Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Konsultacja - zmiana rozp. MEN ws. prowadzenia dokumentacji
strony: [ 1 ]
Jacek18-06-2019 18:27:12   [#01]

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12322019/katalog/12601593#12601593 

 

Prosimy o uwagi do 16 lipca br

Jacek08-07-2019 16:48:25   [#02]

wrzucam propozycję do konsultacji,

Dzięki Barla 

L.p.

Zapis projektu

Propozycje zmian, uwagi

1.

W §1 pkt 5 lit. a:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Przedszkole, szkoła i placówka prowadzą dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć przedszkola, dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć w świetlicy oraz dziennika zajęć, o którym mowa w § 10 ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno­­­‑pedagogicznej, zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia oraz zajęć związanych z kształtowaniem kompetencji zawodowych odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków .”

Proponujemy zapis:

„1. Przedszkole, szkoła i placówka prowadzą dzienniki innych zajęć niż zajęcia wpisywane odpowiednio do dziennika zajęć przedszkola, dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć w świetlicy oraz dziennika zajęć, o którym mowa w § 10 ust. 1, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością dokumentowania przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, w szczególności zajęć z zakresu pomocy psychologiczno‑pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych, zajęć socjoterapeutycznych, zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia oraz zajęć związanych z kształtowaniem kompetencji zawodowych odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków.”

Uzasadnienie:

Proponujemy usunąć słowa „i uzdolnienia” ponieważ są one zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z §6 ust. 1 pkt 1 i §6 ust. 2 pkt 2 oraz §6 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591 ze zm.).

Jednocześnie proponujemy także zmianę w § 11 ust. 3 zmienianego rozporządzenia, w którym zapis:

§ 11 ust. 3. Do dziennika innych zajęć, w przypadku zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają odpowiednio dzieci, uczniowie, słuchacze lub wychowankowie, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem oraz odnotowuje się obecność dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.

 

Zastąpić poniższym:

 

§ 11 ust. 3. Do dziennika innych zajęć, w przypadku zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rewalidacji i socjoterapii wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków oraz oddział, do którego uczęszczają odpowiednio dzieci, uczniowie, słuchacze lub wychowankowie, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy, tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem, uczniem, słuchaczem lub wychowankiem oraz odnotowuje się obecność dzieci, uczniów, słuchaczy lub wychowanków na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.

Uzasadnienie:

Uzupełnienie § 11 ust. 1 i 3 obowiązującego rozporządzenia o zajęcia rewalidacji i socjoterapii pozwoli na określenie jakie zamierzenia (program) i efekty uzyskują specjaliści pracujący z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W przypadku braku efektów w pracy z ww. dzieckiem pozwoli to prześledzić dotychczasowe działania szkoły wobec dziecka i zaplanować zmianę oddziaływań rewalidacyjnych lub socjoterapeutycznych.

 

 

 


post został zmieniony: 08-07-2019 17:04:26

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]