Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Pakowanie arkuszy egzaminacyjnych
strony: [ 1 ]
GAŁKA13-04-2019 16:05:56   [#01]

Przed strajkiem, moi ósmoklasiści rozmieszczeni byli w 6 salach w tym: w 4 salach pisać mieli zdający BEZ dysfunkcji, w 1 sali jeden uczeń z autyzmem i w 1 sali uczniowie z dostosowaniem.

J.POLSKI i MATMĘ, z uwagi na braki kadrowe, wszyscy bez wyjątku  będą pisali na sali gimnastycznej (oczywiście dłużej zostaną uczniowie z dostosowaniami i autyzmem).

CZY NALEŻY SPAKOWAĆ WSZYSTKIE ARKUSZE do 1 BEZPIECZNEJ KOPERTY, czy zgodnie z WYKAZEM uczniów czyli w 6 bezpiecznych kopert?

Jak sądzicie?

ela240913-04-2019 18:59:27   [#02]

Arkusze z dostosowaniami pakujemy oddzielnie/

GAŁKA13-04-2019 20:55:28   [#03]

na stronie

http://oke.waw.pl//artykuly/podglad.php?id_artykulu=3235

ukazała się NOWA

 

a w niej informacja

Pakowanie materiałów egzaminacyjnych

arkusze po wszystkich egzaminach porządkujemy według kolejności uczniów w wykazie i pakujemy – w obecności przedstawiciela zdających – do bezpiecznych kopert (płyty do języków obcych zostają w szkole). Do tej samej koperty można spakować arkusze standardowe (100) a także uczniów z autyzmem (200) i słabowidzących (400 i 500). Arkusze osób niewidomych trzeba spakować w oddzielną kopertę, a pozostałe dostosowane – słabosłyszących i niesłyszących (700), niepełnosprawnych intelektualnie (800), cudzoziemców (C00), uczniów z mózgowym porażeniem (Q00) – mogą być spakowane do tej samej koperty lub osobnych.

 

Mnie interesuje, CZY PRZY NOWYCH ZASADACH ORGANIZACJI E8 można/nie można wpakować WSZYSTKIE arkusze (-100 i -200 też) do jednej bezpiecznej koperty czy jednak według sal ?

-bezpiecznych kopert będzie tyle, ile wcześniej zgłoszonych sal, ale w tych WYJĄTKOWYCH WARUNKACH, dzieciaki siedzą na 1 sali więc ....

 

 

 

GAŁKA13-04-2019 22:02:35   [#04]

Z kolei w INSTRUKCJI SKŁADANIA PROTOKOŁU ZBIORCZEGO w SIOEO, musimy uwzględnić JEDNAK ilość zdających w poszczególnych salach…jeśli w ZN mam jednego n-la swojego i 2 z innej szkoły, to w podsumowaniu wyjdzie 6 sal x 2 n-li = 12 n-li ( a na sali gimnastycznej było tylko 2)

TABELA Z SIOEO Z INSTRUKCJI z etapu 1 punktu 2 NIE CHCE SIĘ WKLEIĆ...

Etap 4

16 Rozliczenie zwrotnych kopert

16.1 Należy rozliczyć koperty zwrotne, które były dostarczone w przesyłkach z materiałami egzaminacyjnymi.

17 Załączniki

17.1 W pkt 17 generuje się automatycznie liczba:

kopert z pracami do sprawdzenia 16 (jest pobierana z pkt 1 Protokołu zbiorczego)

wykazów zdających w poszczególnych salach egzamianacyjnych 17

17.2 Pozostałe liczby należy uzupełnić w odpowiednich miejscach.

17.3 W polu „Inne załączniki niewymienione w tabeli powyżej” należy wpisać np. arkusz obserwacji.

 

Może jednak nie będzie tak źle z tym wypełnianiem....

 


post został zmieniony: 13-04-2019 22:12:34
Danusia13-04-2019 22:11:36   [#05]

Na szkoleniu informowano, że jeżeli zajdzie konieczność zmniejszenia liczby sal (tak może być np. na języku obcym, chociaż nie tylko), wówczas na bezpieczną kopertę można nakleić 2 naklejki z kodami uczniów i prace z "pierwotnych" dwóch sal włożyć w jedną bezpieczną kopertę. A na kopercie skreślić nr "zlikwidowanej" sali. Myślę jednak, że dotyczy to arkuszy standardowych. Arkusze dostosowane (a uczniowie piszą w tej samej sali, co uczniowie z arkuszami standardowymi) powinny być wg mnie w oddzielnej kopercie. Nie da się z kolei połączyć sal uczniów piszących arkusz standardowy z salami uczniów, którzy mają dostosowane warunki (np. piszą w oddzielnych salach).

