Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ramówki w szkolnictwie specjalnym
strony: [ 1 ]
malchow19-02-2012 13:39:30   [#01]

Czy Ktoś pokusił się już o zrobienia przymiarek do ramówek dla dzieci i młodzieży 

upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym. SP, gimnazjum i SPdP

Jak liczyć tygodnie? U nas nie ma sprawdzianu i egzaminów, a w SPdP egzaminów zawodowych.

Jak wobec tego wyliczyć dyrektorskie?

Podstawa programowa nie uległa zmianie.

Jak rozwiązać problem dotyczący klas 2 i 3 sp, które do tej pory szły starą ramówką,

a teraz nagle mają mieć nową - ustawodawca nie wykluczył tych klas z obowiązku nowej ramówki.

Bo klasy 1 sp, pg i SPdP - rozumiem, ale 2 i 3 sp już nie.

Może Ktoś już do czegoś doszedł?

AnJa19-02-2012 13:50:48   [#02]

a to:

2. W pozostałych klasach szkół, o których mowa w ust. 1, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje

się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 11.

 

 

rzewa19-02-2012 18:06:27   [#03]

dla I etapu edukacyjnego, przy założeniu 32 tygodniowych lat szkolnych może wyglądać to tak:

 Lp.  Zajęcia edukacyjne
 I II
III
 Liczba godzin w tygodniu
 Minimum

 2012/2013 2013/2014
2014/2015
1.  Edukacja wczesnoszkolna
 18  18  19  55  1760
2.  godziny "wolne"
 1  1  2
Tygodniowa liczba godzin
 18  19  20  57
 3.  Rewalidacja  10  10  10  30  960


post został zmieniony: 19-02-2012 18:13:29
rzewa19-02-2012 18:42:32   [#04]

A tak może to wyglądać na II etapie:

 Lp.  Zajęcia edukacyjne
 IV  V  VI  Liczba godz w tygodniu
Minimum
 2012/2013 2013/2014
2014/2015
 1.  Funkcjonowanie w środowisku
 6 6
7
 19  600
 2.  Muzyka z rytmiką
 3  4 4
 11  350
 3.  Plastyka  5 5
5
 15  480
 4.  Technika  5 5
5
 15  480
 5.  Wychowanie fizyczne
 4 4
4
 12  385
 6.  godziny "wolne"
 1 1
1
 3
 Tygodniowa liczba godzin
 24 25
26
 75  2295
 7.  Rewalidacja  10 10
10
30
960

Tinej19-02-2012 20:47:03   [#05]
I tak też można.....

Szkolny Plan Nauczania

dla klasy I Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym

obowiązujący od roku szkolnego ………

Szkoła Podstawowa Specjalna

I Etap Edukacyjny

Lp.

Zajęcia edukacyjne

Liczba godzin tygodniowo w ciągu trzech lat

Rok szkolny 2012/2013

Rok szkolny 2013/2014

Rok szkolny 2014/2015

Razem

Klasa I

Klasa II

Klasa III

Liczba godzin tygodniowo

1

Edukacja wczesnoszkolna

55

17

18

20

55

2

Godziny do dyspozycji dyrektora

2

1

1

-

2

Razem

57

18

19

20

57

Religia

6

2

2

2

6

Razem zajęć edukacyjnych

63

20

21

22

63

Zajęcia rewalidacyjne

30

10

10

10

30

Minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych na I etapie nauczania w trzyletnim okresie nauczania wynosi:

Kształcenie zintegrowane – 1 760 godz. : 32 tyg. = 55 godz.

Tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów poszczególnych klas wynosi:

Klasa I – 18 godz.

Klasa II – 19 godz.

Klasa III – 20 godz.

Razem ………………….

57 godz.

57 godz. – 55 godz. = 2 godz. – do dyspozycji dyrektora

  • Zajęć rewalidacyjnych, w każdym roku szkolnym, wynosi na oddział - 10 godz.

  • Religii, w każdym roku szkolnym, wynosi na oddział - 2 godz.

Szkolny Plan Nauczania

dla klasy IV Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym

obowiązujący od roku szkolnego …………..

Szkoła Podstawowa Specjalna

II Etap Edukacyjny

Lp.

