Forum OSKKO - wątek
mychase | 21-03-2019 11:22:12 [#01] |
---|
Ile tygodni liczycie dla LO ? |
mychase | 21-03-2019 12:21:25 [#02] |
---|
myslę że 37 ( bez ferii i przerw światecznych) czy ktoś potwierdzi |
mychase | 21-03-2019 12:42:50 [#03] |
---|
tak sobie sama do siebie popiszę z moich obliczeń wynika 188 dni czyli brak 2 dni do 38 tygodni |
mychase | 22-03-2019 08:59:34 [#04] |
---|
podnoszę |
rzewa | 22-03-2019 09:24:39 [#05] |
---|
wszystkich tygodni zajęć w roku szkolnym jest 38 -> w roku jest 52 tygodnie, od tego trzeba odjąć 2 tygodnie ferii zimowych i 12 tygodni ferii letnich (bo tyle trwa urlop n-li), czyli zostaje 38 tygodni
w klasie maturalnej jest 30 tygodni zajęć (38 - 8 = 30)
w klasie mającej 4 tygodnie praktyk jest 34 tygodnie zajęć, a gdy klasa ma 6 tygodni praktyk, to jest 32 tygodnie zajęć
efektywne tygodnie, których jest 36 oraz minimalne brane pod uwagę w ramówce 2012 nie mają obecnie nic do rzeczy przy konstruowaniu arkusza, gdyż dotyczą efektywnej pracy uczniów a arkusz ma uwzględniać przede wszystkim niezbędną liczbę godzin nauczycielskich, bo to ona decyduje o kasie |
mychase | 22-03-2019 10:19:22 [#06] |
---|
Bardzo serdecznie Rzewo dziekuję, ze się ulitowałaś :) |
MKJ | 23-03-2019 16:24:27 [#07] |
---|
Rzewo, a jak Ty liczysz te tygodnie dla klasy maturalnej, bo mi wychodzi 29? |
rzewa | 23-03-2019 17:45:28 [#08] |
---|
od 27 kwietnia do 21 czerwca jest dokładnie 8 tygodni -> 38 tygodni minus 8 tygodni to 30 tygodni |
MKJ | 23-03-2019 18:00:17 [#09] |
---|
A dlaczego liczysz do 21 czerwca? Zakończenie zajęć jest 26.06.2020 r. Moim zdaniem, od 27.04.2019 r. do zakończenia zajęć jest 9 tygodni. |
rzewa | 23-03-2019 21:15:23 [#10] |
---|
rzeczywiście, masz rację - nie na ten rok spojrzałam co trzeba
w roku szkolnym 19/20 będzie 41 tygodni zajęć -> 52 - (2 + 9) = 41
zatem w klasach maturalnych będzie: 41 - 9 = 32 tygodnie
w klasach, które mają 4 tygodnie praktyk będzie 37 tygodni itd
to raki rok o najkrótszych wakacjach post został zmieniony: 23-03-2019 21:29:47 |
MKJ | 24-03-2019 10:37:03 [#11] |
---|
Rzewo, jeśli dobrze zrozumiałem, to uważasz, że tygodnie pracy = tygodnie prowadzenia zajęć i wtedy uśrednianie nauczyciela mającego 26 godzin, w tym 11 w klasach maturalnych, będzie wyglądać tak:
(26*32+15*9)/41=23,59.
Gdyby uznać, że tygodni prowadzenia zajęć jest w roku szkolnym 38, to uśrednienie wyglądałoby tak:
(26*29+15*9)/38=23,39.
Które uśrednienie jest prawidłowe i dlaczego, bo różnica jest zasadnicza? |
rzewa | 24-03-2019 14:09:13 [#12] |
---|
cóż ja bym zrobiła tak jak napisałam w #10, chyba że w uchwale OP jest zapis, że w roku szkolnym jest 38 tygodni zajęć... ale wówczas przyjęłabym, że w klasach maturalnych 30 nie 29 - jak uśredniać to wszystko a nie tylko niektóre... |
MKJ | 24-03-2019 14:19:13 [#13] |
---|
No właśnie! Czy w roku szkolnym jest 41 tygodni zajęć, czy 41 tygodni pracy?
