wg którego roporządzenia się kierujemy teraz?
Zgodnie z § 12 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ucznia ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
czy wg
z dnia 10 czerwca 2015 r.
w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
(Dz. U. z dnia 18 czerwca 2015 r.)
§13.1.Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia następujące podstawowe obszary:
1)wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
2)postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;
3)dbałość o honor i tradycje szkoły;
4)dbałość o piękno mowy ojczystej;
5)dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
6)godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;
7)okazywanie szacunku innym osobom.
2.Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:
1)wzorowe;
2)bardzo dobre;
3)dobre;
4)poprawne;
5)nieodpowiednie;
6)naganne.
3.Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. |