USTAWA z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. poz. 498 oraz z 2016 r. poz. 1579)
Art. 2. Zbiórką publiczną nie jest zbieranie ofiar w gotówce lub w naturze:
4) wśród młodzieży szkolnej na terenach szkolnych, odbywające się na podstawie pozwolenia władz szkolnych;
Uwaga: W zasadzie młodzież szkolna przynosi pieniądze i dary w naturze od rodziców. Dary muszą być przekazywane przez uczniów.
Przykładowe rozwiązanie po stronie dyrektora (np. po otrzymaniu prośby ze strony uczniów, SU szkoły):
Na podstawie art. 2. pkt. 4) ustawy z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. poz. 498 oraz z 2016 r. poz. 1579)
Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Samorząd Uczniowski Gimnazjum charytatywnej zbiórki szkolnej (tj. z udziałem uczniów) pod hasłem „Pomoc dla pogorzelców”.
Termin zbiórki: rok szkolny 2016/2017.
Cel zbiórki: pomoc dla naszych kolegów, którzy stracili wszystko w wyniku pożaru
Osoba dorosła odpowiedzialna za przeprowadzenie zbiórki – opiekun SU
Jednocześnie:
- Zobowiązuję opiekuna Samorządu Uczniowskiego do prowadzenia bieżącej ewidencji zebranych środków oraz opracowania (wspólnie z uczniami sprawozdania końcowego)
- Zobowiązuję opiekuna Samorządu Uczniowskiego, by zbiórka nie odbywała się poza budynkami szkoły.
- Przekazanie środków na rzecz podopiecznych winno nastąpić minimum 2 razy w roku szkolnym. Potwierdzenia przekazania środków należy zachować w dokumentacji Samorządu Uczniowskiego.
- Informacja o wyniku zbiórki szkolnej powinna być podana do publicznej wiadomości np. na stronie facebookowej Samorządu Uczniowskiego i/lub na tablicy ogłoszeń w szkole.
post został zmieniony: 15-02-2017 22:28:44 |