Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Uczeń upośledzony w stopniu umiarkowanym w szkole masowej
strony: [ 1 ]
PiotrekM08-11-2016 11:42:27   [#01]

Czy taki uczeń musi koniecznie przebywać w szkole tyle czasu, ile lekcji ma klasa plus jeszcze rewalidacja? Czy jeśli dziecko nie daje rady wytrzymać długo w szkole to zwalniamy jakąś decyzją?

Ala08-11-2016 14:27:47   [#02]

moim zdaniem, najlepsze byłoby nauczanie indywidualne

DorotaN08-11-2016 14:32:43   [#03]

Uczeń ze względu na niepełnosprawność nie otrzyma orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania. Jest w szkole, rodzice decydują, że masowej-ich wola i prawo. Uczeń realizuje inną podstawę programową, ma inne przedmioty              ( funkcjonowanie w środowisku, technikę. plastykę, muzykę z rytmiką, religię-na życzenie rodziców, wychowanie fizyczne,  do tego-rewalidacje. Zadaniem dyrektora jest zorganizować zajęcia tak, by mógł swój IPET realizować.

W praktyce jest to bardzo trudne.

cynamonowa08-11-2016 14:42:23   [#04]

Uczeń ze względu na niepełnosprawność nie otrzyma orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania....Dorota N.....mam akurat 4 takich uczniów:).

Podczas lekcji ( z klasą)jest bardzo trudno realizować pp dla dzieci z umiarkowanym upośledzeniem. Ewentualnie na etapie klas I-III SP...

hanabi08-11-2016 17:53:15   [#05]

"Podczas lekcji ( z klasą)jest bardzo trudno realizować pp dla dzieci z umiarkowanym upośledzeniem"

mogę spytać dlaczego?

malchow08-11-2016 19:39:52   [#06]

do hanabi

np.:

chemia i uczeń z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu znacznym.

Zakres realizacji jedynie w funkcjonowaniu w środowisku.

I nie chodzi mi o fajerwerki na pojedynczych zajęciach, ale w przekroju całego etapu edukacyjnego.

malchow08-11-2016 19:51:14   [#07]

do cynamonowa

Zgadzam się z DorotaN

niepełnosprawność nie jest podstawą do wydania orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego.

No chyba, że uczeń jest po operacji, dłuższej hospitalizacji itd.

bo jakaś podstawa musiała istnieć, a nie jest nią "sama" niepełnosprawność.

hanabi08-11-2016 22:17:22   [#08]

malchow, nie jestem chemikiem, ale ciśnie mi się na usta pytanie, pewnie retoryczne, a dostosowanie?

PiotrekM09-11-2016 07:55:03   [#09]

dziękuję za wypowiedzi ale nadal nie wiem co zrobić?

malchow09-11-2016 08:36:54   [#10]

Nie znam takiego przepisu, który takie zwolnienie umożliwia.

Nie wiem czy ewentualna prośba rodzica o zwolnienie dziecka

nie daje możliwości wcześniejszego zakończenia zajęć,

ale widzę pewne ryzyko z realizacją ilości godzin przewidzianych w podstawie programowej,

bo nadal je liczymy.

olaszyma09-11-2016 09:21:48   [#11]

Do hanabi: dostosować można pp przedmiotu ale uczeń z niepełnosprawnością int. w st. umiarkowanym realizuje inną pp ! Jak wyobrażasz sobie, że nauczyciel na jednej lekcji z klasą powiedzmy 25 osobową realizuje DWIE podstawy programowe? Jeżeli ktoś twierdzi że jest w stanie to zrobić to albo jest geniuszem dydaktyki (i chciałabym zobaczyć go w akcji - naprawdę nie żartuję !) albo "ściemnia".

Co do NI, to trzeba się zastanowić czy uczeń ten nie ma jakichś schorzeń , które pozwalałyby na zorganizowanie tego nauczania (u mnie była epilepsja, łuszczyca itp.) Taki wariant jest zdecydowanie lepszy dla dziecka, na niektórych zajęciach może być z klasą - np. na godz wych, religii, a  w NI relizuje swoja PP.

rzewa09-11-2016 09:21:51   [#12]

Hm... uważam, że rewalidacja takiego dziecka może się odbywać w czasie, gdy jego klasa ma inne lekcje -> w środku dnia tak by zapewnić mu odpoczynek od grupy rówieśniczej


post został zmieniony: 09-11-2016 09:22:18
olaszyma09-11-2016 09:46:00   [#13]

Rewalidacja, owszem, ale co z pp, która ma inne rodzaje zajęć? Na jakich lekcjach z klasą realizować funkcjonowanie w środowisku? Muzyka z rytmiką na muzyce, ale w gimnazjum ten przedmiot jest tylko rok... Wiele sprzeczności, moim zdaniem nie do pogodzenia.