Danusia13-04-2019 22:29:58   [#06]

Chociaż trzeba na bieżąco śledzić strony OKE, bo może się coś zmienić w każdej chwili. Tam też mają z pewnością ARMAGEDON, chociaż są najmniej wszystkiemu winni i bardzo im współczuję. Bo wg mnie jedynymi jasnymi, przejrzystymi i jednoznacznymi dokumentami oświatowymi są "Informacje o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminów". 

edithael13-04-2019 23:05:58   [#07]

Każde OKE ma swoje szczegółowe wytyczne pakowania. Ale arkusze dostosowane pakowałabym osobno - idą do innej grupy egzaminatorów. Najważniejsze - zaklejenie koperty w sali, w obecności ZN i ucznia. Opis koperty jak najprostszy, to czyta człowiek - ma zrozumieć :)

Współczuję OKE. Szkoda, że nie strajkują. 

 

Skimir14-04-2019 09:54:45   [#08]

Jeśli zachodzi potrzeba zmiany sali to w sioeo można bez problemu przed egzaminem przesunąć uczniów pomiędzy salami.

Było sal 6, teraz ma być jedna - więc wszystkim uczniom z sal 2 - 6 robimy korektę w przypisaniu do sali. Następnie drukujemy listę uczniów i wykaz uczniów. Takie rozwiązanie powoduje, że w protokole zbiorczym nie trzeba nic kombinować bo będzie już tylko jedna sala.

Prace uczniów z tej sali pakujemy do koperty, z założeniem, że do jednej koperty wkładamy max. 30 prac. Koperty opisujemy: na wszystkich - sala nr 1, oraz adnotacja np. koperta 1 z 3, 2 z 3...

Kopert, wiadomo, przyjdzie więcej (zgodnie z początkowym wykazem) ale je należy odłożyć i oddać jako niewykorzystane w ostatnim dniu egzaminu.

Według mnie, prace uczniów którzy mają dostosowany arkusz (nie mylić z dostosowanymi warunkami) trzeba spakować do osobnych kopert zgodnie z rodzajem dostosowań. (jednak nie jestem tutaj na 100% pewny bo z uwagi na to, że takich nie mam, nie wgłębiałem się zbytnio w szczegóły).

gosiaes214-04-2019 12:48:26   [#09]

też zrobiłam tak, jak pisze Skimir :)

 

GAŁKA14-04-2019 16:54:13   [#10]

Skimir :):):) STOKROTNE DZIĘKI :):):) ....

myślałam, że już nic nie mogę w systemie poprawiać...zaraz spróbuję przesunąć uczniów pomiędzy salami  :)

noe1914-04-2019 18:34:38   [#11]

#Gałka - nie da się dodać sali, ale można zmienić jej numer ;) i wtedy poprzenosić uczniów

zss14-04-2019 20:35:27   [#12]

1 sala egzaminacyjna - razem piszą uczniowie standardowi, dyslektycy z wydłużonym czasem i uczeń z niedosłuchem:  jak spakować:

1 koperta - standardowi+dyslektycy

2 koperta - niedosłuch

czy

1 koperta - standardowi

2 koperta dyslektycy

3 niedosłuch?

GAŁKA14-04-2019 20:38:46   [#13]

tak, tak, wiem, że nie można dodać, ale UDAŁO MI SIĘ :) przypisać uczniów do jednej sali, która teoretycznie będzie jedną z tych wprowadzonych np. 5, a stanowić teraz będzie "nazwę" sali gimnastycznej (a w rzeczywistości jest zapisana dla jednego tylko ucznia na j. niemiecki)

na trzeci dzień na szczęście mam n-li z zewnątrz i 7 komisji

dzięki :) za podpowiedzi...nawet WYKAZ mam już prawidłowy dla 1 sali na 1 i 2 dzień

i już świat barwniej wygląda :)

GAŁKA14-04-2019 20:43:14   [#14]

do zss [#12]

na stronie

http://oke.waw.pl//artykuly/podglad.php?id_artykulu=3235

ukazała się NOWA

 

a w niej informacja

Pakowanie materiałów egzaminacyjnych

arkusze po wszystkich egzaminach porządkujemy według kolejności uczniów w wykazie i pakujemy – w obecności przedstawiciela zdających – do bezpiecznych kopert (płyty do języków obcych zostają w szkole). Do tej samej koperty można spakować arkusze standardowe (100) a także uczniów z autyzmem (200) i słabowidzących (400 i 500). Arkusze osób niewidomych trzeba spakować w oddzielną kopertę, a pozostałe dostosowane – słabosłyszących i niesłyszących (700), niepełnosprawnych intelektualnie (800), cudzoziemców (C00), uczniów z mózgowym porażeniem (Q00) – mogą być spakowane do tej samej koperty lub osobnych.

 

 

 

zss14-04-2019 20:48:23   [#15]

Czyli standardowi 100 i dyslektycy (w sumie też 100) do jednej, niedosłuch do drugiej? Też tak rozumiecie?

GAŁKA15-04-2019 05:51:34   [#16]

tak może być, ale jeśli masz wystarczającą ilość bezpiecznych, to TEŻ możesz zapakować do trzech i wtedy liczysz paczki:

1/3,  2/3 i 3/3

lub w pierwszej wersji 1/2 i 2/2

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]