Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Konsultacja - p.poż dla lokalu przedszkola
strony: [ 1 ]
Marek Pleśniar24-07-2014 13:39:25   [#01]

otrzymaliśmy z MEN kolejną konsultację. Prosimy zainteresowanych o uwagi

Departament Kształcenia Ogólnego i Wychowania
33/M1/2014

Szanowni Państwo,

zgodnie z dyspozycją Ministra Edukacji Narodowej, stosownie do postanowień § 36 oraz § 38 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. - Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P.2013.979), uprzejmie przekazuję projekt: "Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wymagań ochrony przeciwpożarowej, jakie musi spełniać lokal, w którym jest prowadzone przedszkole utworzone w wyniku przekształcenia oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej." skierowany przez Ministra Edukacji Narodowej do konsultacji publicznych oraz zaopiniowania, z uprzejmą prośbą o zgłaszanie ewentualnych uwag w terminie do dnia nie ustalono.

 

Projekt rozporządzenia
uzasadnienie i OSR: http://81.219.47.85/rap_download/index.php?param=RapDownload_getFile_0b44c4b4656b31ba5709435ac72287e2_00ba2d5551db867a8942f8d2ca6a7945_pdf_3
pismo przewodnie_konsultacje: http://81.219.47.85/rap_download/index.php?param=RapDownload_getFile_0b44c4b4656b31ba5709435ac72287e2_8a0e96be983f19aa567023f5f55c185e_pdf_3
projekt rozporzadzenia: http://81.219.47.85/rap_download/index.php?param=RapDownload_getFile_0b44c4b4656b31ba5709435ac72287e2_bb6d4e00b4de388d90161b1c116ddfc1_pdf_3

 
Jeśli powyższy link/linki nie otworzą się po kliknięciu na adres, prosimy skopiować tekst linku i wkleić w pole adresu w przeglądarce internetowej.

Jednocześnie uprzejmie informuję, że z ww. projektem oraz dokumentami dotyczącymi projektu będzie można zapoznać się korzystając z systemu Rządowy Proces Legislacyjny (RPL). Link do tego systemu jest również udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakładce „Projekty aktów prawnych od 2008”.

grażka16-08-2014 18:04:16   [#02]

http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/815943,gmin-nie-stac-na-bezpieczne-przedszkola.html

Od września 2016 r. oddziały przedszkolne zorganizowane w szkołach z mocyprawa zostaną przekształcone w przedszkola funkcjonujące w ramach zespołu szkolno-przedszkolnego. Wymusi to na samorządach inwestycje. Przekształcone placówki mają się bowiem mieścić na pierwszej kondygnacji naziemnej. W efekcie w części szkół trzeba je będzie przenieść na parter. A to wiąże się z budową sanitariatów i szatni. Co więcej, jeśli przedszkolaki mają korzystać ze szkolnej stołówki, ta również musi być na parterze.

A wolnostojące budynki przedszkolne? Mające dwie lub trzy kondygnacje?

Gdzie dzieci jadają w salach?

rzewa17-08-2014 09:40:17   [#03]

nie widzę problemu poza dokupieniem dodatkowej gaśnicy lub gaśnic i ew. przerobieniem okna na drzwi tarasowe - ani o szatniach ani o sanitariatach mowy tam nie ma a nie powinno być szkoły podstawowej (zwłaszcza z odziałem przedszkolnym) nie posiadającej sal i sanitariatów na parterze


post został zmieniony: 17-08-2014 09:41:35
Aneta Krzykawska17-08-2014 16:27:04   [#04]

"lokal (...) stanowi zwarty zespół przylegających do siebie i powiązanych funkcjonalnie pomieszczeń, przeznaczonych do celów powadzenie przedszkola "

" jest oddzielony od pozostałej cześci budynku ścianami zewnętrznymi o odporności ogniowej EI 30, w których otwory mają zamknięcia o odporności ogniowej EI 30 ... czyli samozamykacze

Wygląda na to, że na lokal składają się i sale i szatnia i sanitariaty dostępne dla dzieci przedszkola bez wychodzenia poza strefę pożarową, która jest oddzielona od pozostałej części drzwiami przeciwpożarowymi wyposażonymi w samozamykacze. Czyli trzeba wydzielić częśc budynku na potrzeby przedszkola zrobić wejscie. O stołówce nic nie ma bo można nosić posiłki do sal ale czy sanepeid sie zgodzi ?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]