Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Spór ZNP z dyrektorami szkół
strony: [ 1 ]
katsik04-01-2017 21:16:38   [#01]

Co wy na to? http://kujawsko-pomorskie.onet.pl/znp-idzie-na-konfrontacje-z-rzadem-mozliwy-bedzie-strajk/85dectx

dota c05-01-2017 00:23:38   [#02]

Przyglądamy się z zaciekawieniem i życzliwością

katsik05-01-2017 07:58:04   [#03]

Hm...można i tak:))) 

Marek Pleśniar05-01-2017 08:30:22   [#04]

dyrektorzy użyją jak pies w studni - protesty rodziców, lokalne podkopki

("Podchody i kłótnie, i broń bratobójcza,

Prezencik od Wodza, od Wujcia, od Wujcia!")

ReniaB05-01-2017 10:08:11   [#05]

Jak zwykle kowal zawinił cygana powiesili czy odwrotnie  Będzie wesoło.

OLGIE05-01-2017 10:32:57   [#06]

nie przeszkadza mi ten protest - związek wie, co robi, taka jest procedura - nie może wejść w spór zbiorowy z ministrem

DYREK05-01-2017 15:39:33   [#07]

a my szykujmy się ....

STAŁO SIĘ...

 

Przyda się:

ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 295 i 1240 oraz z 2016 r. poz. 1948)


post został zmieniony: 05-01-2017 15:40:28
DYREK08-01-2017 17:59:26   [#08]

 warto poczytać stare wątki (poniżej 2008 r.) ;-)

znowu strajk...nowi - poczytajcie stare wątki

komunikat MEN - strajk

 czy dyrektor może strajkować

potrącenie za strajk-interpretacja

płatność za strajk- wątpliwości

jak naliczacie tzw. strajkowe...

Urząd statystyczny a strajk

STRAJK - Banalne pytanie: jaki wpis/podpis na liście obecności?

Stanowiska kierownicze w szkole

komunikat MEN - strajk

Zapewnienie opieki uczniom podczas strajku

ZNP spór zbiorowy -żądania i co dalej?

itd.

 

 

DYREK09-01-2017 13:45:25   [#09]
DataAutorOpisLiczba pobrań
10.09.2008 Jarosław Chyliński Oto interetacja PIP o wynagrodzeniu za strajk.
Pobierz: strajk3.rar* (273 KB)
456
10.09.2008 Jarosław Chyliński Przesyłam obiecywana interpretacje dot. potracenia za strajk. Przepraszam, że tak późno, ale miałem problemy techniczne.
Pobierz: strajk.rar* (424 KB)
217
ReniaB09-01-2017 14:32:39   [#10]

Pytanie trochę nie w związku, ale związkowe

 Pani Prezes Ogniska ZNP u mnie stwierdziła, ze oddelegowanie an zebranie związkowe obejmuje cały dzień  i powinnam ją zwolnić na cały dzień?  W ustawie o ZZ art 31 ust.3 pisze, że na czas wykonywanie czynności, ale może coś źle interpretuję?

DYREK09-01-2017 15:19:36   [#11]

Pracownik ma prawo do zwolnienia od pracy zawodowej z zachowaniem prawa do wynagrodzenia na czas niezbędny do wykonania doraźnej czynności wynikającej z jego funkcji związkowej, jeżeli czynność ta nie może być wykonana w czasie wolnym od pracy.  Zatem czas zwolnienia powinien wynikać z uzasadnionego wniosku ZZ. Jeżeli nie wynika z pisma to konieczny telefon do zarządu oddziału.


post został zmieniony: 09-01-2017 15:24:40
ReniaB09-01-2017 16:20:33   [#12]

Wynika, to Pani przyszła z pretensjami, że przy innych związkowcach wychodzi na jelenia ponieważ nie korzysta z praw; ale zadzwoniła do zarządu oddziału  i powiedzieli jej, że tylko na czas zebrania i po sprawie

 Dyrek bardzo dziękuję za pomoc!

 

olaszyma10-01-2017 13:08:40   [#13]

Dostałam już dzisiaj od ZNP pismo w sprawie postulatów, które jest początkiem procedury sporu zbiorowego. Tekst jest pewnie jednolity w całym kraju. może podsuniecie w wymianie jakiś wzór odpowiedzi....

