https://epedagogika.pl/aktualnosci/jakie-formalnosci-nalezy-spelnic-aby-zorganizowac-w-szkole-kiermasz-swiateczny-2813.html
"Rada rodziców może pozyskiwać środki zebrane ze sprzedaży rzeczy w ramach kiermaszu szkolnego. Na przeprowadzenie kiermaszu na terenie szkoły wyrazić zgodę powinien dyrektor szkoły, który zarządza mieniem szkoły.
Dochód uzyskany w kiermaszu szkolnym organizowanym przez radę rodziców należy w całości wpłacić na konto rady rodziców i przeznaczyć na cele związane ze wspieraniem działalności szkoły.
Rada rodziców nie jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nie ma też obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego ani składania do Urzędu Skarbowego zeznań o wysokości dochodu (straty) (por. interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 16 marca 2018 r. 0111-KDIB2-1.4010.8.2018.2.AT, por. też wyrok WSA w Szczecinie z dnia 20 czerwca 2018 r., sygn. akt I SA/Sz 380/18).
Organizacja kiermaszu nie ma charakteru zbiórki publicznej" |