Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Konsult -zm. ustawy Prawo oświatowe i innych ustaw |
rzewa | 28-06-2018 15:08:32 [#02] |
---|
ten termin, z uwagi na obszerność zmian, śmieszny jest raczej... |
Leszek | 28-06-2018 15:12:11 [#03] |
---|
wzrasta nam stopień nieczytelności prawa oświatowego
pozdrawiam |
rzewa | 28-06-2018 15:25:43 [#04] |
---|
owszem
i to wykładniczo |
MKJ | 29-06-2018 20:40:21 [#05] |
---|
Uwaga nr 1:
Art. 1 pkt 14 projektu przewiduje kosmetyczną zmianę art. 25 UPO. Proponuję uchylenie ustępu 5:
"Do uczniów klasy wstępnej, o której mowa w ust. 3, nie stosuje się przepisów rozdziału 3a ustawy o systemie oświaty."
Niestosowanie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w oddziale wstępnym przygotowującym uczniów do kontynuowania nauki w oddziałach dwujęzycznych może rodzić wiele problemów. |
MKJ | 29-06-2018 20:48:02 [#06] |
---|
Uwaga nr 2:
Art. 1 pkt 15 projektu przewiduje zmianę art. 26 UPO polegającą na tym, że program wychowawczo-profilaktyczny ma obejmować, oprócz treści i działań o charakterze wychowawczym skierowanych do uczniów oraz treści i działań o charakterze profilaktycznym skierowanych do uczniów, nauczycieli i rodziców, także wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów. Do tej pory treści i działania o charakterze profilaktycznym miały być przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę. Teraz trzeba będzie co roku zmieniać program wychowawczo-profilaktyczny.
Proponuję wycofać tę zmianę. post został zmieniony: 29-06-2018 20:48:42 |
MKJ | 29-06-2018 21:20:21 [#07] |
---|
Uwaga nr 3:
Art. 1 pkt 24 projektu przewiduje dodanie art. 46b UPO, w którym jest odwołanie do art. 44zzzo ust. 7 UoSO, którego w UoSO nie ma (zmianę art. 44zzzo UoSO przewiduje art. 2 pkt 50 projektu i jako żywo nie ma tam ust. 7). |
MKJ | 29-06-2018 21:35:45 [#08] |
---|
Uwaga nr 4:
Art. 1 pkt 35 lit. b projektu przewiduje dodanie w art. 91 w ust. 7 UPO zdania drugiego, ale tam już jest zdanie drugie. post został zmieniony: 29-06-2018 21:37:29 |
MKJ | 29-06-2018 21:39:17 [#09] |
---|
Uwaga nr 5:
Art. 1 pkt 37 projektu przewiduje dodanie, po art. 94 UPO, art. 94a, ale to jest nielogiczne - ten artykuł powinien być dodany po art. 93. |
MKJ | 29-06-2018 21:45:38 [#10] |
---|
Art. 1 pkt 45 projektu - no wreszcie! :-) |
rzewa | 29-06-2018 21:47:01 [#11] |
---|
art 1 pkt 51 lit c) wprowadza nowe brzmienie art 120 ust 3 u.P.o., gdzie jest odwołanie do nieistniejącego art 120a tej ustawy
z kontekstu wynika, że powinien to być art 121a, gdyż wprowadzony przez art 1 pkt 53 wprowadza taki artykuł do u.P.o., w którym reguluje wszystko co ma dotyczyć "staży uczniowskich" |
MKJ | 29-06-2018 21:48:47 [#12] |
---|
Art. 1 pkt 46 projektu - boję się, co to może oznaczać... |
MKJ | 01-07-2018 15:35:31 [#13] |
---|
Art. 2 pkt 2 lit. b projektu wprowadza do UoSO nowe brzmienie art. 3 pkt 13c, w którym jest odwołanie do art. 46 ust. 1, art. 4 pkt 28a lit. a, art. 46a ust. 1 i art. 4 pkt 28a lit. b bez podania ustawy, co by oznaczało, że chodzi o odwołanie do UoSO, a w rzeczywistości jest to odwołanie do UPO.
Ta sama uwaga dotyczy art. 2 pkt 2 lit. d projektu. post został zmieniony: 01-07-2018 15:37:20 |
Jacek | 02-07-2018 13:26:17 [#19] |
---|
Skoro są uwagi to tradycyjnie wpisujcie do tabeli.
L.p.
|
Zapis projektu
|
Propozycje zmian, uwagi
|
1.
|
|
|
|
MKJ | 03-07-2018 19:40:59 [#20] |
---|
L.p.
|
Zapis projektu
|
Propozycje zmian, uwagi
|
1.
