Forum OSKKO - wątek

TEMAT: plan doskonalenia nauczycieli
strony: [ 1 ][ 2 ]
Monika07-05-2002 12:11:11   [#01]
Jeżeli ktoś posiada przykładowy plan doskonalenia zawodowego nauczycieli, to bardzo proszę o pomoc, chociż o jakieś wskazówki, jak to ma wyglądać.
HenrykB13-05-2002 19:58:50   [#02]

Właśnie nad tym siedzę

Jeśli Gaba zajrzy, niech odbierze pocztę.

Jak tylko coś wypracuję/my (najwcześniej we wtorek), udostępnię.

Jutro (wtorek) wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie podziału środków...

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0430.htm

Termin wysłania wniosku do organu prowadzącego to 15 maja 2002r.

Piszcie, jak to załatwiacie. Czas nagli. U nas władza twierdzi, że pieniędzy nie ma, ale wniosek napiszemy zgodnie z rozporządzeniem (coby nie było zrzucania winy na dyrektorów).

Gaba13-05-2002 20:13:39   [#03]

Jezdem

Gaba zajrzywa i już odbiera, jestem chętna do poprawy/my. Heniu, spadłeś z nieba... cały wieczór jestem z Wami, az coś podskorbię... włączcie się. Potrzebuję 30 minut na poczytanie i podumanie.

Gaba
Ewa z Rz13-05-2002 20:14:40   [#04]

Zrobiłam to jak każdy plan.

Najpierw co mam, czyli jakie n-le maja kwalifikacje i inne formy.

Potem, co jest potrzebne w perspektywie planu rozwoju szkoły - jakie umiejętności n-le powinni miec

Co musimy zrobić - jakie kursy, studia czy inne formy musza być odbyte przez jakich n-li.

No i tyle!

Aha! Uwzględniłam takie rzeczy jak materiały na konferencje szkoleniowe RP czy na lekcje pokazowe, a także środki na wdrażanie innowacji dydaktyczno-metodycznych.

HenrykB13-05-2002 20:24:43   [#05]

Jeśli możesz...

to ślij ten materiał. Adres zawsze podaję. Może cokolwiek będzie łatwiej i szybciej. Ten czas...
Marek Pleśniar13-05-2002 20:48:08   [#06]

mi kazali i ja im ankietę:-)

rozesłano takie nam

z podsumowaniem i do dzisiaj był termin. Wpisałem tam pobożne zyczenia co do doskonalenia. I uchwałerady co to jest zgodna z tym co wysłałem (właśnie w tej kolejnosci:-)))

Gaba13-05-2002 21:02:49   [#07]

po szybkiej lekturze

Heniek - jako uzupełnienie Twojego wniosku

1. część (wg mnie) to fragment planu rowoju szkoły na 5 lat dot. spraw kadry!!!
2. analiza zatrudnienia - zbadanie zasobów ludzkich - podeślę moja tabelkę - to proste.
3. analiza stopni awansu zawodowego
4. Potrzeby szkoły - zob. 1, 2, 3... - słabe strony
5. Fragment raportu pt. moja szkoła... - czekiwania rodziców, dzieci, samej kadry...
priorytety rozwoju.

A swoja drogą, chyba kogoś szurnęło... przecież my nie wiemy, kogo mamy na 100%, jakie klasy będę mieć...


Heniu, jedno pytanie skąd wziąłeś 400zł na łebka, skąd taka kwota jako przelicznik...

Oprócz drobnych korekt językowych Twoja robota jest bardzo sensowana.


Mnie zdumiewa regulamin, że ja mam mieć jakiś regulamin przyznawania środków - tak nam w Krakowie powiedziano...
Wy tu wnioski, a ja mam mieć regulamin...
beera13-05-2002 21:05:49   [#08]

dawajcie to co macie :-))

Litości- dajcie....
HenrykB13-05-2002 21:09:40   [#09]

Te 400 zł

to przymiarka z powietrza.
Całkiem bez logicznego myślenia. Jutro z wniosków kadry zobaczę, o co wnioskują i sprecyzuję.

