Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zniszczone książki.
strony: [ 1 ]
jaga1112-07-2017 19:21:59   [#01]

Uczen klasy piatej zniszczył podrecznik do przyrody. Odkupowanie nie ma sensu bo podręczniki za rok bedą nieaktualne. Gdzie na czyje konto wpłacac pieniądze za te podreczniki?

malmar1512-07-2017 19:27:51   [#02]

informacja MEN z 29 maja

 

Szanowni Państwo Dyrektorzy,

Dot. zwrotu kwoty w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego

Uprzejmie przypominamy, że z dniem 15 lutego 2017 r.  weszły w życie nowe  przepisy dotyczące zwrotu kwoty, której szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego.

Zgodnie z obowiązującym od 15 lutego 2017 r. art. 22ak ust. 3 ustawy z dnia 
7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.) szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego szkołę. 

Powyższy przepis odnosi się do wszystkich podręczników, zarówno zakupionych ze środków dotacji celowej jaki i tych zapewnianych przez Ministra Edukacji Narodowej do klas I, II i III.

W przypadku podręczników do klasy I, II i III zapewnionych przez Ministra Edukacji Narodowej, kwota zwrotu nie powinna być wyższa niż:

  • 4,34 zł za każdą z czterech części „Naszego elementarza” do klasy I szkoły podstawowej;
  • 4,21 zł za każdą z dziewięciu części podręcznika „Nasza szkoła” do klasy II szkoły podstawowej;
  • 2,35 zł za każdą z dziesięciu części podręcznika „Nasza szkoła” do klasy III szkoły podstawowej.

Jednocześnie uprzejmie informujemy, że na konto Ministerstwa Edukacji Narodowej nadal wpływają zwroty za uszkodzenie, zniszczenie lub niezwrócenie podręcznika lub materiału edukacyjnego do klas od I do III szkoły podstawowej. Dokonane wpłaty będą sukcesywnie zwracane osobom, które dokonały wpłat. W przypadku ww. wpłat dokonanych za pośrednictwem urzędów pocztowych zwrot  nienależnie wpłaconych środków nastąpi po ustaleniu danych osoby wpłacającej.

Zwracamy się zatem z uprzejmą prośbą o poinformowanie rodziców o zmianach i o ewentualnej konieczności dokonania powtórnej wpłaty na rzecz organu prowadzącego szkołę.

 

Maria Wołk
Dyrektor Departamentu Ekonomicznego
Ministerstwo Edukacji Narodowej

pepe12-07-2017 21:08:39   [#03]

Ponieważ powstał wątek, to postanowiłem rozwinąć.
Mam kilkunastu uczniów klasy 4 (rok 16/17), którzy nie oddali wcale lub oddali niedające się do używania jeden lub więcej podręczników. Istotna, moim zdaniem, uwaga: dostali je we wrześniu 2016 po roku użytkowania przez poprzedników.
No i dylemat dyrektora:
1. Czy żądać od rodziców zwrotu kwoty w pln?
wszak te książki nie będą już używane, a na nowe do nowej podstawy jest kasa
2. Jeśli żądać, to jakiej kwoty? 100% ceny zakupu, a może 2/3 ((bo rok były używane, a są (były) wg MEN trzyletnie))

Dla uzupełnienia: zapytałem o te kwestie KO. Po konsultacji w MEN odpowiedź jak większość, które otrzymujemy na konkretne pytania: za wszystko odpowiada dyrektor, jego decyzja., itd...

3. Co zrobić z tymi zebranymi, oddanymi podręcznikami przez uczniów?
Odp. KO: Trzymać, bo są trzyletnie. Można wykorzystać jako materiały edukacyjne.
Super, nie mam gdzie uczyć (zmianowość), a jeszcze muszę magazyn wygospodarować...

Jak ktoś ma pomysł na pyt. 1 i 2, to podzielcie się.

:)

rzewa15-07-2017 18:30:35   [#04]

w związku z informacją zawarta w #02 podjąć decyzję w porozumieniu z OP -> bo to teraz kasa OP jest

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]