie w jaki nauczyciele to zrobią, bo o tym już MEN nie pisze. "


post został zmieniony: 22-03-2020 22:47:38
ainer1222-03-2020 23:25:49   [#61]

Alę się cieszę ,że otworzyłam dziś OSKKO i poczytałam te mądrości. 

 

aza22-03-2020 23:50:07   [#62]

:))))

 

Walczymy - i wspieramy się ...

 

Zadania na jutro:

 

1) przekazać rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań tej jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;

2) skoordynować współpracę nauczycieli z rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;

 

Wszystko to, co już robimy.

  • Powieście info na stronie przedszkola, przekażcie w zwyczajowo stosowany u Was sposób informację do rodziców .
  • Ustalcie z nauczycielami jak i co będą przekazywać rodzicom ( jako informację  i propozycje!!!! )

 

na jutro wystarczy, naprawdę.

 

I dbajcie o siebie...

pozdrawiam!!!

 


post został zmieniony: 22-03-2020 23:52:35
Marek Pleśniar22-03-2020 23:57:29   [#63]

planujemy wersję na żywo - z tego wątku:-)

aza23-03-2020 00:16:51   [#64]

naprawdę????

;))))

Marek Pleśniar23-03-2020 00:40:22   [#65]

po to jest forum, żeby sie dowiadywać;-)

TMaoś23-03-2020 08:10:03   [#66]

DZIEKUJEMY! 

 

 

 

 

joljol23-03-2020 09:17:55   [#67]

dyrektor jeszcze ustala

7.1. sposób dokumentowania realizacji zadań jednostki systemu oświaty

 

aza23-03-2020 09:30:56   [#68]

Oczywiście!

Ale o tym już pisalyśmy Kochana,

no i chciałam zwrócić uwagę Koleżenstwu

Na to, co wymaga naszej koordynacji z innymi...

 

Dzięki Ci za podpowiedź z tym arkuszem w chmurze-

W chmurze pracujemy od dawna, mamy taki wirtualny pokoj nauczycielski.

 

Powiesiłam jak radziłaś "Dziennik w chmurze"

 

Dobre rozwiązanie.

:)

 

aza23-03-2020 19:04:09   [#69]

Jestem absolutnie zalamana.

To, co dzieje się w necie, na FB w róznych naszych grupach związanych z wychowaniem przedszkolnym

załamuje mnie totalnie..

 

 

Same sobie gotujemy ten los.

Wypowiadają się autorytety w naszej dziedzinie:

M.inn

Joanna Białobrzeska

Agnieszka Czeglik

Małgorzata Narożnik

 

A nasze Panie prześcigujà się:

Filmiki na zywo

Karty pracy

Kto wiecej....kto lepiej....

 

Zatrzymajmy to...błagam....

 

W przypadku przedszkoli musimy wesprzeć rodziców by wytrzymali..

Zaproponować im zajecia, ktore zajmà dzieci w ich wspólnej zabawie

Przecież wiecie-

Rodzice i tak ledwo ciągną...

 

 

Czasem jeden telefon do nich jest lepszy

Niż plik materiałow wysłanych w tygodniu....

 

Koleżanki- 

Proszę - 

Starajmy się nad tym zapanować...

Ja wiem- to z dobrego serca, checi pokazania, że chcę i potrafię...

 

 

Ale-

Dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane.

 

 

 

 

izael23-03-2020 19:08:29   [#70]

brawo, azo:)

dorotagm24-03-2020 06:58:48   [#71]

Aza i inni Dyrektorzy z tego wątku,

Czytam, podziwiam i naśladuję.

Wasz zdrowy rozsądek kopiuję.

Papierów ilość redukuję - kiedyś je zrobię - lub nie (bo nie będą potrzebne lub zachoruję).

Oddziały przedszkolne u mnie hulają, rodzice są w kontakcie, korzystają z podpowiedzi zajęć, nauczycielki nawet filmiki dla dzieci nagrywają.

Gorzej ze szkołą - o uczniów się teraz troszczę, o kontakt, o relacje, o możliwości. A na wątkach szkolnych forum królują regulaminy, tabele i załączniki.