DYREK10-01-2017 14:32:31   [#14]

Etapy sporu zbiorowego

1.      Zgłoszenie żądań

Spór zbiorowy rozpoczyna się w dniu przekazania pracodawcy żądań przez organizację związkową

2.      Rokowania

Niespełnienie przez pracodawcę żądań (w terminie nie krótszym niż 3 dni) skutkuje podjęciem rokowań. Ich celem jest dojście przez strony do porozumienia.

3.      Mediacje

      W przypadku braku porozumienia na etapie rokowań spór przechodzi na etap mediacji, polegających na negocjacjach z udziałem niezależnego mediatora.

4.      Strajk ostrzegawczy

      W trakcie mediacji (nie wcześniej niż 14 dni od wszczęcia sporu zbiorowego) może być zorganizowany strajk ostrzegawczy. Nie jest on obowiązkowy.

5.      Arbitraż

Po zakończeniu etapu mediacji można ewentualnie poddać spór zbiorowy pod rozstrzygnięcie kolegium arbitrażu społecznego (przy sądzie okręgowym lub Sądzie Najwyższym).

6.      Strajk

Dopiero nieosiągnięcie porozumienia, rozwiązującego spór zbiorowy w trakcie mediacji, otwiera drogę do zorganizowania strajku.

z : http://www.znp.edu.pl/element/2941/SPOR_ZBIOROWY_STRAJK._Krok_po_kroku 

DYREK10-01-2017 14:52:29   [#15]

krótka odpowiedź do związku: spełnienie żądań:

1,2  w związku ze zmianami ........  trudne do spełnienia

3,4 nie leży w kompetencji  dyrektora 

należy pamiętać (obowiązek dyrektora) o zawiadomieniu PIP o istnieniu sporu zbiorowego

warto zobaczyć wątek (z 2007 r.):

otrzymałem postulaty..

 


post został zmieniony: 10-01-2017 15:00:46
rzepek10-01-2017 16:03:12   [#16]

ZNP powinien chyba zorientować sie najpierw, czy występuje ( ze strajkiem) w imieniu WSZYSTKICH nauczycieli w PL. Moi wszyscy są ZA reformą i stajkować nie zamierzają. A bynajmniej nie są absolutnie zwolennikami Jedynie Słusznej, ale walczą (jak  zresztą nauczyciele gimnazjów) o swoje miejsca pracy w podstawówce.  A reforma im to daje. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, jak wiadomo;)

bosia10-01-2017 16:26:58   [#17]

szkoda, że w tym bajzlu widzisz tylko lęk o miejsca pracy :-(

bo nie to jest główną istotą i problemem tej reformy

i ciekawe, czy naprawdę WSZYSCY nauczyciele w szkole, której jesteś dyrektorem (to nie są Twoi nauczyciele) są za reformą, czy też boją się mieć inne zdanie niż dyrektor

rzepek10-01-2017 18:17:11   [#18]

Ja mam swoje zdanie tylko dla siebie;) Ale nauczycielka z 2 malych dzieci i niepracującym mężem, jako jedyny żywiciel rodziny ma raczej stosunek obojętny do celów reformy, byleby mieć na chleb. Takie czasy. Wspomożesz ją finansowo, jak zamkną szkołę i straci pracę? Ja już przestałam bujać w obłokach i wierzyć w ideały. Zlazłam na ziemię :( Wszyscy nauczyciele z naszych gimnazjów, którzy sa przeciwni reformie -są przeciwni, bo boją się o swoja PRACĘ nie o to, czy upadnie oświata i poziom nauki. 

eny10-01-2017 18:30:21   [#19]

To prawdopodobnie koronny argument i trudno nie przyznać racji wspomnianym nauczycielom:(

dota c10-01-2017 21:09:12   [#20]

rzepku, a gdyby reforma nie weszła, to Twoi nauczyciele straciliby pracę? Zlikwidowano by podstawówkę, w której jesteś dyrektorem?

Nauczyciele, o których piszesz są za utrzymaniem swoich miejsc pracy czy za zwiększeniem swoich dochodów kosztem gimnazjów? 

Że ludzie chcą mieć na chleb, to oczywiste.

 

Szkoda że nie wierzysz "w ideały"...

