Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czy sekretarka może zajmować się finansami RR?
strony: [ 1 ]
Marek Pleśniar23-10-2018 18:05:43   [#01]

Przekazujemy pytanie czytelniczki Forum, bo może ono (i odpowiedź na nie) być przydatna także innym:

====

"Dzień dobry,

czy jako sekretarka w szkole mogę zajmować się finansami Rady Rodziców? Jestem odpowiedzialna za całą gotówkę, za jej rozliczanie. Opracowuję tabele dla Rady Rodziców zawierające jakby sprawozdania z finansów, natomiast nie jestem księgową i nawet nie wiem czy są one poprawne. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Dziękuję."

rzewa23-10-2018 20:12:33   [#02]

może sekretarka zajmować się finansami rr, o ile będzie robić to poza godzinami swojej pracy w szkole, za osobnym wynagrodzeniem płaconym przez rr, oczywiście jeśli się tego podejmie całkowicie dobrowolnie

i tylko rr może się z nią umówić w tej sprawie

natomiast na pewno nie może się tym zajmować sekretarka w ramach swoich obowiązków pracowniczych -> dyrektor nie może zlecić jej tego zadania, gdyż dyrektor nie może podejmować żadnych decyzji dotyczących rr

dyrektor tylko nadzoruje rr, czyli w razie gdyby rr działała sprzecznie z prawem musi na to odpowiednio zareagować - w ostateczności zwołać ogólne zebranie rodziców, na którym przedstawia zaobserwowane nieprawidłowości

DYREK23-10-2018 20:13:19   [#03]

rada rodziców to autonomiczny organ wewnętrzny szkoły

sam decyduje o swojej obsłudze finansowej


post został zmieniony: 23-10-2018 20:16:48
rzewa23-10-2018 20:25:34   [#04]

cóż... znam stanowisko DYRKA i jeśli przyjąć, że szkoła ma obowiązek wspomóc rr (jeśli ta o to prosi) i "obsłużyć" ją na jej wniosek, to nie powinno się wówczas tego zadania zlecać sekretarce, gdyż przekracza to wymagania kwalifikacyjne dla jej stanowiska pracy