Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Wytyczne do opiniowania arkusza |
Joasia Berdzik | 05-04-2017 09:16:41 [#51] |
---|
w sp też do 15
a 20. 05. wynika z rozp. o organizacji - chwała KO, ze przeczytało
a o łączonych i ponadwymiarowych, to nie wiem, co chcecie od KO usłyszeć - jest przeciez w przepisach napisane
====
Roman na to miał stosowny dowcip o pewnym kapralu, co to nie pytał ;)
|
Zwojka | 05-04-2017 09:28:04 [#52] |
---|
Czy ktoś już opiniował w ZNP arkusze? Usłyszałam dzisiaj, że mam przywieźć arkusz z ubiegłego roku dla porównania! |
juasia | 05-04-2017 09:48:03 [#53] |
---|
a jaką popdstawe prawną wpisać w piśmie przewodnim przekazując arkusz do zaopiniowania? |
Jacek | 05-04-2017 10:09:09 [#54] |
---|
a trzeba podawać pp? |
ala44 | 05-04-2017 12:13:16 [#55] |
---|
no i kolejny kwiatek do kożucha :(
do postu nr 26 - Cyrmela
z KO pomorskiego - tabelki jakby są dwie !!!! w zależności jaką przeglądarkę używasz taka się otwiera :( dowiedziałam się że trzeba google chrome wtedy otwiera się taka tabelka jaką KO sobie życzy!!!
Uwierzycie? przecież nawet Bareja by na to nie wpadł :(
|
KaPi | 05-04-2017 13:07:17 [#56] |
---|
a co w momencie, jeżeli zamiast w tabelce od KO przedstawię te wszystkie dane w tabelce, w jakiej mi wygodniej??? |
an | 05-04-2017 13:45:58 [#57] |
---|
Napisałam taki wstęp:
Na podstawie art. 110 ust 2 Ustawy Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r., zgodnie z Rozporządzeniem MEN w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli podpisanego dnia 17 marca 2017 r., biorąc pod uwagę art. 23 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922), przekazuję do zaopiniowania projekt arkusza organizacyjnego ................... na rok szkolny 2017/2018.
Jednocześnie informuję, że prawo do uzyskania poniższych informacji podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w ustawach:
1. Ustawa o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2016, poz. 1764) - art. 3 ust. 1 pkt 1, art. 4 ust. 1 pkt 4, art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. b), art. 10, art. 13 ust. 1;
2. Ustawa o związkach zawodowych (Dz.U. 2014 r. poz. 167) - art. 4, art. 28, art. 35 ust. 1 pkt 2;
3. Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 r. poz. 922) - art. 1 ust. 1, art. 6 ust. 1; |
Renatka | 05-04-2017 13:53:24 [#58] |
---|
W polskim prawie istnieją trzy rodzaje reprezentatywności związków zawodowych, tj. reprezentatywność zakładowa, ponadzakładowa oraz ogólnokrajowa. Reprezentatywność zakładową posiada organizacja związkowa, która zrzesza, co najmniej 10% pracowników zatrudnionych u pracodawcy lub jest jednostką organizacyjną albo organizacją członkowską ponadzakładowej organizacji związkowej uznanej za reprezentatywną, pod warunkiem, że zrzesza ona, co najmniej 7% pracowników zatrudnionych u pracodawcy. Jeżeli żadna z zakładowych organizacji związkowych nie spełnia powyższych wymogów, reprezentatywną organizacją związkową jest organizacja, która zrzesza największą liczbę pracowników.
to tak na marginesie i mam ochotę się zastosować, związków nie mam w placówce żadnych, a informacja ze związków nie dociera o członkach czyli nikt nie należy- to ja to uszanuję. a na pewno za zeszły rok bym nie przesłała arkusza. |
Jacek | 05-04-2017 21:15:59 [#60] |
---|
najlepsze jest to
Oświadczenie
Oświadczam, że ww. nauczyciele są zatrudnieni zgodnie z kwalifikacjami wymaganymi do nauczania danego przedmiotu oraz rodzaju prowadzonych zajęć.
………………………………..
