Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Data założenia arkusza ocen
strony: [ 1 ][ 2 ]
Jan Brzeziński10-07-2011 15:44:46   [#01]
Zapiski z rozporzadzenia mówią o tym że: "Szkoła prowadzi dla każdego ucznia przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen. (...)Osoba wypełniająca arkusz ocen potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano." Zatem mam pytanie - czy na drugiej stronie na samym dole (bo tylko tam jest miejsce na date i podpis ososoby wypełniającej) wstawiamy datę wrześniową, czy jak to robi wiele szkół czerwcową po klasyfikacji. Jeśli ma byc to data założenia arkusza to chyba wrzesniowa, ale jak będzie w latach nastepnych. prosze o rozwiązanie tego dylematu. Dziękuję
bosia10-07-2011 15:58:18   [#02]

czy pytasz o druga stronę, tam gdzie wpisuje się oceny klasyfikacji rocznej?

tam jest data i podpis osoby wypełniającej właśnie te oceny, więc data czerwcowa i podpis wychowawcy

pierwszą stronę wypełnia wychowawca zaraz we wrześniu

to jest potrzebne, bo uczeń może zmnieniać szkołę i musi być jakiś ślad, ze chodził od września gdzieś

krystyna10-07-2011 16:54:43   [#03]

tak przy okazji,

na pierwszej stronie arkusz jest zapis "wydano duplikat świadectwa..." 

czy w momencie ukończenia szkoły przez ucznia należy to miejsce wykreskować, czy nie ? 

do tej pory myślałam, że nie, bo z duplikatami różnie bywa, ale w kontekście zdania:

"Szkoła prowadzi dla każdego ucznia przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen."

to już nie wiem... 

Jan Brzeziński10-07-2011 17:32:59   [#04]
tak pytam o drugą stronę. zatem przy wrześniowym wypełnianiu arkusza ocen wychowawca nigdzie się nie podpisuje - dopiero w czerwcu? Zatem jak rozumieć zapis "osoba wypełniająca arkusz ocen potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano" jeśli uczeń zmieni szkołe przed klasyfikacja, gdzie bedzie widniał podpis osoby wypełniającej arkusz? No i jak to sie ma wypelniony arkusz choćby częściowo nie podpisany.
rzewa10-07-2011 18:43:53   [#05]

Pierwszą stronę wypełnia i podpisuje dyrektor szkoły - w ten sposób każdy wpis w arkuszu jest podpisany przez osobę wypełniającą

a jak uczeń zmieni szkołę (np. 2.11), to w nowej szkole zostanie mu założony nowy arkusz, do którego zostanie dołączony odpis poprzedniego arkusza i w ten sposób będzie widać, że uczeń nie rozpoczął nauki 2.11 ale przez pierwsze 2 m-ce roku szklonego chodził do szkoły, która wystawiła mu ten odpis

krysiu, tą linijkę zostawia się pustą, gdyż, jak sama nazwa wskazuje, duplikat świadectwa wystawia się po zakończeniu nauki w szkole - to miejsce przewidziane jest po to by dyrektor szkoły miał potwierdzenie wystawienia duplikatu; to samo dotyczy ew. wystawienia odpisu arkusza ocen

czyli jak uczeń ukończy szkołę, to zamykając arkusz nie wykreskowujemy linijki dot. duplikatu świadectwa, a jak uczeń odchodzi ze szkoły przed jej ukończeniem, to wykreskowujemy wszystkie puste miejsca z wyjątkiem linijki dot. wystawienia ew. odpisu arkusza ocen

bosia10-07-2011 18:44:41   [#06]

jeśli uczeń zmienia szkołę np. w klasie I, to szkoła wydaje uczniowi lub jego opiekunowi odpis lub ksero arkusza

jest to potwierdzone za zgodność

i jest na pierwszej stronie adnotacja o odebraniu dokumentów podpisana przez dyrektora (dopiero ksero)

