Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Uczeń po obecnej ZSZ- a LO dla dorosłych
strony: [ 1 ]
Nitka20-04-2012 19:56:24   [#01]

Pytanie, na które nie mam odpowiedzi:

- czy uczeń, który obecnie kończy ZSZ (2-3 letnią) ma rozpocząć naukę w LO dla dorosłych od klasy pierwszej(drugiej przecież nie ma)?

bosia20-04-2012 20:13:05   [#02]

no to w czym problem, jeśli nie ma drugiej?

oprócz tego teraz przecież będzie nowa podstawa

Nitka20-04-2012 20:26:44   [#03]

rozumiem, że w tym roku szkolnym idzie do klasy pierwszej LO dla dorosłych (bez względu na to ile ma lat)

 

rzewa20-04-2012 22:07:06   [#04]
ja go przyjmę 1.09 br do klasy II LO dla dorosłych, o ile ukończy zsz
Nitka21-04-2012 00:15:36   [#05]

Rzewo - mam takich, którzy skończą ZSZ i dlatego chcę by dalej mogli się uczyć - ale dojazdy nie wchodzą w grę. Mam LU, a teraz może będzie LO dla dorosłych. U nas w powiecie brak II LO dla dorosłych - więc co począć?

 

bosia21-04-2012 01:15:14   [#06]

przyjmij do I LO dla dorosłych

jeśli chodziłby do TU, to też uczyłby się 3 lata tak jak teraz w LO dla dorosłych

myslisz, ze uczeń po obecnej zasadniczej da sobie radę od II klasy LO dla dorosłych?

rzewa21-04-2012 08:12:16   [#07]

Nitka, przyjmij w takim razie do I LO dla dorosłych

Bosia, myślę, że sobie da radę (nawet pewnie lepiej od tych po gimnazjum, którzy tam już rok będą :-))

pkarlin23-04-2012 00:36:30   [#08]

Uważam tak jak rzewa po ZSZ do II LO. (Mam jednak pytanie jaką maturę będą zdawać ci słuchacze po ukończeniu szkoły, czy już będzie matura wg nowej podstawy?)

Pytam jednak dalej jak przyjąć:

1. po gimnazjum - moim zdaniem do pierwszej LO dla dorosłych

2. po starej ośmioletniej podstawowej - moim zdanie do pierwszej klasy LO dla dorosłych ?


rzewa23-04-2012 10:57:34   [#09]

2 x tak

a maturę będą zdawać taka jak wypadnie - ci przyjęci w roku szk 2012/2013 do II lo dla dorosłych planowo będą zdawać starą maturę, bo będzie to w 2014 r.

AnJa23-04-2012 15:36:24   [#10]

ponieważ miałem inne zdanie - popytałem u osób właściwych - potwierdzili to, co tutaj piszecie:

w roku szkolnym 2012/13 absolwent zsz może iśc do I klasy TU lub drugiej LO dla dorosłych

od roku szkolnego 2013/2014 absolwent zsz może iść do klasy II LO dla dorosłych

pkarlin20-06-2012 22:17:58   [#11]

podnoszę wątek

sanna21-06-2012 09:54:44   [#12]

Był jeszcze jeden wątek na ten temat (ok. XII, I), gdzie wszyscy chyba mieliśmy duze watpliwości...

Teraz naprawdę wszyscy są przekonani, że do klasy 2 LO?

AnJa21-06-2012 10:07:48   [#13]

wszyscy to nie wiem- ja zmieniłem zdanie

Basik10-08-2012 11:52:12   [#14]

Podnoszę wątek, bo zdania podzielone nadal...Kuratorium lubelskie stoi na stanowisku, że jeśli szkoła nie może zorganizować uczniom zajęć, które umożliwią im nadrobienie braków z chemii i biologii, to przyjmuje do kl. I , jeśli braki nadrobią - do kjl. II. W swoim czasie kuratorium mówiło tez o egzaminie klasyfikacyjnym z tych dwu przedmiotów...