Zajęcia edukacyjne

Liczba godzin tygodniowo w ciągu trzech lat

Rok szkolny 2012/2013

Rok szkolny 2013/2014

Rok szkolny 2014/2015

Razem

Klasa IV

Klasa V

Klasa VI

Liczba godzin tygodniowo

1

Funkcjonowanie w środowisku

19 + 3d

6+1d

6+1d

7+1d

19 + 3d

2

Muzyka z rytmiką

11

3

4

4

11

3

Plastyka

15

5

5

5

15

4

Technika

15

5

5

5

15

5

Wychowanie fizyczne

12

4

4

4

12

Razem

72+3d

23+1d

24+1d

25+1d

72+3d

Religia

6

2

2

2

6

Razem godzin zajęć edukacyjnych

78+3d

25+1d

26+1d

27+1d

78+3d

Zajęcia rewalidacyjne

30

10

10

10

30

Minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych na II etapie nauczania w trzyletnim okresie nauczania wynosi:

Funkcjonowanie w środowisku - 600 godz.: 32 tyg.= 18,75 = 19 godz.

Muzyka z rytmiką - 350 godz.: 32 tyg. = 10,93 = 11 godz.

Plastyka - 480 godz.: 32 tyg. = 15,00 = 15 godz.

Technika - 480 godz. .:32 tyg. = 15,00 = 15 godz.

Wychowanie fizyczne - 385 godz.: 32 tyg. = 12,03 = 12 godz.

Razem ………………………………………..

2 295 godz. : 32 tyg. = 71,71= 72godz

Tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów poszczególnych klas wynosi:

Klasa IV – 24 godz.

Klasa V – 25 godz.

Klasa VI – 26 godz.

Razem ………………….

75 godz.

75 godz. – 72 godz. = 3 godz. – do dyspozycji dyrektora

Szkolny Plan Nauczania

dla klasy I Gimnazjum Specjalnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym

obowiązujący od roku szkolnego …………

Gimnazjum Specjalne

III Etap Edukacyjny

Lp.

Zajęcia edukacyjne

Liczba godzin tygodniowo w ciągu trzech lat

Rok szkolny 2012/2013

Rok szkolny 2013/2014

Rok szkolny 2014/2015

Razem

Klasa I

Klasa II

Klasa III

Liczba godzin tygodniowo

1

Funkcjonowanie w środowisku

15

5

5

5

15

2

Plastyka

25

8

8

9

25

3

Technika

26

8

9

9

26

4

Muzyka z rytmiką

6

2

2

2

6

5

Wychowanie fizyczne

12

4

4

4

12

Razem

84

27

28

29

84

Religia

6

2

2

2

6

Razem zajęć edukacyjnych

90

29

30

31

90

Zajęcia rewalidacyjne

30

10

10

10

30

 

Minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych na III etapie nauczania w trzyletnim okresie nauczania wynosi:

Funkcjonowanie w środowisku - 480 godz.: 32 tyg.= 15,00 = 15 godz.

Muzyka z rytmiką - 190 godz.: 32 tyg. = 5, 93 = 6 godz.

Plastyka - 800 godz.: 32 tyg. = 25,00 = 25 godz.

Technika - 830 godz. .:32 tyg. = 25,93= 26 godz.

Wychowanie fizyczne - 385 godz.: 32 tyg. = 12,03 = 12 godz.

Razem ………………………………………..

2 685 godz. : 32 tyg. = 83,89 = 84 godz.

Tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów poszczególnych klas wynosi:

Klasa Ig – 27 godz.

Klasa IIg – 28 godz.

Klasa IIIg – 29 godz.

Razem ………………….

84 godz.

84 godz. – 84 godz. = 0 godz. – do dyspozycji dyrektora

Szkolny Plan Nauczania

Dla klasy I trzyletniej Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów                        z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi

obowiązujący od roku szkolnego …………….

Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy

IV Etap Edukacyjny

Lp.

Zajęcia edukacyjne

Liczba godzin tygodniowo w ciągu trzech lat

Rok szkolny 2012/2013

Rok szkolny 2013/2014

Rok szkolny 2014/2015

Razem

Klasa I

Klasa II

Klasa III

Liczba godzin tygodniowo

1

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

21

7

7

7

21

2

Wychowanie fizyczne

9

3

3

3

9

3

Przysposobienie do pracy

59

17

20

22

59

Razem

89

27

30

32

89

Religia

6

2

2

2

6

Razem zajęć edukacyjnych

95

29

32

34

95

Zajęcia rewalidacyjne

30

10

10

10

30

Zajęcia sportowe

6

2

2

2

6

Zajęcia kształtujące kreatywność

6

2

2

2

6

Minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych na IV etapie nauczania w trzyletnim okresie nauczania wynosi:

Funkcjonowanie osobiste i społeczne - 670 godz.: 32 tyg.= 20,93 = 21 godz.