Dzięki za wstępne uwagi. Koncentruję się na wniosku, bo goni termin.
Inne sprawy (w tym wieloletni plan doskonalenia) uściślę w bardziej przyjaznym czasie.

Czekam na Twoje materiały i poprawki do moich (redakcyjne też).

Ślij, odbiorę dzisiaj jeszcze kilkakrotnie.

HenrykB13-05-2002 21:17:33   [#10]

Może od początku

Jeśli w szkole macie plan doskonalenia kadry pedagogicznej, to macie początek za sobą.
Ja jutro muszę:

1. Poprosić nauczycieli o wnioski w sprawie doskonalenia (dziś jeszcze będzie druk, siedzę nad nim)

2. Opracować coś na kształt wieloletniego planu doskonalenia zawodowego (§ 6 rozporządzenia)

3. Napisać wniosek do organu (§ 8 rozporządzenia), który zawierał będzie sprawy poruszone w § 7 rozporządzenia.

To zdążę zrobić do wtorku wieczorem, w środę składam do Zarządu.
Impulsem była Gaba i nasze władze, które w przypadku braku środków wytykają nam, że o nie nie wnioskujemy.

Jak możecie - pomagajcie. Każdy materiał jest dobry.

MENiS działa szybko (wtorek - rozporządzenie wchodzi w życie, środa - termin złożenia wniosku).

A co zrobią ci, którzy Dziennik Ustaw 46 dostaną za miesiąc lub dwa?

Zola13-05-2002 21:18:20   [#11]
ja ja Asiab -prosze o litośc i troche tych materiałów
HenrykB13-05-2002 21:20:09   [#12]

Poczekajcie chwilę

jak coś sprecyzujemy, to prześlemy.
jerzyk13-05-2002 21:22:16   [#13]
Dołączam sie do proszących o litość i resztę...
Zola13-05-2002 21:40:39   [#14]

czekamy

i jesteście wspaniali i pracowici

i tez zabrałm sie do roboty ale chyba za późno

i dlatego się ładnie uśmiecham :-))))

stan13-05-2002 22:11:00   [#15]

:-(

Ja też b.proszę o cokolwiek gdyż inaczej sufitologia stosowana.
:-)

stan

BUKA13-05-2002 22:24:15   [#16]

:))))

Ja też bardzo proszę. Mam oddać w środę rano i nie mam na razie pomysłu, jak to zrobić. Dziękuję. BUKA
HenrykB13-05-2002 22:46:44   [#17]

Ślę

do wszystkich zgłoszonych.

Zajrzę jutro. Materiał bardzo wstępny, oj bardzo... ;-)

Zola13-05-2002 22:48:35   [#18]

dzięki

zaraz sprawdzę

HenrykB13-05-2002 22:50:52   [#19]

Nie tak szybko

Odbieram dużą przesyłkę z materiałami (serwer dzieli aż na 16 części).

Za jakieś 15 minut będzie po wszystkim.

Wtedy sprawdzajcie.

HenrykB13-05-2002 22:58:14   [#20]

Poszło

Odbierajcie!
HenrykB13-05-2002 22:59:30   [#21]

Tylko nie mówcie

że wpisaliście złe adresy.

Zajrzę jutro po nowe informacje od Was. I pomysły. Mamy 1 dzień na twórczość (radosną).

Zola13-05-2002 23:18:58   [#22]

adres dobry

doszło :-))) dzięki

załączniki sciągnęłam ale nie chcą sie otworzyc :-((

BUKA13-05-2002 23:24:14   [#23]
Dziekuję. Doszło. Do pracy! :))))))
Gaba14-05-2002 03:43:40   [#24]

?

A co będzie, jak nauczyciel dojdzie nam jakiś za rok, co czasem jednak zdarza... co zroboć z takim nie ujętym....

- mam wrócyż kogo zatrudnić w tym roku, jakie będę mieć klasy...

