Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Schematy (wzory) ocen stazu
strony: [ 1 ]
Gaba09-06-2004 06:42:52   [#01]

- gdzieś zapodziałam w komputerze, został mi tylko wzór dyplomowanego.

 

Miałam kontraktowego i miałam stażystę... schowałam sobie na amen!

Kto ma - chodzi o taki wygodny szimel, gdzie jest napisane, gdzie się można odwoływać, punkty, co tam mógłby zrobić dany pacejnt - resztę to sie oczywiście wypełnia samemu zgodnie z delikwentem.

maeljas09-06-2004 07:26:47   [#02]

 

............................., dnia ............ 200...r.

Ldz. PG1-_____________

 

Pan

............................

nauczyciel

Publicznego Gimnazjum nr 1

w ..............................................

OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO

1. Zajmowane stanowisko w okresie stażu:      .....................................

2. Stopień awansu, o jaki stara się nauczyciel:  nauczyciel kontraktowy

3. Wymiar zatrudnienia:                                  pełny etat (18 godz. tygodniowo)

Działając na podstawie art. 9c ust. 6, 8 i 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z 1997r. z późniejszymi zmianami) ustalam Panu

pozytywną

ocenę dorobku zawodowego za okres stażu.

Uzasadnienie:

Pan ......................... ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie stażu realizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego. W szczególności poznawał organizację, zadania i zasady funkcjonowania Publicznego Gimnazjum nr 1 w ............................., w tym sposoby prowadzenia dokumentacji szkolnej oraz przepisy prawne dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy w szkole.

Uczestniczył w charakterze obserwatora w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu Panią ........................ oraz przez innych nauczycieli w wymiarze dwóch zajęć w miesiącu, omawiał z prowadzącymi obserwowane zajęcia pod względem merytorycznym i metodycznym.

Prowadził zajęcia dydaktyczne w obecności opiekuna stażu w wymiarze jednego zajęcia w miesiącu, omawiał i analizował te zajęcia z hospitującym nauczycielem.

Uczestniczył w zewnętrznych i wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawo­do­wego nauczycieli wzbogacając swój warsztat pracy, kompetencje, doskonaląc umiejętności interpersonalne. Działania te służą do podniesienia jakości pracy szkoły, uatrakcyjnienia prowadzonych zajęć z uczniami czy spotkań z wychowawcami i rodzicami.

Brał aktywny udział w spotkaniach zespołu humanistycznego. Posiada rozległą wiedzę o warunkach bytowych uczniów pochodzących z rodzin patologicznych, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Problemy uczniów są mu bliskie.

Aktywnie współpracował z instytucjami i osobami wspierającymi rozwój ucznia, organizował spotkania, na których prowadzona była profilaktyka uzależnień.

Jest otwarty na uwagi i propozycje innych nauczycieli, chętnie korzysta z pomocy i doświadczeń opiekuna stażu. Zdyscyplinowany, kulturalny, chętny do podejmowania działań. Właściwie i rzetelnie wykonywał powierzone mu obowiązki. Działania zawarte w planie rozwoju zawodowego zrealizował, i prawidłowo udokumentował.

 

Data:                                                                                                                        

Podpis  oceniającego:

  18 czerwca 200...r.                                                                                                      

Od niniejszej oceny przysługuje Panu prawo wniesienia odwołania w ciągu 14 dni do....................... Kuratora Oświaty w ....................... (art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela; Dz. U. Nr 56, poz. 357 z 1997r. z późniejszymi zmianami).

__________________                                                                                         __________________             (data)                                                                                                            (podpis  ocenianego)

Jacek09-06-2004 07:56:22   [#03]

Wklejam swoje

Puławy, 2004-06-14

 

PG3.11211b/     /03

 

OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO

 

 

·        Imię i nazwisko nauczyciela: .......................

·        Zajmowane stanowisko w trakcie odbywania stażu: nauczyciel historii

·        Starającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

·        Zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy 18/18

 

Działając na podstawie art. 9c ust.6, 8 i 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami) ustalam Pani

 

pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

 

UZASADNIENIE

 

Pani .............................. spełnia wymogi formalno-prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela historii. W okresie stażu (2 lata i 9 m-cy) realizowała – zatwierdzony przeze mnie – własny plan rozwoju zawodowego a po zakończeniu stażu złożyła w dniu 1 czerwca 2003 r. pisemne sprawozdanie z realizacji tego planu. Opiekun stażu opracował i w dniu 1 czerwca 2003 r. przedłożył mi projekt oceny dorobku zawodowego za okres stażu zawierający pozytywną konkluzję.

 

Dokonując oceny dorobku stwierdzam, że pani ..............................:

 

-         umiejętnie dokumentuje i analizuje swoje działania, posiada umiejętność organizowania i doskonalenia własnego warsztatu pracy, a także odpowiednio do swoich możliwości wiedzy i doświadczenia zawodowego, modyfikuje i dokonuje korekt w swoim działaniu stosownie do potrzeb,

-         uwzględnia w swojej pracy problemy lokalnego środowiska - potrafi pracować z rodzicami, uczniami, gronem pedagogicznym i dyrekcją szkoły, przyjmując wszystkie wskazówki, rady i podpowiedzi starając się skutecznie rozwiązywać problemy, pojawiające się w trakcie pracy nauczycielskiej,

-         w sposób czynny i twórczy uczestniczy w realizacji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, podejmując również zadania wykraczające poza jej obowiązki,

-         umiejętnie wykorzystuje technologię komputerową i informacyjną w swojej pracy,

-         wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu oświaty, psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki doskonaląc swoją wiedzę w tej mierze,

-         stosuje w codziennej pracy wiedzę z zakresu przepisów systemu oświaty i stara się systematycznie ją uzupełniać.

