Dzień dobry!
Ratujecie zawsze, więc może i dziś się uda:)) Choć pytania mam- jak w tytule- dziwne...
Sprawa dotyczy małej, niepublicznej szkoły podstawowej specjalnej. Na tyle małej, że w kl. 7 mamy.... 1 ucznia.
Nowe ramówki i próba zrobienia z tego grafiku sprawia, ze drzemy włosy z głowy.
Zatem przechodzę do pytań:
1. Czy można połączyć klasę 6 z 7 w szkole specjalnej, jeżeli tak to w jakim wymiarze (podstawa prawna uszczęśliwiłaby nas podwójnie:) )
2. Jaka ilość godzin rewalidacji indywidualnej trzeba zrobić w klasie 1-osobowej? Wiem, wiem - 10. Ale: przy klasie 2- osobowej to jest 5 na ucznia. Przy klasie 10 osobowej - godzina na ucznia... Dodatkowo dotychczas (przy pełnej akceptacji KO) nakładaliśmy rewalidację na inne godziny. Czyli po prostu na lekcję do klasy wchodził drugi nauczyciel (lub brał do innej sali ucznia z którym realizował rewalidację). Taka konieczność wynikała m.in. organizacji dojazdów. Teraz w przypadku jednoosobowej klasy- nijak nie wytłumaczę, że 2 nauczycieli jest w tym samym czasie na lekcji u 1 ucznia.
I ostatnie pytanie- nie ma związane bezpośrednio z ramówkami tylko bardziej ogólne: czy planując podział godzin muszę planować czas na przerwy? Czyli: czy może być szkoła bez przerw? W naszej ich nie ma- uczniowie oczywiście mają planowane "odpoczynkowe" aktywności, ale nauczyciel pracuje cały czas (ze względu na poziom funkcjonowania uczniów to konieczność). Pomimo tego dotychczas zawsze planowaliśmy w grafiku czas pracy z uwzględnieniem przerw. Zmiana tego na grafik bez przerw, bardzo ułatwiłaby nam życie układaczy grafików pracy:))
Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź! |