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25 w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych""
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25:
a) w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych,
b) uchyla się ust. 5"
Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów powinny mieć również zastosowanie do uczniów klasy wstępnej, z zastrzeżeniem, że jeśli w szkole jest utworzona klasa wstępna, to klasą programowo wyższą jest klasa pierwsza (oddział dwujęzyczny), a w przypadku braku promocji uczeń może powtórzyć klasę wstępną lub rozpocząć naukę w klasie pierwszej w oddziale ogólnodostępnym.
|
2.
|
Art. 1 pkt 15:
"art 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;
3) wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
|
Art. 1 pkt 15:
"art 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
2. Treści i działania, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym, o których mowa w ust. 1 pkt 2, skierowane do uczniów, są dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów.
3. Program wychowawczo-profilaktyczny, o którym mowa w ust. 1, uwzględnia wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
4. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
Nie kwestionując potrzeby uwzględnienia w programie wychowawczo-profilaktycznym diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, uważamy za bezcelowe i uciążliwe coroczne umieszczanie w programie wyników tej diagnozy. Uważamy, że w zupełności wystarczy obowiązek modyfikacji programu, jeżeli wyniki diagnozy okażą się różne od wyników z poprzedniego roku.
|
3.
|
Art. 1 pkt 24.
|
Art. 1 pkt 24 projektu przewiduje dodanie art. 46b UPO, w którym jest odwołanie do art. 44zzzo ust. 7 UoSO, którego w UoSO nie ma.
|
4.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b projektu przewiduje dodanie w art. 91 w ust. 7 UPO zdania drugiego, ale tam już jest zdanie drugie.
|
5.
|
Art. 1 pkt 37.
|
Art. 1 pkt 37 projektu przewiduje dodanie, po art. 94 UPO, art. 94a, ale to jest nielogiczne - ten artykuł powinien być dodany po art. 93.
|
6.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c.
|
Art. 1 pkt 51 lit c wprowadza nowe brzmienie art. 120 ust. 3 UPO, gdzie jest odwołanie do nieistniejącego art. 120a tej ustawy.
Z kontekstu wynika, że powinien to być art. 121a, gdyż art. 1 pkt 53 wprowadza taki artykuł do UPO, który reguluje wszystko, co ma dotyczyć staży uczniowskich.
|
7. |
Art. 2 pkt 2 lit. b i d. |
Art. 2 pkt 2 lit. b i d projektu wprowadzają do UoSO nowe brzmienie art. 3 pkt 13c lub dodają pkt 18c, w których jest odwołanie do art. 46 ust. 1, art. 4 pkt 28a lit. a, art. 46a ust. 1 i art. 4 pkt 28a lit. b bez podania ustawy, co by oznaczało, że chodzi o odwołanie do UoSO, a w rzeczywistości jest to odwołanie do UPO.
|
|
Jacek | 14-07-2018 21:42:55 [#21] |
---|
Przejrzałem to co MKJ wkleił i proponuję zmianę co na czerwono dopisałem.
L.p.
|
Zapis projektu
|
Propozycje zmian, uwagi
|
1.
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25 w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych""
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25:
a) w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych,
b) uchyla się ust. 5."
Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów powinny mieć również zastosowanie do uczniów klasy wstępnej, z zastrzeżeniem, że jeśli w szkole jest utworzona klasa wstępna, to klasą programowo wyższą jest klasa pierwsza (oddział dwujęzyczny), a w przypadku braku promocji uczeń może powtórzyć klasę wstępną lub rozpocząć naukę w klasie pierwszej w oddziale ogólnodostępnym.
|
2.
|
Art. 1 pkt 15:
"art 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;
3) wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
|
Nie kwestionując potrzeby uwzględnienia w programie wychowawczo-profilaktycznym diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, uważamy za bezcelowe i uciążliwe coroczne umieszczanie w programie wyników tej diagnozy. Uważamy, że w zupełności wystarczy obowiązek modyfikacji programu, jeżeli wyniki diagnozy będą powodowały konieczność dokonania zmian w programie wychowawczo-profilaktycznym. Dlatego postulujemy zmianę art. 84 ust. 2 pkt1 w brzmieniu:
Art. 84.