- ale wróżyć, kogo będę mieć na stanie za dwa lata... to już spore osiągnięcie nawet w we wrózbiarstwie dyrektorskim..

hmm!!!
jerzyk14-05-2002 07:46:40   [#25]

Melduję że doszło

Dzięki

HenrykB14-05-2002 08:11:07   [#26]

Gaba

Dlatego we wniosku do organu powinny być zapisy ogólne, dotyczące środków praypadających na jednego nauczycielia, sugestie wielkości środków w skali roku.

Przecież i tak organ musi podzielić środki między szkoły, przymierzyć jakąś kwotę i nich się dyrektor męczy, jak z tych środków prowadzić doskonalenie.

W regulaminie gminnym powinny być sprecyzowane zapisy z § 7 rozporządzenia:

 § 7. Organ prowadzący, w porozumieniu z dyrektorami szkół i placówek, ustala corocznie maksymalną kwotę dofinansowania opłat, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1, oraz specjalności i formy kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane.

I to by było (na razie) na tyle.

violka14-05-2002 08:16:12   [#27]

HenrykuB

podeślij materiały także i mnie

dzięki

HenrykB14-05-2002 08:18:18   [#28]

Poszło

Odbierz
HenrykB14-05-2002 08:41:05   [#29]

Może to Wam pomoże

Wklejam garść materiałów o WDN w zakresie doskonalenia zawodowego. Pewnie przydadzą się rozważania teoretyczne podczas pisania wniosku (po to, aby wiedzieć, jak tak naprawdę powinniśmy planować doskonalenie).

Jest tego trochę, przepraszam za ilość. Sformatujecie sobie sami, prawda?

Materiał pochodzi z książki D. Elsner i K. Knafel "Jak organizować WDN", BTiW Mentor, Chorzów 2000, tel./fax: (032) 241-50-93, btw.mentor@pik-net.pl . To naprawdę dobra książka!

**************************************

Struktura planu WDN

Część A

1. Opis problemu szkoły, który rada pedagogiczna (wszyscy pracownicy, cała społeczność szkoły) będzie w najbliższym czasie rozwiązywać.

2. Opis potrzeb szkoleniowych nauczycieli z punktu widzenia wymienionego problemu (poszczególnych osób, par, mniejszych lub większych zespołów).

 

3. Szkolny plan doskonalenia nauczycieli, tj.:

§         kogo z nauczycieli obejmie (całą radę pedagogiczną, małe zespoły, pary, pojedyncze osoby),

§         w jaki sposób (jeden lub kilka sposobów doskonalenia),

§         w jakim terminie będzie zdobywana wiedza oraz umiejętności niezbędne do rozwiązania opisanego w punkcie 1 problemu,

§         w jaki sposób będzie to monitorowane i przez kogo.

4. Indywidualne plany doskonalenia nauczycieli.

Część B

5. Opis sposobu rozwiązania problemu, tj. zaplanowanie zmiany.

6. Harmonogram wprowadzenia zmiany.

7. Ewaluacja efektywności zmiany.

8. Ewaluacja efektywności doskonalenia nauczycieli:

§         ocena realizacji szkolnego planu doskonalenia nauczycieli,

§         ocena realizacji indywidualnych planów doskonalenia nauczycieli.

**************************************

Szkolny plan doskonalenia nauczycieli powinien zawierać informacje o:

  • wspólnych przedsięwzięciach szkoleniowych całej rady pedagogicznej, mniejszych zespołów, par, poszczególnych osób, w tym o posiedzeniach samokształceniowych i pracy między posiedzeniami,
  • harmonogramie realizacji tych przedsięwzięć,
  • przydziale zadań dla poszczególnych osób lub zespołów,
  • kryteriach sukcesu.

 

**************************************

Przedsięwzięcia szkoleniowe rady pedagogicznej

(przykład na dwa lata):

F     zawarcie wewnątrzszkolnego kontraktu grupowego w sprawie doskonalenia kwalifikacji zawodowych,

F     wspólne warsztaty na temat .........

F     wydelegowanie dwóch nauczycieli kształcenia zintegrowanego na kurs pt.: .............