Czym się zajmujesz w swojej szkole (nie pytam o to jakie zajmujesz stanowisko)?

DYREK11-01-2017 08:32:19   [#21]

Tak dla jasności wejście w spór zbiorowy dotyczy:

  • Niedokonywania w okresie do 31 sierpnia 2022 roku wypowiedzeń stosunków pracy nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w szkołach i placówkach, o których mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1376 ze zm.) w brzmieniu obowiązującym 1 kwietnia 2015 roku.
  • Niedokonywania w okresie do 31 sierpnia 2022 roku jednostronnych zmian na niekorzyść warunków pracy i niedokonywanie zmian podmiotowych w stosunkach pracy nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami w zatrudnionych w szkołach i placówkach, o których mowa w pkt 1.
  • Podwyższenia od 1 stycznia 2017 r. o 10% wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w szkołach i placówkach, o których mowa w pkt 1.
  • Wzrostu od 1 stycznia 2017 r. udziału wynagrodzenia zasadniczego w ogólnym wynagrodzeniu nauczycieli, wychowawców, innych pracowników pedagogicznych i pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w szkołach i placówkach, o których mowa w pkt 1.

Dyrektor jako osoba występująca w roli pracodawcy musi postępować zgodnie z przepisami ustawy o rozwiązywaniu  sporów zbiorowych. To czy pracownicy są za strajkiem okaże się dopiero po przeprowadzeniu referendum strajkowego.

I z ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych:

Art. 26. 1. Kto w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją:
1) przeszkadza we wszczęciu lub w prowadzeniu w sposób zgodny z prawem sporu zbiorowego,
2) nie dopełnia obowiązków określonych w tej ustawie
– podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.


post został zmieniony: 11-01-2017 08:36:34
izael11-01-2017 12:24:53   [#22]

choć rozumiem, że bezpieczeństwo ekonomiczne jest baaaardzo ważne, to przykro mi, że nauczyciele (elita...?) tak myślą (albo rzepek myśli, że tak myślą)

jest dla mnie jasne, że pewność miejsca pracy powoduje u ludzi takie ufff... i radość, że nic im nie grozi, ale to nie usprawiedliwia braku krytycznego (nie krytykanckiego) myślenia o wprowadzanych zmianach

takie mam przekonanie, że co masz w sobie to przekazujesz innym...

to co przekażesz nauczycielu, który widzisz tylko siebie, jaki będzie przekaz "ty nad poziomy wylatuj"?

w naszej szkole także fruwał po korytarzach strach, że będą zwolnienia, ale część nauczycieli śledziła "dyskusję" o edukacji i bardzo jasno wyrażała poglądy na ten temat

i choć dzisiaj wiemy, że u nas jest w miarę bezpiecznie, to rozmawiamy o spustoszeniu, które już się zadziało w gimnazjach... i nie cieszymy się

 

ewa11-01-2017 14:01:58   [#23]

do #15 o pamiętaniu ;-)

dodałabym zdecydowanie zawiadomienie OP o istnieniu sporu (KZ - zarządzanie ryzykiem)

rzepek11-01-2017 15:14:36   [#24]

Dotac -nie wiem, czy zlikwidowaliby naszą szkołę. Może. Są stale dyskusje na ten temat, żyjemy stale w niepewności. Na 11 nauczycieli tylko 3 ma cały etat , reszta ciuła dojeżdżając do innych szkół. Uśrednione etaty. W klasach 0-III tylko 2 nauczycieli. Łączenia. Oszczędności. Dlatego ta reforma da wieksze szanse, na całe etaty. Nie na "dorobienie sobie"!! Zamknąć małe szkoły? Czy ktoś z Was dojeżdżał po górach (Tatry) zimą, w czasie zamieci -do pracy, na czas? Często nauczyciele zostawiają auta na poboczu i dalej na nogach. Nasza szkoła pod szczytem góry 900 m npm.

A gimnazja? Dałabyś swoje dziecko do naszych gimnazjów? Narkotyki, seks, agresja, kradzieże, przemoc.Samobójstwo. Wszy. Alkohol w pepsi. Romowie. Zbieranina z 6 wsi, bandytyzm.Młodzi nauczyciele rezygnujący z zawodu. I gównierz stojący przed nauczycielem z wyzywającym  " ...i co mi ch... zrobisz!?" No to pokazał, co. Przypier... i poszedł na udpz;))

Znacie gimnazaja z konkursem świadectw, laureatami, olimpijczykami...Super. O takie warto walczyć. Ile ich jest?

