1.
|
W §1 pkt 5 lit. a:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Przedszkole, szkoła i placówka prowadzą dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć przedszkola, dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć w świetlicy oraz dziennika zajęć, o którym mowa w § 10 ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno‑pedagogicznej, zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia oraz zajęć związanych z kształtowaniem kompetencji zawodowych odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków .”
|
Proponujemy zapis:
„1. Przedszkole, szkoła i placówka prowadzą dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć przedszkola, dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć w świetlicy oraz dziennika zajęć, o którym mowa w § 10 ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno‑pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych, zajęć socjoterapeutycznych, zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia oraz zajęć związanych z kształtowaniem kompetencji zawodowych odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków.”
Uzasadnienie:
Proponujemy usunąć słowa „i uzdolnienia” ponieważ są one zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z §6 ust. 1 pkt 1 i §6 ust. 2 pkt 2 oraz §6 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591 ze zm.).
Jednocześnie proponujemy także zmianę w § 11 ust. 3 zmienianego rozporządzenia, w którym zapis:
§ 11 ust. 3. Do dziennika innych zajęć, w przypadku zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają odpowiednio dzieci, uczniowie, słuchacze lub wychowankowie, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem oraz odnotowuje się obecność dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Zastąpić poniższym:
§ 11 ust. 3. Do dziennika innych zajęć, w przypadku zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rewalidacji i socjoterapii wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają odpowiednio dzieci, uczniowie, słuchacze lub wychowankowie, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem oraz odnotowuje się obecność dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Uzasadnienie:
Uzupełnienie § 11 ust. 1 i 3 obowiązującego rozporządzenia o zajęcia rewalidacji i socjoterapii pozwoli na określenie jakie zamierzenia (program) i efekty uzyskują specjaliści pracujący z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W przypadku braku efektów w pracy z ww. dzieckiem pozwoli to prześledzić dotychczasowe działania szkoły wobec dziecka i zaplanować zmianę oddziaływań rewalidacyjnych lub socjoterapeutycznych.
|