 

Pani ...................... w okresie stażu systematycznie uczestniczyła w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Brała udział w realizacji różnorodnych działań szkoły uczestnicząc w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołów klasowych pełniąc także funkcję przewodniczącej zespołu oraz obowiązki przewodniczącej zespołu nadzorującego przebieg egzaminu gimnazjalnego. Przeprowadzała lekcje w obecności opiekuna stażu, a także lekcje otwarte dla nauczycieli. Jako wychowawca w trudnym zespole klasowym aktywnie współpracowała z pedagogiem szkolnym i innymi nauczycielami oraz instytucjami wspierającymi w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Systematycznie podnosiła swoje kwalifikacje i umiejętności uczestnicząc w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego jak również w zakresie zadań pedagogicznych i wychowawczych realizowanych przez szkołę, a także poprzez samodzielne studiowanie literatury. Uzyskała dodatkowe kwalifikacje, które pozwoliły jej jako pierwszej spośród zatrudnionych na realizację zajęć wychowania do życia w rodzinie, do których zgromadziła wiele pomocy w tym multimedialnych. Podczas odbywania stażu aktywnie współdziała z opiekunem stażu oraz innymi nauczycielami w przygotowaniu wewnątrzszkolnych konkursów, imprez i uroczystości jak również sama będąc ich organizatorem.

 

Pani .................... jest sumiennym i odpowiedzialnym nauczycielem. Cechuje ją otwartość na potrzeby uczniów i pracowników szkoły, życzliwość, a także rzetelność w wykonywaniu zamierzeń. Jest zorganizowana, umiejętnie planuje swoją pracę, potrafi dokonać analizy i oceny własnych działań oraz wyciągać wnioski.

 

 

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Pani złożenie wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego. Ustawowy termin na złożenie wniosku wynosi 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie powyższego terminu powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze (art. 9d ust. 2). Na podstawie art. 9g ust. 5 do prac w komisji kwalifikacyjnej może wejść przedstawiciel związku zawodowego wskazany we wniosku.

 

Pouczenie:

Przysługuje Pani prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do organu sprawującego nadzór pedagogiczny tj. Kuratorium Oświaty w Lublinie, ul. 3 –go Maja 6, 20-950 Lublin

 

Podstawa prawna:

Art. 9c ust. 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami).

 

        

       Otrzymałam                                        

.............................................

                                                                                                                  (Podpis i pieczęć dyrektora)

...........................................

       (data i podpis  nauczyciela)

 

 

Do wiadomości:

  1. Pani .............................
  2. aa

 

 

 

 

 

 

 

Puławy, dnia 2003-06-17

 

PG3.11211a/       /03

 

OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO

 

 

·        Imię i nazwisko nauczyciela: ..........................

·        Zajmowane stanowisko w trakcie odbywania stażu: nauczyciel wiedzy o społeczeństwie

·        Starającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

·        Zatrudnionego w wymiarze 15/18

 

Działając na podstawie art. 9c ust.6, 8 i 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami) ustalam Panu

 

pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

 

UZASADNIENIE

 

Pan ................... spełnia wymogi formalno-prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela wiedzy o społeczeństwie. Staż na stopień nauczyciela kontraktowego realizował w oparciu o własny plan rozwoju zatwierdzony przeze mnie  Po zakończeniu stażu złożył w dniu 16 czerwca 2003 r. pisemne sprawozdanie z realizacji tego planu. Opiekun stażu opracował i w dniu 16 czerwca 2003 r. przedłożył mi projekt oceny dorobku zawodowego za okres stażu zawierający pozytywną konkluzję.

 

Dokonując oceny dorobku stwierdzam, że pan .......................:

-         posiada umiejętność prowadzenia zajęć zapewniający właściwą realizację zadań ujętych w gimnazjum,

-         potrafi współpracować z uczniami, nauczycielami i dyrekcją szkoły, stara się poznawać i rozwiązywać problemy uczniów,

-         umiejętnie omawia własne lub obserwowane zajęcia i wyciąga wnioski,

-         posiada niezbędną wiedzę na temat organizacji i zasad funkcjonowania szkoły w tym znajomość podstawowych przepisów prawa oświatowego i regulaminów wewnętrznych,

 

Pan ......................... w okresie stażu uczestniczył we wszystkich działaniach związanych  z procesem wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Współpracował z nauczycielami będąc członkiem komisji konkursowych dla uczniów gimnazjum oraz  przygotowywał uczniów do konkursów. Brał również udział wspólnie z innymi nauczycielami w realizacji zadań edukacyjnych wykraczających poza obowiązki nauczyciela stażysty. Zapoznał się z podstawowymi zadaniami i przepisami dotyczącymi zasad i organizacji szkoły co udokumentował w swoim sprawozdaniu

Pan ......................... jest nauczycielem otwartym i życzliwym w stosunku do nauczycieli i uczniów. Stara się rzetelnie wykonywać swoje obowiązki i zamierzenia, planuje swoją pracę i dokonuje analizy własnych działań. Podejmuje również działania zmierzające do doskonalenia własnego warsztatu pracy i wykorzystuje nabytą wiedzę w swojej pracy.

