2. uczeń wybiera z oferty przygotowanej przez szkołę
w ofercie szkoły może być np. taki zapis: odział Ia, Ib przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym i uzupełniającym zostaną ustalone po pierwszej klasie, oddział Ic - klasa humanistyczna, Id - matematyczno-fizyczna, Ie - ekonomiczna, If - biologiczno-chemiczna
oddziały Ia i Ib są dobre dla tych niezdecydowanych
1. szkolny plan nauczania dla oddziałów Ia, Ib (tu jest problem - konieczność określenia tygodniowego wymiaru godzin z kształcenia ogólnego i zajęć z wychowawcą)
klasa I - planujemy nauczanie w zakresie podstawowym wszystkich obowiązkowych przedmiotów, przedmioty nauczane przez 3 lata (np. matematyka) rozdzielamy równomiernie w klasie I; suma godzin klasy = 30
klasa II, III
870 przedmioty rozszerzone i uzupełniające wprowadzamy do szpn bez podania ich nazwy
np.
I przedmiot nauczany w zakresie rozszerzonym z tych koniecznych - 240 godzin (4+4)
II przedmiot w zakresie rozszerzonym - 180 godzin (3+3)
obowiązkowy przedmiot uzupełniający (przyroda/historia i społeczeństwo) - 120 (2+2)
przedmiot uzupełniający dla którego nie określono podstawy programowej - 30 (1)
itd.
reszta godzin przedmiotów nauczanych przez 3 lata - ustalamy tygodniowy wymiar godzin (tu jest problem z rozszerzeniem polski, obcy, matematyka - w zasadzie należy ustalić czy będzie rozszerzenie lub nie)
jeżeli nie - to nie ma problemu
jeżeli tak - to musimy się teraz zdecydować jakie
30 (wolna godzina dyrektorska) - może być dodana do reszty godzin nauczanych przez 3 lata lub do przedmiotów uzupełniających lub rozszerzonych
czyli mamy takie możliwości:
1. teraz decydujemy jakie rozszerzenia i przedmioty uzupełniające - uczeń wybiera z naszej oferty - rozwiązanie pragmatyczne
2. teraz decydujemy o rozszerzeniach w przedmiotach nauczanych przez 3 lata, uzupełniające i dalsze rozszerzenia wprowadzamy do szkolnego planu nauczania bez określenia nazwy przedmiotów - rozwiązanie możliwe i dobre dla uczniów niezdecydowanych, szczególnie jak zaplanujemy dwa oddziały (np. jeden matematyka, drugi - polski)
3. wszystkie rozszerzenia i uzupełnienia pozostawiamy do wprowadzenia po I klasie - bardzo kłopotliwe przy opracowywaniu szkolnego planu nauczania, w zasadzie też możliwe post został zmieniony: 30-03-2012 14:36:33 |