Anka Kwiatek11-08-2012 08:38:16   [#15]

W tej sprawie stanowisko zajęło MEN w odpowiedzi na zapytanie poselskie nr 1424 posła Zbigniewa Konwińskiego:

http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/interpelacja.xsp?documentId=3A5965CA94820E75C1257A4C0034F234

Szanowna Pani Marszałek!Odpowiadając na zapytanie pana posła na
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Zbigniewa Marka Konwińskiego z dnia 9
lipca 2012 r., znak: SPS-024-1424/12, dotyczące przyjmowania do drugiej
klasy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych absolwentów zasadniczej
szkoły zawodowej, którzy w 2013 r. ukończą szkołę kształcącą w
zawodach o dwuletnim okresie nauczania, uprzejmie wyjaśniam.
Przepis art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o
systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), w
brzmieniu, które od dnia 1 września 2012 r. nadaje mu art. 1 pkt 7 lit. a
ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz
niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 205, poz. 1206), jako jeden z typów
szkół ponadgimnazjalnych określa trzyletnią zasadniczą szkołę zawodową,
której ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego
kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminów potwierdzających
kwalifikacje w danym zawodzie, a także dalsze kształcenie, począwszy od
klasy drugiej liceum ogólnokształcącego dla dorosłych. W przepisach
przejściowych ustawy nowelizującej nie ma zapisów, które wskazywałyby,
że trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa jest innym typem szkoły niż
dotychczasowa zasadnicza szkoła zawodowa o okresie nauczania
trwającym trzy lata. Oznacza to, że absolwenci trzyletniej zasadniczej
szkoły zawodowej, poczynając od roku szkolnego 2012/2013, mogą być
przyjmowani do drugiej klasy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych.
W opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej tak samo należy traktować
absolwentów zasadniczych szkół zawodowych o okresie nauczania
krótszym niż trzy lata, mimo że ustawodawca potraktował je odmiennie,
nakazując w art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. przekształcenie
ich w trzyletnie zasadnicze szkoły zawodowe. Stanowisko takie wynika z
faktu, że w dotychczasowym stanie prawnym długość cyklu kształcenia w
zasadniczej szkole zawodowej była zdeterminowana długością okresu
nauczania ustalonego dla danego zawodu w klasyfikacji zawodów
szkolnictwa zawodowego, zaś dla przedmiotów ogólnokształcących
obowiązywał taki sam wymiar godzin zajęć zarówno w dwuletniej, jak i w
trzyletniej zasadniczej szkole zawodowej (załącznik nr 13 do
rozporządzenia ministra edukacji narodowej i sportu z dnia 12 lutego 2002
r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych – Dz. U.
Nr 15, poz. 142, z późn. zm.).
W świetle powyższego możliwość przyjęcia, poczynając od roku
szkolnego 2012/2013 (a zatem i na rok szkolny 2013/2014), do drugiej
klasy trzyletniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych dotyczy
absolwentów zarówno trzyletnich, jak i dwuletnich zasadniczych szkół
zawodowych.
Przedstawiając powyższe wyjaśnienia, uprzejmie proszę o ich
przyjęcie.
Z wyrazami szacunku

Podpisał Wiceminister Tadeusz Sławecki

bosia13-08-2012 11:39:56   [#16]

Basik, KO nie może mówić o egzaminach, bo to jest uregulowane w rozporządzeniu

egzamin jest tylko wówczas, kiedy uczeń uzupełnia różnice programowe ucząc się języka obcego poza szkołą

jeszcze chcę przypomnieć, że przyjmując ucznia po ZSZ do klasy II lo, realizuje on starą podstawę programową

nowa podstawa programowa obowiązuje tylko w klasach pierwszych od 2012/13 (tzn. na I semestrze)

Basik21-08-2012 23:12:12   [#17]

czy mam rację w kwestii tworzenia nowej szkoły - liceum dla dorosłych? Jeśli powstaje ono w r.szk. 2012/2013  jako nowa placówka, to nie może powstać od kl. II. Musi zacząc funkcjonowanie wyłącznie z klasami pierwszymi? Odpada tu zatem problem, do której klasy przyjmuje tegorocznych absolwentów ZSZ

Basik22-08-2012 09:31:58   [#18]

Ktoś się ustosunkuje, moi drodzy?

