Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wrzucajcie ramówki do techników na wymianę
strony: [ 1 ]
annamaria06-03-2012 14:41:41   [#01]
chodzi o propozycję przypisywania godzin do kwalifikacji i w ogole o uszczegółowienia
bogna06-03-2012 18:53:16   [#02]
wrzucisz coś na dobry początek?
annamaria07-03-2012 07:21:35   [#03]
zaczynam więc chciałabym zobaczyć jak to robią "starszaki":)))))))
DYREK07-03-2012 08:09:24   [#04]

może się przyda:

Przykładowe szkolne plany nauczania będą zamieszczane sukcesywnie, w miarę postępu prac nad kolejnymi zawodami.

http://www.koweziu.edu.pl/index.php?id=plany_nauczania/przykladowe

eny07-03-2012 20:08:43   [#05]
Logistyk jest na stronie WSL w materiałach dla nauczycieli
annamaria08-03-2012 08:09:37   [#06]
szkoda,że brak odzewu:((((((
DYREK08-03-2012 19:15:29   [#07]

Przykładowe szkolne plany nauczania KOWEZiU

Asystentka stomatologiczna 325101

Opiekunka dziecięca 325905

Kucharz 512001

Technik geodeta 311104

Technik mechanik 311504 (na podbudowie kwalifikacji M.20. dla zawodu: ślusarz)

Technik ekonomista 331403

Rolnik 613003

Ślusarz 722204

DYREK13-03-2012 17:04:29   [#08]

Przykładowe szkolne plany nauczania

http://www.koweziu.edu.pl/index.php?id=plany_nauczania/przykladowe




post został zmieniony: 13-03-2012 17:07:05
Jacek13-03-2012 20:18:23   [#09]
i stale na KOWEZIU rośnie ilość przykładowych szpn-ów:-)
annamaria13-03-2012 20:43:49   [#10]
czekam na technika agrobiznesu;)
hania118-03-2012 22:01:25   [#11]
Co myślicie o tym, żeby język zawodowy dać z puli przedmiotów praktycznych?
sanna19-03-2012 13:40:49   [#12]

Przeanalizowałam parę planów nauczania w Technikach.

Liczba godzin np. języka polskiego rozłożona na cztery lata jest uwarunkowana konkretnym zawodem i stąd w różynch zawodach różni się w poszczególnych

semestrach?

Chcialam te 12 godzin miec tak samo rozłożonych dla wszystkich zawodów...

LizGothie19-03-2012 14:49:25   [#13]

hmmmm

a mi powiedzieli, że rozłożenie ilości godzin powinno być równomierne w ramach jednego roku szkolnego tzn że nie mogę sobie języka polskiego w klasie drugiej dać w pierwszym półroczu np 4 a w drugim 5...

rzewa19-03-2012 18:45:54   [#14]

?? kto Ci tak powiedział i z czego to jego zdaniem wynika?

Zgodnie z nowym rop. dotyczącym ramowych planów nauczania można ułożyć plan zajęć tak, że w jednych tygodniach było 20 godz polskiego a w innych 0 godz - tak by średnio rocznie było tyle ile dyrektor ustali w szkolnym planie nauczania w danym roku szkolnym

właśnie na tej elastyczności polega m.in. zmiana ramowych planów nauczania - w dotychczasowych ramowych planach nauczania (II i IV etap edukacyjny)) nie było takiej możliwości - ustalona liczba godzin danego przedmiotu w tygodniu obowiązywała w każdym tygodniu roku szkolnego

LizGothie20-03-2012 13:59:39   [#15]

Mieliśmy szkolenie z panią z KOWEZiU ale nie wiem, czy to ona; może któryś z kolegów dyrektorów. Podobno wynika to z jakiegoś rozp. ale nie wiem, o które chodziło.

Więc się zaczęłam zastanawiać, bo miałam do tej pory tak, że w LO Technologię info - zaczynałam od 2 półrocza kl I i kończyłam po pierwszym półroczu kl 2.
Spowodowane tym, że nie mamy pracowni komp, ze stacjonarnymi komputerami tylko laptopy.Informatykowi nie opłacało się tracić części lekcji na ich rozkładanie i składanie więc zamiast po godzinie w ciągu całego roku, to miał 2 w półroczach.