I dlatego mam nadzieję, ze coś się zmieni. Może się ogromnie mylę... Mam wiec nadzieję, że każdy znajdzie swoje miejsce. Ci najzdolniejsi, ambitni,  dadzą sobie radę. Na pewno, doświadczenie pokazuje, ze tak. Słabsi będą technikami, fachowcami w swoim zawodzie... Czy to źle? teraz  brakuje mi  fachowców, nie ma kto rynny założyć, same magistry. W każdym miasteczku filia wyższej uczelni. Magister polonista piszący na tablicy "puźniej". I weterynarz bojący się konia (bo duży i gryzie). I lekarz, co wyprawił chorego na zapalenie płuc na tamten świat, bo pomylił choroby i leczył Gipexem...Efekty  obecnej "oświaty"? Nie wiem...

Dlaczego ja mam się martwić o cudze dzieci, hen, na końcu Polski -czy zda do Oxfordu, czy zostanie prezesem?  I kogo obchodzi, ze ktoś traci pracę? Likwidują firmy, fabryki... ktoś się martwi o tych ludzi? Pójdziecie z nimi na strajk w ich obronie ? Górnicy  strajkują -nie w obronie węgielka na III poziomie, tylko w obronie  roboty. To zrozumiałe.

Może wszyscy pójdziemy do więzienia, łącznie z naszym szefem zz, bo też za reformą:) Na strajki mogą sobie pozwolić ci, co nie mają nic do stracenia. Nie wiem. Ale na pewno strajkują w obronie etatu. Ilu jest desperatów, gotowych dać sobie uciąć rękę tylko autentycznie  w obronie poziomu oświaty i z przekonania, , że oświata pójdzie na dno po reformie? Jakieś dowody, ze pójdzie??

Jam już stara, ale nadal "nad poziomy" staram się  wylatać:))  Dla dobra dzieci wiejskich. Dotac -pytałas, co robię w szkole? Zachęcam dzieci i pokazuję im, że wiedza jest ponad wszystko, nawet ponad kasę robioną na pensjonatach.Jestem projektantem pieców hutniczych po AGH, potem 6 kierunków sttudiów podyplomowych. Certyfikat zielarski -leczę ludzi i zwierzęta. Kurs meteorologii na UW -żeby prognozować pogodę lepiej niż górale i pokazać uczniom, gdzie szukać opadów:) Instruktor jeździectwa i sędzia (uczę dzieci jazdy konnej, jak chcą). Hodowca koni, znam się na nich lepiej niz górale;)Specjalista od werkowania kopyt koni -próbuje zachęcić górali do dbałości o kopyta koni -zresztą bez efektu-tego juz nie ogarnęli:) Nawet hoduję kozy i robię oscypki, zeby pokazac dzieciakom, ze baba z miasta daje radę). Myśliwy -walczę z kłusownictwem i pokazuję dzieciom, ze zwierzęta należy szanować tak, jak ludzi (zresztą, jak  przejdę z dubeltówką po wsi, to od razu mniej uwag w dzienniku;))). Szefuję stowarzyszeniu agroturystycznemu. Musiałam w tym środowisku zaistnieć. Dla dobra wszystkich -dzieci i dorosłych, jako przykład , że uczenie się jest OK:) Nadal się uczę...

Ale swoje zdanie mam, wolno mi, póki jeszcze Konstytucja istnieje (zanim ją też zlikwidują;))

Współczuje Wszystkim, którzy tracą pracę. Naprawdę. Ale już dawno było ..."ktoś nie śpi, zeby spać mógł ktoś...".My, póki co -śpimy spokojnie. Pewnie do czasu...;((

Przepraszam. I postaram się więcej nie denerwować Szanownych Forumowiczów;)


post został zmieniony: 11-01-2017 15:20:56
AnJa11-01-2017 15:37:29   [#25]

To gimnazjum ze zbieraniną z 6 wsi (narkotyki, seks, agresja, kradzieże, przemoc, samobójstwo, wszy, alkohol w pepsi)- to to samo, do którego idą absolwencji Waszej podstawówki?