 

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Panu złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. Ustawowy termin na złożenie wniosku wynosi 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie powyższego terminu powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze (art. 9d ust. 2).

Na podstawie art. 9g ust. 5 do prac w komisji kwalifikacyjnej może wejść przedstawiciel związku zawodowego wskazany we wniosku.

 

Pouczenie:

Przysługuje Panu prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do organu sprawującego nadzór pedagogiczny tj. Kuratorium Oświaty w Lublinie, ul. 3 –go Maja 6, 20-950 Lublin

 

Podstawa prawna:

Art. 9c ust. 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami).

 

      

 

       Otrzymałem                                        

.............................................

                                                                                                                  (Podpis i pieczęć dyrektora)

...........................................

       (data i podpis nauczyciela)

 

 

Do wiadomości:

  1. Pan .......................
  2. aa
beera09-06-2004 08:29:23   [#04]

jacek?

Podstawa prawna przywołana przez Ciebie dotyczy tresci pouczenia, czyli odwolania od oceny.

Czy o to Ci chodzilo?

Ja raczej sklaniam się ku przywoływaniu to Art 9d ust 2- tak jak Maeljas- choc nie w tym miejscu, w jakim jest to przywolanie u Maeljas, bo ono tam się łączy dośc ścisle z odwołaniem od oceny

tzn- art 9c ust 9 przy odwołaniu od oceny,

art 9d ust 2 przy wskazaniu mozliwości zlożenia wniosku

Pytam, bo chcę to uscislić , a wlaśnie sama piszę tu i mnie zatrzymaliscie róznymi podstawami prawnymi.

Małgoś09-06-2004 08:42:16   [#05]

wow!!! jak cudny wątek :-)

jakby spadł z nieba

Mam rewelacyjną nauczycielkę, muszę jej napisac pochwalny poemat, a nie tylko ocene - więc każay przykład wykorzystam jako inspirację :-)

beera09-06-2004 09:47:50   [#06]

kurcze- przeczytalam ze zrozumieniem po raz drugi

tzn- Beata przeczytala ;-)

tzn- po prostu podana przez Ciebie podstawa prawna dotyczy tylko pouczenia- przez to odrębne miejsce nabrało ono większego znaczenia, niż ma ;-)

Jacek09-06-2004 10:00:25   [#07]

Zaraz, zaraz według mnie jest dobrze

Art. 9c ust. 9 dotyczy pouczenia o możliwości wniesienia odwołania, które winno się znaleźć w treści oceny dorobku zawodowego zgodnie z art 9c ust 8 i dlatego piszę

Pouczenie:

Przysługuje Panu prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do organu sprawującego nadzór pedagogiczny tj. Kuratorium Oświaty w Lublinie, ul. 3 –go Maja 6, 20-950 Lublin

 

Podstawa prawna:

Art. 9c ust. 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami).

Natomiast art 9d ust 2 jest informacją dla nauczyciela co se może z tą oceną zrobić i tu piszę to

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Panu złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. Ustawowy termin na złożenie wniosku wynosi 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie powyższego terminu powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze (art. 9d ust. 2). Na podstawie art. 9g ust. 5 do prac w komisji kwalifikacyjnej może wejść przedstawiciel związku zawodowego wskazany we wniosku.

beera09-06-2004 10:15:33   [#08]

tak- no własnie

jest OK

Twoja podstawa prawna odnosi się do pouczenia

A ja uznalam, ze zrobiłes jakąś jedną podstawę prawną do całej oceny

jest ok- stawiam piwo

joszka09-06-2004 12:19:22   [#09]

# 3

 "Przysługuje Pani prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do organu sprawującego nadzór pedagogiczny tj. Kuratorium Oświaty w Lublinie, ul. 3 –go Maja 6, 20-950 Lublin"

Nie jestem pewien - ale czy nie należyw takim wypadku wskazać jako kompetentnego do rozpatrywaqnia ewentualnych sporów KURATORA OŚWIATY

Elusia09-06-2004 12:21:29   [#10]
oczywiście że np. Śląski Kurator Oświaty - to jest organ ;-))) sprawujący nadzór pedagogiczny.
Jacek09-06-2004 12:23:32   [#11]
tak, tak macie rację :-))
maeljas09-06-2004 13:50:03   [#12]

wklejam

do wymiany plików folder awans - są to dokumenty opracowane przez moich wizytatorów -LKO - może komuś się przyda
fredi09-06-2004 17:10:41   [#13]
Jak rozumiecie art 10 a KN ?
fredi09-06-2004 17:20:55   [#14]
?????????????????????
Przepraszam
zgredek09-06-2004 17:32:43   [#15]
negatywna ocena ciekawsza;-)
Gaba09-06-2004 20:14:49   [#16]

aleście naprodukowali dokumentów...

