Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uczeń kl.1-3 SP z upośledzeniem umiarkowanym
strony: [ 1 ]
dwalcz17-09-2014 13:32:05   [#01]

Mam dwa pytania dotyczące funkcjonowania ucznia klas 1-3 z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej:

1. Jaki dziennik prowadzicie dla takiego ucznia?

2. Jak oceniacie takiego ucznia?

pozdrawiam

rzewa17-09-2014 16:58:09   [#02]

jest wpisany do dziennika oddziału, ale można i należy prowadzić dla niego ocenianie w innej formie tj. obserwacji (można posiłkować się dokumentacją prowadzoną w szkole specjalnej) - należy sporządzić dla niego IPET, w którym określa się formy i sposoby pracy z nim, w tym prowadzenia obserwacji dokonań

no i realizuje on inną ramówkę więc jakoś to trzeba pogodzić jeśli nie ma on NI

dwalcz18-09-2014 11:22:43   [#03]

Rozumiem, że zgodnie z rozporządzeniem o ocenianiu również oceny bieżące muszą być ocenami opisowymi. W jednym dzienniku trudno to zrobić ze względu na inne przedmioty dla takiego ucznia i brak miejsca na wpisanie oceny opisowej.

Jak w praktyce rozwiązaliście Państwo ocenianie i dokumentowanie tego w dzienniku?

dwalcz19-09-2014 13:15:13   [#04]

ponawiam

Martuta19-09-2014 16:11:08   [#05]

W klasach I-III nie prowadziliśmy dziennika odrębnego. Dopiero od klasy IV prowadzimy dziennik dodatkowy dla tego dziecka.

Tess19-09-2014 16:22:16   [#06]

My prowadzimy dodatkowy dziennik już od klasy I do rozliczenia programu (podstawy programowej).W tym dzienniku zapisujemy tylko tematy lekcji. W dzienniku głównym są dane dziecka.

 


post został zmieniony: 19-09-2014 16:22:36
bogda419-09-2014 17:39:05   [#07]

rzewo, widzisz i nie grzmisz ;) ;)

...

dziennik  dodatkowy  wg mnie tylko do zajęć rewalidacyjnych, po  co "  dodatkowy  dziennik do rozliczenia programu " ?

Tess19-09-2014 19:18:34   [#08]

Nie nie wiem, czy trzeba "grzmieć" , może wyraziłam się nieprecyzyjnie - jest to taki sam dziennik jaki ma klasa (czyli w klasie są dwa dzienniki) jeden - zawiera dane osobowe uczniów i tematy dla uczniów, którzy nie posiadają upośledzenia w stopniu umiarkowanym, a w drugim wpisywane są tylko tematy realizowane z uczniem z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Nazwisko ucznia jest tylko wpisane na liście w tym samym miejscu jak w dzienniku głównym , np po nr 12. Jeżeli mnie pamięć nie myli inaczej nazywają się również przedmioty w ramowym planie nauczania i jest inna podstawa programowa. Dzienniki te są  co roku kontrolowane przez KO i nie ma żadnych uwag, wręcz odwrotnie.

 


post został zmieniony: 19-09-2014 19:26:05
rzewa19-09-2014 20:12:20   [#09]

Cóż, tak sobie to przyjęli, chcą 2 dzienniki, to i mają... oczywiście wszystko może być w jednym dzienniku (zwłaszcza jeślu uczeń uczęszcza na lekcje z klasą

u mnie był drugi dziennik dla takiego ucznia tyko wtedy, gdy było stałe NI -> bo tak było wygodniej (ale ten uczeń był również wpisany w dziennik klasy)

dwalcz19-09-2014 20:48:07   [#10]

Co z ocenianiem takiego ucznia?

Tess19-09-2014 21:28:57   [#11]

Wyłącznie ocena opisowa.

 

dwalcz21-09-2014 10:32:33   [#12]

Bieżąca też?

ejrut21-09-2014 11:26:41   [#13]

Bieżąca też.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]