Forum OSKKO - wątek

TEMAT: niepubliczne gimnazjum w zespole z SP
strony: [ 1 ]
edithael17-01-2017 21:29:35   [#01]

Wiem, że niepubliczne to mniejszość, ale może jednak ktoś?

GIM i SP w zespole, zespół wyłącznie dla celów administracyjnych (NIP, zatrudnianie itp.). Opcje:

1) włączenie GIM do SP i likwidacja zespołu z dn. 31.09.2017, wniosek do jst do 31.01.2017 + zestaw dokumentów wg art. 135 UWPO --> oddziały GIM funkcjonują w ramach SP, likwidacja zespołu z dn. 31.08.2017, zmiana pracodawcy z zespołu na SP od 1.09.2017 (inf. dla pracowników do 15.05.2017), zmiana NIP, PKD, rachunków bankowych, wszystkich umów (media, wynajmy, usługi edukacyjne itd.)

Opcja podobno najprostsza, formalności załatwione najszybciej jak się da i można zająć się stroną merytoryczną.

2) zmiana 6-letniej SP na 8-letnią (dokumenty zgodnie z art. 125 UWPO do 30.06.2017), likwidacja GIM z dn. 31.08.2019 - nie włączamy, nie przekształcamy, funkcjonuje w zespole; zespół też funkcjonuje i zmiana pracodawcy następuje 1.09.2019, wtedy też zmiany NIP, PKD, rachunków bankowych, wszystkich umów (media, wynajmy, usługi edukacyjne itd.)

Opcja niezapisana wprost w UWPO, bo lista co może stać się z gim (art. 129 UWPO) mówi tylko o włączeniu lub przekształceniu. Zadałam pytanie MEN - brak odpowiedzi, KO - prawnicy analizują...

Ala17-01-2017 22:31:27   [#02]

dla publicznych jest tak:

 

Art. 191. 1. Z dniem 1 września 2017 r. zespół publicznych szkół, w skład którego wchodzi jedynie dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum, staje się ośmioletnią szkołą podstawową.

  1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowy zespół publicznych szkół, o którym mowa w ust. 1, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jego przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową zgodnie z ust. 1.
  2. Uchwała, o której mowa w ust. 2, stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe.
  3. Do ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w ust. 1, przepisy art. 118, art. 119, art. 129 ust. 8–12 i art. 176–181 stosuje się odpowiednio.

Art. 192. 1. Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadząca dotychczasowy zespół publicznych szkół, o którym  mowa w art. 191 ust. 1, w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r., przedłoży organowi jednostki samorządu terytorialnego, który wydał zezwolenie, o którym mowa w art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym:

1)                         wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach;

2)                         projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy –  Prawo oświatowe;

3)                         zobowiązanie  do  zapewnienia  warunków  działania  szkoły  publicznej,  w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych.

  1. Organ jednostki samorządu terytorialnego, który wydał zezwolenie, o którym mowa w art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, na wniosek osoby prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego lub osoby fizycznej prowadzącej dotychczasowy zespół publicznych szkół, o którym mowa w art. 191 ust. 1, może postanowić o przedłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 1, nie dłużej jednak niż do dnia 31 lipca 2017 r.
  2. W przypadku publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w art. 191 ust. 1, prowadzonej przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, przepisy art. 119, art. 123, art. 124 i art. 137  stosuje się odpowiednio.
  3. W przypadku nieprzedłożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, w terminie, o którym mowa w ust. 1 lub 2, przepisy art. 120 ust. 3 i 4 oraz art. 127 stosuje się odpowiednio.

post został zmieniony: 17-01-2017 22:33:37
maeljas17-01-2017 22:44:45   [#03]

Ala - ale #1 jest o niepublicznych...