dzięki - ja w piątek mam nasiadówę dla dyplomantów, konsultuję te dorobki (brudnopisy) i czekamy na rade rodziców.
mavi07-06-2007 23:28:15   [#17]
http://www.kuratorium.krakow.pl/index.php?ac=111&id=780
mavi07-06-2007 23:32:43   [#18]
http://oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=2556&st=73
mavi07-06-2007 23:36:18   [#19]
http://oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=2556&st=11
Donda07-06-2007 23:36:31   [#20]
 Ale super wątek!!!:))) Ułatwiliście mi pracę. Dzięki!!!
mavi07-06-2007 23:47:50   [#21]
Szkoda, że nie możliwośći "przyklejenia" go na początku  listy wątków (tak jak na innych forach przykleja sie najciekawsze wątki..
zgredek07-06-2007 23:48:51   [#22]
między innymi dlatego to forum jest inne niż inne;-))))))))
Maelka08-06-2007 00:18:36   [#23]

A najciekawsze...

... i bez przeklejania są na samej górze...

;-)

Lojar09-06-2007 05:23:49   [#24]

Na samej gorze sa najbardziej aktualne.

Natomiast najciekawsze sa WSZYSTKIE !!! :)))

Maelka09-06-2007 07:53:03   [#25]
:-)))
mavi09-06-2007 10:21:04   [#26]

Znalezione w internecie:

 

"OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO.

 

Uzasadnienie: /fragmenty/

 

Nauczyciel spełnia wymogi formalno- prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela kształcenia zintegrowanego. Analiza sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego i prowadzona na bieżąco obserwacja, potwierdzają wykonanie założeń i wytycznych oraz osiągnięcie  celów zawartych w planie rozwoju. Sprawozdanie potwierdza zdolność autooceny umiejętności, świadomość konieczności pogłębiania wiedzy  i doskonalenia metod pracy aktywizujących uczniów, posługiwanie się nowoczesnymi technologiami komputerowymi.

W trakcie stażu realizowane były następujące przedsięwzięcia na rzecz doskonalenia własnej pracy i podwyższanie jakości pracy szkoły:

-         przygotowanie testu kompetencji dla uczniów klas III

-         przygotowanie i przeprowadzenie akcji wśród uczniów na temat przeciwdziałania agresji oraz przedstawienie danych i wniosków na konferencji Rady Pedagogicznej.

-         opracowanie trzech multimedialnych  programów na płytach CD dla uczniów na

temat województwa śląskiego, przeciwdziałania złym zachowaniom uczniów oraz przezwyciężenia trudności w nauce czytania.

 

Jako współautorka multimedialnej prezentacji szkoły, projektantka okładki na płytę CD, przyczyniła  się  do  promocji  szkoły w  środowisku ( płyta  była  rozprowadzona  wśród   uczniów     i przyszłorocznych klientów szkoły ).                                                                                                   Aktywna praca na rzecz promocji szkoły  widoczna też była w okresie obchodów jubileuszu .....-lecia szkoły. Opracowane foldery o szkole, gazetka okolicznościowa,,................”

rozdawane zaproszonym gościom oraz projekt zaproszeń i scenariusz obchodów uroczystości to przykłady działań z tego okresu.

            Dążenie  do  podnoszenia  efektywności  procesu  dydaktycznego  znajduje  potwierdzenie w  permanentnym  doskonaleniu  się.  Ukończenie bardzo licznych  form  doskonalenia zawodowego oraz  studiów podyplomowych z różnych dziedzin świadczą o wszechstronności zainteresowań, twórczej i kreatywnej postawie.

Nabytymi umiejętnościami i wiedzą potrafi dzielić się z innymi: przeprowadzenie dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego zajęć otwartych metodami aktywizującymi, trzech szkoleń członków zespołu samokształceniowego oraz szkolenie członków Rady Pedagogicznej, świadczą niezbicie o tej formie działalności w placówce.

Profesjonalizm w zakresie umiejętności posługiwania się technologią komputerową potwierdzają przytoczone wcześniej dwa opracowania programów multimedialnych  opublikowanych w Internecie i w Zeszytach Naukowych ...........................oraz utworzenie witryny multimedialnej prezentacji szkoły..................................Rozpowszechnione materiały związane z pracą nauczyciela kształcenia zintegrowanego z pewnością służą innym.

Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz edukacji, krzewienia kultury i pomocy społecznej, pozwoliły wyrobić u uczniów potrzebę i nawyk obcowania z kulturą, kształcenia ich wrażliwości estetycznej i uczulać na potrzeby innych.

Wytężona praca dydaktyczna i wychowawcza nie  przeszkodziła w pełnieniu dodatkowych funkcji i wykonywaniu zadań wykraczających poza obowiązki służbowe, m. in. trzykrotne pełnienie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej oraz przewodniczenia szkolnej komisji.

            Podwyższaniu jakości pracy szkoły służyło również pozyskanie sponsorów na rzecz poprawy bazy placówki, w tym nieodpłatny remont sali lekcyjnej i niekonwencjonalny wystrój jej wnętrza.

