taką to ankietkę mają do wypełnienia dyrektorzy z małopolskiego. Tu pismo przewodnie http://www.kuratorium.krakow.pl/index?ac=111&id=7268
a pytanka z ankiety poniżej.. fajnie macie koleżanki i koledzy, zazdraszczam..
:-)
Szkoła jest:
1. publiczna/ niepubliczna
2. Proszę wskazać typ szkoły, a w przypadku Zespołu Szkół, proszę wskazać wszystkie typy szkół funkcjonujących w Zespole:
liceum ogólnokształcące dla młodzieży
liceum profilowane dla młodzieży
technikum dla młodzieży
zasadnicza szkoła zawodowa dla młodzieży
liceum uzupełniające dla młodzieży
technikum uzupełniające dla młodzieży
szkoła policealna dla młodzieży
liceum ogólnokształcące dla dorosłych
technikum dla dorosłych
zasadnicza szkoła zawodowa dla dorosłych
liceum uzupełniające dla dorosłych
technikum uzupełniające dla dorosłych
szkoła policealna dla dorosłych
3. Liczba uczniów w szkołach dla młodzieży wg stanu na początku roku szkolnego:
3-letnie liceum ogólnokształcące
liceum profilowane
4-letnie technikum
zasadnicza szkoła zawodowa (2-letnia)
zasadnicza szkoła zawodowa (3-letnia)
2-letnie liceum uzupełniające
3-letnie technikum uzupełniające
szkoła policealna
4. Liczba uczniów w szkołach dla młodzieży wg stanu na dzień zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych (z uwzględnieniem klas programowo najwyższych):
ogółem
absolwenci
nie ukończyli szkoły
niepromowani do klasy programowo wyższej
uczniowie, którym wyznaczono egzaminy klasyfikacyjne
uczniowie, którym wyznaczono egzaminy poprawkowe
średnia roczna frekwencja (w %)
3-letnie liceum ogólnokształcące
liceum profilowane
4-letnie technikum
zasadnicza szkoła zawodowa (2-letnia)
zasadnicza szkoła zawodowa (3-letnia)
2-letnie liceum uzupełniające
3-letnie technikum uzupełniające
szkoła policealna
5. Liczba słuchaczy w szkołach dla dorosłych wg stanu na początku roku szkolnego:
3-letnie liceum ogólnokształcące
4-letnie technikum
zasadnicza szkoła zawodowa (2-letnia)
zasadnicza szkoła zawodowa (3-letnia)
2-letnie liceum uzupełniające
3-letnie technikum uzupełniające
szkoła policealna
6. Liczba słuchaczy w szkołach dla dorosłych wg stanu na dzień zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych (z uwzględnieniem klas programowo najwyższych):
ogółem
absolwenci
nie ukończyli szkoły
niepromowani na semestr programowo wyższy
słuchacze, którym wyznaczono egzaminy klasyfikacyjne
słuchacze, którym wyznaczono egzaminy poprawkowe
średnia roczna frekwencja (w %)
3-letnie liceum ogólnokształcące
liceum profilowane
4-letnie technikum
zasadnicza szkoła zawodowa (2-letnia)
zasadnicza szkoła zawodowa (3-letnia)
2-letnie liceum uzupełniające
3-letnie technikum uzupełniające
szkoła policealna
5. Liczba słuchaczy w szkołach dla dorosłych wg stanu na początku roku szkolnego:
3-letnie liceum ogólnokształcące
4-letnie technikum
zasadnicza szkoła zawodowa (2-letnia)
zasadnicza szkoła zawodowa (3-letnia)
2-letnie liceum uzupełniające
3-letnie technikum uzupełniające
szkoła policealna
7. Informacje o uczniach szkół dla młodzieży oraz słuchaczach szkół dla dorosłych:
Liczba uczniów
Liczba słuchaczy
stan na początku roku szkolnego (zgodny z księgą uczniów)
przyjęci do szkoły w trakcie roku szkolnego
skreśleni z listy uczniów decyzją dyrektora - niepełnoletni
skreśleni z listy uczniów/słuchaczy decyzją dyrektora - pełnoletni
skreśleni z listy uczniów na wniosek rodziców (dot.niepełnoletnich)
skreśleni z listy uczniów/słuchaczy na wniosek ucznia pełnoletniego
którzy uzyskali zgodę dyrektora na spełnianie obowiązku nauki poza szkołą
objęci nauczaniem indywidualnym
realizujący indywidualny tok nauki
realizujący indywidualny program nauki
którym dostosowano wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych, na podstawie opinii publicznej poradni PP, w tym specjalistycznej
