Forum OSKKO - wątek

TEMAT: 9. Konferencja OSKKO- spotkaliśmy się w Krakowie 9-11.03.2012
strony: [ 1 ]
Marek Pleśniar02-12-2011 12:40:27   [#01]

Ruszył nabór na: DZIEWIĄTĄ, DOROCZNĄ KONFERENCJĘ KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY: DYREKTORÓW SZKÓŁ, PRACOWNIKÓW ORGANÓW PROWADZĄCYCH I ORGANÓW NADZORU PEDAGOGICZNEGO

www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/

Konferencja odbędzie się w dniach 9-11 marca 2012 r. w Krakowie, w Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Celem konferencji jest zajęcie stanowisk w kwestii prawa oświatowego, komunikacja kadry z resortem oświaty, w tym spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej, wiceministrami, szefami projektów MEN: ds. szkolnictwa zawodowego i nadzoru pedagogicznego, doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej. W efekcie prac Konferencji stworzone zostaną stanowiska OSKKO dotyczące prawa i praktyki oświatowej.

Ze względu na zapytania o możliwość zgłoszenia na Konferencję - uruchamiamy nabór. Program Konferencji zamieścimy wkrótce.


Możemy powiedzieć jednak że będzie baardzo dyskusyjnie - ponieważ będzie to finał prac nad stanowiskiem OSKKO w ważnych sprawach. Gościć będziemy na naszej dyskusji Ministra Edukacji Narodowej.

Liczba uczestników jest ograniczona do 350.

Zapraszamy do zapisów

Zachęcamy również do zapoznania się z relacją z ubiegłorocznej VIII Ogólnopolskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty, która odbyła się w tych samych obiektach Wydziału Zarządzania UJ w dniach 4-6 marca 2011 r.

Kontakt z organizatorem:
tel: (89) 527-95-14, fax: (89) 679-05-59
kom: Biuro Konferencji
513-057-820, 509-498-266,
514-136-661; dyrektor – 513-057-830
email:
oskko@oskko.edu.pl



post został zmieniony: 02-12-2011 12:41:15
kizak02-12-2011 19:56:15   [#02]
To już wypełniam zgłoszenie :)
sylwia03-12-2011 09:07:43   [#03]
bardzo dobry termin
izael03-12-2011 10:00:42   [#04]
też wysłałam już:)
slos03-12-2011 17:19:50   [#05]
Uch. Wysłałem. Perfidny samolot nie pasuje. I znów obcowanie z PKP... :-)
renka04-12-2011 18:22:26   [#06]
To moje zgłoszenie też już poszło.
Marek Pleśniar20-12-2011 23:04:54   [#07]

ogłaszamy pierwszą listę uczestników na sto dwa :-)

Na tę chwilę są zapisane 102 osoby http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf

Tomasz Fiedorowicz21-12-2011 10:11:05   [#08]

Przypominamy, że istnieje możliwość opłacenia udziału w Konferencji z tegorocznego budżetu. W przypadku otrzymania karty zgłoszenia w najbliższych dniach, rachunek zostanie do Państwa wysłany jeszcze przed końcem roku.

Biuro OSKKO 

Tomasz Fiedorowicz30-01-2012 14:08:56   [#09]

Aktualizujemy listę Uczestników IX Konferencji OSKKO. Obecnie znajduje się na niej 268 osóbhttp://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf

Przypominamy, że wśród dostępnych opcji noclegowych pojawiły się pokoje jednoosobowe w Krakowiaku, Za Kolumnami i Żaczku. Ponadto istnieje możliwość zakwaterowania w "dwójkach" w tych obiektach oraz w "trójce" w Żaczku.

Zapraszamy do zapisów!
Kliknij, aby pobrać kartę zgłoszeniową.

Macia30-01-2012 14:22:55   [#10]
mam nadzieje ze będzie cos ciekawego w temacie przedszkoli
Marek Pleśniar30-01-2012 17:46:21   [#11]
a co byś chciała? Poważnie pytam.Coś konkretnego merytorycznie
Macia31-01-2012 11:32:18   [#12]
Tak na gorąco może przybliżenie którejś z metod pracy: Metoda Montessori, pedagogika waldorfska, pedagogika C. Freineta, plan daltoński oczywiście w formie praktycznej nie teoretycznej. Może koleżanki podrzucą jakieś pomysły bo chyba nie ja jedna przedszkolna tam będę.
Marek Pleśniar31-01-2012 11:50:41   [#13]

no a tego wszystkiego już sie nie zna?

albo inaczej - jakie z tego JEDNO byś uważałą za najciekawsze?


ps. a co z tematami Klanzy?