Chciałbym napisać, że poczekam i dopytam za czas jakiś, co zmieniła reforma w górach - ale na to czekać będzie trzeba jakieś min.8 lat wiec pewnie zapomnę.

Ciekaw jestem tylko co będzie teraz w mediach zamiast: "gimnazjalistki upiły się". Bo chyba nie "uczennice szkoły podstawowej upiły się". Bo, że jakieś 14.latki się upiją i dadza się na tym złapać- niestety nie wątpię.

rzepek11-01-2017 16:25:48   [#26]

Nie. Z naszej podstawówki wychodzą dzieci grzeczne, dzien dobry, może pomóc -i te sprawy. Wystarczy kilka miesięcy gimnazjum... nawet rodzice to zauważają. I same dzieci też , o dziwo:)

Pewnie 14-latki upiją się. Na zabawie wiejskiej. W szkole raczej nie. W VII klasie będzie 3 dzieci.  Przypilnujemy:)

Marek Pleśniar11-01-2017 16:29:30   [#27]

mówiąc wprost:

radość z likwidacji gimnazjów, bo godziny pozwalnianych koleżanek i kolegów przejdą do nas jest dla mnie trudna do przyjęcia

rozumiem czyjąś ulgę, że nas ominęła klęska

---

a gdzie w tym wszystkim uczeń? Od pierwszego września uczniowie w Polsce będą lepiej uczeni od tego wszystkiego?

rzepek11-01-2017 17:03:29   [#28]

A kto to wie? Wlaśnie najbardziej mnie denerwują czarne scenariusze.  Na jakiej podstawie, kto mi to wyjaśni i UDOWODNI , ze będzie gorzej i dlaczego?

Pamiętacie, ze TAKI SAME złe prognozy były, jak powstawały gimnazja?? Teraz są cudowne.

Dajmy sobie trochę czasu na ocenę. Za jakieś 8 lat sobie porozmawiamy;))

Ale jeszcze zadam pytanie: czy gdyby reforma zakładała likwidację podstawówk, zwalnienie nauczycieli, a wszystkie dzieci poszłyby do gimnazjow, czy wtedy:

-nauczyciele gimnazjów poszliby na strajk w naszej obronie?

-czy dyrektorrzy gimnazjów rozpaczaliby  i pomagali zwolnionym nauczycielom podstawówek zatrudniając ich u siebie?

-czy byłyby takie protesty, a ZNP rzuciłby się w wir rewolucji w obronie podstawówek?

-czy którykolwiek nauczyciel gimnazajum wspomagałby finansowo zwolnionych?

-czy na tym Forum byłyby takie same ataki na tych nauczycieli gimnazjów, którzy popieraliby reformę likwidacji podstawówek?

 


post został zmieniony: 11-01-2017 17:12:34
ewa11-01-2017 17:19:53   [#29]

mam chyba inną wrażliwość na  "atak"
bo wybacz ale ja tu ataku nie widzę,
widzę emocje, czasami duże i na pewno rożne punkty widzenia ale nie atak

fredi11-01-2017 17:23:35   [#30]

absolwenta zawodówki chodził 9 lat dp SP i Gimnazjum potem 3 lata do ZSZ

teraz będzie chodził 8 lat do SP.

O rok wcześniej rozpocznie naukę w branżówce i o rok wcześniej ją zakończy (niż stary absolwent ZSZ)

Będzie to "gorszy" absolwent

Ponieważ ok. 30 procent absolwentów obecnego gimnazjum wybiera ZSZ tzn. że tyle procent uczniów będzie o rok krócej w systemie oświaty.

Będzie gorzej dla nli bo to mniej roboty.

Dla rządu będzie lepiej bo o rok krótsza nauka to oszcędności

dota c11-01-2017 17:23:53   [#31]

rzepku, dzięki, że odpowiedziałaś na moje pytanie.

Według mnie to co napisałaś, to zaprzeczenie Twojej poprzedniej wypowiedzi, że "nie wierzysz w ideały". W wiele wierzysz, to o nich przecież pisałaś. Sporo z nich jest mi bliskich. Różnimy się jednak w tym, że ja nie wierzę, że zostawiając na kolejne dwa lata dzieci w Twojej szkole wesprzesz ich rozwój i pomożesz im radzic sobie ze światem i życiem.

