Forum OSKKO - wątek

TEMAT: dysleksja
strony: [ 1 ]
bomis23-11-2014 17:26:20   [#01]

Mam ucznia z dysleksją. Ma problemy z czytaniem. Nie rozumie jak sam czyta.

Jak ma wyglądać jego sprawdzian. Czy tak ?

1.Uczeń pisze w oddzielnej sali.

2.Teksty powyżej 250 wyrazów czyta mu nauczyciel wspomagający.

3.Nagrywam kamerą przebieg sprawdzianu?

Uczeń z cukrzycą musi zbadać sobie cukier i n.p zjeść coś czy napić się wody.

1.Czy może pisać razem z innymi, czy musi być w oddzielnej sali?

2. Czy mogę mu wydłużyć czas pisania o czas przerwy?

bik23-11-2014 19:55:08   [#02]

dla pierwszego ucznia czytanie tylko wtedy , gdy ma dysleksję głęboką , sama dysleksja to wydłużenie czasu pracy , dla drugiego należałoby opisać propozycje dostosowań , bo nie ma ich w komunikacie i zasięgnąć opinii OKE

ola 1323-11-2014 19:59:16   [#03]

Uczniowi z cukrzycą wydłużasz czas o 40 minut I część, 25 minut II część. W zależności jak zespół z którym pisze jest oswojony z jego chorobą, to albo pozwoliłabym mu pisać z całą grupą, albo w osobnej sali. Wy znacie dzieci, więc to wiecie.

Do czytania tekstów dłuższych niż 250 słów nie potrzebne jest żadne rejestrowanie. Tak mniemam. :)
Ale może się mylę?

Rejestracja jest potrzebna przy dyktowaniu i odczytywaniu wszystkiego.

Dobrze myślę, bo zwątpiłam. Nigdy nie rejestrowałam tego jednokrotnego odczytania tekstów o długości 250 słów i więcej.

 

ergo23-11-2014 21:27:53   [#04]

Szczegółowe zasady dostosowań i wyjaśnienie Waszych wątpliwości w aktualnym komunikacie dyrektora CKE:

http://www.cke.edu.pl/images/files/komunikaty_Dyrektora/sierpien_2014/20140829_Komunikat_Sprawdzian_i_egzamin_gimnazjalny.pdf


post został zmieniony: 23-11-2014 21:29:49

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]