Opis warsztatów metodycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Efektywne nauczanie i uczenie się . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Umiejętności wychowawcze i profilaktyka społeczna . . . .
3. Animacja grup wielopokoleniowych . . . . . . . . . . . . . . .
4. Organizacja czasu wolnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Praca z osobami niepełnosprawnymi . . . . . . . . . . . . . . .
6. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna . . . . . . . . . . . .
7. Wykorzystanie muzyki w pracy z grupą . . . . . . . . . . . . .
8. Zastosowanie działań plastycznych w pracy pedagogicznej
9. Tańce integracyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
10. Twórcze zastosowanie tekstu podczas zajęć pedagogicznych



post został zmieniony: 31-01-2012 12:31:03
Benigna31-01-2012 12:43:52   [#14]
Na temat planu daltońskiego sporo do powiedzenia ma Basia Grzegorczyk, która swoich kieleckich twórczych dyrektorów mocno i ciekawie wspiera
Macia31-01-2012 12:45:26   [#15]
sie zna ale głównie z teorii i ogólnie, podobnie jak tematy z innych konferencji . Myślałam o jakichś ciekawych warsztatach
Macia31-01-2012 12:55:01   [#16]
Wybacz Marku że namieszałam i się czepiam. Wygląda na to że pomyliłam Konferencję OSKKO z Konferencją Dyrektorów Przedszkoli(bardzo mi ich brakuje)
izael31-01-2012 13:07:06   [#17]

Macia, się czepiaj:) przecież było pytanie, co by się przydało

też ciekawie patrzę na to, co może być dla dyrektorów przedszkoli, choć ja SP i oddziały przedszkolne

i mnie zaciekawiają też te metody, które wypisałaś, bo w nawale pracy dyrektorskiej (papiery) umykają mi takie ważne rzeczy

Niby wiem coś na ten temat, coś czytałam, ale może warto by było właśnie posłuchać kogoś, kto wdraża, kto ma doświadczenia... i pasję:)

tak warsztatowo-konferencyjnie

:)

 

Marek Pleśniar31-01-2012 15:14:19   [#18]
Macia, dobrze zrozumiałaś - ma być to takie właśnie dyrektorowoprzedszkolne pytanie:-)
AnJa31-01-2012 15:28:10   [#19]

Przy okazji, ale ad meritum.

1.Bardzo chciałabym dowiedziec się co to takiego diagnoza przedszkolna- jak to powstaje, na jakiej podstawie, do czego to się wykorzystuje, jak to sie ma do "świadectwa przedszkolnego"

Uzasadnienie: horror jakiś, to co zazwyczaj słysze.

2.Ewidencjonowanie czasu przeznaczonego na formy aktywności (przedszkola) i realizację edukacji ( w klasach I-)

Uzasadnienie- j.w.

 

grażka31-01-2012 18:40:10   [#20]

No bo to taka diagnoza, co to diagnozą nie jest :)

Przynajmniej taką, jak się definicyjnie rozumie diagnozę.

W przedszkolu można co najwyżej prowadzić obserwację pedagogiczną.

Ale musiało się nowe w reformie stosownie nazywać.

 

To powyżej to wyłącznie moje prywatne zdanie.

AnJa31-01-2012 18:58:45   [#21]

grazka- dla mnie to za trudne, jak to się ma do tego, czym jest w literaturze

bardzo jednak chciałbym siędowiedzieć co to jest w przedszkolu

diagnoza=obserwacja?

grażka31-01-2012 22:11:48   [#22]
Moim zdaniem tak. Tylko się tak nazywa.
AnJa01-02-2012 07:55:28   [#23]

czyli diagnoza to to coś, co robi sięciągle

a potem wnioski z tego zapisuje się w tym "świadectwie" przedszkolnym?

a jak było do 2009?

grażka01-02-2012 08:18:38   [#24]

Niemal tak samo :) Owo "świadectwo przedszkolne", czyli dokument dawany rodzicowi to jedyne novum.

Odkąd pracuję jako nauczyciel mam obowiązek "wspierania rodziców" (zapis statutowy). Po to są zebrania podsumowujące obserwacje, konsultacje, rozmowy, sugestie wizyty u specjalisty. W półrocznej i rocznej analizie pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej opisuje/omawia się indywidualne przypadki.

Wcześniej "za dzieckiem" szła do szkoły tzw. "Karta dziecka 6-letniego". Tam był obowiązek obserwacji 2 razy w trakcie roku (podkreślało się umiejętności dziecka na niebiesko lub czerwono - tzn. ma owe umiejętności lub nie). Z "Kart" się wycofano, aby ponoć nie etykietować dzieci na lepsze/słabsze w momencie rozpoczęcia nauki w szkole. Podobno także uprzywilejowani nauczyciele wybierali sobie lepsze dzieci. Ale to takie tam opowieści.

