Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kongres Zarządzania Oświatą - przedszkola
strony: [ 1 ]
aza29-06-2018 14:13:41   [#01]

Drodzy uczestnicy Kongresu Zarządzania Oświatą (www.oskko.edu.pl/kongres/ ), oraz ci, którzy jeszcze uczestnikami mogą się stać.

Postanowiliśmy wzorem z poprzedniego kongresu i konferencji zorganizować  sesję plakatową, dzięki której podzielimy się doświadczeniami z pracy w przedszkolu. Serdecznie zapraszamy Was do nadsyłania prac na sesję plakatową.

Zasady obowiązujące przy przesyłaniu plakatów:

Treść plakatu powinna prezentować innowacyjne rozwiązania z waszego przedszkola – mogą to być zagadnienia programowe, ciekawe projekty, aranżacje przestrzeni przedszkolnej – wszystko to, co jest warte pokazania na forum kongresu.

Osoby zainteresowane prezentacją swojego plakatu na sesji w dniu 24 września 2018r proszone są o kontakt z biuro@oskko.edu.pl. Prześlemy szczegółową instrukcję. (format graficzny, objętość max pliku, zalecana wielkość czcionki).

Planujemy Wasze plakaty wydrukować i ułatwić Wam prezentację swoich pomysłów.

Jest to naprawdę doskonała okazja zaprezentowania swoich pomysłów i promocja!!!

Zapraszamy do współpracy!!!

aza12-07-2018 14:29:54   [#02]

Zachęcam do udziału w kongresie wszystkich związanych z przedszkolami.

W programie m.inn:

OCENA PRACY NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA – PRAWO I PRAKTYKA
Szkolenie OSKKO, Izabela Leśniewska, Anna Zabielska. Temat bardzo aktualny. Analiza zadań dyrektora na podstawie obowiązującego prawa i przykłady praktycznych rozwiązań.
Zagadnienia:
• Ocena pracy nauczyciela w prawie – zadania dyrektora krok po kroku;
• Regulamin określający wskaźniki oceny pracy nauczycieli – przykładowy dokument, analiza zapisów w kontekście budowania oceny pracy, ustalania poziomu spełniania poszczególnych kryteriów;
• Karta oceny pracy – uwzględnianie zadań dotyczących awansu zawodowego, przykładowe uzasadnienia;
• Sposoby dokumentowania;
• Odwołanie od oceny pracy - terminy, zadania dyrektora, dokumentacja.

• Przykładowe wskaźniki dla przedszkoli.


W materiałach kongresowych zostanie uczestnikom udostępniony przykładowy regulamin oceny pracy nauczycieli oraz karta oceny pracy nauczyciela.

DIAGNOZOWANIE POTRZEB ROZWOJOWYCH I EDUKACYJNYCH DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I UCZNIÓW SZKÓŁ.

Temat OSKKO. Diagnozowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i uczniów - refleksji poddany zostanie sposób prowadzenia diagnozy potrzeb i możliwości uczniów, w szczególności w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podczas warsztatu omówione zostaną zadania szkoły/nauczycieli, ale i kompetencje nauczycieli, które powinny być doskonalone, by diagnozy były w pełni profesjonalne. Pokazane zostaną i omówione przykładowe diagnozy.
Temat jest istotny także z perspektywy zmian w ocenie pracy nauczyciela, gdzie w kryteriach pojawiają się m.in. treści związane ze wspieraniem rozwoju każdego ucznia, a to nauczyciel może realizować tylko wtedy, gdy ma rzetelną wiedzę o uczniu.

 

EDUAKCJA. NOWOCZESNA PLATFORMA ONLINE WSPIERAJĄCA ROZWÓJ NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI


Piotr Sobolewski, pedagog, pomysłodawca i twórca programu EduAkcja – www.edu-akcja.edu.pl/ : największej platformy e-learningowej dla nauczycieli w Polsce. Czy na naszych oczach dokonuje się rewolucja w edukacji? Siedzisz w wygodnym fotelu, popijasz ulubioną herbatę, w przyjaznym otoczeniu, czyli tak jak lubisz… oglądać ciekawe materiały. Omówimy zagadnienia:
Jak wyglądać będzie edukacja przyszłości? Czy kursy przez Internet to dobre narzędzie do wspierania procesu kształcenia nauczycielek i nauczycieli?
Czy taka forma nowoczesnego kształcenia spełni oczekiwania nauczycieli, rodziców, i co najważniejsze, czy przyczyni się do skutecznego wspomagania rozwoju dzieci?
W jaki sposób kształcenie na odległość zwiększy prestiż przedszkola? Gościnnie EduAkcja przedstawi warsztaty. Wykaz ich tematów – poniżej.