/ podpis dyrektora/
:-) |
Ala | 05-04-2017 21:52:10 [#61] |
---|
wrrrr......
dalej nie piszę bo same niecenzuralne |
cynamonowa | 05-04-2017 22:01:02 [#62] |
---|
Lp.
|
Zakres
|
Liczba dzieci
|
Rodzaj zajęć specjalistycznych
|
Liczba godzin tygodniowo
|
Nazwisko i imię nauczyciela prowadzącego zajęcia
|
1
|
orzeczenia wydane przez poradnie:
a/ o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym:
- niedosłyszących i słabo słyszących*
- niewidomych i słabo widzących*
- z niepełnosprawnością ruchową;
afazją*
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
- z autyzmem; z zespołem Aspergera*
-z niepełnosprawnościami
sprzężonymi*
- zagrożonych niedostosowaniem
- niedostosowanych społecznie
b/ o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego
c/ o potrzebie indywidualnego nauczania
d/o potrzebie indywidualnych lub grupowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych*
|
………………….
…………………
………………….
…………………..
…………………..
……………….
………………
……………….
………………..
………………..
………………….
…………………….
|
nauka języka migowego lub innych
alternatywnych metod komunikacji
nauka orientacji przestrzennej
i poruszania się oraz nauka systemu
Braille’a lub innych alternatywnych
metod komunikacji
nauka języka migowego lub innychalternatywnych metod komunikacji
zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne
|
|
W klasach I- III
pedagog specjalny lub asystentnauczyciela lub pomoc nauczyciela
W klasach I-III
pedagog specjalny lub asystentnauczyciela lub pomoc nauczyciela
|
2
|
opinie poradni:
a/ wczesne wspomaganie rozwoju
dziecka
b/ wcześniejsze przyjęcie dziecka do szkoły
c/ odroczenie rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego
d/ zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego *
e/ objęcie ucznia nauką w klasie
terapeutycznej
f/ dostosowanie wymagań
edukacyjnych wynikających z
programu nauczania do
indywidualnych potrzeb
edukacyjnych ucznia
g/ specyficzne trudności w uczeniu się
h/ udzielenie zezwolenia na
indywidualny program lub tok nauki
i/ objęcie ucznia pomocą
psychologiczno-pedagogiczną w
przedszkolu, szkole, placówce
j/ inne opinie dotyczące kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży
|
……………….
……………….
………………
……………....
……………….
……………….
………………..
……………….
……………….
………………
|
|
|
|
3
|
pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
klasa terapeutyczna
zajęcia rozwijające uzdolnienia
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
zajęcia logopedyczne
zajęcia socjoterapeutyczne
inne zajęcia o charakterze terapeutycznym
porady
konsultacje
warsztaty
szkolenia
|
………………
………………
………………
……………….
……………….
……………….
………………..
…………………..
……………………
…………………..
………………….
|
|
|
|
Obowiązek organizowaniaw ramach zajęć rewalidacyjnych:
1. Nauki języka migowego lub innychalternatywnych metod komunikacji – w przypadku dziecka niesłyszącego lub z afazją;
2. Nauki orientacji przestrzenneji poruszania się oraz nauki systemuBraille’a lub innych alternatywnychmetod komunikacji – w przypadkudziecka niewidomego;
3. Zajęć rozwijających umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne – w przypadku dziecka z autyzmem, z zespołem Aspergera.
Obowiązek zatrudnienia:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, lub w klasach I-III asystentanauczyciela lub pomocy nauczyciela w przypadku dzieci - z autyzmem, z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Kwalifikacje asystenta - wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne; zatrudnienie na zasadach określony w Kodeksie pracy; nie realizuje zadań z zakresu pedagogiki specjalnej, wspiera pracę nauczyciela.
Zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego - nie dotyczy uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (ramowy plan nauczania obejmuje dla nich naukę jednego języka obcego)
Tydzień siedzenia przed tą tabelą....ponad 100 opinii, 28 orzeczeń, ponad 100 sugestii pomocy od nauczycieli.....:(:( post został zmieniony: 05-04-2017 22:01:59 |
cynamonowa | 05-04-2017 22:02:30 [#63] |
---|
chciałam to zmniejszyć - nie poszło...przepraszam
Obowiązek organizowaniaw ramach zajęć rewalidacyjnych:
1. Nauki języka migowego lub innychalternatywnych metod komunikacji – w przypadku dziecka niesłyszącego lub z afazją;
2. Nauki orientacji przestrzenneji poruszania się oraz nauki systemuBraille’a lub innych alternatywnychmetod komunikacji – w przypadkudziecka niewidomego;
3. Zajęć rozwijających umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne – w przypadku dziecka z autyzmem, z zespołem Aspergera.
