Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zwolnienie z art. 20 ale nie zmienia się liczebność klas
strony: [ 1 ]
flisegi21-02-2017 22:39:06   [#01]

Jak uzasadnić zwolnienie z art. 20 jeżeli liczba klas pozostaje ta sama, a liczba godzin się zmniejsza bo zmniejsza się liczba grup (nauczyciel w-f). Czy zmniejszenie liczby grup = liczby oddziałów (chyba nie?). Nie uzasadnię też zmiana planu nauczania (bo on się nie zmienia). 

To jak uzasadnić?

 

 

flisegi21-02-2017 22:50:40   [#02]

A jak uzasadnić art. 20 jeżeli liczba klas się nie zmieniła, a liczba zmniejszenia godzin wynika np. z tego że zmniejszy się liczba klas w którym dany przedmiot jest realizowany większej liczbie godzin np. 3g/tydzień , a zwiększy się liczba klas gdzie przedmiot realizowany jest w mniejszej liczbie godzin np. 2g/tydzień. 

Dziękuję.

rzewa22-02-2017 00:56:39   [#03]

KN Art. 20. ust. 1. Dyrektor szkoły w razie:
1) całkowitej likwidacji szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy;
2) częściowej likwidacji szkoły albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć rozwiązuje z nim stosunek pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenosi go w stan nieczynny. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust. 2.

nie musi zmniejszyć si liczba oddziałów w szkole by móc zastosować art. 20 -> może tez nastąpić zmiana planu nauczania a zmiana liczby grup właśnie taka zmiana jest

by móc zastosować art 20 KN najistotniejsze jest, że nie ma możliwości zapewnienia n-lowi pełnego etatu w wyniku zmian organizacyjnych

bosia22-02-2017 10:03:20   [#04]

zmiana liczebności grup nie jest zmianą planu nauczania, ale są to jak najbardziej zmiany organizacyjne

nie zmienia się liczba oddziałów, tylko liczba grup na zajęciach, na których jest obowiązkowy podział na grupy

podział na grupy wynika z rozporządzenia w sprawie ramówek, więc podaj to także w uzasadnieniu, bo jak masz np. mniej o jedną grupę na wf, to automatycznie masz mniej o 4 godziny w sp i g

 

 

rzewa22-02-2017 10:41:21   [#05]

brak konieczności podziału na grupy jest jak najbardziej zmianą planu nauczania -> nie bez kozery o podziale na grupy jest mowa w rozporządzeniu dotyczącym ramowych planów nauczania

zmiana liczby godzin wynikająca z tego, że dyrektorowi kończy się kadencja jest także zmianą planu nauczania -> zmienia się liczba godzin w zakresie przedmiotu nauczanego przez dyrektora: jeżeli w szkole jest 24 godziny matematyki, którą prowadzi dyrektor i ma on np. 12 godzin obniżki, to oznacza, że w szkole jest 36 godzin matematyki (2 etaty)

jak dyrektor przestaje być dyrektorem, to liczba godzin matematyki maleje w szkole do 24 co wymaga zatrudnienia tylko jednego n-la na całym etacie -> jeden z n-li zostaje zwolniony z powodu zmian planu nauczania

bosia22-02-2017 12:44:17   [#06]

pozostanę przy swoim zdaniu, to że podział na grupy jest w rozporządzeniu nie jest tego dowodem, że ujmujemy w szkolnym planie nauczania grupy

podział na grupy to organizacja i teraz też jest odwołanie w nowym rozporządzeniu w sprawie organizacji do podziału na grupy

szkolny plan nauczania jest dla klasy - może się zdarzyć, ze w jednym oddziale danej klasy będzie podział na grupy, a w innym nie bedzie - to jest właśnie organizacja

§ 4. 1. Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor szkoły ustala szkolny plan nauczania, w którym określa dla poszczególnych klas (semestrów) na danym etapie edukacyjnym tygodniowy (semestralny) wymiar godzin odpowiednio:

1) poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego oraz zajęć z wychowawcą;

2) poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego;

3) zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych;

4) dodatkowych zajęć edukacyjnych, jeżeli takie zajęcia są prowadzone.