Czytając nowe ramówki też się ucieszyłam, że mogę manewrować.


post został zmieniony: 20-03-2012 14:00:33
rzewa20-03-2012 23:57:20   [#16]

do tej pory to tak NIE mogłaś robić - dotychczasowe rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania nie zezwalało na takie rozwiązanie (chociaż niektórzy dyrektorzy je stosowali ;-)) - w świetle dotychczasowych przepisów takie rozwiązanie było możliwe jedynie jako innowacja organizacyjna ;-)

natomiast w świetle nowych przepisów jest jak najbardziej dopuszczalne, wręcz jest prawidłowe, o ile zachodzi taka potrzeba

AnJa21-03-2012 09:18:35   [#17]

w dotychczasowej ramówce na matematykę w zakresie podstawowym było 9 godzin w cyklu 3.lat

ich rozmieszczenie w szkolnym planie nauczania było decyzją szkoły

czyli można było i nadal można - a teraz nawet bardziej:-)

tzn. onegdaj nie bardzo mozna było- wtedy kiedy godziny były rozpisane na klasy- ale to prehistoria, o której nawet ja zapomniałem:-)

rzewa22-03-2012 07:55:59   [#18]

Andrzeju to że dyrektor miał rozpisać tygodniową liczbę godzin na cykl nie zmieniało faktu, że to była nadal tygodniowa liczba godzin - zatem jeśli dyrektor ustalił w szkolnym planie nauczania, że matematyki w danej klasie będzie 3 godziny tygodniowo, to musiało jej być 3 godziny tygodniowo ani mniej ani więcej (mogło być mniej tylko w sytuacji, gdy zajęcia lekcyjne nie odbywały się cały tydzień, a więcej mogło być tylko w przypadku, gdy matematyk poszedł na zastępstwo doraźne za nieobecnego polonistę)

nie można było zatem wpisać w plan nauczania w klasie np. V 4,8 godziny polskiego, bo zgodnie z ramowym statutem jednostka lekcyjna jest niepodzielna, wobec czego nie można zrealizować 4,8 godziny w tygodniu tylko 4 lub 5 - nie było mechanizmu, takiego jak jest teraz, który by umożliwiał uśrednianie godzin dla ucznia - aby to zrobić brakowało określenia minimalnej liczby godzin lub tygodni nauki w roku szkolnym

obecnie jest wymagana liczba godzin danego przedmiotu, co powoduje, że w celu stwierdzenia czy szkoła wywiązała się ze swoich obowiązków należy liczyć zrealizowane godziny zajęć - zatem możliwa jest dużo większa swoboda w układaniu planu lekcji

AnJa22-03-2012 08:33:52   [#19]

o czymś innym więc pisaliśmy

nie zmienia to daktu, ze w kwestii szkolnego planu nauczania nic nie zmieniło się (par.4.1 rozporządzenia)

hania123-03-2012 18:59:49   [#20]

Na wczorajszym szkoleniu w Katowicach dowiedziałam się, że ostatni egzamin na kwalifikacje w technikum musi odbyć się w marcu (8 semestr), ponieważ do egzaminu ma przystąpić UCZEŃ, a nie ABSOLWENT. Jaki ma zatem sens zapis w rozporządzeniu, że nauka przedmiotów zawodowych MOŻE kończyć się w lutym? Półrocze w maturalnych klasach przypada po 15 tyg, czyli przed świętami.