Wychowanie fizyczne - 290 godz.: 32 tyg. = 9, 06 = 6 godz.

Przysposobienie do pracy - 1 890 godz.: 32 tyg. = 59,06 = 59 godz.

Razem ………………………………………..

2 850 godz. : 32 tyg. = 89,05 = 89 godz.

Zajęcia rewalidacyjne – 960 godz.: 32 tyg.= 30,00 = 30 godz.

Zajęcia sportowe - 190 godz.; 32 tyg.= 5,93 = 6 godz.

Zajęcia kształtujące kreatywność - 190 godz.; 32 tyg.= 5,93 = 6 godz.

Tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów poszczególnych klas wynosi:

Klasa Ip – 27 godz.

Klasa IIp – 30 godz.

Klasa IIIp – 32 godz.

Razem ………………….

89 godz.

89 godz. – 89 godz. = 0 godz. – do dyspozycji dyrektora

malchow20-02-2012 11:27:27   [#06]

Bardzo dziekuję:)))))))

Mnie najbardziej nurtował problem ilości tygodni.

:))))

Leszek20-02-2012 13:14:59   [#07]

a nie możecie tego wrzucić do wymiany plików

pozdrawiam

DYREK23-02-2012 10:21:06   [#08]
^:-)
ejrut23-02-2012 13:59:17   [#09]
Wrzućcie do wymiany pików....proszę:)
sally26-02-2012 18:33:00   [#10]

Tinej :) bardzo dziękuję za ramówki

Nie mogę znaleźć nigdzie informacji czy w nowych ramówkach są alternatywne metody komunikacji dla uczniów z autyzmem, czy ktoś ma wiedzę na ten temat?

Paweł3214-03-2012 14:56:38   [#11]
a jak sobie radzicie z klasami łączonymi w sp (np. 1 z 2, 4 z 5)?
grazabo14-03-2012 18:41:01   [#12]
Ja mam pytanie : dlaczego przyjmujemy 32 tygodnie skoro w rozporządzeniu o ramowych planach jest napisane" ....przez faktyczną liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych" , a w najbliższych 3 latach 36 można liczyć spokojnie.
DYREK14-03-2012 19:05:31   [#13]

rozporządzenie milczy na ten temat

nie mówi przez ile należy dzielić

przyjmujemy 32 tygodnie ponieważ na tyle została opracowana podstawa programowa

nie ma zakazu dzielenia przez np.  faktyczną liczbę tygodni (37)

różnica między 37 tyg. a 32 tyg. daje nam bezpieczeństwo zrealizowania minimalnej liczby wymiaru zajęć

pamiętajmy, że nauczyciele chorują, szkoła może być zamknieta z powodu mrozów, mamy różne uroczystości w szkole itp.


post został zmieniony: 14-03-2012 19:12:37
rzewa14-03-2012 22:03:44   [#14]
do #11 -> w roku szkolnym 2012/2013 nie można łączyc klasy 4 i 5 sp - inna podstawa programowa
izael14-03-2012 23:21:36   [#15]

rzewa, a skąd wynika to, co napisałaś?

że nie można łączyć starej i nowej podstawy?

Paweł3215-03-2012 08:39:41   [#16]

do #14

co do łączenia to nie mam wyjścia w 4 klasie dwoje uczniów, w 5 troje, to jest szkoła specjalna w okolicy nie ma drugiej:(

rzewa15-03-2012 08:46:20   [#17]

w szkole specjalnej łączyć można 

- to co napisałam dotyczy szkoły ogólnodostępnej i wynika raczej ze zdrowego rozsądku i mojej wiedzy dydaktyczno-metodycznej niż z przepisów prawa - nie ma żadnych przepisów (jak na razie) dotyczących łączenia klas w sp

DYREK15-03-2012 08:56:18   [#18]

SP (klasy łączone?)