            W opinii Rady Rodziców nauczycielkę cechuje znajomość warsztatu pracy, wysoka kultura osobista  i   takt   pedagogiczny. Jest  nauczycielem  nie  tylko z  wykształcenia,  ale   i z powołania.

            Szczególne osiągnięcia dydaktyczno- wychowawcze oraz wkład pracy promujący placówkę na zewnątrz, doceniono przyznając w roku szkolnym ..................Nagrodę.........................................

Nauczycielka w okresie stażu zdobyła dużą wiedzę merytoryczną i dydaktyczną, rozwinęła swoje zainteresowania i posiadła nowe umiejętności, uzyskując dodatkowe kwalifikacje.

Realizacja zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego, działania dodatkowe podejmowane w okresie stażu oraz osiągnięcia będące ich efektem przyczyniły się do wszechstronnego rozwoju kompetencji nauczyciela, podniesienia efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych  i poprawy wizerunku szkoły w środowisku.

 

OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA PRZYRODY.

 

Uzasadnienie: / fragmenty/

 

Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli pomogły rozpoznać źródła motywacji
i bodźce stymulujące innowacyjność w pracy. Ich wyniki posłużyły m.in. do opracowania wewnętrznego regulaminu przyznawania dodatków motywacyjnych nauczycielom. Prace
w komisjach d.s. opracowywania kryteriów zachowania i innych zmian w statucie szkoły dostosowywały istniejące dokumenty do ogólnych wymogów prawnych i specyfiki placówki. Nowe uregulowania niewątpliwie podniosły jakość szkoły i były zgodne z oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Tematyka dotycząca ochrony środowiska przewijała się przez cały okres stażu nauczycielki i zaowocowała w postaci:

-         ukończenia studiów podyplomowych dających kwalifikacje do nauczania przyrody

-         nawiązaniem współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Miasta

-         organizacji w szkole imprez o charakterze proekologicznym (Święto Ziemi, Sprzątanie Świata, konkursy ekologiczne i przyrodnicze)

Doświadczenia nabyte z zakresu edukacji ekologicznej zostały ujęte w program edukacji ekologicznej dla klas IV – VI „......................”

Właściwe i odpowiednio prowadzone działania z zakresu ochrony środowiska naturalnego uaktywniły uczniów (osiągają wysokie lokaty w konkursach dla szkół podstawowych), rozbudziły świadomość ekologiczną wśród nich i ich rodziców, umocniły prestiż i znaczenie szkoły.

Nauczycielka jest inicjatorem, organizatorem lub koordynatorem wielu imprez kulturalnych, dydaktycznych oraz sportowych. Współpraca z instytucjami o charakterze kulturalnym (kinami, teatrami, muzeum,) pozwoliła uczniom uczestniczyć w spektaklach teatralnych, seansach filmowych budząc w nich potrzebę obcowania z kulturą i kształtując w nich wrażliwość estetyczną.

            Kontakty z rzecznikiem prasowym Urzędu Miasta przyczyniły się do promocji szkoły w środowisku.

            Całokształt pracy nauczyciela (doceniany przez dyrektora szkoły poprzez przyznawanie corocznie nagrody) oraz dodatkowe działania podejmowane w okresie stażu
przyczyniły się do wszechstronnego rozwoju kompetencji nauczyciela, podniesienia efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych i poprawy wizerunku szkoły
w środowisku.

 

 

 

 

OCENA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELKI JĘZYKA POLSKIEGO.                       

 

Uzasadnienie: /fragmenty/

 

W trakcie stażu realizowane były przedsięwzięcia na rzecz doskonalenia własnej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły. Wstępna ocena możliwości i umiejętności poprzedzona ankietami i sondażami wśród uczniów na temat efektywności pracy i postrzegania osoby nauczyciela pozwoliła w sposób precyzyjny określić mocne i słabe strony oraz ustalić kierunki pracy i własnego rozwoju. Osiąganiu dobrych efektów dydaktycznych i wychowawczych sprzyjała bardzo dobra organizacja warsztatu pracy: opracowanie i wdrażanie trzyletniego planu pracy wychowawcy, własnych planów dydaktycznych uwzględniających możliwości poszczególnych zespołów klasowych, kryteriów  ocen z języka polskiego. Dążenie do podnoszenia efektywności procesu dydaktycznego znajdowało także odbicie w opracowywaniu własnych narzędzi ewaluacji – testów, sprawdzianów, dostosowanych do możliwości i umiejętności zespołu klasowego, w indywidualizacji procesu nauczania i sprawdzania wiadomości i umiejętności. Ukończenie  różnorodnych form doskonalenia zawodowego, zwłaszcza z zakresu pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, przyczyniło się do wzbogacenia wiedzy na ten temat i modyfikacji własnego warsztatu pracy, zmiany form i metod pracy. Aktualizowaniu wiedzy i wzbogacaniu doświadczenia służyły także spotkania z doradcą metodycznym.