Czy macie tak zaplanowane ramówki? Ja muszę wszystko poprawiać. Martwię się, że wyjdą mi śmieszne uśrednienia dla matematyków, anglistów i polonistów, nie wspominając już o zawodowcach. Co będzie, jak któraś nauczycielka pójdzie na zwolnienie - zanim zdążę zrobić aneks i znaleźć zastępstwo, przepadnie mnóstwo godzin?

bosia24-03-2012 14:59:34   [#21]

taki zamysł, jeśli chodzi o egzaminy był od początku - zdaje uczeń

w drugim półroczu moga być dalej przedmioty, które nie są objęte egzaminem

oprócz tego nauczyciel nie uczy tylko i wyłącznie w klasie maturalnej

podobnie już miałam w szkole policealnej w zawodzie technik bhp (3 semestry). jeśli nie wyszedł nam nabór w zimowym semestrze

hania125-03-2012 19:28:35   [#22]

Pomocy!

Zupełnie nie rozumiem, jak ułożyć 7 tyg praktyki w ramówce technika mechanika. Nie mam warsztatów szkolnych i muszę chłopaków posyłać do pracodawcy. Jest gotowa ramówka na stronie KOWEZiU, ale nie wiem, skąd są liczby przy praktykach zawodowych. Myslałam, że po prostu pomniejszam pulę godzin: 735 - 120, czyli praktyczne planuję na 615 i praktykę rozpisuję proporcjonalnie. To, co jest zaproponowane w ogóle jest dla mnie niezrozumiałe. Niechże mnie ktoś oświeci albo powie, gdzie takich mądrych mam szukać

rzewa25-03-2012 20:04:12   [#23]

mnie się te plany nie całkiem podobają - w szkole dla młodzieży nie ma semestrów, a klasyfikacja śródroczna niekoniecznie jest dokładnie w połowie zajęć, ale to pikuś...

tam zaplanowano tę dodatkową praktykę w następujący sposób: w klasie III w II semestrze (sic) 2 godziny praktyki w tygodniu, a w klasie IV 6 godzin praktyki tygodniowo, co w Twoim przypadku nie bardzo da się zrobić...

ja bym radziła Ci zorganizować normalnie 7 tygodni praktyk: 4 tyg tak jak we wszystkich innych zawodach i na te 3 tyg. zdjąć godziny z godzin kształcenia zawodowego praktycznego, odpowiednio w tych klasach, w których tę praktykę przewidzisz

ponieważ tydzień praktyki to 40 godzin, a w klasie IV np. ramowy plan przewiduje tylko 31 godzin, zmniejszyłabym odpowiednio liczbę godzin zajęć w tygodniu, tak by pasowało, czyli przez 18 tygodni nauki planowałabym w tej klasie 30 godzin tygodniowo, a nie 31

a tydzień praktyki w klasie III spowodował by zmniejszenie tygodniowego wymiaru zajęć o godzinę przez 6 tygodni

hania125-03-2012 20:25:10   [#24]

Tak też planowałam.Tymczasem Koweziu przedstawiło plan ramowy Technik mechanik - monter (M17) i wg mnie liczba godzin w tabeli nie zgadza się z liczbą w zestawieniu praktyk. Poza tym zaproponowane liczby są absurdalne- praktyka wyliczona jest na 2 godz. w II półroczu klasy 3 i 6 godz. w I półroczu klasy 4 (łącznie 4). 

Mnie się marzy zrobić zajęcia praktyczne w klasie II i dodatkowo 3-tygodniową praktykę, a potem 4 tygodnie w klasie 3, tylko muszę zrozumieć, skąd się wzięło wyliczenie Koweziu.

rzewa25-03-2012 20:30:59   [#25]

KOWEZiU policzyło tak: 3 tygodnie praktyk (plany nie uwzględniają 4 tygodni praktyk realizowanych "poza ramówką"), to 3*40=120 godz

a 120 godz, to przy założeniu, że rok szkolny ma 30 tygodni (takie założenie jest zastosowane do przeliczania przy tworzeniu tygodniowego planu nauczania) odpowiada 4 godzinom tygodniowo na etap

natomiast te 4 godziny są rozplanowane tak: 2 godz/tyg w II semestrze klasy III i 6 godz/tyg w I semestrze klasy IV, czyli 1 godz/tyg w klasie III i 3 godz/tyg w klasie IV

hania125-03-2012 21:05:21   [#26]