Więc ja nie czepiam się tego, że to robię, bo zawsze robiłam. Tylko o to, że nie jest to żadna rewolucja, która wprowadziła nowatorską zmianę w przedszkolach.

I że nie jest to diagnoza - bo nie jest nauczyciel wyposażony w narzędzia do diagnozy - może tylko prowadzić obserwację oraz analizę. I wywiad z rodzicami.


post został zmieniony: 01-02-2012 08:19:46
AnJa01-02-2012 08:40:08   [#25]

no bo włąsnie jakośtak mi się wydawało, że to musi być proste

bo harkorowa wersja jest tak, że nauczyciel przedszkola robi obserwcję, 2 razy diagnoze i raz "świadectwo"

i że to wszystko niezależnie dokumentuje bo to odmienne byty są

 

grażka01-02-2012 08:48:35   [#26]

Tak bywa. Bo przedszkola miewają inne karty obserwacji indywidualnej dziecka (np. z wybranego programu), a kupują sobie dodatkowo tzw. zestawy do diagnozy 5 lub 6 latka. I wtedy bywa to podwójna robota.

W naszym przedszkolu - nieodmiennie dziękuję za to Stefanowi - mamy inny system obserwacji. Montessorianki to nawet codzienną. Przestrzegam jedynie przed bezrefeleksyjnym kopiowaniem takich podpatrzonych lub tu na forum doczytanych rozwiązań - aby nie zarobić nauczycielek nadmiarem papierów.

Dlatego do"świadectwa" mogę dużą część rzeczy opisać z tego, co robię przez cały rok.

grażka01-02-2012 08:51:08   [#27]

A z tematów bieżąco i na cito - proponuję jako fanka ochrony praw autorskich i własności intelektualnej - zajęcia nt. ACTA w szkole.

Pisze o tym Marzena Żylińska tutaj.

izael01-02-2012 08:58:24   [#28]

A mnie w tym artykule zainteresowało nauczanie przyjazne mózgowi.

Słyszałam panią Marzenę Żylińską, gdy omawiała zagadnienia z neurodydaktyki i dla mnie rewelacja:)

Choć temat ochrony praw autorskich ważny bardzo też...

hania01-02-2012 11:19:28   [#29]
przeciekawy artykuł.......
Marek Pleśniar01-02-2012 22:32:24   [#30]

Dziękuję za uwagi, zgromadziliśmy już sporo dla przedszkoli. Więcej się nie zmieści. Szczegóły wkrótce:-)

Marek Pleśniar02-02-2012 17:02:41   [#31]
i jak program? Może być?
Macia03-02-2012 11:16:38   [#32]
Oczywiście. Jestem usatysfakcjonowana - dla każdego coś dobrego. Dziękuje
AsiaJ03-02-2012 11:28:30   [#33]
Mnie też się podoba:-)
Tomasz Fiedorowicz08-02-2012 15:39:11   [#34]

Na IX Konferencję OSKKO zgłosiło się już 372 Uczestników: http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf

Zapisy powoli dobiegają końca, zostało również niewiele miejsc noclegowych w oferowanych przez nas obiektach, wobec czego osoby niezdecydowane prosimy o decyzję.

Natomiast osoby już zgłoszone prosimy o sprawdzenie swojej obecności na liście. W razie przesłania karty zgłoszeniowej i nieodnalezienia swojego nazwiska, prosimy o kontakt z Biurem OSKKO: oskko@oskko.edu.pl(89) 527-95-14, 509-498-266; 501-211-469, 513-057-820.

Tomasz Fiedorowicz10-02-2012 15:13:16   [#35]
Lista Uczestników Konferencji liczy już 390 osóbhttp://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf

Pozostało już tylko 40 wolnych miejsc. 

Z racji kończących się miejsc w dotychczasowych obiektach, zarezerwowaliśmy na potrzeby Uczestników Konferencji hotel Fortuna Bis. Oferuje on pokoje 1- i 2-osobowe.

W przypadku braku na liście wyboru interesującego Państwa obiektu, proszę o kontakt pod numerem 509 498 266, bądź mailowo oskko@oskko.edu.pl.

Kliknij, aby pobrać kartę zgłoszeniową.

Marek Pleśniar14-02-2012 13:39:37   [#36]

Dodajemy punkt programu dla gimnazjów.

Zaktualizowany harmonogram dostępny do pobrania:  http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/Harmonogram.pdf

Marek Pleśniar17-02-2012 14:49:39   [#37]

Dodajemy punkt programu dot. Cyfrowej Szkoły.

