Możecie mnie oświecić, albo pomóc zrozumieć, bo zwątpiłam.
Czy roczna ocena zachowania musi być wyrażona stopniem czy może być też opisowa tak jak śródokresowa?
Trochę się teraz pogubiłam czytając ten artykuł z UoSO:
4. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 13 ust. 3, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane również według skali określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 44zb.
A w rozporządzeniu ani słowem o ocenie opisowej zachowania! tylko tyle:
2. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali: 1) wzorowe; 2) bardzo dobre; 3) dobre; 4) poprawne; 5) nieodpowiednie; 6) naganne.
Czyli w klasyfikacji rocznej muszę stawiać stopnie, a nie opis? |