Obowiązek zatrudnienia:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, lub w klasach I-III asystentanauczyciela lub pomocy nauczyciela w przypadku dzieci - z autyzmem, z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Kwalifikacje asystenta - wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne; zatrudnienie na zasadach określony w Kodeksie pracy; nie realizuje zadań z zakresu pedagogiki specjalnej, wspiera pracę nauczyciela.
Zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego - nie dotyczy uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (ramowy plan nauczania obejmuje dla nich naukę jednego języka obcego)
Tydzień siedzenia przed tą tabelą....ponad 100 opinii, 28 orzeczeń, ponad 100 sugestii pomocy od nauczycieli.....:(:( |
hania | 06-04-2017 00:32:44 [#64] |
---|
jakby tak wymyśleć jakieś tabele do zatrudniania niektórych urzędników, posłów itd...... to może więcej miejsca by nawet zajęły:-) |
mala1 | 06-04-2017 07:28:58 [#65] |
---|
do #57- w rozporządzeniu nie ma słowa projekt |
jareczek111 | 09-04-2017 22:45:30 [#66] |
---|
4 zmiana :-)
Opiniowanie arkuszy organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli – wykaz wizytatorów
Kraków, 6 kwietnia 2017 r.
Szanowni Państwo Dyrektorzy publicznych szkół i publicznych przedszkoli
W Panelu Dyrektora znajdą państwo wykaz wizytatorów Kuratorium Oświaty, którzy będą zajmować się czynnościami związanymi z przygotowaniem opinii dotyczących arkusza organizacji szkół lub przedszkoli.
W uzasadnionych przypadkach, wynikających z organizacji pracy naszego urzędu, będziemy również kierować do tych działań innych wizytatorów.
Organizacja: |
Kuratorium Oświaty w Krakowie |
Autor dokumentu: |
Andrzej Janczy |
Udostępnił: |
Andrzej Janczy |
Data dodania: |
2017-04-07 09:22:48 |
Data publikacji: |
2017-04-04 12:10:14 |
Data modyfikacji: |
2017-04-07 09:22:48 |
Wyświetleń: |
1863 |
post został zmieniony: 09-04-2017 22:46:51 |
malchow | 12-04-2017 17:24:41 [#67] |
---|
Wszędzie szkoła lub przedszkole.
A jak to wygląda w przypadku placówek? Nie zespołów szkół.
Jaka jest pp opiniowania przez RP, ZZ i KO? |
rzewa | 12-04-2017 17:29:30 [#68] |
---|
obecnie:
KO opiniuje na mocy art 31 ust 1 pkt 10b u.s.o.
RP i ZZ nie opiniują - brak pp
od 1.09.2017:
KO opiniuje na mocy art 51 ust. 1 pkt. 12 u.P.o.
RP i ZZ nie opiniują - brak pp |
rzewa | 12-04-2017 20:30:01 [#70] |
---|
zadziwia mnie -> po co kuratorowi 2 (lub nawet 3 egzemplarze arkusza)?
nie jest w stanie zaopiniować jak otrzyma jeden??!
nie mówiąc już o tym, że nie jest potrzebne by były one na papierze... istotna jest ich zawartość a nie nośnik na jakim zostały sporządzone... arkusz organizacyjny ważniejszy od ustawy, gdyż tę mamy jedynie w postaci elektronicznej (w jednym egzemplarzu ;-))
:-) |
AnJa | 12-04-2017 20:40:04 [#71] |
---|
2 żeby samemu nie kserować a mieć dowód
elektroniczny - byłoby super, gdyby był jakiś standard pozwalający przynajmniej bezproblemowo otworzyć to cudo (no niby taki jest- pdf - ale zrzutu do pdf z arkusza jednej z wiodących firm z naszych szkół czytać się nie da - w ub. roku były to 18 stron samej tzw. płachty)
z perspektywy OP z arkuszem jednej firmy - wersja elektroniczna jest nieporównywalnie lepsza od papióra |
Ala | 12-04-2017 20:41:06 [#72] |
---|
będzie 2 albo 3 razy ważniejsze ;) |
Ala | 12-04-2017 20:49:54 [#74] |
---|
a tymczasem czas leci :( |
Jacek | 12-04-2017 20:53:04 [#75] |
---|
naRpiew jajka poświęcą, potem się dyngusowo oblewać będą |
malchow | 12-04-2017 21:03:01 [#76] |
---|
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. poz. 649) w § 17 definiuje jakie elementy w szczególności określa arkusz organizacji; przedszkola - ust. 1, szkoły - ust.2 oraz szkoły podstawowej, w której zorganizowano oddział przedszkolny - ust. 3.