krystyna, tak jak myslałaś do tej pory-nie wykreślasz "wydanie duplikatu"

wydanie duplikatu to nie jest to samo, co prowadzenie dokumentacji przez okres nauki, to po prostu wydanie duplikatu na podstawie prowadzonej dokumentacji przez okres nauki w danej szkole

arkusze archiwizujemy 50 lat, jeśli ktos zgłosi się po duplikat (a jest tych osób całkiem sporo), to gdzie zapisać wydanie? właśnie w arkuszu

a tak w ogóle, nie macie większych problemów w niedzielę w wakacje????;-)

bosia10-07-2011 18:45:18   [#07]
o rzewa:-)
Jan Brzeziński10-07-2011 19:19:43   [#08]
tak ten argument do mnie przemawia, bardzo prosty a jakoś go nie widziałem i ciągle brakowało mi spójności. Dzięki za odpowiedz, może rzeczywiście czas pomyśleć o wakacjach :)
LizGothie27-07-2011 13:40:05   [#09]

a mi nasuwa się pytanie:

Uczeń ukończył pierwszą klasę w szkole A. Potem przeniósł się do drugiej klasy do  szkoły B - bliżej miejsca zamieszkania.
Tam miał problem - między innymi ze "znalezieniem praktyk". I tak minął mu kolejny rok szkolny.
Teraz chciałby kontynuować naukę w klasie drugiej - znów w szkole A (w której kończył pierwszą klasę).

Co wtedy z arkuszem?

 Czy szkoła A zakłada nowy arkusz i podpina do niego stary, w którym są wyniki klasyfikacji w klasie pierwszej.

Czy może Szkoła A powinna poprosić szkołę B, w której uczeń kontynuował naukę w klasie drugiej, o odpis?



bosia27-07-2011 15:47:42   [#10]

uczeń będzie wpisany w księdze uczniów pod nowym numerem

zakładamy mu nowy arkusz, na poprzednim jest adnotacja, że opuścił szkołę

wg mnie do nowego arkusza odpis lub ksero ze szkoły B i poprzedniego ze szkoły A

uczen chyba dopiero teraz będzie pełnoletni, gdzieś powinien być slad spełniania obowiązku nauki

nowa szkoła teraz nie występuje o wydanie ksera arkusza, uczeń lub jego rodzice (jak niepelnoletni) powinni otrzymać ksero lub odpis w momencie jak uczeń odbiera dokumenty

ale niewiele szkół to doczytało, więc jeśli nie dostałaś to wystąp

rozporządzenie o prowadzeniu dokumentacji

§ 12. 8. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły przesyła się do tej szkoły lub wydaje, za pokwitowaniem, rodzicom (prawnym opiekunom) ucznia albo pełnoletniemu uczniowi odpis arkusza ocen ucznia lub potwierdzoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem kopię arkusza ocen ucznia.

LizGothie27-07-2011 16:03:27   [#11]

Dzięki, 

to sytuacja czysto hipotetyczna ale zawsze warto wiedzieć. 

Nota bene - przyjęliśmy 3 osoby do klas drugich na rok szkolny  2011/2012 i w każdym przypadku musiałam występować o odpis :) więc potwierdzam: niewiele szkół to doczytało.

terdab28-07-2011 11:58:04   [#12]
Moje pytanie też dotyczy arkuszy ;-)
W tym roku dochodzi do mojej szkoły 5 osób do klas 4-5. Czy dla tych uczniów zakładam jeszcze stare arkusze (nazwy przedmiotów) czy mogę założyć nowe wzory z peslami, ale nie wszystkie nazwy się pokrywają: zajęcia techniczne i zajęcia informatyczne. Czy powinnam poszukać jeszcze starych wzorów z : informatyką i techniką, bo takie przedmioty oni będą mieli do końca etapu edukacyjnego. Niestety wydałam wszystkie stare i muszę je sprowadzić dla tych uczniów
rzewa28-07-2011 14:59:04   [#13]
moim zdaniem zakładasz nowe, a brakujące przedmioty dopisujesz 
Ewka28-07-2011 21:23:53   [#14]

"Szkoła prowadzi dla każdego ucznia przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen. (...)Osoba wypełniająca arkusz ocen potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano"

Zawsze sie dziwiłam, że pomyslodawca tego zdania w rozporzadzeniu najpierw powinien zobaczyc jak wygląda arkusz ocen.

