Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Staż na kontraktowego
strony: [ 1 ]
Sekret16-05-2018 08:41:08   [#01]

Bardzo proszę o pomoc. Jestem początkująca  i mam pytanie odnośnie stażu na nauczyciela kontraktowego. Nauczycielka jest zatrudniona od 01.09.2017 do 31.08.18. Staż na kontraktowego powinna skończyć 31.05.2018 ale niedawno zachorowała i prawdopodobnie czeka ją operacja więc szybko nie wróci. Wiem, że ciągła nieobecność z powodu choroby powoduje przedłużenie stażu o te nieobecność.

1. Czy można przedłużyć staż jeśli to przedłużenie wypadłoby na okres ferii letnich praktycznie w całości (szkoła feryjna, umowa na czas określony).

2. Co w sytuacji jeśli koniec stażu po przedłużeniu wypadnie po 31 sierpnia czyli po zakończeniu umowy.  Prawdopodobnie umowy nowej nie dostanie w naszej szkole. 

3. Co jeśli zacznie pracę w innym miejscu od 1.09.2018. Czy musi zacząć staż od nowa, czy może go kontynuować w nowym miejscu pracy?

  Z góry dziękuję za odpowiedź

 

DYREK16-05-2018 15:19:02   [#02]

Jeżeli nauczyciel stażysta nie zrealizuje stażu w ramach umowy o pracę (do 31.08.2018r.), to będzie musiał odbyć cały staż na nowo w ramach ewentualnego ponownego zatrudnienia w tej lub innej szkole.

rzewa16-05-2018 20:45:17   [#03]

1. nie tylko można, ale nawet trzeba przedłużyć staż -> to że są wakacje nie ma w tym wypadku żadnego znaczenia - n-l na urlopie wypoczynkowym realizuje staż

2. niestety wtedy cały staż jej przepadnie, chyba że otrzyma następną umowę w tej samej szkole (może być w mniejszym wymiarze, nawet mniejszym niż pół etatu, o ile w innej szkole będzie miała godziny dopełniające wymiar do pół etatu)

3. jeśli zacznie w innym miejscu to wszystko przepadnie, chyba że w szkole, w której pracuje obecnie będzie miała 1-2 godziny a w innej szkole zatrudni się na co najwyżej 8 godzin -> wtedy będzie mogła kontynuować staż i uzyskać stopień n-la kontraktowego

Sekret17-05-2018 08:57:01   [#04]

Serdecznie dziękuję za odpowiedź

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!