2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:
1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26 oraz w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w wyniku dokonania diagnozy, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt 3.
|
3.
|
Art. 1 pkt 24.
|
Art. 1 pkt 24 projektu przewiduje dodanie art. 46b UPO, w którym jest odwołanie do art. 44zzzo ust. 7 UoSO, którego w UoSO nie ma.
|
4.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b projektu przewiduje dodanie w art. 91 w ust. 7 UPO zdania drugiego, ale tam już jest zdanie drugie.
|
5.
|
Art. 1 pkt 37.
|
Art. 1 pkt 37 projektu przewiduje dodanie po art. 94 UPO, art. 94a, ale to jest nielogiczne. Ten artykuł powinien być dodany po art. 93.
|
6.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c wprowadza nowe brzmienie art. 120 ust. 3 UPO, gdzie jest odwołanie do nieistniejącego art. 120a tej ustawy.
Z kontekstu wynika, że powinien to być art. 121a, gdyż art. 1 pkt 53 wprowadza taki artykuł do UPO, który reguluje wszystko, co ma dotyczyć staży uczniowskich.
|
7.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d projektu wprowadzają do UoSO nowe brzmienie art. 3 pkt 13c lub dodają pkt 18c, w których jest odwołanie do art. 46 ust. 1, art. 4 pkt 28a lit. a, art. 46a ust. 1 i art. 4 pkt 28a lit. b bez podania ustawy, co by oznaczało, że chodzi o odwołanie do UoSO, a w rzeczywistości jest to odwołanie do UPO.
|
|
Jacek | 14-07-2018 23:12:25 [#22] |
---|
tego się nie da strawić bez retorsji.
Jeszcze cóś mi wpadło i na czerwono dodałem
L.p.
|
Zapis projektu
|
Propozycje zmian, uwagi
|
1.
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25 w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych""
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25:
a) w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych,
b) uchyla się ust. 5."
Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów powinny mieć również zastosowanie do uczniów klasy wstępnej, z zastrzeżeniem, że jeśli w szkole jest utworzona klasa wstępna, to klasą programowo wyższą jest klasa pierwsza (oddział dwujęzyczny), a w przypadku braku promocji uczeń może powtórzyć klasę wstępną lub rozpocząć naukę w klasie pierwszej w oddziale ogólnodostępnym.
|
2.
|
Art. 1 pkt 15:
"art 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;
3) wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
|
Nie kwestionując potrzeby uwzględnienia w programie wychowawczo-profilaktycznym diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, uważamy za bezcelowe i uciążliwe coroczne umieszczanie w programie wyników tej diagnozy. Naszym zdaniem w zupełności wystarczy obowiązek modyfikacji programu, jeżeli wyniki diagnozy będą powodowały potrzebę dokonania zmian.
Dlatego postulujemy zmianę art. 84 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu:
Art. 84.
2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy:
1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły lub placówki, o którym mowa w art. 26 oraz w przypadku konieczności wprowadzenia zmian w wyniku dokonania diagnozy, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt 3.
|
3.
|
Art. 1 pkt 24.
|
Art. 1 pkt 24 projektu przewiduje dodanie art. 46b UPO, w którym jest odwołanie do art. 44zzzo ust. 7 UoSO, którego w UoSO nie ma.
|
4.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b projektu przewiduje dodanie w art. 91 w ust. 7 UPO zdania drugiego, ale tam już jest zdanie drugie.
|
5.
|
Art. 1 pkt 37.
|
Art. 1 pkt 37 projektu przewiduje dodanie po art. 94 UPO, art. 94a, ale to jest nielogiczne. Ten artykuł powinien być dodany po art. 93.
|
6.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c wprowadza nowe brzmienie art. 120 ust. 3 UPO, gdzie jest odwołanie do nieistniejącego art. 120a tej ustawy.
Z kontekstu wynika, że powinien to być art. 121a, gdyż art. 1 pkt 53 wprowadza taki artykuł do UPO, który reguluje wszystko, co ma dotyczyć staży uczniowskich.
|
7.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d projektu wprowadzają do UoSO nowe brzmienie art. 3 pkt 13c lub dodają pkt 18c, w których jest odwołanie do art. 46 ust. 1, art. 4 pkt 28a lit. a, art. 46a ust. 1 i art. 4 pkt 28a lit. b bez podania ustawy, co by oznaczało, że chodzi o odwołanie do UoSO, a w rzeczywistości jest to odwołanie do UPO.
|
8.
|
Art. 6. pkt 12 lit. b
12) w art. 70a:
b) uchyla się ust. 9
|
W przywołanej ustawie nie ma takiego ustępu w art. 70a
|
|
Jacek | 16-07-2018 22:32:20 [#23] |
---|
wrzucam po kolejnej analizie
L.p.
