Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Konsultacja-zm. rozp. MEN-ocenianie i klasyfikowanie
strony: [ 1 ]
Jacek21-07-2016 17:28:28   [#01]

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.

Projekt

Uzasadnienie

OSR

zmiana porządkująca dotycząca sposobu wpisywania religii i etyki na świadectwo.

Na ewentualne uwagi czekamy do 31 lipca br.

Ala21-07-2016 18:32:38   [#02]

 to teraz tego nie będzie:

3. W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w ust. 1, wlicza
się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć. Jeżeli ustalona w ten
sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.

wojjan21-07-2016 23:02:42   [#03]

Od końca jakby... Niezbyt logicznie...

DYREK22-07-2016 11:20:07   [#04]

następstwo zmian w rozporządzeniu w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych -> zatem bez uwag

 


post został zmieniony: 22-07-2016 11:20:25
Leszek22-07-2016 11:40:24   [#05]

Rozporządzenie MEN z dnia 28 maja 2010 r.

w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych

(Dz. U. z 2014 r. poz. 893, ze zmianami w: 2015 r. poz. 23; 2016 r. poz. 787)

ZAŁĄCZNIK Nr 1 

INFORMACJE OGÓLNE

11b. /obowiązuje od 1.09.2016 r./ Na świadectwie szkolnym promocyjnym i na świadectwie ukończenia szkoły, w miejscu przeznaczonym na wpisanie ocen klasyfikacyjnych z religii/etyki, wpisuje się:

1) poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał na żadne z tych zajęć;

2) ocenę z religii albo etyki, jeżeli uczeń uczęszczał na jedne z tych zajęć, bez wskazywania, z jakich zajęć jest to ocena;

3) ocenę z religii i ocenę z etyki, jeżeli uczeń uczęszczał zarówno na zajęcia z religii, jak i zajęcia z etyki.

Rozporządzenie MEN z dnia 10 czerwca 2015 r.

w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych

(Dz. U. z 2015 r. poz. 843)

§ 20. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią rocznych ocen klasyfikacyjnych co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.

2. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 1, wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.

3. (uchyla się z 1.09.2016 r.) W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w ust. 1, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z rocznych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.

4. Uczeń, o którym mowa w art. 16 ust. 11 ustawy, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią rocznych ocen klasyfikacyjnych co najmniej 4,75, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.

§ 21. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną: zasadniczą szkołę zawodową, liceum ogólnokształcące i technikum z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią końcowych ocen klasyfikacyjnych co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania.

2. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen, o której mowa w ust. 1, wlicza się także końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.

3. (uchyla się z 1.09.2016 r.) W przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen, o której mowa w ust. 1, wlicza się ocenę ustaloną jako średnia z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć. Jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę.

4. Uczeń, o którym mowa w art. 16 ust. 11 ustawy, kończy szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną: zasadniczą szkołę zawodową, liceum ogólnokształcące i technikum z wyróżnieniem, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią końcowych ocen klasyfikacyjnych co najmniej 4,75.

 

bez uwag

pozdrawiam

izael22-07-2016 19:22:19   [#06]

bez uwag

 

hania124-07-2016 18:12:00   [#07]

Wydaje mi się, że jest nieprecyzyjnie w rozporządzeniu o klasyfikowaniu. Jest "religii lub etyki", a powinno być "religii lub etyki, lub religii i etyki". Alternatywa "lub" to nie to samo co "i". W uzasadnieniu jest "i". W rozporządzeniu o świadectwach też jest "i". To całkowicie zmienia sens. Powinno być jednolicie.

DYREK25-07-2016 09:30:24   [#08]

w aktach prawa:

lub  -> przynajmniej jedna z tych rzeczy a niewykluczone, że obie -> alternatywa nierozłączna

albo -> tylko jedna z tych rzeczy ---> albo jedna, albo druga -> alternatywa rozłączna

w rozporządzeniu mamy "religii lub etyki" -> oznacza "etyka albo religia", ale nie wyklucza "religia i etyka" 

wg mnie jest ok.:-)

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]