Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dziennik zajęc rewalidacyjnych
strony: [ 1 ]
parkerpl05-02-2012 22:08:18   [#01]

Po raz pierwszy mam ucznia, dla którego przyznane zostały zajęcia rewalidacyjne. Pytanie, może dziwne, pojawia się w momencie zakładania dla niego dziennika- czy dziennika jest jeden dla ucznia, czy jeden dla przedmiotu (ma przyznane godziny z dwóch przedmiotów). Nie wiem dlaczego mam wątpliwości, normalnie przecież chyba powinno być, że będzie jeden dziennik na wszystkie zajęcia z danym uczniem. Dzisiejsza temperatura na zewnątrz sprawiła jednak, że moje procesy myślowe są w fazie uśpienia :-)


Ala05-02-2012 23:12:03   [#02]

rewalidacja z przedmiotu???

zajęcia rewalidacyjne są związane z niepełnosprawnością i polegają na usprawnianiu zaburzonych funkcji

powinni prowadzić je specjaliści w zakresie danej niepełnosprawności

np. dla ucznia słabowidzącego - tyflopedagog itd.

czy aby czegoś nie pokręciliście?


post został zmieniony: 05-02-2012 23:16:00
daga06-02-2012 08:25:08   [#03]

Zgadzam się z Alą, rewalidacja to nie zajęcia z danego przedmiotu. Niestety bardzo często w szkołach jest to błędnie interpretowane.....


hania106-02-2012 14:56:16   [#04]
Może być z przedmiotu, jeśli tak jest w orzeczeniu. Niepełnosprawność może przecież zaburzać percepcję na jakiejś określonej płaszczyźnie. U nas tak uczniowie mają. Prowadzimy jeden dziennik na ucznia. 
Ala06-02-2012 15:04:53   [#05]
mimo wszystko się z tym nie zgadzam
śliwka g06-02-2012 21:56:59   [#06]

Tak z pamięci: uczeń kl. V z upośledzeniem w st. lekkim, trudności manualne. W orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne bez wskazania specjalisty. Z tym, że rewalidacyjne-wyrównawcze. Nie ma tu sprzeczności jakiejś?

Dyrektor decyduje o tym w jakim kierunku ma isć pomoc temu uczniowi?

Jutro poczytam dokładnie orzeczenie i zalecenia. Może ja coś pokręciłam....

Obecnie ma zajecia wyrównawcze z przedmiotów. (nie ja układałam arkusz na ten rok szkolny).

Przyznam, ze niezbyt mi to pasowało, ale w aneksie nie zmieniałam tego, bo wiązałoby sie to ze zmianą pensum u nauczycieli..... we wrześniu.

Bardzo proszę o namiary na materiały odnośnie zajeć rewalidacyjnych, link do pp.

Dziękuję, pozdrawiam.

Ala06-02-2012 22:52:23   [#07]

http://bip.men.gov.pl/images/stories/TOMEK/1487.pdf

http://bip.men.gov.pl/images/stories/TOMEK/1490.pdf

http://www.pedagogia.pl/dokumenty/zajecia-specjalne/rewalidacyjne.html

 

Ala06-02-2012 22:55:31   [#08]

i jeszcze Materiały szkoleniowe cz. II tu:

http://www.ore.edu.pl/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=73:pomoc-psychologiczno-pedagogiczna-krok-po-kroku&Itemid=1084

Ala06-02-2012 22:58:38   [#09]
http://profesor.pl/publikacja,22591,Projekty-edukacyjne,PROGRAM-REWALIDACJI-DZIECKA-UPOSLEDZONEGO-W-STOPNIU-LEKKIM-W-KLASIE-1-INTEGRACYJNEJ
Ala06-02-2012 23:00:36   [#10]
zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem upośledzonym powinien prowadzić oligofrenopedagog
Ala06-02-2012 23:08:34   [#11]

http://literka.pl/3/37242/zestaw_cwiczen_rewalidacyjnych_dla_ucznia_z_uposledzeniem_umyslowym_w_stopniu_lekkim

http://pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=83

śliwka g07-02-2012 08:29:17   [#12]

Alu,

Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

parkerpl07-02-2012 10:03:43   [#13]

Powracam do mojego wątku i wyjaśniam bo w zakatarzeniu i chorobie przedstawiłem to dość skrótowo. Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niedosłuch. W zaleceniach stwierdzono konieczność prowadzenia zajeć rewalidacyjnych ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności językowych w szczególności w zakresie nauki języków obcych. Tym samym zajęcia rewalidacyjne prowadzone są z dwóch języków obcych i koncentrują się na kompensowaniu deficytów wynikających z niedosłuchu. Konsultowaliśmy to zarówno z zespołem orzekającym jak i ppp, którzy stwierdzili, że taka forma realizacji godzin dla niego jest ok. Po namyśle stwierdzam, że dziennik będzie jeden.

Ala07-02-2012 11:58:03   [#14]

parker, jeżeli ma to być kompensowanie deficytów wynikających z niedosłuchu to zajęcia rewalidacyjne powinien prowadzić surdopedagog

to o czym piszesz to zajęcia wyrównawcze - wtedy jak najbardziej z przedmiotu

w obu przypadkach przyczyna jest taka sama (niedosłuch) tylko charakter zajęć różny

i różne z tego powodu finansowanie

zdw - w ramach pomocy p-p z godzin karcianych

rewalidacja jest finansowana przez OP

co z tym zrobisz - twoja decyzja

ale dziennik oczywiście jeden :-)

hania107-02-2012 14:07:34   [#15]
U nas tak jak u parkerpl. Jeśli uczeń z powodu późno zdiagnozowanego niedosłuchu ma problemy z jakimś przedmiotem lub grupą przedmiotów, to nie dajemy surdopedagoga (zwłaszcza że uczeń mówi prawidłowo i jest dobrze zaopatrzony w aparat). Ma braki, to pomagamy mu je nadrobić. To wcale nie jest łatwe - w ponadgimnazjalnej cofać się czasem do elementarnych umiejętności, które nie zostały przyswojone. Poza tym nie możemy polemizować z orzeczeniem, gdzie wskazane są zajęcia z przedmiotów. Zajęcia z surdopedagogiem byłyby pewnie odpowiednie w szkole podstawowej, ale na tym etapie jeszcze nie było diagnozy. 
Ala07-02-2012 20:02:50   [#16]

ja nie podważam zasadności prowadzenia takich czy innych zajęć z uczniem

myślę, że sami najlepiej wiecie czego mu potrzeba

zwracam tylko uwagę na nazewnictwo i sposób finansowania oraz wynikającą z tego konieczność zatrudnienia odpowiedniego specjalisty

bo w razie czego to dyrektor jest odpowiedzialny za wszystko a nie np. poradnia

a poza tym to nie mój okręt...

iw07-02-2012 20:55:41   [#17]

Ala ma rację. Zajęcia rewalidacyjne prowadzi zawsze nauczyciel z odpowiednimi kwalifikacjami, w tym przypadku powinien to być ktoś z kwalifikacjami w zakresie surdopedagogiki. Celem zajęć rewalidacyjnych nie jest wyrównywanie zaległości w realizacji podstawy programowej.

Poradnia natomiast powinna w orzeczeniu zalecić w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze skoro uczeń ma duże braki w wiadomościach i umiejętnościach  z poprzednich lat nauki. Jesli uczeń z niedosłuchem nie radzi sobie z dwoma językami obcymi to można go zwolnić z nauki drugiego języka obcego.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]