zwolnieni z wychowania fizycznego na podstawie opinii wydanej przez lekarza - dziewczęta
zwolnieni z wychowania fizycznego na podstawie opinii wydanej przez lekarza - chłopcy
zwolnieni z informatyki lub technologii informacyjnej na podstawie opinii wydanej przez lekarza
zwolnieni z drugiego języka obcego na podstawie opinii wydanej przez lekarza
z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
którym dyrektor udzielił kary (bez kary skreślenia)
którym przyznano stypendia za wyniki w nauce, inne niż Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Edukacji Narodowej
którym przyznano stypendia socjalne
którzy przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (dotyczy tegorocznych absolwentów)-zsz
którzy przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe(dotyczy tegorocznych absolwentów)-technikum
którzy przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe(dotyczy tegorocznych absolwentów)-technikum uzupełniające
którzy przystąpili do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe(dotyczy tegorocznych absolwentów)-szkoła policealna
którzy przystąpili do egzaminu maturalnego (dotyczy tegorocznych absolwentów)
którym unieważniono egzamin maturalny
którym unieważniono egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
8. Ubieganie się o uzyskanie rocznej oceny klasyfikacyjnej wyższej niż przewidywana (zgodnie z warunkami i trybem określonym w statucie szkoły na podstawie § 4, ust.1 pkt. 3 i ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami)
Liczba uczniów, którzy ubiegali się o uzyskanie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych:
Liczba uczniów, którym umożliwiono poprawianie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:
Liczba uczniów, którzy otrzymali wyższą niż była przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych:
Liczba uczniów, którzy ubiegali się o uzyskanie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania:
Liczba uczniów, którym umożliwiono poprawianie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
Liczba uczniów, którzy otrzymali wyższą niż była przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna zachowania:
9. Liczba ocen zachowania (łączna liczba ocen zachowania winna odpowiadać liczbie uczniów szkół młodzieżowych):
naganne
nieodpowiednie
poprawne
dobre
bardzo dobre
wzorowe
10. Liczba uczniów pozostających pod bezpośrednią opieką pedagoga (psychologa) szkolnego ze względu na:
a) wagarowanie
b) fobie szkolne
c) spożywanie alkoholu
d) przyjmowanie narkotyków
e) rodziny patologiczne lub niewydolne wychowawczo
f) problemy zdrowotne
g) zaburzenia emocjonalne
h) konflikt z prawem
i) trudności w nauce i uczeniu się, w tym dysleksja
j) wyjazd rodziców za granicę
k) powrót ucznia z zagranicy
l) inne przyczyny
11. Proszę podać przykłady wskazanych w pytaniu 10.l) innych przyczyn pozostawania uczniów pod opieką pedagoga (psychologa):
12. Jakie działania profilaktyczne są aktualnie realizowane w szkole?
szkolny program profilaktyki
udział w ogólnopolskich kampaniach profilaktycznych
programy profilaktyczne
warsztaty dla uczniów rozwijające różne kompetencje społeczne
pogadanki i prelekcje tematycznie związane z profilaktyką
spektakle teatrów profilaktycznych
pedagogizacja rodziców
konkursy związane tematycznie z profilaktyką
inne (jakie?)
13. Z którymi, z niżej wymienionych instytucji i organizacji, szkoła współpracuje w zakresie rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży oraz w zakresie ograniczenia zjawisk patologicznych?
poradniami psychologiczno – pedagogicznymi
sądem rodzinnym
gminnymi lub miejskimi Komisjami ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
ośrodkami profilaktyki lub leczenia uzależnień
miejscowymi parafiami
innymi instytucjami lub stowarzyszeniami działającymi w środowisku lokalnym (jakimi?)