EwaBe22-08-2012 12:06:21   [#19]

Rozumiem, że pytasz o niepubliczną. Jeśli ma to być szkoła ponadgimnazjalna, która chce mieć uprawnienia szkoły publicznej, to musi spełniać m. in. jeden spośród kilku warunków określonych w art. 7 ustawy o systemie oświaty:

ust. 3. Szkoła niepubliczna może uzyskać uprawnienia szkoły publicznej wymienione w ust. 2, jeżeli:

1) realizuje programy nauczania uwzględniające podstawy programowe wymienione w ust. 1 pkt 4 lit. a,

2) realizuje zajęcia edukacyjne w cyklu nie krótszym oraz w wymiarze nie niższym niż łączny wymiar obowiązkowych zajęć edukacyjnych określony w ramowym planie nauczania szkoły publicznej danego typu,

Tworzone liceum będzie miało więc - jak każde - klasę I, II i III.

bosia22-08-2012 12:21:52   [#20]

Basik, w roku 2012/2013 możesz uruchomić LO dla dorosłych od klasy II, jednak będziesz realizowała stara podstawę programową

nową podstawę możesz realizować w roku 2012/13 wyłącznie od klasy pierwszej-ten zapis jest w podstawie programowej kształcenia ogólnego

sanna23-08-2012 14:00:13   [#21]

Bosia - próbowałam poszukać w podstawie programowej, ale mi  nie wychodzi, proszę o pomoc

:-))

rzewa23-08-2012 14:22:46   [#22]

Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17)

§ 7. ust. 1. Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, określoną w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia, stosuje się:
1) począwszy od roku szkolnego 2012/2013, w klasach I liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum;
2) począwszy od roku szkolnego 2015/2016, w klasach I uzupełniającego liceum ogólnokształcącego i technikum uzupełniającego.

ust. 2. W pozostałych klasach szkół wymienionych w ust. 1, do zakończenia cyklu kształcenia w tych szkołach, stosuje się dotychczasową podstawę programową kształcenia ogólnego dla tych szkół, określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia, o którym mowa w § 4 ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 3.


post został zmieniony: 23-08-2012 14:24:02
sanna23-08-2012 14:30:28   [#23]

Dziękuję:-))

Basik23-08-2012 22:07:23   [#24]

wychodzi mi zatem, że uruchamiam od klasy pierwszej

Basik24-08-2012 08:41:36   [#25]

bosia...wydaje mi sie, że nie można zacząć funkcjonowania nowej szkoły od środka...czyli nie od klasy I

rzewa24-08-2012 08:50:47   [#26]

można - żaden przepis tego nie zabrania

a jak się w danym roku nikt do szkoły nie zapisze to też nie będzie klasy I i nie ma przeszkód by klasa II i III normalnie się dalej uczyła, nie?

Basik24-08-2012 10:11:25   [#27]

no nie do końca, rzewa...jesli sie do klasy I nikt nie zapisze, szkoła zostaje wykreślona z ewidencji, bo nie było naboru..tak stanowi prawo

bosia24-08-2012 12:22:05   [#28]

prawo tak nie stanowi (jeśli znajdziesz przepis, że  stanowi, to podaj prosze)

szkoła zostanei wykreślona jak dyrektor podejime odpowiednie działania

prowadzisz nabór do klasy I, nie masz naboru, ale masz do drugiej i możesz ją uruchomić

szczególnie że UoSO gwarantuje uczniom naukę od klasy II LO

dyskutowałabym tutaj o tej interretacji równoległego  wprowadzania podstawy i rozrszerzenia, ale to na inny temat

 

babluta10-09-2012 19:16:09   [#29]

 

 

Zwracam się  z uprzejma prośbą o wyjaśnienie następujących wątpliwości , w sferze praktycznego zastosowania, które powstały w związku z otwarciem od września 2012r. Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych. W komunikacie KO , który ukazał się dania 26 kwietnia 2012r. pt. ,,Odpowiedzi MEN zgłoszone podczas narad z dyrektorami szkół”  brzmi, że absolwenci 2 i 3-letnik cyklu nauczania mogą podjąć naukę w tym typie szkół od klasy drugiej

Pytanie: Czy zatem mogą rozpocząć od klasy pierwszej czy muszą od drugiej? Co w takim razie z  subwencja oświatową dla tego LO- przewidziana będzie na dwa czy na trzy lata? Czyja powinna być decyzja w tej sprawie MEN czy OP, bo chodzi tu o środki finansowe i dyscyplinę budżetową? A może zdecyduje o tym SIO? ;))

Pytanie: Jaka formę powinien mieć plan nauczania dla LO dla dorosłych ? Załączniki  nr 12 do Rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania podaje minimalny wymiar godzin, które powinny być realizowane w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Oto nasza propozycja planu nauczania.