  • O ZNACZENIU WYOBRAŹNI TWÓRCZEJ W ROZWOJU DZIECI

Prowadzą ekspertki programu edukacyjnego EduAkcja. Opis – wkrótce.

  • DRAMA JAKO METODA SKUTECZNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI W PRZEDSZKOLU

Prowadzą ekspertki programu edukacyjnego EduAkcja. Opis – wkrótce.

 

  • PRZESTRZEŃ ODKRYWCY W PRZEDSZKOLU – DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY JAKO NARZĘDZIA UWALNIAJĄCE NATURALNĄ CIEKAWOŚĆ DZIECI

Prowadzą ekspertki programu edukacyjnego EduAkcja. Opis – wkrótce.

 

  • BUDOWANIE KOALICJI NA RZECZ ROZWOJU DZIECI - WSPÓŁPRACA I KOMUNIKACJA Z RODZICAMI

Prowadzą ekspertki programu edukacyjnego EduAkcja. Opis – wkrótce.

 

„DOBRZE ZDEFINIOWANY PROBLEM TO PROBLEM W POŁOWIE ROZWIĄZANY”
 OSKKO. Trudności wychowawcze w przedszkolu w opinii nauczycieli i specjalistów – przedstawienie wyników badania przeprowadzonego w ramach ewaluacji wewnętrznej. W badaniu zastosowano ciekawą metodę RCA. Metoda opiera się na założeniu, że efektywne rozpoznawanie problemów musi skupiać się na jednym pierwotnym. Ciekawa metoda pozyskania informacji zwrotnej od rodziców i nauczyciel. Prosta w zastosowaniu. Uczestnikom zostaną przedstawione użyteczne materiały.


GEN LICZBY. JAK DZIECI UCZĄ SIĘ MATEMATYKI.

Małgorzata Skura, Michał Lisicki. Autorzy książki pod ww. tytułem, „pomagają zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne i jak codzienna aktywność przyczynia się do rozwoju intelektualnego. Pokazują szereg praktycznych zadań i zabaw, które sprawią, że dziecko pokocha matematykę. Kiedy małe dziecko rozumie, że „cztery” to nie to samo co „czwarty”? I co możemy zrobić, żeby dziecko polubiło matematykę? Matematyka jak mało która nauka uczy przede wszystkim myśleć, dlatego tak ważne jest, żeby dziecko z radością wkraczało w świat pojęć matematycznych. „Gen liczby” prezentuje pomysł na edukację matematyczną małego dziecka. Autorzy pomagają dorosłym zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne, podpowiadają, na co warto zwrócić uwagę, aby dzieciństwo dobrze zaowocowało wtedy, kiedy przyjdzie czas na regularną edukację matematyczną.
Książka tłumaczy, jak codzienne aktywności przyczyniają się do rozwoju umysłowego, jak pokierować uwagą dziecka tak, by zauważyło to, co ważne z matematycznego punktu widzenia.
Napisany przez ekspertów od edukacji matematycznej i oparty na najnowszych badaniach naukowych, „Gen liczby” jest znakomitą pozycją dla zaangażowanych nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas początkowych”.

KODOWANIE NA DYWANIE
Anna Swić. Kolejne spotkanie z prowadzącą. Nauka kodowania już w wieku przedszkolnym pozytywnie wpływa na rozwój logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, szukania różnych dróg, różnych możliwości. Poprzez doświadczanie i zabawę dzieci oswajają się z podstawami programowania i nowoczesnymi technologiami. Pracując w zespołach rozwijają kompetencje społeczne, uczą się współpracy, uwzględniania stanowiska innych, ale również argumentowania i bronienia swoich poglądów i pomysłów. Wprowadzając podstawy kodowania do edukacji przedszkolnej czy wczesnoszkolnej nie potrzebujemy skomplikowanych narzędzi programistycznych, z powodzeniem możemy zacząć od aktywności, do których pomoce wykonamy samodzielnie lub są łatwo dostępne i nie wiążą się z dużymi nakładami finansowymi.
Kodowanie jest na tyle uniwersalne, że jego elementy można włączać do zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych treści. Zarówno edukacja matematyczna, językowa, artystyczna jak i ruchowa świetnie będzie komponować się z aktywnościami okołoprogramistycznymi.

TORUŃSKIE DOŚWIADCZENIA PRZEDSZKOLNE. WYMIANA DOŚWIADCZEŃ.

Zaprosiliśmy do współpracy toruńskie Stowarzyszenie Edukacji Przedszkolnej oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Odbędą się:
• wizyty studyjne w przedszkolach – przygotowaliśmy dwie wizyty – szczegóły wkrótce.
• sesja plakatowa
• zapraszamy także do stolika eksperckiego, przy którym uczestnicy będą mogli skonsultować swoje problemy z praktyki zarządzania przedszkolem.

 

 

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]