Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
wczesne wspomaganie a pomoc pp |
m-osia | 19-01-2018 13:43:31 [#01] |
---|
czy dzieci, które mają wczesne wspomaganie i w ramach tego zajęcia indywidualne z terapeutami mają być również objęte pomocą psychologiczno - pedagogiczną?
czy pomoc to pomoc a wczesne to wczesne? |
DYREK | 19-01-2018 14:15:30 [#02] |
---|
czy dziecko uczęszcza do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej albo korzysta z innej formy wychowania przedszkolnego ?
jeżeli tak, to korzysta z pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolu i dodatkowo ze wczesnego wspomagania |
elnik | 21-01-2018 17:33:02 [#03] |
---|
Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psych-ped - zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji ( 1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy pszych-ped. |
joljol | 21-01-2018 19:55:01 [#04] |
---|
nie pomoc to pomoc
wczesne to wczesne
a rewalidacja z orzeczenia to jeszcze coś innego post został zmieniony: 21-01-2018 19:55:44 |
m-osia | 31-01-2018 14:21:04 [#05] |
---|
czyli każdy z nas inaczej interpretuje przepisy.......a jak powinno być?
dla mnie wwr i rewalidacja to również pomoc pp
do Dyrka- dziecko chodzi do przedszkola i ma wwr i rewalidację |
Macia | 01-02-2018 09:33:35 [#06] |
---|
ja interpretuję tak jak m-osia |
jedrek5 | 02-02-2018 12:20:59 [#07] |
---|
oczywiście, że wszystkie te formy to pomoc dla dziecka, ale
zajęcia z logopedą mogą być organizowane jako forma p-p z Rozporządzenia o pomocy p-p lub w ramach rewalidacji - wtedy z rozporządzenia o kształceniu specjalnym
czyli w szkole/przedszkolu organizuje się pomoc:
- wynikającą z rozporządzenia o pomocy p-p (formy pomocy p-p)
- wynikającą z rozporzadzenia o kształceniu specjlanym (rewalidacja)
- wwr
dziecko w przedszkolu może mieć rewalidację+ wwr + teoretycznie zajęcia z p-p
może mieć zajęcia z p-p+ wwr (jeśli przedszkole wwwr realizuje) |
Macia | 23-02-2018 10:30:45 [#08] |
---|
czy zajęcia rewalidacyjne lub wwr można dać nauczycielowi/logopedzie/pedagogowi jako ponadwymiarowe czy powinny być w ramach pensum ? Ostatnio gminny inspektor oświaty stwierdził, ze logopeda powinien mieć w ramach pensum. Nie śmiałam zapytać o pp. Czy to prawda i czy znacie pp |
Ank | 23-02-2018 14:23:01 [#09] |
---|
U nas wszyscy mają jako ponadwymiarowe - wynagrodzenie za te zajęcia pochodzi z innych działów klasyfikacji budżetowej jest to bowiem:
Dział 801 – Oświata i wychowanie
Rozdział 80149 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, odz. przedszkolnych w szk. podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego
lub
Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
Rozdział 85404 – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
a etat nauczyciela/pedagoga/logopedy to :
Dział 801 -Oświata i wychowanie
Rozdział 80104 – Przedszkola
nie może być więc wszystko realizowane w ramach pensum.
|
Ala | 23-02-2018 22:54:23 [#10] |
---|
można dać nauczycielowi/logopedzie/pedagogowi jako ponadwymiarowe jeśli jest pełnozatrudniony
i oczywiście musi posiadać kwalifikacje, nie każdy nauczyciel/ pedagog/ logopeda posiada odpowiednie
a jeśli nauczyciel/ pedagog/ logopeda jest niepełnozatrudniony to zwiększają wymiar zatrudnienia,
tylko pensum trzeba przeliczyć gdyby były różne post został zmieniony: 23-02-2018 22:55:30 |
m-osia | 26-02-2018 10:36:45 [#11] |
---|
u nas i pp i wwr jest realizowane jako pensum, tylko częśc wynagrodzenia jest z 80104 a reszta z 80149 |
Macia | 08-09-2019 13:13:15 [#12] |
---|
czy idąc tokiem rozumowania jedrek5 w przedszkolu dla dziecka z orzeczeniem o niepełnospr. i opinią o wwr powinno być powołane 3 zespoły (d/s ksztalceia specjalnego, wwr i ppp) czy zespół d/s wwr może być też zespołem d/s kształcenia specjalnego i ppp (jeden zespół? Takie rozwiązanie wydaje mi się logiczne bo w zasadzie w skład zespołu wchodzą ci sami ludzie. jak to wygląda u was? |
joljol | 08-09-2019 18:59:13 [#13] |
---|
Maciu,
dla tego samego dziecka
w wwrd zawsze musi być psycholog - ten zespól przygotowuje program na bazie opinii (u mnie 4 po podstawie programowej)
w specjalnym nie, chyba, żę wynika z orzeczenia - ten zespół przygotowuje IPET, na bazie orzeczenia (po podstawie programowej)
oprócz tego to dziecko na wniosek (.........osoby wymienionej w rozporządzeniu.....) może być, a nawet powinno, objęte specjalistyczną pomocą pp (w trakcie podstawy programowej)
u mnie będzie jeszcze praca indywidualna w grupie realizowana przez nauczyciela przedszkola - realizacja zaleceń specjalistów pracujących z dzieckiem (w trakcie podstawy programowej) |
Macia | 08-09-2019 19:28:40 [#14] |
---|
no a jeśli nie mam psychologa to może nie powinnam organizować wwr |
joljol | 08-09-2019 20:28:13 [#15] |
---|
2. W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka;
2) psycholog;
3) logopeda.
3. W skład zespołu, w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny, mogą wchodzić również inni niż wymienieni w ust. 2 specjaliści
Dla mnie ta trójka jest obowiązkowa. Ja mam psychologa. Ale znam przedszkola, które nie mają i wtedy do zespołu proszą psychologa z poradni |
Zwojka | 09-09-2019 12:33:40 [#16] |
---|
nie mam pracowni i specjalisty do IS. Co w takim wypadku? (przedszkole) |
Ala | 09-09-2019 20:25:13 [#17] |
---|
skierować dziecko do poradni, w której taki specjalista jest |
joljol | 09-09-2019 20:42:38 [#18] |
---|
odnośnie kadry i warunków:
§ 2. Wczesne wspomaganie może być organizowane w podmiotach, o których mowa w art. 127 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, zwanej dalej „ustawą”, jeżeli:
1) zatrudniają one kadrę posiadającą kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189), oraz
2) dysponują pomieszczeniami do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania indywidualnie i w grupie, zgodnie z § 6 ust. 4 i 5, wyposażonymi w sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|