I+II

klasa I - ramówka z 2012, nowa podstawa programowa,

klasa II - ramówka z 2009, nowa podstawa programowa


IV + V

klasa IV - ramówka z 2012, nowa podstawa programowa

klasa V  - ramówka z 2002, stara podstawa programowa


w/g mnie też lepiej nie łączyć ale zakazu formalnego (prawnego) nie ma


i może się przyda:

http://oskko.home.pl/forum/watek.php?w=42396

http://www.oswiataiprawo.pl/Dyrektor/Prawo-w-szkole/
Nauczanie-i-ocenianie/Laczenie-klas

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4F500BA3



post został zmieniony: 15-03-2012 08:58:29
izael15-03-2012 09:11:45   [#19]

z argumentami zdroworozsądkowymi to ja się zgadzam:)

i jeśli byłoby to możliwe nie łączyłabym starej podstawy z nową,

ale myślałam, że jest na to jakiś przepis, a ja nie doczytałam

:)

 

 

Paweł3215-03-2012 09:22:47   [#20]

do #17

to jest specjalna dla "lekko" czyli nas obowiązuje również ramowy podstawowej oraz podstawa i ramówka

Jasiu23-11-2012 09:26:10   [#21]

A jaka jest ilość godzin nauczania indywidualnego poszczególnych zajęć ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w klasach IV - VI szkoły Podstawowej?

rzewa23-11-2012 09:40:43   [#22]

taka jaką ustali dyrektor - w rozporządzeniu jest tylko ogólna liczba godzin, którą dyrektor musi porozdzielać na poszczeglne zajęcia

Tinej23-11-2012 20:38:17   [#23]

§ 8. 1. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin;
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin;
3) dla uczniów gimnazjum - od 10 do 12 godzin;
4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - od 12 do 16 godzin.
2. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 - w ciągu co najmniej 3 dni.

Moim skromny zdaniem.......

Przydział godzin z poszczególnych przedmiotów dla ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym czy znacznym powinien być przede wszystkim uzależniony od stanu zdrowia ucznia a tym samym od jego indywidualnych możliwości psychofizycznych pozwalających na realizowanie takiej tematyki poszczególnych zajęć, która jest dla niego możliwa do zrealizowania w oparciu o obowiązującą dla tych uczniów  podstawę programową. Jednak ostateczna  tygodniowa liczba godzi zajęć rewalidacyjnych uzależniona jest od decyzji organu prowadzącego. W chwili kiedy decyzja ta już zapadła,  nauczyciel prowadzący te zajęcia, dyrektor szkoły oraz rodzice,  powinni wspólnie  ustalić ilość godzin z poszczególnych przedmiotów dla tego ucznia w ramach obowiązujących przepisów. Szczególna odpowiedzialność spada na nauczyciela lub nauczycieli prowadzących te zajęcia, którzy po opracowaniu  wielofunkcyjnej diagnozy wstępnej ucznia wspólnie będą opracowywać  dla niego Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny. Natomiast jeśli chodzi o  zajęcia z wychowania fizycznego uważam, że  można ustalić je  indywidualnie dla  ucznia a form tych zajęć jest dużo….

 Przykład

……………………………, dn. 20.04.2012r.

Szkolny Plan Nauczania obowiązujący                                                                                                                                                                                                      od roku szkolnego 2012 / 2013

dla uczenia  klasy IV Szkoły Podstawowej Specjalnej

         (imię i nazwisko ucznia) – upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym                                      Nauczanie indywidualne w domu  

Lp.

Zajęcia   edukacyjne

Liczba   godzin tygodniowo

Razem

Klasa   IV

Klasa   V

Klasa   VI

2012   / 2013

2013 / 2014

2014 / 2015

1

Funkcjonowanie w   środowisku

3

3

3

9

2

Plastyka

2

2

2

6

3

Technika

1

1

1

3

4

Wychowanie   fizyczne

2

2

2

6

 

Razem

8

8

8

24

 

Religia   w uzgodnieniu z rodzicami np. ( Art.42 – ½ godz. tyg.)

-

-

-

-

 

Razem zajęć edukacyjnych

8

8

8

24

 

Zajęcia   rewalidacyjne – np.  terapia logopedyczna  z Metodą Tomatisa, Integracja Sensoryczna,   stymulacja polisensoryczna, gimnastyka korekcyjna, hipoterapia, zajęcia   usprawniające i wiele innych

2

2

2

6

 

 

 

 

 

 

 

sally09-05-2014 09:05:40   [#24]

Czy w klasach I-III dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym z autyzmem ramówka jest taka sama jak dla upośledzonych w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniami? Czy alternatywne metody komunikacji jeszcze instnieją w ramowych planach? Nigdzie nie mogę doszukać się informacji na ten temat, bardzo proszę o pomoc.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]