Znalezione w internecie:
"OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO.
Uzasadnienie: /fragmenty/ Nauczyciel spełnia wymogi formalno- prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela kształcenia zintegrowanego. Analiza sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i prowadzona na bieżąco obserwacja, potwierdzają wykonanie założeń i wytycznych oraz osiągnięcie celów zawartych w planie rozwoju. Sprawozdanie potwierdza zdolność autooceny umiejętności, świadomość konieczności pogłębiania wiedzy i doskonalenia metod pracy aktywizujących uczniów, posługiwanie się nowoczesnymi technologiami komputerowymi. W trakcie stażu realizowane były następujące przedsięwzięcia na rzecz doskonalenia własnej pracy i podwyższanie jakości pracy szkoły: - przygotowanie testu kompetencji dla uczniów klas III - przygotowanie i przeprowadzenie akcji wśród uczniów na temat przeciwdziałania agresji oraz przedstawienie danych i wniosków na konferencji Rady Pedagogicznej. - opracowanie trzech multimedialnych programów na płytach CD dla uczniów na temat województwa śląskiego, przeciwdziałania złym zachowaniom uczniów oraz przezwyciężenia trudności w nauce czytania. Jako współautorka multimedialnej prezentacji szkoły, projektantka okładki na płytę CD, przyczyniła się do promocji szkoły w środowisku ( płyta była rozprowadzona wśród uczniów i przyszłorocznych klientów szkoły ). Aktywna praca na rzecz promocji szkoły widoczna też była w okresie obchodów jubileuszu .....-lecia szkoły. Opracowane foldery o szkole, gazetka okolicznościowa,,................” rozdawane zaproszonym gościom oraz projekt zaproszeń i scenariusz obchodów uroczystości to przykłady działań z tego okresu. Dążenie do podnoszenia efektywności procesu dydaktycznego znajduje potwierdzenie w permanentnym doskonaleniu się. Ukończenie bardzo licznych form doskonalenia zawodowego oraz studiów podyplomowych z różnych dziedzin świadczą o wszechstronności zainteresowań, twórczej i kreatywnej postawie. Nabytymi umiejętnościami i wiedzą potrafi dzielić się z innymi: przeprowadzenie dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego zajęć otwartych metodami aktywizującymi, trzech szkoleń członków zespołu samokształceniowego oraz szkolenie członków Rady Pedagogicznej, świadczą niezbicie o tej formie działalności w placówce. Profesjonalizm w zakresie umiejętności posługiwania się technologią komputerową potwierdzają przytoczone wcześniej dwa opracowania programów multimedialnych opublikowanych w Internecie i w Zeszytach Naukowych ...........................oraz utworzenie witryny multimedialnej prezentacji szkoły..................................Rozpowszechnione materiały związane z pracą nauczyciela kształcenia zintegrowanego z pewnością służą innym. Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji, krzewienia kultury i pomocy społecznej, pozwoliły wyrobić u uczniów potrzebę i nawyk obcowania z kulturą, kształcenia ich wrażliwości estetycznej i uczulać na potrzeby innych. Wytężona praca dydaktyczna i wychowawcza nie przeszkodziła w pełnieniu dodatkowych funkcji i wykonywaniu zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, m. in. trzykrotne pełnienie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej oraz przewodniczenia szkolnej komisji. Podwyższaniu jakości pracy szkoły służyło również pozyskanie sponsorów na rzecz poprawy bazy placówki, w tym nieodpłatny remont sali lekcyjnej i niekonwencjonalny wystrój jej wnętrza. W opinii Rady Rodziców nauczycielkę cechuje znajomość warsztatu pracy, wysoka kultura osobista i takt pedagogiczny. Jest nauczycielem nie tylko z wykształcenia, ale i z powołania. Szczególne osiągnięcia dydaktyczno- wychowawcze oraz wkład pracy promujący placówkę na zewnątrz, doceniono przyznając w roku szkolnym ..................Nagrodę......................................... Nauczycielka w okresie stażu zdobyła dużą wiedzę merytoryczną i dydaktyczną, rozwinęła swoje zainteresowania i posiadła nowe umiejętności, uzyskując dodatkowe kwalifikacje. Realizacja zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego, działania dodatkowe podejmowane w okresie stażu oraz osiągnięcia będące ich efektem przyczyniły się do wszechstronnego rozwoju kompetencji nauczyciela, podniesienia efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych i poprawy wizerunku szkoły w środowisku. OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA PRZYRODY.