To rozumiem, ale jak rzucisz okiem na tabelę pod ramką, to napisali:

klasa III - 5 tygodni - 200 godz.

klasa IV - 2 tygodnie - 80 godz.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, czy ja tego nie widzę?

rzewa25-03-2012 21:18:53   [#27]

jak to nie ma nic wspólnego?

zgodnie z PP praktyk w techniku mechaniku ma być 7 tygodni = 280 godz, z czego oni zaplanowali 5 tygodni w klasie III - 4 tygodnie ciurkiem "poza ramówką" i 1 tydzień wpleciony w plan nauczania [1 godz/tyg, co daje trochę mniej niż tydzień - dokładnie 32-33 godziny]

a w klasie IV 2 tygodnie wplecione w plan nauczania [3 godz/tyg, co daje trochę więcej jak 2 tygodnie - dokładnie 87 godzin]

i dlatego ten sposób do mnie nie przemawia - uważam, że zdecydowanie lepiej jest zrobić tak jak napisałam wyżej

Poza tym polecam jednak wpisanie w plan nauczania (tak dla siebie) kolumny liczącej po każdej klasie i po cyklu prawdziwą liczbę planowanych godzin - pozwoli to na późniejsze monitorowanie realizacji i na określenie po każdym roku szkolnym "wskaźnika wykonywalności planu" ;-))

hania125-03-2012 21:44:25   [#28]

Jeju. No właśnie nie widzę tego związku.Ja zrobię te 3 tygodnie w klasie 2, czyli napiszę 4 godz. Chciałam dać zajęcia praktyczne 4 godz i w ten sposób naskładam 8 godz u pracodawcy, ale mi się nie podoba.

Ale skąd wyszło na Koweziu, że w klasie 4 są 3 godz średniorocznie i piszą pod spodem 80. Jak pomnożysz 3 godz x 30 tyg, to wychodzi 90. Albo ja coś źle mnożę?

rzewa25-03-2012 21:54:00   [#29]

pod spodem piszą: 5 tygodni praktyk to 200 godzin (tydzień praktyk to 40 godzin)

2 tygodnie praktyk to 80 godzin

natomiast 3 godziny tygodniowo daje średnio w roku 90 godzin, ale klasa IV w technikum będzie tak naprawdę krótsza - do końca kwietnia będzie 28-29 tygodni po odjęciu dni, w których nie ma lekcji (1.09, 14.10, rekolekcje, rozdanie świadectw) - dlatego liczą on, że 3 godz tygodniowo to da 2 tygodnie praktyk (no i trochę zabraknie godzin praktyk w klasie III, które trzeba uzupełnić :-))

rzewa25-03-2012 22:02:49   [#30]
a jeśli zrobisz te 3 tygodnie w klasie II i chcesz to tak zapisać jak na KOWEZiU, to wpisz 4 godz (chociaż ja bym wpisała 3,34 godz), ale jeśli będziesz realizować po prostu 3 tygodnie praktyk po 40 godzin, powinnaś przez 10 tygodni nauki zmniejszyć tygodniowy wymiar zajęć uczniom o 1 godzinę
hania125-03-2012 22:03:50   [#31]

No ale w takim razie to taka ramówka "na oko". Jak to będzie wyglądało w rzeczywistości? 

Poślą klasę na 5 tyg w 3 klasie (30 godz. w ramówce) i na 2 tyg w klasie 4 ( 90 w ramówce) , ale w rzeczywistości będzie 40 godz. w klasie 3 i 80 w klasie 4?

To okropnie zawiłe.

hania126-03-2012 20:17:49   [#32]

Dzięki Tobie Rzewo, udało mi się to rozpracować. Żeby arkusz organizacyjny liczył mi prawdziwe, a nie przyblizone płace, musiałam sobie poprzerabiać to, co na Koweziu.

