Forum OSKKO - wątek
matyldaa | 06-09-2019 00:10:26 [#01] |
---|
Pyt. 1 Na początku roku nauczyciele przeprowadzają diagnozy. Czy mogą stawiać oceny z diagnozy? Moim zdaniem nie. Czy w przepisach jest coś na temat?
Pyt. 2 Gdzie znajdę informację, ze nie ma już przedmiotowego systemu oceniania tylko są przedmiotowe zasady oceniania? |
kaef | 06-09-2019 07:42:22 [#02] |
---|
Według mnie należy zadać sobie pytanie, czy możemy wystawiać oceny za materiał, który nie był przerabiany w danej klasie.
Według mnie należy następnie odpowiedzieć na to pytanie: "nie".
Wyjątek stanowi sytuacja, w której nauczyciel na pierwszej lekcji przypomni materiał z klasy wcześniejszej, by na następnej zrobić z niego diagnozę. |
juasia | 07-09-2019 20:08:36 [#03] |
---|
Obowiązuje WZO, PSO/PZO nie mają podstawy prawnej. Jak uczeń ma zapamietać opisane przez każdego nauczyciela wymagania (czasami kilkanaście/kilkadziesiąt stron)? Uniwersalne rozwiązania dotyczące oceniania dla wszystkich przedmiotów powinny być opisane w WZO, a szczegółowe kryteria sukcesu powinny być podawane przez nauczycieli na każdej lekcji. |
matyldaa | 08-09-2019 10:21:15 [#04] |
---|
WZO jako zapis w statucie, a nauczyciele przedmiotów podają kryteria sukcesu, czyli zasady obowiązujące na konkretnym przedmiocie? |
DYREK | 08-09-2019 10:57:27 [#05] |
---|
PZO, PSO, WSO, ZWO, WZO itp. -> co to jest? co oznaczają pojęcia ukryte w tych skrótach? ;-)
Zgodnie z przepisami (art.98 ust.1 pkt 8 ustawy prawo oświatowe i art. 44b ust.10 ustawy o systemie oświaty) statut zawiera:
"szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów (...)" |
juasia | 09-09-2019 10:52:31 [#06] |
---|
WZO- wewnątrzszkolne zasady oceniania, jako dokument regulujący kwestie związane z ocenianiem uczniów na wszystkich zajęciach.
PSO/PZO- przedmiotowe systemy/zasady oceniania; każdy nauczyciel przedmiotu (lub zespół nauczycieli danego przedmiotu tworzy sobie swoje zasady oceniania). Dla mnie to nie ma podstawy prawnej. |
AnJa | 09-09-2019 13:28:41 [#07] |
---|
WZO też nie ma |
juasia | 09-09-2019 16:58:30 [#08] |
---|
AnJa albo nazwiesz to tak jak w rozporządzeniu: szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, albo nadasz własną nazwę (nie jest to zabronione): wewnątrzszkolne zasady oceniania uczniów (WZO) |
kaef | 09-09-2019 17:23:59 [#09] |
---|
Tak samo jak nie jest zabronione, by nauczyciele tworzyli dodatkowe, przedmiotowe zasady, jak długo są zgodne z wzo. Nie każdy nauczyciel musi przecież stosować zasadę trzech kropek, czy innych takich. |
DYREK | 09-09-2019 20:03:19 [#10] |
---|
Zasada „co nie jest zabronione, jest dozwolone” nie dotyczy szkoły.
Szkoły, mają obowiązek przestrzegać obowiązującego porządku prawnego, tj. działać na podstawie i w granicach prawa. |
AnJa | 09-09-2019 20:07:36 [#11] |
---|
Jeśłi to, co nazywa się szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów jest w statucie ( a być musi) to po co dokument je powielający? Bez względu na nazwę?
Jeśli zas w tymże statucie zasadę trzech kropek czy inne takie zapisano, to nauczyciel oczywiście, że może stworzyć dodatkowe, przedmiotowe zasady- ale z tymi trzema kropkami i innymi takimi.
No i przede wszystkim: nauczyciele w takiej szkole nie mają podstaw marudzić na narzuconą zewnętrznie biurokrację.
|
MKJ | 10-09-2019 09:30:11 [#12] |
---|
Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut, ale nauczyciele mają obowiązek podać wymagania edukacyjne na poszczególne oceny. |
juasia | 10-09-2019 09:59:26 [#13] |
---|
MKJ ale wymagania edukacyjne mogą być podawane na każdej lekcji, przed klasówką za pomocą kryteriów sukcesu. Jeżeli n-l poda wymagania na poszczególne oceny na początku to może to zrobić jedynie na poziomie ogólnym, tak jak to może zostać również zapisane w statucie dla wszystkich przedmiotów. Dla ucznia w moim przekonaniu najbardziej korzystne będą kryteria sukcesu na każdej lekcji. |
MKJ | 10-09-2019 10:50:51 [#14] |
---|
...na poszczególne oceny klasyfikacyjne. Nie może to zostać opisane ogólnie w statucie, bo jednak będę się upierał, że wymagania na dopuszczający z matematyki i wychowania fizycznego trochę się od siebie różnią. |
Leszek | 10-09-2019 10:58:20 [#15] |
---|
UoSO - art. 44b.8. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o:
1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;
2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;
3) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.
9. Wychowawca oddziału na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców o:
1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania;
2) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
pozdrawiam | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|