Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nowelizacja rozporządzenia o pomocy p-p
strony: [ 1 ][ 2 ]
AsiaJ14-12-2011 16:18:37   [#51]

a czy to było gimnazjum specjalne?

jeśli tak, to 100 ipetów i rzesza specjalistów, poradnia zbędna

jesli zaś tak zadziało się w gimnazjum ogólnodostępnym, to ktoś przeinterpetował znacznie, ze szkodą dla szkoły, uczniów, nauczycieli i samego siebie

 

slos15-12-2011 09:06:23   [#52]
Z tego, co wiem - rejonowe, a dokonano interpretacji rzetelnie. Taka jest rzeczywistość. Poza tym nie chodzi o ipety, ale o zwykłe karty. Żeby zespoły były konieczne tylko dla ipetowców, to by od biedy miało sens niewielki.
malchow15-12-2011 22:06:05   [#53]

W szkołach specjalnych ipet-y, wielospecjalistyczne diagnozy funkcjonalne i zespoły istnieją juz od dawna. Kontakt z Rodzicami jest systematyczny - albo Rodzice dowożą dzieci codziennie na zajęcia, albo dwa razy w tygodniu nauczyciele i wychowawcy internatu widują się z Rodzicami.

Małe zespoły klasowe, prowadzenie zet przez jednego wychowawcę przez większość okresu nauki, powoduje bardzo bliski kontakt z Uczniem, Rodzicami, Rodziną oraz ze specjalistami, a często z lekarzami, którzy wspieraja rozwój ucznia.

Uwaązm, że papierologia, w tym wydaniu jest zbędna.

AsiaJ15-12-2011 23:20:15   [#54]

Wasze wypowiedzi w tym wątku to bardzo ważne głosy do stanowiska stowarzyszenia:-)

ale czy moglibyście się odnieść do tego co w tabelce, bo tymczasem konsultujemy  projekt z 16 listopada 2010 r.

AsiaJ29-12-2011 23:10:04   [#55]

Wklejam tu z innego wątku post Magosi, który jest ważnym głosem w sprawie;

Pozdrawiam:-)

Mam wrażenie,że znowu zbaczamy w szczegóły , a dyskusja o ważnych rzeczach.

Proponuję ograniczyć, (czytaj zlikwidować):

Obowiązek zakładania i prowadzenia Kart Indywidualnych Potrzeb Uczniów - jesli w szkole jest pedagog, prowadzi sensowną dokumentację, dodawanie do tego KIPU jest tylko mnożeniem bytów, nijak przekładajacych sie na wzrost jakości dzialań. Wręcz odwrotnie- czas tracimy na KIPY zamiast dać go uczniom.

AnJa29-12-2011 23:36:44   [#56]
jeśli w szkole jet jest pedagog i prowadzi sensowną dokumentację - dlaczego nie uznać, ze to jest właśnie KIPU?
AsiaJ29-12-2011 23:53:09   [#57]

wydaje mi się, że można uznać, pod warunkiem, że ta dokumentacja zawiera wszystkie elementy KIPU okreslone rozporządzeniem

:-) 

ddorota09-01-2012 19:27:20   [#58]

Dokumentacja pedagog jest sensowna, ale nie zawiera wszystkich elementów KIP-u i nie została opracowana przez zespół

Powtórzę za Magosią


Proponuję ograniczyć, (czytaj zlikwidować):

Obowiązek zakładania i prowadzenia Kart Indywidualnych Potrzeb Uczniów - jesli w szkole jest pedagog, prowadzi sensowną dokumentację, dodawanie do tego KIPU jest tylko mnożeniem bytów, nijak przekładajacych sie na wzrost jakości dzialań. Wręcz odwrotnie- czas tracimy na KIPY zamiast dać go uczniom.

AnJa09-01-2012 19:33:38   [#59]

zgadzam sięz tym, by nie mnożyć bytów- zwłaszcza papierowych

KIPU wydaje mi siezaś dobrym szablonem dla porządkowania tego, co dokumentuje pedagog- wg mnie i czytelnym i czesto mniej czasochłonnym

rzewa10-01-2012 03:30:20   [#60]

no... wystarczy, że pedagog będzie prowadził dokumentację tak by zawierała wszystkie elementy KIP-u... i po kłopocie

:-) (i ewentualnie zrezygnuje z tego co dokumentował, a teraz nie musi)

bogda408-03-2012 08:00:12   [#61]

czy coś więcej wiadomo ? 

w szkołach podstawowych  rozporządzenie nabiera mocy

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]