Jeśli uwzględnimy przerwy świąteczne i dni wolne, czyli okresy w których nie są prowadzone zajęcia, wyjdzie 38 tygodni. Ale wtedy już konsekwentnie 29 tygodni w klasach maturalnych. |
rzewa | 25-03-2019 02:33:49 [#14] |
---|
ale właśnie tak licząc jak mówisz wychodzi, że klasy maturalne mają 30 tygodni - policz sobie |
Jot | 25-03-2019 09:36:20 [#15] |
---|
Pytanie odnośnie arkusza w programie V. Proszę wyjaśnijcie mi, co powinno się znaleźć w tabeli "inne kwalifikacje"? Czy te kwalifikacje, które nauczyciel posiada, ale w danym roku ich nie wykorzystuje, bo akurat w danym roku nie ma przydzielonych tych godzin?
W kolumnie "kwalifikacje" wpisujemy tylko te, które dotyczą zajęć prowadzonych w danym roku, czy wszystkie, jakie posiada do pracy w szkole? |
rzewa | 25-03-2019 10:00:42 [#16] |
---|
tak jak się umówicie w danym OP |
Jot | 25-03-2019 11:35:15 [#17] |
---|
Dzięki rzewo. A jak się to ma do tego, czego wymaga kuratorium w wykazie kadry? Bardziej mi chodzi o wykaz który generujemy do KO |
noe19 | 25-03-2019 11:40:55 [#18] |
---|
KO wymaga kwalifikacji do przydzielonych zajęć :) |
jaga11 | 25-03-2019 14:13:33 [#19] |
---|
Szkoła podstawowa dziecko z afazją. Ma zj. rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne. W domu rodzice nie robią z dzieckiem nawet zadania domowego nie mówiąc już o nauce czytania. Jest w klasie czwartej a powinien być w szóstej. Praktycznie nie czyta, myli litery . Nie jest to minimum na poziom klasy czwartej. Skierowanie do poradni o pogłębioną diagnozę. Odpowiedź z poradni , ze nie będą go badać bo w ostatnim badaniu wyszło ze ma w normie myślenie przyczynowo-skutkowe. Zalecenia dostosować co ma zrobione i określić potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem . Z jakiej podstawy prawnej to wynika. Mam mu wydzielić dodatkowa godzinę na j. polski i matematykę indywidualnie. |
elkap | 25-03-2019 14:41:25 [#20] |
---|
Jeśli uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego to należy skorzystać z poniższego przepisu:
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2017 r., poz.1578)
§ 6. 1. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy, zwany dalej „programem”, określa (…)
8) w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen, o których mowa w ust. 4 lub 9 – wybrane zajęcia wychowania przedszkolnego lub zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów. |
Jot | 25-03-2019 16:35:22 [#21] |
---|
Dziękuję noe:-) |
bogna | 25-03-2019 22:25:12 [#22] |
---|
Rzewo, napisałaś [#5]:
wszystkich tygodni zajęć w roku szkolnym jest 38 -> w roku jest 52 tygodnie, od tego trzeba odjąć 2 tygodnie ferii zimowych i 12 tygodni ferii letnich (bo tyle trwa urlop n-li), czyli zostaje 38 tygodni
Skąd i kiedy jest 12 tygodni ferii letnich? |
rzewa | 25-03-2019 22:37:57 [#23] |
---|
liczyłam dla roku szk. 2018/2019 i nie napisałam, że jeszcze trzeba tam doliczyć 2 tygodnie z uwagi na przerwy świąteczne
czyli: 52 - 2 (przerwy świąteczne) - 2 (ferie zimowe) - 10 (wakacje) = 38
a w roku szk. 2019/2020 będzie:
52 - 2 (przerwy świąteczne) - 2 (ferie zimowe) - 9 (wakacje) = 39
i jak raz się pomyliłam to już potem poszło... czyli tu prostuję to co wyżej napisałam post został zmieniony: 25-03-2019 22:40:35 |
KaPi | 27-03-2019 09:49:11 [#24] |
---|
wrzucam pytanie tutaj, bo to w sumie do arkusza...
chciałabym zatrudnić osobę do rytmiki na przyszły rok szkolny na umowę zlecenie, od 1.09 do 30.06 - wymagane kwalifikacje są
czy umieszczam taka osobę w arkuszu?
|
AnJa | 27-03-2019 11:12:43 [#25] |
---|
Nie. I nie zatrudniasz na zlecenie bo nie możesz. |
KaPi | 27-03-2019 11:21:25 [#26] |
---|
no od września już mogę... art 10a ust.2 KN?
chyba...
