Forum OSKKO - wątek

TEMAT: raporty NIK o oświacie - ciekawe
strony: [ 1 ]
Gaba03-02-2012 00:00:13   [#01]
http://www.nik.gov.pl/kontrole/wyniki-kontroli-nik/
befana03-02-2012 12:25:22   [#02]
a który raport konkretnie?
izael04-02-2012 14:19:56   [#03]


np. te dotyczące oświaty

niektóre warto przejrzeć


wkleiłam taki sam link jak Gaba:) 


post został zmieniony: 04-02-2012 14:20:38
barwi27-02-2012 08:09:39   [#04]

Polscy pedagodzy zamiast uczyć zajmują się biurokracją. Nauczyciele w innych krajach spędzają z uczniem od 30 do 80 proc. czasu więcej – informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Według raportu agendy KE Eurydice, Polscy pedagodzy, w porównaniu z kolegami po fachu z innych krajów europejskich, spędzają najmniej czasu pracując z uczniem. Przy tablicy spędzają 14 godz. zegarowych tygodniowo, podczas gdy np. Turcy – 30 godz., Niemcy – 24-26 godz., Czesi – 17 godz.

"Różnice w czasie pracy przy tablicy w przypadku polskich nauczycieli i np. skandynawskich można tłumaczyć choćby tym, że tamtejsze grono pedagogiczne jest zwolnione z wielu zadań administracyjnych czy biurokratycznych, które z kolei w Polsce wykonuje nauczyciel" – podkreśla szef ZNP Sławomir Broniarz.

grażka27-02-2012 11:05:56   [#05]

W porównaniu z kolegami po fachu z innych krajów europejskich polscy pedagodzy spędzają najmniej czasu, pracując z uczniem. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu agendy Komisji Europejskiej Eurydice, poświęconego zagadnieniom edukacji.

źródło: Gazeta Prawna

AnJa27-02-2012 11:26:35   [#06]

ciekaw bylbym takie zestawienia czynności biurokratycznycyh i administracyjnych u nich i u nas

bo np. nie wiem czy napisanie programu nauczania to czynnośc birokratyczna i administracyjna czy pedagogiczna?

ale też zestawienia pracy z uczniem- czy sprawdzenie pracy domowej to jest praca z uczniem

chyba wtedy łatwiej byłoby porównywać?

barwi27-02-2012 12:36:09   [#07]

Jednym z przykładów szalonej biurokracji jest obecny kształt systemu ewaluacji , na który zresztą poszly potęzne środki unijne. Temat rzeka , łącznie z cyrkiem związanym z panicznym poszukiwaniem w terenie dyrektorów chcących uczestniczyć w poszczególnych etapach poznawania tajników ewaluacji na różnego rodzaju centralnych wielodniowych szkoleniach. Podobno chętnych brak. Póki co zarabiają drukarnie - rozsylane po kraju świetne zakładeczki kolorowe : "szkoła ma koncepcję pracy" etc. Zastanawia mnie jedna rzecz , kto z mądrych decydentów przerwie tę samonakręcającą się spiralę ( niezly biznes także dla armii szkolących, ale też płatne portale internetowe "podewaluacyjne" z gotowymi wzorcami wszelakich papierów na każdą okazję etc ) .

Dobry temat dla mediów

AnJa27-02-2012 13:25:16   [#08]

W kwestii ewaluacji przerwać moze to tylko ten , kto zacząl- czyli organizator ewaluacji.

Zewnętrzna nie zajmuje więcej czasu ani chyba papieru niż wcześniejsza wizytacja - jakiegoś przyrostu obowiązków biurokratycznych z nią związanych nie widzę.

Kontrola zewnętrzna - tu na pewno zmniejszyło się obciązenie biurokratyczne.

Kontrola wewnętrzna- jełsi ktos nie dał się wpuścić w cudo pt. kontrola zarzadcza rozumiane jako tomy zbędnych papiórów- nic nie zmieniło się.

Ewaluacja wewnętrzna - no, tu może byc masakra- ale jej sprawcą jest jedynie dyrektor.

No i tu jest wybór- jechac na szkolenie (byłem na 1 kiedyś- skorzystałem sporo) czy nabywac zakładeczki i wypełniac podpiete pod niej dokumenciki



post został zmieniony: 27-02-2012 13:27:10
Ala27-02-2012 14:08:18   [#09]

a jeśli jechać na szkolenie to odpowiednie i w dodatku darmowe (tzn. tylko koszt dojazdu) w ramach projektu realizowanego przez ORE, UJ,  i Erę Ewaluacji :-)

http://www.eraewaluacji.pl/edukacja

http://www.eraewaluacji.pl/nauczyciel-badacz-szkolenie

to dla tych co jeszcze nie skorzystali :-)

barwi28-02-2012 10:46:23   [#10]

A oto druga strona medalu... pewnie nie tak gładka i przyjemna

http://www.edufakty.pl/index.php/prawo/item/235-ewaluacja-w-stylu-raczej.html


post został zmieniony: 28-02-2012 10:47:21
barwi05-03-2012 22:46:46   [#11]

Ach te unijne obiadki tudzież noclegi w hotelach / motelach , te tony bezsensownych gadżecików. Szastacie kasą . Co tak naprawdę wynika z tych setek godzin szkoleń w zakresie ewaluacji zewn i wewn ? B. duży odsetek kadry kierowniczej naprawdę nie rozpływa się w fascynacji .
Zamiast emitować reklamy w tv jakoby „promujące” uczenie się matematyki – za ogromną kasę pomyślcie że 10 procent z tego mogłoby uratować innowacyjnych nauczycieli tworzących portale , prezentujących bezpłatnie w sieci materiały szkoleniowe dla uczniów w sposób o lata świetlne wykraczający schematy myślenia papierowych ewaluacyjnych innowatorów. Raczej o takich nauczycielach wartałoby pomyśleć i ich wesprzeć

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]