2. W szkolnym planie nauczania uwzględnia się również wymiar godzin:

1) zajęć religii lub etyki, zgodnie z przepisami w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach;

2) zajęć wychowania do życia w rodzinie, zgodnie z przepisami w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego;

3) zajęć języka mniejszości narodowej, etnicznej lub języka regionalnego oraz nauki własnej historii i kultury, zgodnie z przepisami w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym;

4) zajęć sportowych w oddziałach i szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego, zgodnie z przepisami w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania klas i szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego.

 

 


post został zmieniony: 22-02-2017 12:44:57
AnJa22-02-2017 12:54:29   [#07]

Konkludujac:

w przypadku zaistnienia sytuacji wrzuconej tu przez flisegi, będącej przedmiotem niniejszycyh rozważań s opisanej w literaturze przedmiotu jako golenia albo strzyżenie - stosuje się art.20

bosia22-02-2017 12:57:27   [#08]

ale tu nie chodzi co zastosować, tylko jak to uzasadnić co się zastosuje

i tu już nie golenie różni się od strzyżenia;-)

AnJa22-02-2017 12:59:14   [#09]

na moim czerepie nie

bosia22-02-2017 13:27:31   [#10]

wyjątek potwierdza regułe

rzewa22-02-2017 13:40:39   [#11]

bosia, czym innym jest "szkolny plan nauczania" o jakim piszesz w #06 a czym innym "plan nauczania" o jakim jest mowa w art 20 KN -> wyrażenia użyte w KN miały w chwili ich wpisywania tamże nieco inne znaczenie niż mają obecnie -> wszystko ewoluuje w tym również znaczenie wyrażeń, co jest normalnym procesem językowym

dlatego też często nieco zmienia się wyrażenie by zaznaczyć, że mowa jest o czym innym - tak też jest z planem nauczania i szkolnym planem nauczania czy tez ramowym planem nauczania (znaczenie tego ostatniego nie zmieniło się) -

w czasach gdy w KN wpisywano "plan nauczania" czy "program" nie znano zupełnie "szkolnego planu nauczania" gdyż ten był tożsamy z ramowym planem nauczania, natomiast program był przyjęty odgórnie i realizowany jednakowy we wszystkich szkołach danego poziomu

natomiast nie istniała wówczas podstawa programowa ani kształcenia ogólnego ani zawodowego

itd.

czyli prowadząc tego typu rozważania należy zawsze pamiętać jakie było rozumienie rożnych używanych przez ustawodawcę wyrazów i wyrażeń - nie tylko litera prawa jest istotna ale także jego duch tzn. cel jakiemu przyświecało formułowanie takich czy innych norm prawnych

koala25-02-2017 19:16:23   [#12]

Jesteśmy zespołem SP i G, czy jest możliwość do 31 sierpnia 2017 roku zwolnienie nauczyciela z art 20 KN ? 

 

 

Leszek26-02-2017 11:04:34   [#13]

upwu-PO - Art. 227. W latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 do nauczycieli, o których mowa w art. 225 ust. 1 i 12 oraz
art. 226 ust. 1, nie stosuje się art. 20 ustawy – Karta Nauczyciela - obowiązuje od 26 stycznia 2017 r. 

pod artykułami ukryto nauczycieli gimnazjum samorządowych i klas gimnazjalnych w szkołach samorządowych.

zatem jeśli to nauczyciel pracujący w gimnazjum lub w obydwu szkołach (w tym w gimnazjum) to nie stosuje się już art. 20 KN

pozdrawiam

czesiak26-02-2017 18:44:13   [#14]

A w szkołach podstawowych nauczanie początkowe ?

Ala26-02-2017 19:16:03   [#15]

art. 20

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]