DorotaN09-11-2016 11:42:45   [#14]

Ależ ja się zgadzam, że to trudne a nawet niemożliwe, piszę z lekka ironią, jakie jest prawo. Dyrektor za to odpowiada i każdy go z tego rozliczy ( rodzic, kuratorium) a że w praktyce to niemożliwe? Niemożliwe, no i co? Czy ktoś słucha głosów nauczycieli?

hanabi09-11-2016 14:16:41   [#15]

ok, to poproszę o argumenty czym różnią się te podstawy że nauczyciel nie może pracować z tym dzieckiem? dlaczego ta praca jest niemożliwa?

 


post został zmieniony: 09-11-2016 14:23:07
olaszyma09-11-2016 14:23:11   [#16]

Treściami nauczania i rodzajami zajęć edukacyjnych w jakich uczestniczy dziecko. patrz #3. Przeczytaj sobie podstawę gdzieś na stronie MEN. lub tu :

http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-edukacji-narodowej-z-dnia-27-sierpnia-2012-r-w-sprawie-podstawy-programowej-wychowania-przedszkolnego-oraz-ksztalcenia-ogolnego-w-poszczegolnych-typach-szkol/zal3/?on=2014-09-01

 

cynamonowa09-11-2016 14:28:00   [#17]

Przywołana do odpowiedzi, oczywiście, ze wiem, że upośledzenie w stopniu umiarkowanym nie jest równoznaczne z nauczaniem indywidualnym. Jak wspomniałam mamy 4 takich uczniów. ( 2 z nich to już 20   letni mężczyźni) Dlaczego są u nas, dlaczego mają NI? Kiedyś rozpoczęli naukę w klasie integracyjnej. Realizacja ich pp na etapie klas I-IV była wykonalna Im wyższa klasa tym bardziej stawało się to niemożliwe. Chłopcy nie opanowali techniki czytania, pisania...

Alternatywą dla ich dalszej edukacji był ośrodek oddalony o 70km (+internat). Najlepszym rozwiązaniem jakie znalazła szkoła a właściwie rodzice w porozumieniu ze szkołą okazało się NI.

olaszyma09-11-2016 14:36:56   [#18]

Popierając to ,co pisze Cynamonowa, zwracam  uwagę, że dzieci z taką niepełnosprawnością często mają jeszcze inne schorzenia a to już jest podstawa do NI i wtedy można im faktycznie dobrze zorganizować kształcenie i rewalidację w szkole masowej. Jednym słowem trzeba zrobić tak aby zapewnić maksymalną skuteczność  i komfort nauczania i dla dziecka nie,pełnosprawnego ale również dla innych - zdrowych.

hanabi09-11-2016 21:57:25   [#19]

ja wiem,prosiłam argumenty dlaczego NIE DA  się z tym dzieckiem pracować w klasie z w szkole masowej

 

pewnie tego nie wiedziałam, jak pracowałam z takimi dziećmi sama i wtedy kiedy moi nauczyciele, za co im chwała,  to robili:)

 

 

 

cynamonowa10-11-2016 08:46:45   [#20]

Hanabi - teoretycznie....

Klasa III gimnazjum - matematyka, fizyka, chemia, angielski, polski, wos, wf - owszem, na wf uczeń, który nie czyta, nie pisze, liczy na konkretach do 10 - jest w stanie uczestniczyć28

ale nie ma szans, by na pozostałych przedmiotach realizował to "co mu się należy" ( tym bardziej, ze w klasie jest 28 uczniów)

hanabi10-11-2016 09:51:19   [#21]

pewnie o tym nie wiedzieli....i realizowali w praktyce

olaszyma10-11-2016 11:15:46   [#22]

Hanabi. To podziel się dobra praktyka. (Mówię poważnie!)

Barla14-11-2016 12:01:15   [#23]

PiotrzeM, nie musi i nie musi być decyzji dyr. Zgodnie z art 1 pkt 5 i 5a ustawy oso Twój uczeń realizuje w szkole  zindywidualizowany proces kształcenia i dostosowany program nauczania w oparciu o pp dla ucz. z up. um. w st. um. lub zn.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]