Jeżeli w Waszym gimnazjum jest tak, jak opisujesz - to to jest wyzwanie, to jest do zmiany i w to należy ładować pieniądze. Zrobić godne miejsce dla dzieciaków i nauczycieli.

 

Piszesz, że będziesz miała w VII klasie 3 dzieci. Zapytam: wyposażysz dla nich pracownie: biologiczną, chemiczną, fizyczną, geograficzną, uzupełnisz bibliotekę? Będą w trójkę rozgrywać mecze siatkówki, koszykówki i piłki ręcznej?

Będziecie ich pilnować przez kolejne 2 lata, a potem jako 15-latków wypuścicie z 10-8-letniego kojca (przepraszam), żeby zdemoralizował ich świat zewnętrzny? Tak to widzisz?

Przyłączam się do AnJi z ciekawością, co zmieni reforma w górach, w Waszej szkole i w Waszej wsi. 

 

 

eny11-01-2017 17:24:01   [#32]

rzepek jestem dla ciebie pełna podziwu, abstrahując od meritum tego wątku! Z twego postu wynika, że robisz ogromnie dużo dobrego  dla wiejskich dzieci, środowiska, społeczności lokalnej itd. Bardzo to cenne i potrzebne.

elkap11-01-2017 19:07:02   [#33]

Rzepku, byłam dyrektorem najpierw wiejskiej szkoły podstawowej, a potem także gimnazjum, do którego zjeżdżali się uczniowie z całej gminy. Nie mogę powiedzieć, że nie było problemów. Były w jednym i drugim typie szkoły, ale głownie takie, które wynikały ze specyfiki wieku uczniów. Przykłady, które podajesz z gimnazjum mogą świadczyć tylko o nieudolności dyrektora i kadry tam pracującej, jeśli prawdą jest to, że z twojej podstawówki i innych dzieci wyszły grzeczne i kulturalne. A problemy wynikające z wieku rozwojowego uczniów nie znikną przez to, że ci uczniowie pozostaną w szkołach podstawowych. O ile pozostaną. W mojej okolicy przeważają na wsiach szkoły podstawowe, w których jest pomieszczeń akurat tyle, ile oddziałów i u nas władze okolicznych gmin mają dylemat, czy pozwolić na dwuzmianowość i łączenie klas w mało licznych szkołach, czy też porobić z tych szkół filie, a starsze dzieci dowozić do miejscowości gminnej, może nawet od piątej klasy. Przy takich rozwiązaniach na pewno nie przybędzie etatów dla nauczycieli. A dylematy samorządowców też rozumiem, bo są to gminy bez dużych zakładów pracy, nie mające wielkich dochodów własnych i zwyczajnie nie mają z czego dołożyć do oświaty.

Ed11-01-2017 19:12:23   [#34]

Wracając do głównego wątku, a konkretnie do postulatów przedstawionych w #21 mam pytania:


1) czy po otrzymaniu od związków ww. postulatów dyrektor musi się do nich pisemnie ustosunkować ?

2) czy o wejściu zz w spór zbiorowy dyr. powinien kogokolwiek informować (OP, KO) ?

izael11-01-2017 19:19:15   [#35]

po dyskusjach odpowiadam:

1) tak

2) w ramach procedury RWD powinno się powiadomić OP, choć nigdzie wprost taki obowiązek nie jest zapisany

3) należy powiadomić okręgowa PIP-a, zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych

 

 

Marek Pleśniar11-01-2017 20:40:50   [#36]

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=57891&ux=10&pst=2#pst2

zapraszam,y po wzory pism dla dyrektorów - czyli niezbędnik sporu zbiorowego, Anno 2017

ewach12-01-2017 13:39:06   [#37]

Serdeczne dzięki

Marek Pleśniar12-01-2017 13:57:49   [#38]

kolejne pisma wkrótce

barbara7112-01-2017 20:24:55   [#39]

Niezawiadomienie OP i PiP czymś skutkuje?

michba12-01-2017 21:29:12   [#41]

Tez nie wiem, czy PIP jutro?

 

Jacek12-01-2017 21:40:50   [#42]

popatrzcie tu http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=57891&ux=55&pst=12#pst12 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]