Permanentnie doskonalona umiejętność wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej przejawiała się:

-              w pozyskiwaniu z Internetu danych, przetwarzaniu ich, w opracowywaniu testów, sprawdzianów, zaproszeń, zestawień tabelarycznych prezentujących wyniki konkursów, dyplomów, itp.,

-              w redakcyjnym i graficznym  opracowaniu „Kroniki obchodów.........–lecia szkoły”,

-              w opracowaniu w formie „książeczki”  prac laureatów zainicjowanego przez siebie i zorganizowanego we współpracy z innymi polonistami Międzyszkolnego Konkursu Literackiego od hasłem „.....................................................”,

-              w opracowaniu własnej strony internetowej o adresie .................................................

Współtworzenie i wdrażanie Wewnątrzszkolengo Systemu Oceniania Zachowania, opracowanie planu realizacji ścieżek edukacyjnych do programu nauczania języka polskiego „......................”, modyfikacja i dostosowanie do możliwości percepcyjnych jedenasto- i dwunastolatków programu......................przeznaczonego do realizacji na zajęciach edukacji kulturoznawczej w klasach V i VI, wdrażanie programu profilaktyki i zapobiegania skutkom oparzeń „......................” wzbogaciły pracę dydaktyczną i pozwoliły ująć w  ramy programowe treści realizowane wcześniej spontanicznie.

Podwyższeniu jakości pracy szkoły służyło również pozyskiwanie sponsorów na rzecz poprawy bazy placówki, w tym w szczególności nieodpłatny remont sali lekcyjnej, darmowy przewóz dzieci do..........., częściowe sponsorowanie imprez klasowych (................., wycieczki).

Aktywna praca w zespole samokształceniowym, dwukrotne wystąpienie na konferencji Rady Pedagogicznej, w tym prowadzenie szkolenia dotyczącego sprawdzianu po klasie szóstej, opracowanie i udostępnianie wychowawcom pilotażowego sprawdzianu dla szóstoklasistów, wspomaganie radą młodych nauczycieli oraz udostępnianie samodzielnie opracowanych narzędzi elewacji i scenariuszy lekcji innym nauczycielom dobitnie świadczy o umiejętności i chęci dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami. Umiejętności nabyte na kursach doskonalenia zawodowego oraz lektura materiałów dotyczących sprawdzianu po szóstej klasie w ...... roku zostały umiejętnie wykorzystane w celu tzw. pedagogizacji rodziców szóstoklasistów. Opublikowane ................. autorskie scenariusze lekcji i materiały pomocnicze do lekcji, scenariusze pięciu przestawień teatralnych umieszczone w bibliotece szkolnej w zbiorze „Opracowania nauczycieli” potwierdzają jednoznacznie spełnienie wymagania określonego
w §5 ust. 2 pkt 3b rozporządzenia MEN dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.

 

Inna formą wykazywania się umiejętnością dzielenia się wiedzą i doświadczeniem była opieka nad dwiema studentkami – praktykantkami. Liczne przeprowadzone lekcje otwarte,
 hospitacje, ich omówienie oraz systematyczne podsumowywanie pracy własnej i praktykantek pobudzały do bardziej efektywnych działań, szukania nowych, ciekawych rozwiązań metodycznych. Płaszczyzną realizacji wymagania, o którym mowa w §5 ust. 2 pkt 3c było także przeprowadzenie sześciu lekcji otwartych dla polonistów oraz aktywne uczestnictwo w WDN dopingowało niewątpliwie do zwiększonej aktywności twórczej, walki z rutyną zawodową.

 

Ciągła współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną pozwalała w porę określać skalę problemów, z jakimi borykają się uczniowie, zasięgać fachowej opinii, aby podejmować właściwe działania przeciwdziałające nasilaniu się trudności w nauce czy problemów wychowawczych

Systematyczna współpraca z firmami edukacyjnymi .....................................zaowocowała pobudzaniem zainteresowań uczniów, aktywizacją ich do wytężonej pracy, uczyła zdrowej rywalizacji, dawała możliwość zetknięcia się z coraz szerzej wkraczającymi  do szkoły testami.

Kontakty z lokalnymi instytucjami kulturalnymi (kino, teatr, muzeum), uczestnictwo w cyklicznych zajęciach „...................” pozwoliły wyrobić u uczniów potrzebę i nawyk obcowania z kulturą, kształtowania ich wrażliwości estetycznej. Dzięki systematycznej współpracy z Komisją d/s .................... z bogatej oferty placówek kulturalnych mogły często korzystać dzieci z rodzin najuboższych.

 

Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej funkcji i wynikających z niej zadań znalazło odbicie w następujących działaniach:

-              praca w komisji dokonującej nowelizacji Statutu Szkoły,

-              opracowanie raportu z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły,

-              redagowanie wniosków ze wszystkich konferencji Rady Pedagogicznej,

-              uczestnictwo w ...... konferencjach szkoleniowych w ramach WDN,

-              praca w zespole nadzorującym sprawdzian po klasie szóstej,

-               wyreżyserowanie przedstawienia poświęconego patronowi szkoły uświetniającego jubileusz placówki.

[...................................]

Wymienione przedsięwzięcie służyły  wzbogaceniu warsztatu pracy, wyrównaniu szans uczniów słabszych, rozwijaniu zainteresowań uczniów zdolnych, aktywizacji uczniów do udziału w konkursach i reprezentowania szkoły na zewnątrz, promocji placówki w środowisku lokalnym, wdrażaniu dzieci do samorządności i odpowiedzialności, zapewnieniu wychowankom możliwości poznania regionu.

