Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Co z ABI
strony: [ 1 ]
jota12320-05-2015 11:13:24   [#01]

Czy w szkole musimy powoływać ABI?

KaPi20-05-2015 11:16:40   [#02]

nie, może zajmować się tym dyrektor

gosiaes220-05-2015 11:26:54   [#03]

cały czas firmy szkoleniowe "atakują" mnie, że potrzebne szkolenie, że moja placówka jeszcze nie powołała ABI - nie wiem skąd to wiedzą???, że muszę zgłosić zbiory............itp.

 

Zaczynam mieć wszystkiego dość - nie wiem -  czasami pojawia się u mnie myśl, że nie jestem już nauczycielem, tylko wypełniam zlecenia wszystkich - wójt prosi o pisemną informację dotyczącą działań podjętych przez  szkołę w zakresie wspierania rodziny w 2014 roku, wójt prosi o zorganizowanie spotkań ze strażakami o tematyce "wypalania traw", Policja zachęca do udziału w konkursie plastycznym - a jak ja chciałam policjanta na pogadankę, to proszę kilka lat..........

 

wrrrrr..............

KaPi20-05-2015 11:49:56   [#04]

z tego, co tłucze mi się w głowie, to jeżeli jest powołany ABI, to trzeba to mieć na papierze i... pewnie gdzieś zgłosić...

 

jaris-120-05-2015 12:16:10   [#05]

Firmy nie wiedzą, a strzelają, bo większość z nas nie ma ABI.

Nie tylko trza to zgłosić, ale ABI powinien mieć oddzielną umowę na tę okoliczność...

janik20-05-2015 20:47:41   [#06]

Dz.U. z 2014 poz. 1182 - ustawa o ochronie danych osobowych - Art. 36, 36a, 36b i 36c.

Obowiązki dyrektora, czyli Administratora danych Art. 36

Dyrektor może powołać ABI (nie musi) - Art.36a

Po powołaniu ABI masz obowiązek "zapewnić środki i organizacyjną odrębność niezbędne do niezależnego wykonywania przez niego zadań" Art.36a ust. 8

W tych artykułach też o zadaniach dla ABI lub dla siebie, jeśli go nie powołasz

Pracowników szkoły trzeba przeszkolić - może dyrektor lub inny pracownik jeśli poczytacie ustawę i dostosujecie trochę te przepisy do swoich warunków - można też poprosić firmę. Wszystko do wyboru, nic przepisy nie narzucają poza "przeszkolić".

 

AMS21-05-2015 10:22:52   [#07]