Forum OSKKO - wątek

TEMAT: indywidualny tok nauczania
strony: [ 1 ]
nela208-09-2017 12:17:04   [#01]

Jak rozwiązujecie sprawę indywidualnego toku nauczania ? Kto już praktykował proszę o radę ...

gimjh08-09-2017 22:08:15   [#02]

Podnoszę. Właśnie rodzice złożyli wniosek o indywidualny tok nauczania dla ucznia klasy II gimnazjum. W KO powiedziano mi, że mam się kierować rozporządzeniem z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki. Nie otrzymałam odpowiedzi, z jaką klasą i na jakie zajęcia musi uczęszczać, jak uregulować wpisy jego frekwencji, co z oceną zachowania na świadectwie itp.

Może ktoś już przez coś podobnego przeszedł?

nela211-09-2017 07:10:37   [#03]

A co z rozporządzeniem z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie warunków i trybu zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki? Może jednak ktoś coś ...Podzielcie się swoim doświadczeniem.

rzewa11-09-2017 08:50:55   [#04]

tak samo jak w przypadku ppp - są 2 rozporządzenia nowe i stare

NOWE obowiązuje w przekształconych szkołach i jest to:

Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. poz. 1569)

STARE obowiązuje dla uczniów gimnazjum (w gimnazjach i klasach gimnazjalnych) oraz dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (w szkołach ponadgimnazjalnych i w klasach szkół ponadgimnazjalnych w innych szkołach) i jest to:

Rozporządzenie MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. z 2002 r. Nr 3, poz. 28)

nela211-09-2017 09:12:33   [#05]

To dalej podnoszę wątek ,jak sobie radzicie pod względem organizacyjnym. Ja mam dwójkę rodziców z kl.2 SP oraz kl.VI z wnioskami o indywidualny tok. Ciekawa jestem jak to robicie ?

PaulinaS11-09-2017 09:41:33   [#06]

Jesteś pewna, że Rodzice nie pomylili Indywidualnego Programu Nauczania z Indywidualnym Tokiem? To jednak dwie różne rzeczy.

Ja wdrażam właśnie IPN (sic!) i odbyło się na podstawie rozporządzenia:

1. Wniosek Rodzica.

2. Opinia poradni.

3. Opinia Rady Pedagogicznej.

4. Zawiadomienie Rodziców o objęciu dziecka IPN.

Tok to gorsza sprawa...organizacyjnie. Program zakłada pracę w toku zajęć lekcyjnych oraz po nich, ale nie wpływa   na plan lekcji ucznia.

 

 

gimjh11-09-2017 21:06:13   [#07]

Rodzice nie pomylili się. Indywidualny tok nauczania ma objąć wszystkie przedmioty. Mam duży problem organizacyjny. Teoretycznie uczeń może uczęszczać na wybrane zajęcia do klasy wyższej (tu- trzeciej) Ale na które? Najlepiej na wszystkie, bo co z frekwencją i planem lekcji? Musi też przygotować się do egzaminów klasyfikacyjnych i do gimnazjalnego...

BeataGie13-09-2017 17:37:19   [#08]

Rozporządzenie mówi, że "3. Zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, udziela się na czas określony, nie krótszy nie jeden rok szkolny", a to wg mnie oznacza, że wniosek powinien zostać złożony przed 1.09., musi być pozytywna opinia RP i Poradni PP.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]