Liceum   Ogólnokształcące dla Dorosłych

                 

Plan   nauczania dla klas I-III od  roku   szkolnego 2012/13

           
   

 

 

 

 

 

 

         
 

 

I

II

III

         

 

Planowana liczba godzin tygodniowo

2012/13

2013/14

2014/15

 

przydzielona łączna liczba godzin w cyklu nauczania

gddd

 

I sen

II sem

III sem

IV sem

V sem

VI sem

 

podst

rozsz

razem

 

obowiązkowe zajęcia edukacyjne

język polski

30

30

30

35

35

30

 

190

 -

190

10

język obcy   nowożytny -ang/ros

25

19

17

22

27

11

 

121

 

121

16

historia

17

18

 

 

 

 

 

35

 

35

 

wiedza o   społeczeństwie

 

15

 

 

 

 

 

15

 

15

 

podstawy   przedsiębiorczości

20

 

 

 

 

 

 

20

 

20

 

geografia

20

 

 

 

 

 

 

20

 

20

 

biologia

 

15

 

 

 

 

 

15

 

15

 

chemia

 

15

 

 

 

 

 

15

 

15

 

fizyka

 

20

 

 

 

 

 

20

 

20

 

matematyka

20

20

20

20

25

20

 

125

 

125

 

informatyka

20

 

 

 

 

 

 

20

 

20

 

przedmioty rozszerzone

biologia

 

 

35

30

35

25

 

 

125

125

 

matemtatyka

 

 

30

30

30

 

 

 

90

90

 

przedmioty uzupełniające

historia i   społeczeństwo

 

 

20

15

 

 

 

35

 

35

 

 

152

152

152

152

152

86

 

 

 

 

 

                 

631

215

846

 
   

 

 

 

 

 

846

         

 

A którą podstawę programową zastosować, bo maturę będą zdawać jeśli teraz rozpoczną od drugiej klasy , przecież  po dwóch latach nauki czyli w  maju 2014????

A czy nowo utworzone Liceum Ogólnokształcące dla  Dorosłych , zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dn.20  stycznia 2012 powinno realizować nową podstawę programową czy jeszcze starą (bo matura 2014????- czyli jeszcze wg. starych przepisów?

 Podsumowując  gdyby realizować z nimi zajęcia wg . nowych zasad, to słuchacze od trzeciego semestru będą realizować tylko w język polski, język obcy i matematykę na poziomie podstawowym,   dwa przedmioty na poziomi rozszerzonym i jeden uzupełniający. Jako przedmioty rozszerzone wybraliśmy biologie i matematykę, sugerując się faktem iż jeden z tych przedmiotów będzie im łatwiej zdać na egzaminie maturalnym z  zakresu rozszerzonego, ale powtórzę skoro matura w 2014 to …………???

Pytanie: Gdyby obowiązywało nowe rozporządzenie to jak rozwiązać sytuację z przedmiotami  chemia i biologia, które to obecni kandydaci realizowali tylko w gimnazjum (czyli 2 lub 3-lata temu ze starej podstawy  programowej dla gimnazjum)

Zapewne rozwiązaniem byłyby tutaj egzaminy klasyfikacyjne z tych przedmiotów, lecz badając świadectwa szkolne kandydatów mimo naszego optymizmu  raczej jest wątpliwe, aby zechcieli zdawać te egzaminy, by kontynuować naukę, bowiem mało prawdopodobne jest ,  aby zdołali się samodzielnie przygotować. Kilkukrotne  konsultacje z nauczycielami tych przedmiotów (o ile zechcą pracować za darmo) raczej nie będę wystarczające.  Prawdopodobnie  OP ze względu na trudną sytuację finansową nie wyasygnuje środków na zajęcia nie ujęte  w Ramówce MEN, bo nie dostanie na to  subwencji.

To tyle moich wątpiwości...

