Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
uczeń kl.1-3 SP z upośledzeniem umiarkowanym |
dwalcz | 17-09-2014 13:32:05 [#01] |
---|
Mam dwa pytania dotyczące funkcjonowania ucznia klas 1-3 z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej:
1. Jaki dziennik prowadzicie dla takiego ucznia?
2. Jak oceniacie takiego ucznia?
pozdrawiam |
rzewa | 17-09-2014 16:58:09 [#02] |
---|
jest wpisany do dziennika oddziału, ale można i należy prowadzić dla niego ocenianie w innej formie tj. obserwacji (można posiłkować się dokumentacją prowadzoną w szkole specjalnej) - należy sporządzić dla niego IPET, w którym określa się formy i sposoby pracy z nim, w tym prowadzenia obserwacji dokonań
no i realizuje on inną ramówkę więc jakoś to trzeba pogodzić jeśli nie ma on NI |
dwalcz | 18-09-2014 11:22:43 [#03] |
---|
Rozumiem, że zgodnie z rozporządzeniem o ocenianiu również oceny bieżące muszą być ocenami opisowymi. W jednym dzienniku trudno to zrobić ze względu na inne przedmioty dla takiego ucznia i brak miejsca na wpisanie oceny opisowej.
Jak w praktyce rozwiązaliście Państwo ocenianie i dokumentowanie tego w dzienniku? |
dwalcz | 19-09-2014 13:15:13 [#04] |
---|
ponawiam |
Martuta | 19-09-2014 16:11:08 [#05] |
---|
W klasach I-III nie prowadziliśmy dziennika odrębnego. Dopiero od klasy IV prowadzimy dziennik dodatkowy dla tego dziecka. |
Tess | 19-09-2014 16:22:16 [#06] |
---|
My prowadzimy dodatkowy dziennik już od klasy I do rozliczenia programu (podstawy programowej).W tym dzienniku zapisujemy tylko tematy lekcji. W dzienniku głównym są dane dziecka.
post został zmieniony: 19-09-2014 16:22:36 |
bogda4 | 19-09-2014 17:39:05 [#07] |
---|
rzewo, widzisz i nie grzmisz ;) ;)
...
dziennik dodatkowy wg mnie tylko do zajęć rewalidacyjnych, po co " dodatkowy dziennik do rozliczenia programu " ? |
Tess | 19-09-2014 19:18:34 [#08] |
---|
Nie nie wiem, czy trzeba "grzmieć" , może wyraziłam się nieprecyzyjnie - jest to taki sam dziennik jaki ma klasa (czyli w klasie są dwa dzienniki) jeden - zawiera dane osobowe uczniów i tematy dla uczniów, którzy nie posiadają upośledzenia w stopniu umiarkowanym, a w drugim wpisywane są tylko tematy realizowane z uczniem z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Nazwisko ucznia jest tylko wpisane na liście w tym samym miejscu jak w dzienniku głównym , np po nr 12. Jeżeli mnie pamięć nie myli inaczej nazywają się również przedmioty w ramowym planie nauczania i jest inna podstawa programowa. Dzienniki te są co roku kontrolowane przez KO i nie ma żadnych uwag, wręcz odwrotnie.
post został zmieniony: 19-09-2014 19:26:05 |
rzewa | 19-09-2014 20:12:20 [#09] |
---|
Cóż, tak sobie to przyjęli, chcą 2 dzienniki, to i mają... oczywiście wszystko może być w jednym dzienniku (zwłaszcza jeślu uczeń uczęszcza na lekcje z klasą
u mnie był drugi dziennik dla takiego ucznia tyko wtedy, gdy było stałe NI -> bo tak było wygodniej (ale ten uczeń był również wpisany w dziennik klasy) |
dwalcz | 19-09-2014 20:48:07 [#10] |
---|
Co z ocenianiem takiego ucznia? |
Tess | 19-09-2014 21:28:57 [#11] |
---|
Wyłącznie ocena opisowa.
|
dwalcz | 21-09-2014 10:32:33 [#12] |
---|
Bieżąca też? |
ejrut | 21-09-2014 11:26:41 [#13] |
---|
Bieżąca też. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|