A ja siedzę i próbuję sklecić zarządzenie, z tego co wczoraj przegadałam z moimi nauczycielami online, tak, by było ono jak najkrótsze, by nie musieli dziesiątek tabel niewiadomodlakogo robić, tylko skoncentrowali się na własnym doskonaleniu kierowanym przeze mnie i kontakcie z uczniem.

Pozdrawiam, wspieram i czerpię z Waszych mądrości

aza24-03-2020 08:34:49   [#72]

dorotagm,

Miło mi i myślę, że innym koleżankom

przedszkolnym czytając Twe słowa...

 

Cóż,

Dla wszystkich to nowa, trudna sytuacja..

Warto się wspierać...

Warto pamiętać-ze może za miesiąc, dwa lub trzy 

te papiery do niczego nie będą potrzebne, bo

- nie daj Boże- 

będziemy martwić się o zupełnie co innego.

 

Najważniejszy jest człowiek...

Pozdrawiam Cię serdecznie

joljol24-03-2020 09:41:35   [#73]

Niestety

ludzie sami się nakręcają

a propozycje ministerialne dla przedszkola (ni śmieszno bardziej straszno)

 

Trzymajcie się w zdrowiu fizycznym i psychicznym:))

aza24-03-2020 09:52:09   [#74]

Joljol-

Zwróć uwagę...

Przedszkole w tych ptopozycjach nie istnieje.

Jest tylko oddział przedszkolny w szkole.

Nas po prostu NIE MA...

ale chyba pierwszy raz w zyciu się

z tego cieszę...

 

Macia24-03-2020 10:00:36   [#75]

aza jest ale tak minimalnie że tak jak Ciebie też mnie to cieszy

§ 2. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:

4) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspo-maganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

aza24-03-2020 10:06:10   [#76]

Macia-

Ja napisałam o tym, co jest w propzycjach

na platfornie edukacyjnej.

 

Ten zapis z rozporzadzenia to

przytoczylam w pierwszym poście...

 

Tak czy siak:

 

Róbmy swoje...

;))))

NQla24-03-2020 11:00:12   [#77]

Róbmy swoje, wykorzystajmy ten czas danej nam autonomii ( wiadomo po co) na nasze pomysły na przedszkole i szkołę. Jakieś minimum ....chronów trzeba mieć, z naciskiem na minimum. I wszystko zgodnie z prawem.

aza25-03-2020 03:04:12   [#78]

Nieśmiało zapraszam Was jutro....

Troszkę mam tremę...

 

Jot25-03-2020 03:48:45   [#79]

Powodzenia:-)

Benigna25-03-2020 07:29:41   [#80]

aza, trzymam kciuki i życzę, by jak najwięcej dyrektorek/ów przedszkoli skorzystało z rad; przemyślało, co naprawdę - dla przedszkola - oznaczają zapisy rozporządzenia; zrozumiało, że umiar we wszystkim jest najważniejszy

po ukazaniu się nagrania będę propagować

 

Marek Pleśniar25-03-2020 10:36:28   [#81]

webinar azy zaczyna się za półtorej godziny: http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=62710&ux=10&pst=1#pst1

jak się ktoś nie zmieści w sali na 200 osób - na Facebooku leci równolegle

Marek Pleśniar25-03-2020 23:14:32   [#84]

Dzisiejsze webinarium Azy można już obejrzeć na naszym kanale YouTube: 

https://youtu.be/llyIQwXZo3A

 

 


post został zmieniony: 25-03-2020 23:15:33
aza26-03-2020 11:57:51   [#85]

O 12tej w TVN 24 Marek!!!!

Grazzza26-03-2020 13:02:31   [#86]

Ania dzięki, Iza dzięki - jak dobrze, że wszyscy tu jesteście.

