Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Dziennik zajęc rewalidacyjnych |
parkerpl | 05-02-2012 22:08:18 [#01] |
---|
Po raz pierwszy mam ucznia, dla którego przyznane zostały zajęcia rewalidacyjne. Pytanie, może dziwne, pojawia się w momencie zakładania dla niego dziennika- czy dziennika jest jeden dla ucznia, czy jeden dla przedmiotu (ma przyznane godziny z dwóch przedmiotów). Nie wiem dlaczego mam wątpliwości, normalnie przecież chyba powinno być, że będzie jeden dziennik na wszystkie zajęcia z danym uczniem. Dzisiejsza temperatura na zewnątrz sprawiła jednak, że moje procesy myślowe są w fazie uśpienia :-)
|
Ala | 05-02-2012 23:12:03 [#02] |
---|
rewalidacja z przedmiotu???
zajęcia rewalidacyjne są związane z niepełnosprawnością i polegają na usprawnianiu zaburzonych funkcji
powinni prowadzić je specjaliści w zakresie danej niepełnosprawności
np. dla ucznia słabowidzącego - tyflopedagog itd.
czy aby czegoś nie pokręciliście? post został zmieniony: 05-02-2012 23:16:00 |
daga | 06-02-2012 08:25:08 [#03] |
---|
Zgadzam się z Alą, rewalidacja to nie zajęcia z danego przedmiotu. Niestety bardzo często w szkołach jest to błędnie interpretowane.....
|
hania1 | 06-02-2012 14:56:16 [#04] |
---|
Może być z przedmiotu, jeśli tak jest w orzeczeniu. Niepełnosprawność może przecież zaburzać percepcję na jakiejś określonej płaszczyźnie. U nas tak uczniowie mają. Prowadzimy jeden dziennik na ucznia. |
Ala | 06-02-2012 15:04:53 [#05] |
---|
mimo wszystko się z tym nie zgadzam |
śliwka g | 06-02-2012 21:56:59 [#06] |
---|
Tak z pamięci: uczeń kl. V z upośledzeniem w st. lekkim, trudności manualne. W orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne bez wskazania specjalisty. Z tym, że rewalidacyjne-wyrównawcze. Nie ma tu sprzeczności jakiejś?
Dyrektor decyduje o tym w jakim kierunku ma isć pomoc temu uczniowi?
Jutro poczytam dokładnie orzeczenie i zalecenia. Może ja coś pokręciłam....
Obecnie ma zajecia wyrównawcze z przedmiotów. (nie ja układałam arkusz na ten rok szkolny).
Przyznam, ze niezbyt mi to pasowało, ale w aneksie nie zmieniałam tego, bo wiązałoby sie to ze zmianą pensum u nauczycieli..... we wrześniu.
Bardzo proszę o namiary na materiały odnośnie zajeć rewalidacyjnych, link do pp.
Dziękuję, pozdrawiam.
|
Ala | 06-02-2012 23:00:36 [#10] |
---|
zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem upośledzonym powinien prowadzić oligofrenopedagog |
śliwka g | 07-02-2012 08:29:17 [#12] |
---|
Alu,
Bardzo dziękuję i pozdrawiam.
|
parkerpl | 07-02-2012 10:03:43 [#13] |
---|
Powracam do mojego wątku i wyjaśniam bo w zakatarzeniu i chorobie przedstawiłem to dość skrótowo. Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niedosłuch. W zaleceniach stwierdzono konieczność prowadzenia zajeć rewalidacyjnych ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności językowych w szczególności w zakresie nauki języków obcych. Tym samym zajęcia rewalidacyjne prowadzone są z dwóch języków obcych i koncentrują się na kompensowaniu deficytów wynikających z niedosłuchu. Konsultowaliśmy to zarówno z zespołem orzekającym jak i ppp, którzy stwierdzili, że taka forma realizacji godzin dla niego jest ok. Po namyśle stwierdzam, że dziennik będzie jeden. |
Ala | 07-02-2012 11:58:03 [#14] |
---|
parker, jeżeli ma to być kompensowanie deficytów wynikających z niedosłuchu to zajęcia rewalidacyjne powinien prowadzić surdopedagog
to o czym piszesz to zajęcia wyrównawcze - wtedy jak najbardziej z przedmiotu
w obu przypadkach przyczyna jest taka sama (niedosłuch) tylko charakter zajęć różny
i różne z tego powodu finansowanie
zdw - w ramach pomocy p-p z godzin karcianych
rewalidacja jest finansowana przez OP
co z tym zrobisz - twoja decyzja
ale dziennik oczywiście jeden :-) |
hania1 | 07-02-2012 14:07:34 [#15] |
---|
U nas tak jak u parkerpl. Jeśli uczeń z powodu późno zdiagnozowanego niedosłuchu ma problemy z jakimś przedmiotem lub grupą przedmiotów, to nie dajemy surdopedagoga (zwłaszcza że uczeń mówi prawidłowo i jest dobrze zaopatrzony w aparat). Ma braki, to pomagamy mu je nadrobić. To wcale nie jest łatwe - w ponadgimnazjalnej cofać się czasem do elementarnych umiejętności, które nie zostały przyswojone. Poza tym nie możemy polemizować z orzeczeniem, gdzie wskazane są zajęcia z przedmiotów. Zajęcia z surdopedagogiem byłyby pewnie odpowiednie w szkole podstawowej, ale na tym etapie jeszcze nie było diagnozy. |
Ala | 07-02-2012 20:02:50 [#16] |
---|
ja nie podważam zasadności prowadzenia takich czy innych zajęć z uczniem
myślę, że sami najlepiej wiecie czego mu potrzeba
zwracam tylko uwagę na nazewnictwo i sposób finansowania oraz wynikającą z tego konieczność zatrudnienia odpowiedniego specjalisty
bo w razie czego to dyrektor jest odpowiedzialny za wszystko a nie np. poradnia
a poza tym to nie mój okręt... |
iw | 07-02-2012 20:55:41 [#17] |
---|
Ala ma rację. Zajęcia rewalidacyjne prowadzi zawsze nauczyciel z odpowiednimi kwalifikacjami, w tym przypadku powinien to być ktoś z kwalifikacjami w zakresie surdopedagogiki. Celem zajęć rewalidacyjnych nie jest wyrównywanie zaległości w realizacji podstawy programowej.
Poradnia natomiast powinna w orzeczeniu zalecić w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze skoro uczeń ma duże braki w wiadomościach i umiejętnościach z poprzednich lat nauki. Jesli uczeń z niedosłuchem nie radzi sobie z dwoma językami obcymi to można go zwolnić z nauki drugiego języka obcego.
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|