Forum OSKKO - wątek

TEMAT: umiarkowani w szkole ogólnodostępnej
strony: [ 1 ]
Jolanta Pawlak10-05-2017 11:17:27   [#01]

Proszę o pomoc w następującej sprawie. Jak organizować naukę ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w SP ogólnodostępnej. Wiem, że IPET, zaj. rewalidacyjne 2 godz., ppp zgodnie z orzeczeniem, inna podstawa programowa, no i inna ramówka. I tu właśnie mam problem. Konkret czy ten uczeń chodzi na wszystkie zajęcia z klasą i realizuje swoją podstawę czy chodzi zgodnie z ramówką dla umiarkowanych. No właśnie tylko z kim? Uczeń 3 i 4 kl. SP.

Roman Langhammer10-05-2017 12:48:33   [#02]

Podbijam, bo również chętnie w tym temacie się zorientuję. :) Wiele skazuje na to, że w przyszłym roku będę miał w 1 klasie ucznia z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną.

olaszyma10-05-2017 16:21:14   [#03]

To jest poważny problem i chyba  jedynym rozwiązaniem jest NI zgodne z jego ramówką. Zwykle są oprócz niepełnosprawności intelektualnej dzieci maja jakieś inne schorzenia co daje podstawę do skierowania na NI.W innym przypadku uczeń z takim orzeczeniem będzie pokrzywdzony bo jak ma realizować swoją pp na lekcji w klasie, w której realizowana jest pp ogólna - np. matematyka czy język angielski. Jeżeli ktoś twierdzi że "dobry nauczyciel" poradzi sobie z taką sytuacją i zrealizuje obie pp na jednych zajęciach, to moim zdaniem "grubo się myli".

Roman Langhammer10-05-2017 20:23:02   [#04]

W moim przypadku dziecko z zespołem Downa + umiarkowana niepełnosprawność intelektualna - dotychczas był w grupie integracyjnej w przedszkolu - teraz będzie to prawdopodobnie klasa integracyjna - stąd pytanie, jak to wszystko ugryźć.

Jolanta Pawlak10-05-2017 21:54:34   [#05]

Problem poważny. Nie ma jednak szans na NI, bo poza niepełnosprawnością intelektualną nic więcej. O ile w edukacji wczesnoszkolnej i przy starej ramówce oraz pp dało się jakoś pracować, to od kl. IV przy nauczaniu przedmiotowym nie wiem jak to ogarnąć.

olaszyma11-05-2017 08:38:27   [#06]

Skontaktuj się z kimś ze szkoły specjalnej - oni tam chyba mają w oddziałach uczniów z lekkim i umiarkowanym.

Co do schorzeń innego typu to wydaje mi się, że trisomia (ZD) zawsze wiąże się z jakimiś problemami somatycznymi - dlatego ta przypadłość nazywa się "zespół" a nie choroba.

Jeżeli jesteś pewna że będziesz miała klasę integracyjną to może wspomagający to ogarnie.

Roman Langhammer19-05-2017 10:32:41   [#07]

Ważne pytanie:

Czy uczeń z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną w klasie integracyjnej (kl. I) powinien uczęszczać na język angielski? Jeśli nie, to dlaczego?

Dziękuję z góry za odpowiedzi. :)

sally19-05-2017 11:30:54   [#08]

Ucznia obowiązuje zał. nr 2 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej1) z dnia 28 marca 2017 r.
w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół
Ma inne przedmioty niż pozostali uczniowie, nie uczy się języka.

Roman Langhammer19-05-2017 11:43:59   [#09]

O właśnie... dzięki Sally! ;)

Józia19-05-2017 22:01:35   [#10]

U mnie od 1 września w planowanej klasie ogólnodostępnej uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu  znacznym z niepełnosprawnością ruchową. Orzeczenie z zaleceniami dostanę w połowie lipca. Na pewno nie będzie NI, zgodnie z wolą mamy. Wszyscy się martwią, jak to będzie...

Roman Langhammer07-07-2017 18:30:21   [#11]

Czy uczeń z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną w klasie integracyjnej powinien mieć prowadzony osobny dziennik zajęć? Czy jest "wpisywany" do zwykłego dziennika przy zwykłych zajęciach?

zoza07-07-2017 18:43:23   [#12]

U nas tacy uczniowie w klasie integracyjnej mają zajęcia wspólnie z całym oddziałem + wsparcie n-la wspomagającego i dostosowane materiały edukacyjne.

Nie biorą udziału w lekcjach angielskiego, w tym czasie mają rewalidację. Nie mają oddzielnych dzienników ale przed klasyfikacją roczną tworzymy dla nich oddzielną specjalną klasę (e-dziennik, znanej firmy:) a to po to aby można było utworzyć dla nich świadectwo (inny wzór niż reszta klasy).

Nie otrzymują ocen bieżących (poza religią), na I półrocze otrzymują ocenę opisową z przedmiotów ujętych w ramówce dla umiarkowanych, według opracowanego w szkole wzoru:

http://psp7stalowa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=810:karta-oceny-opisowej-niepelnosprawnosc-intelektualna-w-stopniu-umiarkowanym&catid=18&Itemid=219


post został zmieniony: 07-07-2017 18:51:00
Roman Langhammer07-07-2017 18:44:59   [#13]

Tak to sobie właśnie wyobrażałem. :)

Dzięki za odpowiedź.

juasia18-07-2017 16:42:44   [#14]

a jak zorganizowac naukę takiemu uczniowi w zwykłej klasie? Ma ktoś doświadczenie?

rzewa19-07-2017 12:19:53   [#15]

tak samo jak w integracyjnej - najlepiej "zrobić" z tej klasy klasę integracyją (będzie deko więcej kasy w subwencji)

zoza19-07-2017 15:48:57   [#16]

To chyba rzeczywiście najlepsze rozwiązanie, tym bardziej, że nowe rozporządzenie określa tylko górną liczbę dzieci z orzeczeniem w takim oddziale -  "nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych" (było od 3 do 5).

Czyli jeśli dobrze rozumiem wystarczy jeden uczeń z orzeczeniem i nie więcej niż 20 w oddziale i tworzymy klasę integracyjną.


post został zmieniony: 19-07-2017 16:03:48
Roman Langhammer20-07-2017 07:51:08   [#17]

Dokładnie zoza.

Ja mam teraz klasę pierwszą integracyjną - 17 dzieciaków w tym 2 z orzeczeniem - i ewentualną rezerwę (3) dla dzieci z orzeczeniami.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]