Forum OSKKO - wątek

TEMAT: IPET a orzeczenie
strony: [ 1 ]
zemi11-01-2015 19:43:28   [#01]

Chciałabym zapytać Państwa czy do IPET przepisujecie literalnie z orzeczenia zalecenia  poradni?

Jeśli tak, to w którym miejscu IPET, tzn. do którego podpunktu  paragrafu 5 p.2

olaszyma12-01-2015 11:50:00   [#02]

Czyżby kontrola? Ja mam podobne wątpliwości ,odkąd dowiedziałam się że mam kontrolę z KO i jak zobaczyłam akusz to powiedziałam: "Qurcze"

i

w naszych IPETAch mamy przepisane wskazania PPP oraz mocne i wymagające poprawy strony ucznia.


post został zmieniony: 12-01-2015 11:51:17
zemi12-01-2015 16:34:54   [#03]

Kontrola :)

emen13-01-2015 07:30:25   [#04]

Witam, ja również w temacie kontroli. czy IPET umieszczacie w szkolnym zestawie programów i czy obowiązuje procedura jak przy dopuszczaniu do użytku programów w szkole?

rzewa13-01-2015 07:32:34   [#05]

2 x nie

emen13-01-2015 07:44:00   [#06]

Dzięki serdeczne za szybką odpowiedź. Pozdrawiam. mam nadzieję, że analizując arkusz kontroli będzie możliwośc bieżącego wyjasniania wątpliwości na forum;)

beatak23-01-2015 12:24:30   [#07]

Czy chodzi o arkusz kontroli  MEN dot. rewalidacji?

Daniel120823-01-2015 13:32:35   [#08]

W IPET-cie zawiera się to co zalecono w orzeczeniu, to podstawa do pracy z uczniem. Oczywiście dodatkowo można to co proponuje zespół nauczycieli pracujący z dzieckiem.

marmak23-01-2015 23:04:07   [#09]

A znacie przypadek, żeby IPET komuś cokolwiek pomógł?

Podzielcie się wiedzą.

ola 1324-01-2015 00:11:51   [#10]

A znacie przypadek, żeby IPET komuś cokolwiek pomógł?

Uśmiałam się. Obawiam się, że IPET sam w sobie nie pomógł nikomu. Chyba, że w postaci papieru kozie, która go zjadła. :)

Ala24-01-2015 12:06:43   [#11]

sam IPET na pewno nie

ale sensownie zaplanowane w nim działania raczej tak

moim zdaniem o to właśnie chodzi, żeby działania podejmowane w stosunku do dziecka były sensowne, spójne i zintegrowane, a do tego trzeba współpracy nauczycieli i planu

AsiaJ27-01-2015 15:47:16   [#12]

Właśnie o to chodzi, co napisała Ala.

Ja odnoszę jednak wrażenie, że ppp funkcjonuje "po staremu", czyli ipet sobie a działania sobie...

ewitex05-02-2015 21:38:21   [#13]

Czy IPET musi być zaopiniowany przez radę pedagogiczną a więc czy musi być na to uchwała?

Jacek05-02-2015 21:54:18   [#14]

nie musi a nawet nie ma pp by rp się tym zajmowała

Sisteron19-02-2015 15:28:00   [#15]

Proszę o pomoc.

Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia w stopniu znacznym ( 2 godz.rewalidacji) oraz orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego -6 godzin.

Czy IPET ma zawierać zalecenia także z orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego?

Czy do nauczania indywidualnego ma być sporządzony oddzielny program?

rzewa19-02-2015 18:16:32   [#16]

IPET powinien obejmować całość -> to NI realizuje się ramówką szkoły specjalnej dla znacznych, czyli wszystko może prowadzić jeden n-l

Sisteron19-02-2015 21:52:38   [#17]

Prowadzi jeden nauczyciel.

Jestem przed kontrolą wg arkusza MEN w sprawie organizowania rewalidacji, po analizie wspomnianego dokumentu mam coraz więcej wątpliwości, czy wszystko mamy dobrze. Jestem po kilku bardzo niemiłych kontrolach, więc już jestem przewrażliwiona w tym temacie ;)

1) Podsumowując: IPET ma zawierać treści  podstawy programowej szkoły specjalnej na podst. zał.3 ramówki szkoły specjalnej dla znacznych oraz program i plan zajęć rewalidacyjnych ? Indywidualny program edukacyjny z zał3. zatwierdza RP?

2)w II półroczu uczeń został objęty także logopedią? zaj.logopedyczne prowadzi inny n-l, teraz w dwójkę opracowują IPET na II półrocze, czy n-l logopeda opracowuje swój IPET?

3)IPET-w metryczce podaję podstawę założenia-nr orzeczenia o kształceniu specjalnym?czy ma być także ujęte orzeczenie o potrzebie NI?

4) Zespół dokonał wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, we współpracy, w zależności od potrzeb, z poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
w tym poradnią specjalistyczną-zespół dokonał oceny...rozumiem, że we współpracy z ppp nie jest obligatoryjne? kontakt telefoniczny ze specjalistami z ppp wystarczy?

5) W indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym określono zakres  współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia w realizacji zadań związanych z:

a)    realizacją zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,

b)    zapewnieniem uczniowi odpowiednich warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,

c)    organizacją zajęć specjalistycznych, o których mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno–pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,

d)    organizacją innych zajęć, np. rewalidacyjnych,   

e)    przygotowaniem uczniów do samodzielności w życiu dorosłym

(rozumiem, że w IPECIE każdy z tych punktów musi być zawarty, co więcej rozwinięty?)

ad. b zapis ma wprost wskazywać, że pomoce dydaktyczne mają pobudzać np.dotyk?

ad.c  ????

ad d. ma rewalidację-n-ll daje wskazówki do pracy, wspiera, tłumaczy itd.co jeszcze?

 

 

 

 

rzewa20-02-2015 07:15:02   [#18]

1) tak. nie.

2) modyfikują IPET

3) wszystko

4) 2 x tak

5) 2 x tak

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]