Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Diagnza i PZO
strony: [ 1 ]
matyldaa06-09-2019 00:10:26   [#01]

Pyt. 1 Na początku roku nauczyciele przeprowadzają diagnozy. Czy mogą stawiać oceny z diagnozy? Moim zdaniem nie. Czy w przepisach jest coś na temat?

Pyt. 2 Gdzie znajdę informację, ze nie ma już przedmiotowego systemu oceniania tylko są przedmiotowe zasady oceniania?

kaef06-09-2019 07:42:22   [#02]

Według mnie należy zadać sobie pytanie, czy możemy wystawiać oceny za materiał, który nie był przerabiany w danej klasie.

Według mnie należy następnie odpowiedzieć na to pytanie: "nie".

Wyjątek stanowi sytuacja, w której nauczyciel na pierwszej lekcji przypomni materiał z klasy wcześniejszej, by na następnej zrobić z niego diagnozę.

juasia07-09-2019 20:08:36   [#03]

Obowiązuje WZO, PSO/PZO nie mają podstawy prawnej. Jak uczeń ma zapamietać opisane przez każdego nauczyciela wymagania (czasami kilkanaście/kilkadziesiąt stron)? Uniwersalne rozwiązania dotyczące oceniania dla wszystkich przedmiotów powinny być opisane w WZO, a szczegółowe  kryteria sukcesu powinny być podawane przez nauczycieli na każdej lekcji. 

matyldaa08-09-2019 10:21:15   [#04]

WZO jako zapis w statucie, a nauczyciele przedmiotów podają kryteria sukcesu, czyli zasady obowiązujące na konkretnym przedmiocie? 

DYREK08-09-2019 10:57:27   [#05]

PZO, PSO, WSO, ZWO, WZO itp. -> co to jest? co oznaczają pojęcia ukryte w tych skrótach? ;-)

Zgodnie z przepisami (art.98 ust.1 pkt 8 ustawy prawo oświatowe i art. 44b ust.10 ustawy o systemie oświaty) statut zawiera:

"szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów  (...)"

juasia09-09-2019 10:52:31   [#06]

WZO- wewnątrzszkolne zasady oceniania, jako dokument regulujący  kwestie związane z ocenianiem uczniów na wszystkich zajęciach.

PSO/PZO- przedmiotowe systemy/zasady oceniania; każdy nauczyciel przedmiotu (lub zespół nauczycieli danego przedmiotu tworzy sobie swoje zasady oceniania). Dla mnie to nie ma podstawy prawnej. 

AnJa09-09-2019 13:28:41   [#07]

WZO też nie ma

juasia09-09-2019 16:58:30   [#08]

AnJa albo nazwiesz to tak jak w rozporządzeniu: szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, albo nadasz własną nazwę (nie jest to zabronione): wewnątrzszkolne zasady oceniania uczniów (WZO)

kaef09-09-2019 17:23:59   [#09]

Tak samo jak nie jest zabronione, by nauczyciele tworzyli dodatkowe, przedmiotowe zasady, jak długo są zgodne z wzo. Nie każdy nauczyciel musi przecież stosować zasadę trzech kropek, czy innych takich.

DYREK09-09-2019 20:03:19   [#10]

Zasada „co nie jest zabronione, jest dozwolone” nie dotyczy szkoły.

Szkoły, mają obowiązek przestrzegać obowiązującego porządku prawnego, tj. działać na podstawie i w granicach prawa.

AnJa09-09-2019 20:07:36   [#11]

Jeśłi to, co nazywa się  szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów jest w statucie ( a być musi) to po co dokument je powielający? Bez względu na nazwę?

Jeśli zas w tymże statucie zasadę trzech kropek czy inne takie zapisano, to nauczyciel oczywiście, że może stworzyć dodatkowe, przedmiotowe zasady- ale z tymi trzema kropkami i innymi takimi.

No i przede wszystkim: nauczyciele w takiej szkole nie mają podstaw marudzić na narzuconą zewnętrznie biurokrację.

 

MKJ10-09-2019 09:30:11   [#12]

Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut, ale nauczyciele mają obowiązek podać wymagania edukacyjne na poszczególne oceny.

juasia10-09-2019 09:59:26   [#13]

MKJ ale wymagania edukacyjne mogą być podawane na każdej lekcji, przed klasówką za pomocą kryteriów sukcesu. Jeżeli n-l poda wymagania na poszczególne oceny na początku to może to zrobić jedynie na poziomie ogólnym, tak jak to może zostać również zapisane w statucie dla wszystkich przedmiotów. Dla ucznia w moim przekonaniu najbardziej korzystne będą kryteria sukcesu na każdej lekcji.

MKJ10-09-2019 10:50:51   [#14]

...na poszczególne oceny klasyfikacyjne. Nie może to zostać opisane ogólnie w statucie, bo jednak będę się upierał, że wymagania na dopuszczający z matematyki i wychowania fizycznego trochę się od siebie różnią.

Leszek10-09-2019 10:58:20   [#15]

UoSO - art. 44b.8.  Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o:

1)  wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania;

2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

3)  warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.

9.  Wychowawca oddziału na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców o:

1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania;

2) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.

 

pozdrawiam

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]