 

Edithatel mamy podobną zagwozdkę - są 3 szkoły (odrębne nie zespół) SP, GIM i LO

SP - będzie 8-letnią

LO - jak przyjdzie czas -  4-letnie

Nauczyciele sukcesywnie przechodziliby do SP lub LO

 

Co z gimnazjum ( do podstawówki włączać bez sensu, do LO też) -"wygasłoby" wedle życzenia Pani Minister - ale chyba nie ma takiej opcji ?

Jeżeli coś będziesz widziała, odezwij się na forum

pozdrawiam

 

Ala17-01-2017 22:52:10   [#04]

dlatego napisałam, że to dla publicznych

bosia17-01-2017 23:08:11   [#05]

Najprościej tak jak napisałaś:

przekształcamy szkołę podstawową i zostawiamy gimnazjum do wygaszenia w zespole

wygaszenie wynika z art. 127 ust. 1 - z dniem 1 września 2017r. likwiduje się kl. I, a w latach następnych kolejne klasy gimnazjum.

To dotyczy także szkół niepublicznych.

rzewa18-01-2017 04:05:32   [#06]

przepisy wprowadzające są tak pomyślane, że jeśli OP nic nie zrobi, to gimnazjum po prostu wygaśnie w 2019 roku i to niezależnie od tego kto to gimnazjum prowadzi

w przypadku szkoły podstawowej jest trochę inaczej -> 6-letnia szkoła podstawowa z mocy prawa przekształcona zostanie w 8-letnią sp, z tym że jeśli jest ona niesamorządowa (publiczna lub niepubliczna), to nie będzie miała prawa prowadzenia VII klasy w roku szk. 2017/2018 i zostanie zlikwidowana z dniem 31.08.2018r.

edithael18-01-2017 14:22:18   [#07]

Coraz bardziej skłaniam się do opcji wygaszenia (a może po drodze zdarzy się cud i odwrót reformy...?) - skoro taką opcję potwierdza rzewa - to jest OK :)

Dostałam też potwierdzenie od dwóch niezależnych prawników analizujących prawo oświatowe, że możemy pozwolić GIM wygasnąć.

Pozostaje jeszcze kwestia dokumentacji, którą w przypadku likwidowanej szkoły należy przekazać do KO. Ale skoro w budynku GIM i pod prowadzeniem tego samego OP pozostaje nadal SP to może te dokumenty moglibyśmy nadal przechowywać?

 

 

mika18-01-2017 17:07:51   [#08]

Też pracuję w niepublicznym zespole sp+gimnazjum i przekształcamy tylko sp w 8 - letnią. Gimnazjum zostaje z klasami 2 i 3. Mogę podesłać na priva wniosek (skonsultowany z prawnikiem) do JST.

edithael18-01-2017 21:44:30   [#09]

Dzięki, mika :) Cieszę się, że nas niepublicznych jest tu parę.

Zarząd właśnie podjął decyzję o wygaszeniu gimnazjum i nie włączaniu go do SP, wygaszamy. A póki jest GIM - działa zespół. Czy włączając gim do sp rozwiązujecie zespół od 1.09.2017 uchwałą OP? Co z NIP, rachunkami, umowami? (u nas wszystko na zespół i wszystko do zmiany...)

rzewa19-01-2017 07:27:30   [#10]

wygaszenie gimnazjum jest najprostszym rozwiązaniem (przez 2 lata macie jeszcze zespół) ale niestety dokumentację dydaktyczną gimnazjum trzeba będzie przekazać do KO (chyba, że zostaną w tym zakresie zmienione przepisy -> ale takie zastrzeżenie dotyczy wszystkiego co piszę)

dokumentacja zostaje u Was, jeśli zostanie gimnazjum włączone do sp -> wtedy sp będzie następcą prawnym gimnazjum i będzie miało prawo np. wystawiania duplikatów świadectw gimnazjum


post został zmieniony: 19-01-2017 07:27:54
maeljas19-01-2017 11:26:24   [#11]

mam jeszcze jedno pytanie

gimnazjum realizowało projekt unijny min, zakupiono pomoce dydaktyczne ( podobnie pomoce i sprzęt był kupowany z dotacji )