F     zebranie informacji o ........................ metodą bechmarkingu

F     cykl posiedzeń samokształceniowych rady pedagogicznej na temat: ................................. a następnie przeprowadzenie w parach hospitacji koleżeńskich, maących na celu wdrożenie ......................... do praktyki,

F     zatrudnienie moderatora do wspomagania rady pedagogicznej w .....................................

F     przydzielenie opieki mentora nowo powołanemu wicedyrektorowi oraz dwóm nowym nauczycielom,

F     prowadzenie dziennika zawodowego przez następujących nauczycieli: ..........................

F     ustalenie osoby, która będzie odgrywać rolę krytycznego przyjaciela względem wprowadzających innowację na temat: .................................

F     podjęcie się prowadzenia badań w działaniu na temat: ........... w kooperacji z osobą przygotowującą prace doktorską w miejscowej wyższej uczelni,

F     rotacyjne zapoznawania się z literaturą na temat: .............................

F     udział zespołu pracującego nad ........ w konferencji na temat: ...................................

F     zorganizowanie cyklu dyskusji na temat .................., a następnie przygotowanie wspólnego stanowiska w sprawie .........................................

F     wprowadzenie zwyczaju opracowywania przez powracających z kursu lub studiów podyplomowych planu wdrożenia nabytej wiedzy i umiejętności do praktyki oraz wspólne wypracowanie schematu takiego planu,

F     udzielanie indywidualnej pomocy osobom powracającym z kursu lub studiów podyplomowych w zastosowaniu nabytej wiedzy i umiejętności w praktyce,

F     udział wszystkich nauczycieli w krótkim kursie na temat: ...............................................

F     wypracowanie narzędzi do ewaluacji szkoleń wewnętrznych i regularne ocenianie efektywności WDN.

 

 **************************************

 Kolejnym krokiem po opracowaniu szkolnego planu doskonalenia nauczycieli jest przygotowanie planów indywidualnych przez poszczególne osoby, w tym sprawujące funkcje kierownicze.

 Plany indywidualne muszą wynikać ze szkolnego planu doskonalenia nauczycieli (powinny obejmować ten sam czas). Dzięki temu poszczególne osoby będą mogły określić swój osobisty wkład w rozwój szkoły.

 Zadania powinny być rozłożone równomiernie pomiędzy wszystkie osoby, inaczej może to grozić:

F     wypaleniem się przez aktywne osoby,

F     pasywnym uwstecznieniem. 

Schemat indywidualnego planu WDN

1.          Dlaczego wybrałem to zadanie? (uzasadnienie, refleksja, co spowodowało zajęcie się tym zadaniem)

2.          Co i od kiedy zacznę (skończę) robić? (podać zadanie(a) i konkretne daty)

3.          W jaki sposób zacznę to czynić? (który sposób będzie najwłaściwszy)

4.          Co będzie mi do tego potrzebne? ((kontakty, informacje, materiały, przedmioty, pieniądze)

5.          W jaki sposób to pozyskam? (racjonalność – czy jestem w stanie wykonać to zadanie)

6.          Z kim będę współdziałać i w jakich sprawach? (kto może udzielić pomocy w wykonaniu zadania)

7.          Jakie trudności powinienem przewidzieć? (brak tej i następnej refleksji może po wystąpieniu trudności zablokować działanie)

8.          Jak im przeciwdziałać?

9.          Ile czasu na to przeznaczę? (dzień, miesiąc, rok – brak czasu może uniemożliwić działanie)

10.      Po czym poznam, że zadanie wykonałem? (refleksja nad efektywnością własnego rozwoju)

11.      Jak nagrodzę siebie za osiągnięcie sukcesu?

 

**************************************

 

Ewa z Rz14-05-2002 09:08:17   [#30]

Heniu,

Ty do skrzynki zaglądasz czasami? ;))
ewa14-05-2002 09:12:58   [#31]

rany, czy ja zawsze muszę....

... się spóźnić!!!!
Bardzo proszę podeślijcie i mi materiały czekam z utęsknieniem, dziś muszę oddać pozdrawiam
beera14-05-2002 09:14:08   [#32]

:-)))

dzięki :-))
HenrykB14-05-2002 10:36:22   [#33]

Ewa z Rz

Nie tylko zaglądam, ale też wysyłam ;-)
ewa14-05-2002 10:53:07   [#34]
wielkie dzięki, jesteście wspaniali :-))
Ewa z Rz14-05-2002 10:58:01   [#35]

Ode mnie też

Serdeczne pdziękowania!