14. Nauczyciele zatrudnieni w szkole ogółem:
w tym posiadający wymagane kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela danego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć
nieposiadający wymaganych kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela danego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – zatrudnieni za zgodą kuratora oświaty
nieposiadający wymaganych kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela danego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – zatrudnieni bez zgody kuratora oświaty
osoby niebędące nauczycielami posiadające przygotowanie uznane przez dyrektora szkoły (placówki) za odpowiednie do prowadzenia danych zajęć – zatrudnieni za zgodą kuratora oświaty
osoby niebędące nauczycielami posiadające przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły (placówki) za odpowiednie do prowadzenia danych zajęć – zatrudnieni za zgodą organu prowadzącego
15. Liczba nauczycieli, którzy otrzymali nagrodę dyrektora szkoły:
16. Liczba złożonych wniosków o nagrody dla nauczycieli:
a) nagroda organu prowadzącego
b) nagroda Kuratora Oświaty
c) nagroda Ministra Edukacji Narodowej
d) odznaczenia państwowe
e) medal za długoletnią służbę
f) Medal Komisji Edukacji Narodowej
17. Liczba nauczycieli, którym dokonano oceny pracy:
a) oceną wyróżniającą
b) oceną dobrą
c) oceną negatywną
18. Liczba nauczycieli, którzy:
a) uzyskali pozytywną ocenę dorobku zawodowego
b) uzyskali negatywną dorobku zawodowego
19. Doskonalenie zawodowe nauczycieli
a) liczba nauczycieli, którzy ukończyli zewnętrzne formy doskonalenia (bez studiów podyplomowych)
b) liczba nauczycieli, którzy ukończyli studia podyplomowe
20. Liczba nauczycieli, którym udzielono kary porządkowej:
upomnienia
nagany
21. Liczba nauczycieli doradców metodycznych:
22. Liczba nauczycieli posiadających uprawnienia egzaminatorów OKE:
Liczba egzaminatorów OKE - przedmioty maturalne
Liczba egzaminatorów OKE - przedmioty zawodowe
23. Wewnętrzny nadzór pedagogiczny sprawowany zgodnie z § 20 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz. 1324)
TAK - dyrektor szkoły we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze przeprowadził ewaluację wewnętrzną
Dyrektor szkoły nie przeprowadził ewaluacji wewnętrznej
24. Jeżeli przeprowadzona została ewaluacja wewnętrzna, to jakich obszarów pracy szkoły dotyczyła?
Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły
Procesy zachodzące w szkole
Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów
Zarządzanie szkołą
25. Liczba kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły:
26. Tematyka kontroli wewnętrznych przeprowadzonych przez dyrektora:
27. W ramach wspomagania wewnętrznego w szkole zrealizowano:
28. Obserwacje prowadzonych przez nauczycieli zajęć dotyczyły:
29. Wnioski do pracy na nowy rok szkolny:
30. Propozycje tematów (zagadnień) wymagających wspomagania przez zewnętrzny nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2012/2013:
31. Czy szkoła prowadzi nauczanie w formie e-learningu? /jeżeli NIE, proszę przejść do pytania 33 /
TAK
NIE
32. Jeżeli szkoła prowadzi nauczanie w formie e-learningu proszę podać czy:
szkoła posiada własną platformę
co najmniej 50% nauczycieli prowadzi nauczanie w tej formie
realizowane są przy pomocy e-learningu treści z podstawy programowej
realizowane są przy pomocy e-learningu treści spoza podstawy programowej
realizowane są przy pomocy e-learningu zajęcia dla uczniów w ramach nauczania indywidualnego
33. Czy szkoła rozważa wprowadzenie od roku szkolnego 2012/2013 nauczania w formie e-learningu? (jeżeli NIE, proszę przejść do pytania 35 )
TAK
NIE
NIE DOTYCZY
34. Jeżeli TAK, proszę podać w jakim zakresie:
35. Szkoła prowadzi dzienniki lekcyjne:
wyłącznie w formie papierowej
wyłącznie w formie elektronicznej
w formie papierowej i elektronicznej
36. Prowadzony w szkole dziennik elektroniczny zapewnia:
zachowanie selektywności dostępu do danych stanowiących dziennik elektroniczny
zabezpieczenie danych stanowiących dziennik elektroniczny przed dostępem osób nieuprawnionych
zabezpieczenie danych stanowiących dziennik elektroniczny przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą
rejestrowanie historii zmian i ich autorów
możliwość eksportu danych do formatu XML oraz sporządzenia w formie papierowej dzienników
nie dotyczy
37. Dostęp dla uczniów, rodziców lub opiekunów do prowadzonego w szkole dziennika elektronicznego:
jest bezpłatny
rodzice dopłacają tylko za dodatkowe funkcjonalności oprogramowania
rodzice wnoszą opłatę za dostęp do dziennika
nie dotyczy
38. Czy w szkole funkcjonuje system monitoringu wizyjnego? (Jeżeli wybrał/a Pan/i odpowiedź NIE proszę przejść do pytania 41 )