Marek Pleśniar26-03-2020 13:20:17   [#87]

konkretnie 10% marka, a potem jakieś ścinki;-)

Grazzza26-03-2020 14:04:35   [#88]

Chcielibyśmy 100% Marka na żywo :-) bez ścinków


post został zmieniony: 26-03-2020 14:04:55
aza26-03-2020 14:09:49   [#89]

Ja uważam, że powinien przemawiać tu - do ludności OSKKOwej

ku pokrzepieniu, np. ze dwa razy w tygodniu

;))

Grazzza27-03-2020 13:01:58   [#90]

Ty także Aniu - Twoje wsparcie dla przedszkolaków jest nieocenione najlepsza matko na świecie

aza27-03-2020 22:03:03   [#91]

Dzięki 

Grazzza...

;)

inka231-03-2020 17:38:08   [#92]

Takie narzędzie wymyśliłam.  Rozliczenie dla nauczycieli w okresach tygodniowych, dla specjalistów wczesnego wspomagania - miesięcznych. Czekam na wasze opinie?! Problemem jednak mam: jak dokumentować czas pracy nauczycielek? W kolumnie 4 jest przewidywany czas na realizację zajęcia, ale co z nimi?

Załącznik nr 2

Do zarządzenia z dnia dyrektora ....z dnia 23 marca 2020r. w sprawie zdalnego kształcenia na odległość.

 Z dniem 25 marca 2020 wprowadza się dla nauczycieli i specjalistów zatrudnionych ...............oraz realizujących zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka obowiązek dokumentowania pracy zdalnej zgodnie z poniższym dokumentem.

 

Nauczyciel/specjalista……………………..

Rodzaj zajęć ………………………………

 

Karta realizacji zajęć

l.p.

data

Temat, krótki opis zajęcia

Przewidywana liczba godzin realizacji zajęcia

Sposób realizacji treści (np. komunikator społecznościowy, chat, konsultacje)

Sposób potwierdzenia przez rodziców (np. zdjęcia, sms, wiadomość na komunikatorze, itp.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


post został zmieniony: 31-03-2020 17:47:30
ergo31-03-2020 17:59:16   [#93]

A u Azy na webinarium:

mniej znaczy więcej

i w tabelce dwie rubryki

1.Data   2.Wykonane zadania

Bardzo jest mi bliski taki sposób  myślenia, żeby raczej upraszczać, a nie komplikować.

joljol31-03-2020 18:40:38   [#94]

inka2

a jak żaden z rodziców nie odbierze i nie potwierdzi to z kim maja czatować, konsultować?

My mamy udostępniać rodzicom a co oni z tym zrobią?

aza31-03-2020 20:15:49   [#95]

Kochani

 

Zgodnie z rozporządzeniem - to dyrektor ustala...itd

inka2-

Oczywiście, ze tak możesz ustalić, Twoje prawo.

Moje to tylko propozycje.

I za joljol -

Nie czekałabym na potwierdzenie od rodziców.

 

Apeluję ZAWSZE, a nie tylko teraz:

 

Nie dokladajmy same sobie roboty..

 

Pozdrawiam!!!

inka231-03-2020 21:05:58   [#96]

Dzięki za wsparcie!

ergo31-03-2020 22:13:47   [#97]

Oczywiście, że dyrektor ma prawo ustalić, ale warto zawsze siebie zapytać, czemu to ma służyć :)

inka202-04-2020 07:58:11   [#98]

Jak w tym wszystkim wygląda dokumentowanie pracy nauczycieli? To małe przedszkole specjalne, prowadzony był dziennik tradycyjny. Po prostu wpisać (w przyszłości) kształcenie zdalne od 25 marca 2020 do.......?

aza02-04-2020 09:28:02   [#99]

Iinka2- 

Jako dyrektor ustaliłaś sposób dokumentowania pracy

nauczycieli w tym czasie. Te tabele to  jest dokumentowanie,

chyba, że ustalisz inaczej.

 

Wpisy w papierowym dzienniku- 

Wiesz.....

Jak wrócimy kieeeedyś do pracy, to się zastanowimy..

;)))

Zdrówka

Aneta Stachyra16-04-2020 12:14:11   [#100]

Moi Drodzy,

a jak rozwiązujecie sprawę przekazywania rodzicom informcje o gotowości szkolnej?

Czy już wypracowaliście jakieś metody, czy czekacie na dalszy rozwój sytuacji.

Podpowiedzcie coś! Dziekuje!

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]