post został zmieniony: 27-03-2019 11:30:20 |
KaPi | 27-03-2019 13:11:02 [#27] |
---|
zapomniałam dodać, że my nie jesteśmy samorządowi |
AnJa | 27-03-2019 13:47:13 [#28] |
---|
a niesamorządowi maja arkusz w rozumieniu prawa oświatowego? |
KaPi | 27-03-2019 13:51:05 [#29] |
---|
no mamy...
opracowuję, kuratorium opiniuje i organ zatwierdza... |
AnJa | 27-03-2019 14:39:03 [#30] |
---|
No, dawkujesz wiedzę:-)
Nie wiem z jakich to godzin- ale jesli ramówkowych wpisałbym. |
KaPi | 27-03-2019 15:04:52 [#31] |
---|
:) no ramówkowych...
|
KaPi | 27-03-2019 16:34:22 [#32] |
---|
W tym roku było tak: dwa razy w tygodniu była rytmika, na której były też Panie przedszkolanki, uczyli się wspólnie piosenek, tańczyli, bawili się przy muzyce
Nauczyciel rytmiki dostał umowę na rok, dwie godziny, ale... przedszkole ma przerwę w wakacje dwa miesiące i ten nauczyciel nie miał zajęc w tym czasie...
Chciałabym zostawić tę rytmikę w takim wymiarze, ale na umowę zlecenie do końca czerwca
I chodzi mi o to, jak to ująć w arkuszu... |
AnJa | 27-03-2019 16:38:50 [#33] |
---|
Wpisałbym 2 godziny.
A resztę uregulował w umowie. |
KaPi | 27-03-2019 17:41:21 [#34] |
---|
Bardzo mnie cieszy, że podobne spojrzenie na sprawę mam... ;) |
malmar15 | 29-03-2019 01:05:09 [#35] |
---|
czy przy uzupełnianiu musi być cały etat?
w szkole A n-lka (dyplom.) ma 7/26 świetlicy
czy może uzupełniać etat w szkole B- pedagog 9/22?
nie będzie miała pełnego etatu |
rzewa | 29-03-2019 06:06:40 [#36] |
---|
musi być cały etat -> to wynika ze znaczenia samego słowa "uzupełnienie"
uzupełnienie dotyczy tylko n-la pełnozatrudnionego, dla którego zabrakło godzin i aby to było możliwe n-l musi mieć w szkole go zatrudniającej minimum pół etatu |
gera | 31-03-2019 11:45:18 [#37] |
---|
Czy informację do arkusza przygotowujemy na podstawie § 17.2 Rozporządzenia MEN z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz. U. z 2017r., poz. 649 ze zm.), czy na podstawie § 17.3 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019r., poz. 502) ?
|
rzewa | 31-03-2019 15:06:06 [#38] |
---|
zawartość arkusza na rok szk. 2019/2020 oraz szczegółowy tryb jego zatwierdzania jest określony w rozp. MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz. U. z 2017r., poz. 649 ze zm.)
rozp. MEN z dnia 28 lutego 2019r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019r., poz. 502) zacznie obowiązywać dopiero 1.09.2019 zgodnie z §27 tego rozporządzenia |
Kasiao | 31-03-2019 15:22:30 [#39] |
---|
Czyli, mimo, że wiem, że godzin do dyspozycji dyrektora będzie więcej, nie mogę tego uwzględnić?
A aneks mogę zrobić od 1 września 2019? Przecież w projekcie arkusza podaję, że będzie obowiązywał od 1 września, tak jak rozporządzenie. Dwa lata temu też robiliśmy arkusz dla szkół, które miały istnieć od 1 września... |
elnik | 31-03-2019 16:43:48 [#40] |
---|
Niektóre KO jako podstawę prawną opracowania AO na rok 2019/20 podają rozp. MEN z dnia 28 lutego 2019r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019r., poz. 502) . Czy są duże różnice w zapisach? |
rzewa | 31-03-2019 16:45:28 [#41] |
---|
jeśli przed przekazaniem arkusza do zaopiniowania związkom zawodowym ukaże się zmiana rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania (wchodząca w życie 1.09.2019) polegająca na zwiększeniu liczby GDD, to jak najbardziej nie tylko będziesz mogła wprowadzić ją do arkusza ale będziesz musiała to zrobić
w powyższym moim poście piszę o rozp. w sprawie organizacji szkół a nie o ramowych planach nauczania post został zmieniony: 31-03-2019 16:45:48 |
gosiaes2 | 31-03-2019 19:43:44 [#42] |
---|
jaka jest u Was "droga przyznawania godzin na pomoc psychologiczno - pedagogiczną"???