Zaktualizowany harmonogram dostępny do pobrania:  http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/Harmonogram.pdf

-- 

mamy 432 uczestników - regularnie aktualizowana lista jest tu: http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf

Tomasz Fiedorowicz21-02-2012 12:36:14   [#38]

Informujemy, że pozostało jeszcze 10 wolnych miejsc na IX Konferencję OSKKO, w najbliższych dniach zamykamy nabór.

Osoby już zgłoszone prosimy o weryfikację obecności swojego nazwiska na liście Uczestników: http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/lista.pdf 

Program: http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/program.pdf 

Harmonogramhttp://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/Harmonogram.pdf

Zapisyhttp://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2012/zapisy.html 

Marek Pleśniar21-02-2012 14:24:39   [#39]
Program i harmonogram uległy dziś aktualizacji.
Tomasz Fiedorowicz09-03-2012 23:32:43   [#40]

Zakończyliśmy pierwszy dzień obrad IX Konferencji OSKKO w Krakowie. Już teraz można zapoznać się z pierwszymi zdjęciami na naszej stronie na Facebooku, do czego serdecznie zapraszamy:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390565200971384.106307.116215508406356&type=3

Marek Pleśniar10-03-2012 17:21:13   [#41]
bardzośmy urobieni, ale tyle znajomych twarzy i tylu nowych znajomych -to wszystko rekompensuje urobienie:-)
Tomasz Fiedorowicz11-03-2012 01:34:08   [#42]
Zakończyliśmy drugi dzień w Konferencji, w którym gościliśmy Panią Minister Edukacji Narodowej Krystynę Szumilas oraz Panią Podsekretarz Stanu Joannę Berdzik. 

Zapraszamy do galerii Facebooka, gdzie zamieściliśmy pokaźną ilość nowych zdjęć z obrad:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390565200971384.106307.116215508406356&type=3


post został zmieniony: 11-03-2012 07:37:35
Tomasz Fiedorowicz11-03-2012 23:44:18   [#43]

Zakończyliśmy obrady IX Konferencji OSKKO, zapraszamy do obejrzenia zdjęć z ostatnich wykładów oraz Walnego Zebrania OSKKO.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390565200971384.106307.116215508406356&type=3

Marek Pleśniar14-03-2012 12:54:22   [#44]

ze strony MEN:-)

http://men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2767%3Aminister-krystyna-szumilas-na-konferencji-ogolnopolskiego-stowarzyszenia-kadry-kierowniczej-owiaty&catid=125%3Aksztacenie-i-kadra-aktualnoci&Itemid=76




Minister Krystyna Szumilas na konferencji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty Drukuj
Dodany: 12 marca 2012, uaktualniony: 12 marca 2012

Minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas oraz podsekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Joanna Berdzik wzięły udział w 9. Konferencji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty. W ramach spotkania, w którym uczestniczyło 450 osób - dyrektorów szkół i urzędników oświatowych, minister Krystyna Szumilas przedstawiła informacje dotyczące aktualnych prac resortu edukacji.  

Podczas konferencji, która odbyła się w dniach 9-11 marca w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, pracowano nad stanowiskami w podstawowych kwestiach nurtujących kadrę kierowniczą, dotyczących polityki oświatowej, w tym między innymi nad statusem dyrektora, statusem nauczyciela, nadzorem pedagogicznym. W programie konferencji znalazło się również miejsce na dyskusje nad wychowaniem w szkole i nowymi wyzwaniami w tej kwestii, zmianami organizacyjnymi od 1 września 212 r. związanymi z wdrażaniem nowej podstawy programowej, jakością kształcenia, warsztatem i organizacją pracy nauczyciela.

W ramach wymiany doświadczeń i dobrych praktyk między Instytutem Badań Edukacyjnych a OSKKO w dziedzinie badań związanych z zarządzaniem w oświacie, uczestnicy konferencji wysłuchali również kilku wykładów IBE dotyczących umiejętności uczniów, wpływu zróżnicowania socjoekonomicznego na osiągnięcia szkolne dzieci oraz Polskich Ram Kwalifikacji.

Podczas tegorocznej konferencji w Krakowie odbyło się ponad 20 debat i wykładów. OSKKO zrzesza 4462 dyrektorów szkół i placówek oświatowych i innych osób zajmujących się zrządzaniem oświatą. Rokrocznie organizuje Konferencję OSKKO oraz Kongres Zarządzania Oświatą, odwiedzany przez ok. 1000 osób. Stowarzyszenie działa na rzecz ulepszania prawa oświatowego i rozwoju kultury zarządzania w oświacie.

dsc01275dsc01413dsc01443

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]