Wśród efektów systematycznej działalności opiekuńczo – wychowawczej na szczególną uwagę zasługują:

-              zintegrowanie zespołu klasowego,

-              objęcie opieką uczniów potrzebujących wsparcia finansowego (np. zwalnianie z obowiązkowych opłat, refundacja biletów do kina, teatru z puli Rady Rodziców),

-              utworzenie „Banku darmowych podręczników”,

-              włączenie się do ogólnopolskich akcji ekologicznych i charytatywnych,

-              aktywne uczestnictwo klasy w zbiórkach surowców wtórnych,

-              [.............]

Dowodzą one wielkiego zaangażowania w sprawy wychowanków, chęci niesienia pomocy potrzebującym oraz umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych.

W opinii Rady Rodziców nauczycielkę cechuje dyspozycyjność i bezinteresowne poświęcenie, umiejętność taktownego wskazywania i rozwiązywania problemów, niezwykła zdolność dobrej komunikacji i ogromne zaangażowanie w życie klasy i szkoły. Marzeniem i życzeniem rodziców jest, aby właśnie tacy pedagodzy towarzyszyli ich dzieciom w szkolnej karierze."

 

 http://www.eduforum.pl/modules/Publikacje/files/Krystyna%20KlimczakPrzyklady%20ocen%20dorobku%20.doc

 

 

 

 

 

 

 

Fakir209-06-2007 10:59:11   [#27]

Ja jeszcze dodaję...

 

takie zdania jak wklejone poniżej - żeby:

1. Pokazać źródło mojej wiedzy o nauczycielu (kiedyś mi zwrócono uwagę, że tak trzeba...);

2. Zwrócić uwagę na fakt, że do tego roku (2007) na stopnie awansu "startują" stażyści, którzy rozpoczynali staż jeszcze wg starych rozporządzeń...

- - - - - - - - - -

 

Ocena dorobku zawodowego

pani mgr .................................

(nauczyciela kontraktowego .......... w Poznaniu)

 ubiegającej się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

 

                        Obserwując w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego rozwój zawodowy nauczycielki, na podstawie analizy posiadanych przez placówkę oraz przedłożonych przez nauczycielkę do wglądu dokumentów, na podstawie przeprowadzonych hospitacji różnego typu zajęć i podejmowanych przedsięwzięć wynikających z przydziału czynności stałych i dodatkowych, analizując zebrane w czasie trwania stażu informacje o realizacji przez nauczycielkę zadań wynikających z jej planu rozwoju zawodowego oraz efektach prowadzonych przez nią zajęć i innych działań,  opierając się na opiniach wyrażonych przez wicedyrektora ........., mgr ........ , lidera WSZJ ....... mgr ............. oraz biorąc pod uwagę projekt oceny dorobku zawodowego stażystki przygotowany przez opiekuna stażu mgr ..................., po uzyskaniu (dnia 2 czerwca br.) pozytywnej opinii Rady Rodziców działającej przy .......... w Poznaniu oraz po analizie złożonego sprawozdania ustalam dla pani mgr .................

pozytywną ocenę dorobku zawodowego

za okres stażu od ............do ..............

 

UZASADNIENIE

                        Pani mgr ................... realizowała swój staż od ............ do ............ w szkole podstawowej ................ w Poznaniu, jako nauczyciel-wychowawca grupy dzieci z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.

 

Nauczycielka w okresie swojego stażu zrealizowała założone w planie rozwoju zawodowego i zatwierdzone do realizacji cele. Wypełniła tym samym powinności zawarte w §7 ust 1, pkt 1, 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

 

            Do działań mających na celu uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego (§7 ust 1 pkt 1 przytaczanego rozporządzenia) należy zaliczyć to, że nauczycielka:

-

-

-

Do samodzielnego lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębiania wiedzy i umiejętności zawodowych (§7 ust 1 pkt 2 przytaczanego rozporządzenia) należy zaliczyć:

-

-

-

Do realizacji zadań wymienionych w §7 ust 1 pkt 3 przytaczanego rozporządzenia, czyli poznawania przepisów dotyczących systemu oświaty trzeba zaliczyć:

-

-

-

Poza realizowaniem w okresie odbytego stażu powyższego – wymaganego nowym rozporządzeniem – zakresu, pani mgr .............. wypełniała założone w planie rozwoju zawodowego (opracowanego na bazie wcześniejszej wersji rozporządzenia) cele. Nauczycielka realizowała również cele wynikające ze znowelizowanego rozporządzenia.

 

Biorąc pod uwagę powyższe ustaliłem ocenę jak we wstępie.

- - - - - - - -

 

dyrlo10-06-2007 15:45:21   [#28]

podniosę, nie chcę żeby mi uciekło.

przepraszam ale jutro będę korzystac ze wszyskich gotowców jakie się tu znajdują, dziekuję.