Piszecie jakieś prośby z uzasadnieniem, jakieś inne pisma, przedstawiacie jakąś diagnozę potrzeb w tej kwestii???
|
elkap | 31-03-2019 21:56:41 [#43] |
---|
Mnie już to nie dotyczy, ale gdybym musiała robić arkusz, to odnośnie pomocy psych. - ped. zrobiłabym wykaz numerów orzeczeń i opinii PPP z wykazem zaleconych zajęć oraz informację dotyczącą rozpoznania nauczycieli z określeniem ilu uczniów w jakich zajęciach powinno uczestniczyć (bez nazwisk uczniów, bo RODO nie pozwala). No i jakieś podsumowanie ilu uczniów wymaga objęcia poszczególnymi rodzajami zajęć, ile grup trzeba uruchomić itp. |
malmar15 | 01-04-2019 00:16:35 [#44] |
---|
u nas podajemy tylko klasy i liczbę uczniów w oparciu o opinie, orzeczenia i diagnozę |
gosiaes2 | 01-04-2019 11:22:29 [#45] |
---|
dziękuję za wskazówki :) |
olaszyma | 01-04-2019 12:14:09 [#46] |
---|
Mam pytanie dotyczące zwolnień i stanu nieczynnego. Czy nauczyciel SP do której włączono gimnazjum (dawniej ten nauczyciel pracował w gimnazjum) może od września 2019 przejść w stan nieczynny (tak jak przed reformą) ?
Czy też odnosi się do niego przepis mówiący o nauczycielach likwidowanych gimnazjów, którzy są zwalniani bez możliwości przejścia w stan nieczynny. |
rzewa | 01-04-2019 12:16:59 [#47] |
---|
odnosi się do niego art 225 u.p.w.u.P.o. -> czyli przeniesienie w stan nieczynny, a w razie braku zgody rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem
art 226 u.p.w.u.P.o. stosuje się TYLKO do samodzielnych gimnazjów |
izael | 01-04-2019 14:10:27 [#48] |
---|
olaszyma, może przejść w stan nieczynny, ale w naszym OP stosujemy tu art. 20 KN
finansowo to jest to samo, że dla nauczyciela KN jest korzystniejsza, bo może podjąć zatrudnienie bez żadnych konsekwencji dla stanu nieczynnego
art.225 ust.1, w mojej ocenie, nie daje możliwości stosowania go dla stanów nieczynnych, które zaczną się od 1 września 2019r.
:)
i znowu pięknie się różnimy:) a decyzję i tak dyrektor musi podjąć sam...najlepiej po konsultacji ze swoim OP post został zmieniony: 01-04-2019 14:10:55 |
rzewa | 01-04-2019 18:40:58 [#49] |
---|
hm... ale to stanowisko Iza jest niebezpieczne dla dyrektora...
jeśli nie wiadomo, które przepisy mają zastosowanie lepiej zastosować oba -> czyli do 15 maja przenieść n-la w stan nieczynny a potem ew. zastosować wypowiedzenie z art 20 KN
bo jeśli ja mam rację a n-l otrzyma tylko wypowiedzenie z art 20 KN, to może się okazać, że nie ma możliwości zwolnienia n-la z powodu nie przeniesienia w stan nieczynny do 15 maja
a tak w ogóle: na jakiej pp twierdzisz, że art 225 u.p.w.u.P.o. nie ma zastosowania? |
Jot | 01-04-2019 19:13:01 [#50] |
---|
Rzewo. Proszę o odpowiedź. Nauczyciel przebywający na urlopie bezpłatnym teraz napisał prośbę o rozwiązanie stosunku pracy na mocy porozumienia stron z dniem 31 sierpnia 2019. Data odnosi się do końca sierpnia, czyli dnia do którego był udzielony urlop bezpłatny. Czy mogę już teraz - z datą kwietniową- napisać porozumienie stron rozwiązujące stosunek pracy z dniem 31 sierpnia 2019r do podpisu oczywiście przez obydwie strony? Czy w takim przypadku zgodne z prawem będzie wpisanie w projekt arkusza nauczyciela, który od września będzie miał jego godziny?
post został zmieniony: 01-04-2019 19:20:17 |
|