TAK
NIE
39. Czy materiał wizyjny z nagrań jest zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych?
TAK
NIE
40. Czy dzięki monitoringowi nastąpił wzrost wykrywalności sprawców czynów zagrażających bezpieczeństwu uczniów?
TAK
NIE
NIE WIEM
41. Udział uczniów w konkursach i olimpiadach
liczba uczestników - etap wojewódzki (okręgowy)
liczba uczestników - etap ogólnopolski (centralny)
liczba finalistów - etap ogólnopolski (centralny)
liczba laureatów - etap ogólnopolski (centralny)
Olimpiada Artystyczna
Olimpiada Astronomiczna
Olimpiada Biologiczna
Olimpiada Chemiczna
Olimpiada Filozoficzna
Olimpiada Fizyczna
Olimpiada Geograficzna i Nautologiczna
Olimpiada Historyczna
Olimpiada Informatyczna
Olimpiada Języka Angielskiego
Olimpiada Języka Francuskiego
Olimpiada Języka Łacińskiego
Olimpiada Języka Niemieckiego
Olimpiada Języka Rosyjskiego
Olimpiada Literatury i Języka Polskiego
Olimpiada Matematyczna
Olimpiada Teologii Katolickiej
Olimpiada Wiedzy Ekologicznej
Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym
Olimpiada Wiedzy o Prawach Człowieka
Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej (Pułtusk)
Olimpiada Wiedzy o Unii Europejskiej (Szczecin)
Ogólnopolska Olimpiada Tematyczna "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego”
Ogólnopolski Konkurs Historyczny "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1921-1945 Od Traktatu Ryskiego do Konferencji Poczdamskiej"
Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej
Olimpiada Wiedzy Technicznej
Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych
Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych
Olimpiada Wiedzy o Żywieniu
Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Żywności
Olimpiada Elektryczna i Elektroniczna „Euroelektra”
Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej
Olimpiada Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznej
Olimpiada Techniki Samochodowej
Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Stomatologicznych
Olimpiada Wiedzy o Wynalazczości
Olimpiada Wiedzy Technicznej
Turniej na Najlepszego Ucznia w Zawodzie Cukiernik
Ogólnopolski Turniej Cukierniczy
Turniej na Najlepszego Ucznia w Zawodzie Piekarz
Ogólnopolski Turniej Piekarski
Ogólnopolski Turniej Przetwórstwa Mięsa
Turniej Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menedżerskich
Olimpiada Innowacji Technicznych (OIT)
Turniej Młodych Mistrzów Techniki
Turniej Wiedzy o Mleku i Mleczarstwie
Olimpiada Logistyczna
Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej
Olimpiada Wiedzy o Finansach - Banki w Akcji
42. Osiągnięcia artystyczne, sportowe i inne (indywidualne i grupowe), co najmniej na szczeblu wojewódzkim
Nazwa konkursu, zawodów
Liczba uczniów biorących udział
Rodzaj osiągnięcia (miejsce, laureaci, wyróżnienia itp.)
Liczba nagrodzonych i wyróżnionych uczniów
1
2
3
….
43. Udział szkoły w programach unijnych
Nr priorytetu/Nr Działania
Nazwa projektu
Wartość projektu
Czas realizacji projektu
1
2
…
44. Program „Uczenie się przez całe życie” (Comenius, Leonardo da Vinci, e-Twining, wizyty przygotowawcze)
Nr programu
Nazwa projektu
Liczba uczniów w projekcie
Liczba nauczycieli w projekcie
Wartość projektu
Czas realizacji projektu
1
2
.. |