Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nauczyciel wspomagający a zastepstwa
strony: [ 1 ]
edrab22-11-2018 02:16:58   [#01]

Jestem nauczycielem wspomagającym. Moja dyr często przypisuje mi zastępstwa w czasie godzin NWKUN.

Dziecko ma przyznane 20godz. (pensum 20). Mnie tam nie  ma bo mam  zast. Liczone z pensum 18.

Czy to w porządku? (bez różnych zastępstw moje usredniony pensum to 19.)

Co mam zapisać w dzienniku 

 NWKUN? 

rzewa22-11-2018 08:29:58   [#02]

jak rozumiem, te zastępstwa masz dodatkowo płacone?

Jeśli tak po prostu zapytaj dyrektor kiedy masz zrealizować godziny NWKUN (co to jest ?!!) jak Cię na to zastępstwo wysyła oraz jak masz to udokumentować - o tym wszystkim decyduje dyrektor

AnJa22-11-2018 09:01:33   [#03]

Nauczyciel Wspierający Kształcenie Ucznia Niepełnosprawnego?

Jeśłi dobrze zrozumiałem- nie dodatkowo płatne, a zamiast być przy uczniu- idzie samodzielnie realizując zajęcia za nieobecnego nauczyciela.

Pomijając wszelkie niejednoznaczności tego rozwiązania - jak rzewa: pytaj dyrka.

edrab22-11-2018 10:56:07   [#04]

Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie jest. Idę na zastępstwa opuszczając mojego ucznia ;(

NWKUN -Nauczyciel Współorganizujący  Kształcenie Ucznia Niepełnosprawnego. 

DYREK22-11-2018 13:31:12   [#05]

W pierwszej kolejności ten nauczyciel powinien wspierać ucznia, dla którego został zatrudniony. Wg mnie, tylko w przypadku nieobecności ucznia, dyrektor szkoły może mu przydzielić inne zajęcia. Tak  przydzielone zajęcia (zamiast godzin NWKUN), to nie są zastępstwa doraźne. 

Zgodnie z zapisami KN przez godzinę doraźnego zastępstwa rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, której realizacja następuje w zastępstwie nieobecnego nauczyciela.