 

Co w przypadku wygaszenia gimnazjum ? Czy stowarzyszenie może ww przekazać na rzecz innej szkoły prowadzonej przez siebie?

rzewa19-01-2017 11:43:19   [#12]

w przypadku włączenia gimnazjum do sp na pewno może przekazać tej sp

w przypadku wygaszania należy dowiedzieć się w podmiocie, z którym podpisano umowę o ile nie wynika to z tej umowy

mika19-01-2017 14:48:20   [#13]

Do edithael, nie włączamy gimnazjum, więc jeszcze przez dwa lata jesteśmy zespołem. Musimy zmienić tylko, albo aż umowy edukacyjne.

kris23-01-2017 13:48:32   [#14]

Czy może ktoś ma już wniosek o zmianę zezwolenia dla publicznej SP - bardzo proszę o udostępnienie.

edithael23-01-2017 18:32:29   [#15]

Mika, u mnie nauczyciele mają umowy z zespołem - nic się nie zmienia.
Rodzice mają umowy o nauczanie ze szkołą - więc w przypadku gim też się nic nie zmienia.

Składamy do jst tylko dokumenty dot. SP i za dwa lata rozwiązujemy zespół. A może nie...? ;)

kris24-01-2017 10:07:11   [#16]

Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc! - nie mogę się połapać w tych nowych przepisach a czasu zostało coraz mniej.

Może ktoś z Państwa już to rozgryzł?

Jak będzie wyglądać przekształcenie 6 - cio klasowej szkoły podstawowej przekazanej osobie fizycznej do prowadzenia na podstawie umowy przekazania art.5 ust.5g ustawy o systemie oświaty w szkołę 8-śmio klasową? Nie mogę się doczytać co mam zrobić!
 Czy mam składać do 31 stycznia wniosek na podstawie art. 121 ustawy "Przepisy wprowadzające ustawę _Prawo Oświatowe" o zmianę pozwolenia?

Czy wnioskować o zmianę umowy?

rzewa24-01-2017 10:39:01   [#17]

Art. 260. Umowy, o których mowa w art. 5 ust. 5g ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, w drodze których przekazano prowadzenie placówek, zawarte przed dniem 1 września 2017 r., zachowują moc. Przepisy art. 5 ust. 5g–5r ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, stosuje się odpowiednio.

Art. 261. ust. 1. Szkoła publiczna, która została przekazana do prowadzenia osobie prawnej niebędącej jednostką samorządu terytorialnego lub osobie fizycznej na podstawie umowy, o której mowa w art. 5 ust. 5g ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, podlega zmianom organizacyjnym zgodnie z przepisami niniejszej ustawy dotyczącymi danego typu szkół, z tym że w przypadku gimnazjum osoba prowadząca gimnazjum, w porozumieniu z organem wykonawczym jednostki samorządu terytorialnego, która przekazała prowadzenie gimnazjum, po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego kuratora oświaty w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków nauki, opieki i wychowania, w tym warunków realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego, może przekształcić to gimnazjum jedynie w ośmioletnią szkołę podstawową.

ust. 2. W terminie do dnia 10 sierpnia roku, w którym nastąpi przekształcenie, o którym mowa w ust. 1, dokonuje się odpowiedniego dostosowania umowy, na podstawie której przekazano prowadzenie szkoły.

Moim zdaniem nie musisz nic robić, gdyż gmina powinna podjąć uchwałę stwierdzającą przekształcenie Twojej szkoły z mocy prawa, i ta uchwała będzie aktem założycielskim Twojej szkoły a umowa jaką masz z gminą zostanie do tego po prostu dostosowana

Zwłaszcza, że nie dotyczy Twojej szkoły groźba likwidacji z dniem 31 sierpnia 2018 r. - taka szkoła nie może być zlikwidowana -> gmina ma po prostu obowiązek ją przejąć

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]