 

 

bosia10-09-2012 19:32:07   [#30]

większość odpowiedzi znajdziesz po przeczytaniu tego wątku od początku

dyrektor przyjmuje ucznia i mu wyjaśnia, ze jesli do klasy drugiej to ma do wyrównania różnice rogramowe

klasa II LO to stara podstawa programowa

jeśli do klasy I to nowa podstawa programowa, też są różnice programowe, ale mniej

nowo otworzone LO realizuje nową podstawę programową od kl. I

różnice programowe wyrównuje się na zasadach określonych przez nauczyciela-nie ma żadnych egzaminów (za wyjątkiem j.obcego uczonego poza szkoął)

przeznaczałam na wyrównanie róznic g. karciane

babluta10-09-2012 20:00:13   [#31]

No tak, ale drugą klasę to mam w Liceum Uzupełniającym dla Dorosłych a w tym roku nie ma do tego typu szkoły naboru?

 

bosia10-09-2012 20:36:14   [#32]

nie ma naboru

nie możesz ucznia po zsz przyjąć do drugiej ULO

babluta10-09-2012 21:01:38   [#33]

Bosia. Dziękuję, tyle to ja wiem, ale nie jak rozwiązać sprawę naboru do LO dla Dorosłych w tym roku? Pierwsza czy druga klasa? Czyja to ma być decyzja? moja? OP? przecież wyjdzie w SIO? już nie wspomnę o maturze? (moje wątpliwości "pogrubiłam" na początku.

rzewa10-09-2012 21:13:00   [#34]

możesz prowadzić nabór i do I klasy LO i do II klasy LO

podany wyżej plan nauczania jest dobry dla I klasy LO, ale dla drugiej musisz ustalić plan nauczania zgodny ze starym ramowym planem nauczania i zgodnie z tym planem ustalić ew. różnice programowe

jak przyjmiesz absolwenta zsz do klasy I LO, bo tak będzie chciał, nie jest Ci potrzebne świadectwo ukończenia zsz, a jego świadectwo ukończenia gimnazjum (ew. starej 8-letnie podstawówki) i wówczas oczywiście NIE MA żadnych różnic programowych

ja na Twoim miejscu starałabym się utworzyć obie klasy

babluta10-09-2012 21:15:19   [#35]

dzięki, ale nie mam aż tylu chętnych na dwie klasy. jest tylko jeden kandydat po gimnazjum:(

 


post został zmieniony: 10-09-2012 21:15:40
laostic21-06-2013 11:47:44   [#36]

Jeśli przyjmuję absolwenta, kończącego w roku szkolnym 2012/2013 zsz wg starej podstawy programowej do klasy 2 LO dla dorosłych (nowa podstawa programowa), to pojawiają się problemy, na które poszukuję rozwiazania:

1. W jaki sposób zaliczyć absolwentowi zjęcia edukacyjne zgodne z nową pp np. historię lub wiedzę o społeczeństwie, skoro wg starej podstawy miał historię i wiedzę o społeczeństwie? Wpisać ocenę z jednego przedmiotu na 2? Na podstawie jakich przepisów prawa?

2. W jaki sposób wypełnić świadectwo ukończenia szkoły (za 2 lata), na którym znajdują się oceny z zajęć edukacyjnych, które powinny się odbyć w klasie 1 LO lub w tej klasie się kończą? Przepisać oceny z zsz?

3. Jaka jest podstawa prawna wpisania oceny klasyfikacyjnej z przedmiotów w klasie 1 LO, których uczeń był zwolniony?. co wpisać w dokumentacji przebiegu nauczania, skoro ani w rozp. o ocenianiu i klasyfowaniu, ani w rozp. w spr. świadectw  nie ma o tym ani słowa.

rzewa21-06-2013 12:59:19   [#37]

1. ocenić posiadany zasób wiedzy poprzez porównanie podstawy programowej poprzedniej i obecnej i ew. ustalić egzamin klasyfikacyjny - egzamin taki dotyczy raczej przedmiotów, których w zsz nie było

2. przepisać oceny z zsz jeśli u nas przedmiot ten nie jest realizowany jako rozszerzony

3. pp to art 9 ust 1 pkt 3 lit a) ustawy o systemie oświaty

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]