Niestety - moje pozostałe zawody zniknęły z tej strony. Może ktoś sobie skopiował i chce się podzielić - potrzebuję technika informatyka, technika hotelarstwa (były na Koweziu) i technika budownictwa z kwalifikacją murarz - tynkarz.

anialec27-03-2012 20:48:00   [#33]

wrzuciłam właśnie szkolny plan nauczania dla technik architektury krajobrazu - moza jakaś bratnia dusza zmaga się z tym samym kierunkiem kształcenia i coś też podrzuci do porównania? zrobiłam na szablonie z Koweziu

 

 

bogna27-03-2012 21:41:14   [#34]

haniu1 - na stronie koweziu masz technika budownictwa z kwalifikacją wyjściową (k1) betoniarza-zbrojarza;

jeśli chcesz się wzorować na planach koweziu to możesz zrobić analogicznie dla podbudowy (k1) murarz-tynkarz;

ale chyba będzie lepiej jak sobie ten plan nauczania przedyskutujesz ze swoimi nauczycielami-praktykami

hania127-03-2012 21:51:03   [#35]

Tak też zrobiłam. Chciałam inaczej poukładać godziny przedmiotów ogólnokształcących, ale w tym zawodzie największa kwalifikacja jest do zdania po I półroczu klasy III. Wychodzi beznadziejna ramówka - co pół roku zmiana planu.

Jak liczycie godziny w hotelarce? 4 tygodnie praktyk w ramówce to liczba niewymierna. Chcę mieć ramówkę realną, a nie "na oko".

bosia28-03-2012 13:23:05   [#36]

mnie się te plany nie całkiem podobają - w szkole dla młodzieży nie ma semestrów, a klasyfikacja śródroczna niekoniecznie jest dokładnie w połowie zajęć, ale to pikuś...

Rzewa, oczywiście w rozporządzeniu o ocenianiu słowo "semestr" oznacza zapisy  dotyczące szkół dla dorosłych

jednak nie widzę nigdzie zapisu, że tylko i wyłacznie to słowo jest zarezerwowane dla szkół dla dorosłych

w swojej szkole wprowadziłam taki zapis w statucie: rok szkolny dzieli się na dwie części zwane dalej semestrami

bo i tak ludzie zwyczajowo tak mówili, szczególnie, że miałam też szkoły dla dorosłych

klasyfikację śródroczną dobrze jest robić właśnie w połowie , szczególnie teraz jest to ważne, kiedy przedmioty zawodowe związane z egzaminem dobrze jest skończyć w pierwszej części roku

i znowu w mojej szkole od kilku lat mielismy taką klasyfikację

----

haniu, moim zdaniem praktyki zawodowe powinny być realizowane u pracodawców, a nie na warsztatach szkolnych, więc nie ma znaczenie, ze warsztatów nie masz

w geodecie jest to inaczej rozpisane

dobrym rozwiązaniem jest również realizacja praktyk zawodowych u pracodawcy jeden dzień w tygodniu po 8 godzin, wówczas przez 15 tygodni zrealizujesz 120 godzin



alabama28-03-2012 23:12:14   [#37]

do#33

Chętnie zajrzałabym do ramówki, ale nie mogę się do niej dobrać. Help!

hania128-03-2012 23:21:25   [#38]

Bosiu, tak jak radzisz w mechaniku, jest chyba najrozsądniej - jeden dzień u pracodawcy = trzy tygodnie (w ramówce 120 godz). Tak zrobimy. 

Masakra jest jednak w hotelarzu - 160 godz. dzielone przez 30 tyg nie pasuje do ramówki. Tego chyba autorzy podstawy progr. nie przewidzieli.

bosia28-03-2012 23:29:44   [#39]

możesz wziąć 165

albo przez 20 tyg. po 8 godz. jeden dzień w tygodniu

---

w mechaniku przez 15 tyg. 1 dzień po 8 godz.

anialec28-03-2012 23:34:54   [#40]

do alabamy - zapiszę plik w formacie xls. 2003 i podesle jeszcze raz

 


post został zmieniony: 28-03-2012 23:35:22
anialec29-03-2012 19:24:20   [#41]
wrzucam dodyskusji plik  technik leśnik - kto ma ten sam kierunek - prosze o uwagi

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]