Uzasadnienie: / fragmenty/ Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli pomogły rozpoznać źródła motywacji i bodźce stymulujące innowacyjność w pracy. Ich wyniki posłużyły m.in. do opracowania wewnętrznego regulaminu przyznawania dodatków motywacyjnych nauczycielom. Prace w komisjach d.s. opracowywania kryteriów zachowania i innych zmian w statucie szkoły dostosowywały istniejące dokumenty do ogólnych wymogów prawnych i specyfiki placówki. Nowe uregulowania niewątpliwie podniosły jakość szkoły i były zgodne z oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli. Tematyka dotycząca ochrony środowiska przewijała się przez cały okres stażu nauczycielki i zaowocowała w postaci: - ukończenia studiów podyplomowych dających kwalifikacje do nauczania przyrody - nawiązaniem współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Miasta - organizacji w szkole imprez o charakterze proekologicznym (Święto Ziemi, Sprzątanie Świata, konkursy ekologiczne i przyrodnicze) Doświadczenia nabyte z zakresu edukacji ekologicznej zostały ujęte w program edukacji ekologicznej dla klas IV – VI „......................” Właściwe i odpowiednio prowadzone działania z zakresu ochrony środowiska naturalnego uaktywniły uczniów (osiągają wysokie lokaty w konkursach dla szkół podstawowych), rozbudziły świadomość ekologiczną wśród nich i ich rodziców, umocniły prestiż i znaczenie szkoły. Nauczycielka jest inicjatorem, organizatorem lub koordynatorem wielu imprez kulturalnych, dydaktycznych oraz sportowych. Współpraca z instytucjami o charakterze kulturalnym (kinami, teatrami, muzeum,) pozwoliła uczniom uczestniczyć w spektaklach teatralnych, seansach filmowych budząc w nich potrzebę obcowania z kulturą i kształtując w nich wrażliwość estetyczną. Kontakty z rzecznikiem prasowym Urzędu Miasta przyczyniły się do promocji szkoły w środowisku. Całokształt pracy nauczyciela (doceniany przez dyrektora szkoły poprzez przyznawanie corocznie nagrody) oraz dodatkowe działania podejmowane w okresie stażu przyczyniły się do wszechstronnego rozwoju kompetencji nauczyciela, podniesienia efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych i poprawy wizerunku szkoły w środowisku. OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELKI JĘZYKA POLSKIEGO. Uzasadnienie: /fragmenty/ W trakcie stażu realizowane były przedsięwzięcia na rzecz doskonalenia własnej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły. Wstępna ocena możliwości i umiejętności poprzedzona ankietami i sondażami wśród uczniów na temat efektywności pracy i postrzegania osoby nauczyciela pozwoliła w sposób precyzyjny określić mocne i słabe strony oraz ustalić kierunki pracy i własnego rozwoju. Osiąganiu dobrych efektów dydaktycznych i wychowawczych sprzyjała bardzo dobra organizacja warsztatu pracy: opracowanie i wdrażanie trzyletniego planu pracy wychowawcy, własnych planów dydaktycznych uwzględniających możliwości poszczególnych zespołów klasowych, kryteriów ocen z języka polskiego. Dążenie do podnoszenia efektywności procesu dydaktycznego znajdowało także odbicie w opracowywaniu własnych narzędzi ewaluacji – testów, sprawdzianów, dostosowanych do możliwości i umiejętności zespołu klasowego, w indywidualizacji procesu nauczania i sprawdzania wiadomości i umiejętności. Ukończenie różnorodnych form doskonalenia zawodowego, zwłaszcza z zakresu pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, przyczyniło się do wzbogacenia wiedzy na ten temat i modyfikacji własnego warsztatu pracy, zmiany form i metod pracy. Aktualizowaniu wiedzy i wzbogacaniu doświadczenia służyły także spotkania z doradcą metodycznym. Permanentnie doskonalona umiejętność wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej przejawiała się: - w pozyskiwaniu z Internetu danych, przetwarzaniu ich, w opracowywaniu testów, sprawdzianów, zaproszeń, zestawień tabelarycznych prezentujących wyniki konkursów, dyplomów, itp., - w redakcyjnym i graficznym opracowaniu „Kroniki obchodów.........–lecia szkoły”, - w opracowaniu w formie „książeczki” prac laureatów zainicjowanego przez siebie i zorganizowanego we współpracy z innymi polonistami Międzyszkolnego Konkursu Literackiego od hasłem „.....................................................”, - w opracowaniu własnej strony internetowej o adresie ................................................. Współtworzenie i wdrażanie Wewnątrzszkolengo Systemu Oceniania Zachowania, opracowanie planu realizacji ścieżek edukacyjnych do programu nauczania języka polskiego „......................”, modyfikacja i dostosowanie do możliwości percepcyjnych jedenasto- i dwunastolatków programu......................przeznaczonego do realizacji na zajęciach edukacji kulturoznawczej w klasach V i VI, wdrażanie programu profilaktyki i zapobiegania skutkom oparzeń „......................” wzbogaciły pracę dydaktyczną i pozwoliły ująć w ramy programowe treści realizowane wcześniej spontanicznie. Podwyższeniu jakości