ale placówek tam nie ma:( |
rzewa | 13-04-2017 08:13:51 [#77] |
---|
bo nadal obowiązuje rozporządzenie MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. poz. 1872) zawierające przepis w brzmieniu:
§ 73. ust. 1. Szczegółową organizację działania placówki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji placówki, opracowany przez dyrektora placówki w terminie do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji placówki zatwierdza organ prowadzący w terminie do dnia 25 maja danego roku.
ust. 2. W arkuszu organizacji placówki określa się w szczególności liczbę pracowników placówki, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną tygodniową i roczną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący placówkę.
ust. 3. W arkuszu organizacji szkolnego schroniska młodzieżowego określa się w szczególności: 1) okres działalności schroniska; 2) liczbę pracowników schroniska; 3) liczbę miejsc noclegowych w schronisku; 4) liczbę wykorzystanych miejsc noclegowych w poprzednim roku szkolnym; 5) planowaną liczbę miejsc noclegowych dla dzieci i młodzieży w danym roku szkolnym.
a o tym, że musi on być przedstawiony do zaopiniowania kuratorowi oświaty mówi art 31 ust 1 pkt 10b u.s.o.
tyle
ponadto placówki będą miały nadal ramowe statuty - art 112 ust 2 u.P.o. post został zmieniony: 13-04-2017 08:17:03 |
pkarlin | 19-04-2017 09:41:26 [#78] |
---|
Witam, wracam do opiniowania arkuszy przez ZZ. Czy na AO przedstawionym do zaopiniowania należy podać nazwiska nauczycieli, czy mogą być tylko skróty. Ja przedstawiłem ze skrótami i mam informację, że ZZ nie mogą zaopiniować takiego dokumentu. |
Jacek | 19-04-2017 09:50:38 [#79] |
---|
dałem z nazwiskami |
pkarlin | 19-04-2017 10:39:18 [#80] |
---|
jaka podstawa prawna, że z nazwiskami. Moim zdaniem obowiązuje ochrona danych osobowych. |
noe19 | 19-04-2017 10:45:00 [#81] |
---|
już było, jak dobrze pamiętam to Jacek albo Dyrek wskazywali, że ochrona danych osobowych jest zachowana, bo wyniki z ustawy konieczność opiniowania.
a tak a rozsądek, do OP masz dać arkusz zaopiniowany przez ZZ, więc musisz dać taki sam, tzn. że dasz do OP bez nazwisk? bo jak dasz z nazwiskami to to będzie formalnie inny arkusz - tak sobie rozważam :) |
pkarlin | 19-04-2017 10:55:47 [#82] |
---|
ok, dziękuję |
Areq | 19-04-2017 11:06:35 [#83] |
---|
W piśmie przewodnim do OP piszę min. , że arkusz został zaiopiniowany przez zz. |
olekjurek | 19-04-2017 20:57:08 [#84] |
---|
bardzo proszę o podpowiedź, czy do OP a w konsekwencji do ON oddajemy arkusz z załącznikami-(uchwała RP i opinie ZZ), czy zawieramy powyższe w treści pisma przewodniego ? |
Jacek | 19-04-2017 21:52:32 [#85] |
---|
nie daję uchwały RP, bo ona wg mnie nie ma pp do opiniowania arkusza. Opinii zz też nie daję, tylko piszę, że arkusz został został zaopiniowany przez zz-ty. |
rzewa | 19-04-2017 22:45:51 [#87] |
---|
hm... przykład na to jak odpowiedzieć i nie odpowiedzieć jednocześnie... zwłaszcza na pyt 1, 4 i 6 | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|