|
Zapis projektu
|
Propozycje zmian, uwagi
|
1.
|
Art. 1 pkt 14:
"w art. 25 w ust. 1 wyrazy "z wyjątkiem szkół artystycznych" zastępuje się wyrazami "z wyjątkiem szkół artystycznych, branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia i szkół policealnych""
|
Proponujemy jednocześnie, by w art. 25 usunąć ust. 5
Uzasadnienie: Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów powinny mieć również zastosowanie do uczniów klasy wstępnej, z zastrzeżeniem, że jeśli w szkole jest utworzona klasa wstępna, to klasą programowo wyższą jest klasa pierwsza (oddział dwujęzyczny), a w przypadku braku promocji uczeń może powtórzyć klasę wstępną lub rozpocząć naukę w klasie pierwszej w oddziale ogólnodostępnym. Niestosowanie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w oddziale wstępnym przygotowującym uczniów do kontynuowania nauki w oddziałach dwujęzycznych może rodzić wiele problemów w sytuacjach takich jak m.in. przerwanie udziału w trakcie roku szkolnego, brak postępów w nauce itd.
|
2.
|
Art. 1 pkt 15:
art. 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;
3) wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
|
Proponujemy zmianę:
Art. 1 pkt 15:
art 26 otrzymuje brzmienie:
"Art. 26.1. Szkoły oraz placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3-5, 7 i 8, realizują program wychowawczo-profilaktyczny uwzględniający:
1) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz
2) treści i działania o charakterze profilaktycznym, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
2. Treści i działania, o których mowa w ust. 1 pkt 1, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym, o których mowa w ust. 1 pkt 2, skierowane do uczniów, są dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów.
3. Program wychowawczo-profilaktyczny, o którym mowa w ust. 1, uwzględnia wyniki corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych.
4. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do przedszkoli, szkół dla dorosłych, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i policealnych szkół artystycznych."
Uzasadnienie:
Nie kwestionując potrzeby uwzględnienia w programie wychowawczo-profilaktycznym diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, uważamy za bezcelowe i uciążliwe coroczne umieszczanie w programie wyników tej diagnozy. Uważamy, że w zupełności wystarczy obowiązek modyfikacji programu, jeżeli wyniki diagnozy okażą się różne od wyników z poprzedniego roku.
|
3.
|
Art. 1 pkt 24.
|
Proponowana zmiana w art. 1 pkt 24 projektu przewiduje dodanie art. 46b UPO, w którym jest odwołanie do art. 44zzzo ust. 7 UoSO, którego w UoSO nie ma.
|
4.
|
Art. 1 pkt 35 lit. b.
|
Proponowana zmiana w art. 1 pkt 35 lit. b projektu przewiduje dodanie w art. 91 w ust. 7 UPO zdania drugiego, ale tam już jest zdanie drugie. Dlatego proponujemy zmianę:
35) w art. 91:
b) w ust. 7 zdanie drugie otrzymuje brzmienie:
„W przypadku tworzenia zespołu szkół lub placówek albo szkół i placówek oraz włączenia szkoły lub placówki art. 89 nie stosuje się.”;
|
5.
|
Art. 1 pkt 37.
|
Art. 1 pkt 37 projektu przewiduje dodanie po art. 94 UPO, art. 94a. Uważamy, że zgodnie z zasadami techniki prawodawczej ten artykuł powinien być dodany po art. 93.
|
6.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c.
|
Art. 1 pkt 51 lit. c wprowadza nowe brzmienie art. 120 ust. 3 UPO, gdzie jest odwołanie do nieistniejącego art. 120a tej ustawy.
Z kontekstu wynika, że powinien to być art. 121a, gdyż art. 1 pkt 53 wprowadza taki artykuł do UPO, który reguluje wszystko, co ma dotyczyć staży uczniowskich.
|
7.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d.
|
Art. 2 pkt 2 lit. b i d projektu wprowadzają do UoSO nowe brzmienie art. 3 pkt 13c lub dodają pkt 18c, w których jest odwołanie do art. 46 ust. 1, art. 4 pkt 28a lit. a, art. 46a ust. 1 i art. 4 pkt 28a lit. b bez podania ustawy, co by oznaczało, że chodzi o odwołanie do UoSO, a w rzeczywistości jest to odwołanie do UPO.
|
post został zmieniony: 16-07-2018 22:50:46 |
Marek Pleśniar | 17-07-2018 00:01:29 [#24] |
---|
Stanowisko OSKKO tu wypracowane zostało dziś złożone w MEN | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|