Konto zapomniane10-06-2007 18:47:42   [#29]

klasy integracyjne

Czy ktoś ma zebrane przepisy funkcjonowania klas intergracyjnych? Pomocy
zgredek10-06-2007 19:42:38   [#30]

wys tom:

http://oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=10766&st=3
Donda10-06-2007 21:58:39   [#31]
 Czy te uzasadnienia oceny muszą być takie długie, czy można trochę krócej? Mam w tym roku do oceny kilku stażystów na kontraktowego i przeraża mnie ilość pisania.
szwedka11-06-2007 08:53:24   [#32]
A może macie przykładową ocenę  dla księdza stażysty.
dota c11-06-2007 09:00:25   [#33]

Donda

Donda, a nie masz projektów ocen napisanych przez opiekunów stazu? To wszak mogą być gotowce do wpisania w ocenie! (przynajmniej miałabyś z głowy stażystów i kontraktowych)
Donda11-06-2007 09:18:37   [#34]
 Na razie nie mam, ale mam nadzieję, że mi je dostarczą i faktycznie wtedy je wykorzystam. Że też sama na to nie wpadłam!!! Ale mam tyle roboty, że dostaję kręćka!!! Pozdrawiam.
ReniaB11-06-2007 09:22:45   [#35]

A może już wiecie

czy nasz Pan Minister podpisał to nowe rozporządzenia o awansie???
agabu11-06-2007 16:02:47   [#36]

Jacku, nic nie kumam

Ustalilłeś podstawę prawną:

Natomiast art 9d ust 2 jest informacją dla nauczyciela co se może z tą oceną zrobić i tu piszę to

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Panu złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego. Ustawowy termin na złożenie wniosku wynosi 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie powyższego terminu powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze (art. 9d ust. 2).

A oto przywołany artykuł:

Art. 9d. 1. Nauczyciel rozpoczyna staż z początkiem roku szkolnego, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia zajęć, na swój wniosek skierowany do dyrektora szkoły, z tym że nauczyciel stażysta rozpoczyna staż bez złożenia wniosku.

2. W przypadku nawiązania stosunku pracy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, nauczyciel nie rozpoczyna stażu do końca tego roku szkolnego.

Jak to się ma do ustawowego terminu złożenia wniosku w ciągu 14 dni?

Art. 9b. 1. Warunkiem nadania nauczycielowi kolejnego stopnia awansu zawodowego jest spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 i ust. 1a-3, odbycie stażu, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1-3, zakończonego pozytywną oceną dorobku zawodowego nauczyciela, o której mowa w art. 9c ust. 6, oraz:

1) w przypadku nauczyciela stażysty - uzyskanie akceptacji komisji kwalifikacyjnej po przeprowadzonej rozmowie;
2) w przypadku nauczyciela kontraktowego - zdanie egzaminu przed komisją egzaminacyjną;
3) w przypadku nauczyciela mianowanego - uzyskanie akceptacji komisji kwalifikacyjnej po dokonaniu analizy dorobku zawodowego nauczyciela i przeprowadzonej rozmowie.

2. Komisje kwalifikacyjne lub egzaminacyjne, o których mowa w ust. 1, przeprowadzają odpowiednio postępowania kwalifikacyjne lub egzaminacyjne na wniosek nauczyciela skierowany odpowiednio do dyrektora szkoły lub właściwego organu, o którym mowa w ust. 4 pkt 2-4.

3. Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, właściwy organ, o którym mowa w ust. 4, wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku.

3a. Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku, właściwy organ, o którym mowa w ust. 4, wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.

A to z rozporzadzenia:

§ 5. Opiekun stażu przedstawia dyrektorowi szkoły projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu w terminie 14 dni od dnia zakończenia stażu przez nauczyciela.

§ 11. 3. Dyrektor szkoły lub właściwy organ nadający stopień awansu zawodowego powiadamia nauczyciela, który złożył wniosek o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia odpowiednio rozmowy kwalifikacyjnej, egzaminu lub rozmowy, o której mowa w § 12 ust. 3, na co najmniej 14 dni przed datą posiedzenia komisji.

Gdzie jest ten termin 14 dni pd otrzymania oceny? Nauczyciel może składać wniosek od 1 - 30 czerwca. 14 dni ma opiekun na projekt oceny. Dyrektor dokonuje oceny( 21 dni) i wręcza  ją nauczycielowi. Jeśli się ten nie odwoła w ciągu 14 dni procedura idzie dalej (nauczyciel może oświadczyć, że się nie odwołuje nawet w tym samaym dniu, w którym otrzymał ocenę). Wtedy dyrektor ma od 14 dni do koncówki sirpnia na wyznaczenie podsiedzenia komisji (bo w ciągu 14 dni przed powiadamia n-la i ewentualnych obserwatorów , związki o terminie posiedzenia). Potem komisja i co? Problem może być tylko wtedy, gdy komisja jest 31 sierpnia.

Czy ja czegoś nie kumam ?

agabu12-06-2007 08:50:12   [#37]

Podnoszę, bo mam wątpliwości do tego termniu 14 dni we wzorze Jacka.

Jacek, skąd wziąłeś ten ustawowy termin 14 dni na podstawie art.9d ust.2?

ankate17-06-2007 12:52:22   [#38]
........podnoszę coby nie uciekło dziś napisałam 3 oceny pracy jeszcze troche dorobku i już... fajnie się tworzy w Vulcanie

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]