Proszę o życzliwą pamięć na przyszłość :))

Konto zapomniane14-05-2002 12:15:41   [#36]

Henryku!

Proszę prześlij i mi te materiały. Dzięki!
bogna14-05-2002 12:28:29   [#37]

Ja też poproszę

Henryku - też bardzo proszę o materiały.

Z góry dziękuję!

Rycho14-05-2002 13:35:38   [#38]

Ja również

bardzo proszę Henryku o te materiały.

Z góry dziękuję i mam nadzieję, że w przyszłości będę mógł podobnie się odwdzięczyć.

Ela14-05-2002 16:46:36   [#39]

Prośba

Henryku nie odmawiaj.Ja również proszę.

Z góry dziękuję Ela

Ewa z Rz14-05-2002 19:00:45   [#40]

Hi, hi, hi!

Ale Henryk ma powodzenie!

Uważajcie, bo Basia da wam popalić!

HenrykB14-05-2002 20:04:39   [#41]

Burza

U nas grzmi mocno i leje. Do tego ciągłe braki prądu uniemożliwiają pracę. Dopiero teraz siadam do pracy, stąd i materiał dopiero wysłałem zainteresowanym.

Jak coś nowego stworzę, odezwę się.

Liczę na Gabę i tych, którym wysłałem materiał. Pomóżcie!

bogdan14-05-2002 20:09:45   [#42]

Ja też bardzo proszę...

Drogi Henryku! Tylu osobom nie odmówiłeś to mam cichą nadzieję że mi też nie odmówisz. Bardzo proszę o plan doskonalenia nauczycieli. Mam nadzieję że i ja kiedyś się mogę odwdzięczyć.
HenrykB14-05-2002 20:14:06   [#43]

Bogdan

Poszło
HenrykB14-05-2002 21:39:09   [#44]

Ostateczną wersję wniosku do organu

znajdziecie w Edukatorze (Nowości).

http://www/edukator.net.pl

Pamiętajcie, że mizeria naszych funduszy gminnych nie pozwala na wnioskowanie o pełny zakres środków wynikających z przepisów (!% planowanego funduszu płac). Stąd we wniosku mało wpisów i niewielkie środki. Jeśli macie środki w swoich budżetach, rozbudujcie wniosek.

Nie występowałem o konkretną liczbę nauczycieli wnioskujących o dofinansowanie do czesnego wychodząc z założenia, że organ poprosi o odrębne wykazy w tym zakresie (może własny wzór druku).

Nie przegapcie terminu - 15 maja 2002r.

Powodzenia

HenrykB14-05-2002 21:49:29   [#45]

Poprawka

http://www.edukator.net.pl

Przepraszam

Mania15-05-2002 07:19:55   [#46]

Dzięki ,bardzo dzięki

Mania

Bogda15-05-2002 11:01:37   [#47]

Ja też bardzo, bardzo proszę

Proszę też o plan doskonalenia nauczycieli! Wniosek do organu wyslaliśmy, resztę trzeba dorobić. Z góry dziękuję :)))) i pozdrawiam
bogna15-05-2002 14:43:16   [#48]

dziękuję

Henryku - serdecznie dziekuję :-)))))
bogdan15-05-2002 18:23:29   [#49]

Dziękuję

Henryku bardzo dziękuję.
Bardzo się te materiały przydały.
Bogdan
Marta K23-05-2002 08:47:23   [#50]

plan doskonalenia nauczycieli

Mam prośbę, jeśli ktos ma i chciałby udostepnić mi na wzór olan doskonalenia nauczycieli......nie będę ściągać:))) to będę baaaaardzo wdzięczna!. W tym roku czeka mnie ta robota po raz pierwszy no i .....jesoooo.... nie wiem czy czegoś nie pomieszam.
strony: [ 1 ][ 2 ]