pracy szkoły służyło również pozyskiwanie sponsorów na rzecz poprawy bazy placówki, w tym w szczególności nieodpłatny remont sali lekcyjnej, darmowy przewóz dzieci do..........., częściowe sponsorowanie imprez klasowych (................., wycieczki). Aktywna praca w zespole samokształceniowym, dwukrotne wystąpienie na konferencji Rady Pedagogicznej, w tym prowadzenie szkolenia dotyczącego sprawdzianu po klasie szóstej, opracowanie i udostępnianie wychowawcom pilotażowego sprawdzianu dla szóstoklasistów, wspomaganie radą młodych nauczycieli oraz udostępnianie samodzielnie opracowanych narzędzi elewacji i scenariuszy lekcji innym nauczycielom dobitnie świadczy o umiejętności i chęci dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami. Umiejętności nabyte na kursach doskonalenia zawodowego oraz lektura materiałów dotyczących sprawdzianu po szóstej klasie w ...... roku zostały umiejętnie wykorzystane w celu tzw. pedagogizacji rodziców szóstoklasistów. Opublikowane ................. autorskie scenariusze lekcji i materiały pomocnicze do lekcji, scenariusze pięciu przestawień teatralnych umieszczone w bibliotece szkolnej w zbiorze „Opracowania nauczycieli” potwierdzają jednoznacznie spełnienie wymagania określonego w §5 ust. 2 pkt 3b rozporządzenia MEN dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. Inna formą wykazywania się umiejętnością dzielenia się wiedzą i doświadczeniem była opieka nad dwiema studentkami – praktykantkami. Liczne przeprowadzone lekcje otwarte, hospitacje, ich omówienie oraz systematyczne podsumowywanie pracy własnej i praktykantek pobudzały do bardziej efektywnych działań, szukania nowych, ciekawych rozwiązań metodycznych. Płaszczyzną realizacji wymagania, o którym mowa w §5 ust. 2 pkt 3c było także przeprowadzenie sześciu lekcji otwartych dla polonistów oraz aktywne uczestnictwo w WDN dopingowało niewątpliwie do zwiększonej aktywności twórczej, walki z rutyną zawodową. Ciągła współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną pozwalała w porę określać skalę problemów, z jakimi borykają się uczniowie, zasięgać fachowej opinii, aby podejmować właściwe działania przeciwdziałające nasilaniu się trudności w nauce czy problemów wychowawczych Systematyczna współpraca z firmami edukacyjnymi .....................................zaowocowała pobudzaniem zainteresowań uczniów, aktywizacją ich do wytężonej pracy, uczyła zdrowej rywalizacji, dawała możliwość zetknięcia się z coraz szerzej wkraczającymi do szkoły testami. Kontakty z lokalnymi instytucjami kulturalnymi (kino, teatr, muzeum), uczestnictwo w cyklicznych zajęciach „...................” pozwoliły wyrobić u uczniów potrzebę i nawyk obcowania z kulturą, kształtowania ich wrażliwości estetycznej. Dzięki systematycznej współpracy z Komisją d/s .................... z bogatej oferty placówek kulturalnych mogły często korzystać dzieci z rodzin najuboższych. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z niej zadań znalazło odbicie w następujących działaniach: - praca w komisji dokonującej nowelizacji Statutu Szkoły, - opracowanie raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły, - redagowanie wniosków ze wszystkich konferencji Rady Pedagogicznej, - uczestnictwo w ...... konferencjach szkoleniowych w ramach WDN, - praca w zespole nadzorującym sprawdzian po klasie szóstej, - wyreżyserowanie przedstawienia poświęconego patronowi szkoły uświetniającego jubileusz placówki. [...................................] Wymienione przedsięwzięcie służyły wzbogaceniu warsztatu pracy, wyrównaniu szans uczniów słabszych, rozwijaniu zainteresowań uczniów zdolnych, aktywizacji uczniów do udziału w konkursach i reprezentowania szkoły na zewnątrz, promocji placówki w środowisku lokalnym, wdrażaniu dzieci do samorządności i odpowiedzialności, zapewnieniu wychowankom możliwości poznania regionu. Wśród efektów systematycznej działalności opiekuńczo – wychowawczej na szczególną uwagę zasługują: - zintegrowanie zespołu klasowego, - objęcie opieką uczniów potrzebujących wsparcia finansowego (np. zwalnianie z obowiązkowych opłat, refundacja biletów do kina, teatru z puli Rady Rodziców), - utworzenie „Banku darmowych podręczników”, - włączenie się do ogólnopolskich akcji ekologicznych i charytatywnych, - aktywne uczestnictwo klasy w zbiórkach surowców wtórnych, - [.............] Dowodzą one wielkiego zaangażowania w sprawy wychowanków, chęci niesienia pomocy potrzebującym oraz umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych. W opinii Rady Rodziców nauczycielkę cechuje dyspozycyjność i bezinteresowne poświęcenie, umiejętność taktownego wskazywania i rozwiązywania problemów, niezwykła zdolność dobrej komunikacji i ogromne zaangażowanie w życie klasy i szkoły. Marzeniem i życzeniem rodziców jest, aby właśnie tacy pedagodzy towarzyszyli ich dzieciom w szkolnej karierze." http://www.eduforum.pl/modules/Publikacje/files/Krystyna%20KlimczakPrzyklady%20ocen%20dorobku%20.doc |