W szkole, gdzie pracuję wypełniamy arkusze zgodnie z rozporządzeniem. Wychowawca uzupełnia pierwszą część we wrześniu i dopisuje na podstawie jakiego dokumentu dokonał wpisu, podpisuje się i wstawia datę, a obok w miejscu na podpis i pieczatkę dyrektora podpisuje dyrektor i stawia swoją pieczatkę.

koala19-08-2011 13:08:56   [#15]

Jakie arkusze zakładamy uczniom V, VI klasy SP? Od września przejmuję uczniów z likwidowanej szkoły.

rzewa20-08-2011 08:42:00   [#16]

nowe

a z tych z poprzedniej szkoły tamten dyrektor (bo szkoła jeszcze jest :-)) powinien zrobić odpisy (ksero), które dołączysz do tych arkuszy

Zak19-09-2014 19:18:27   [#17]

Dziecko odchodzi ze szkoły po 3 tygodniach. Według nowego rozporządzenia do drugiej szkoły wydajemy zaświadczenie. Jeszcze nie ma założonego arkusza. Czy należy dla niego założyć arkusz ocen?

rzewa19-09-2014 20:09:24   [#18]

§ 15. ust. 1. Szkoła prowadzi dla każdego ucznia albo słuchacza przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen ucznia albo słuchacza.

ust. 6. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki, a w przypadku szkoły policealnej dla młodzieży i szkoły dla dorosłych - po co najmniej jednym semestrze nauki, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi kopię arkusza ocen ucznia albo słuchacza poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie kopii tego arkusza ocen.

ust. 7. W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż okres, o którym mowa w ust. 6, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie zaświadczenia.

Czyli arkusz masz obowiązek założyć, ale -> nie wydajesz odpisu arkusza, a jedynie zaświadczenie, które ta druga szkoła załącza do arkusza ocen jaki temu uczniowi założy

Jacek28-10-2014 15:45:29   [#19]

podniosę wątek z pytaniem jakie informacje powinny się znaleźć w zaświadczeniu?

 § 15. ust. 7. W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż okres, o którym mowa w ust. 6, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie zaświadczenia.

imię (imiona) i nazwisko ucznia, imiona rodziców, adres zamieszkania, PESEL, wzmianka w którym roku szkolnym został przyjęty, szkolny plan nauczania, wykaz ocen uzyskanych do momentu opuszczenia szkoły,... ilość godzin opuszczonych, ...co jeszcze, albo co nie jest potrzebne?


post został zmieniony: 28-10-2014 15:49:32
Jacek28-10-2014 21:54:09   [#20]

podniosę :-)

Ala28-10-2014 22:04:52   [#21]

na pierwszy rzut oka chyba jest to co trzeba :)

rzewa28-10-2014 22:11:25   [#22]

uważam, że w zaświadczeniu powinno być:

1. imię i nazwisko ucznia, data urodzenia, imiona rodziców, miejsce zamieszkania, PESEL

2. data przyjęcia i data skreślenia oraz klasa do której uczęszczał oraz numer księgi uczniów

3. pełna nazwa szkoły

4. plan nauczania jaki obowiązywał w klasie, do której uczęszczał oraz otrzymane w tym okresie oceny bieżące

5. ew. inne istotne informacje o uczniu np. liczba godzin nieobecności (uspr i nieuspr.), zwolnienie z wf...

6. inne informacje zgodne ze stanem faktycznym, na życzenie ucznia (rodzica)

7. data wydania, pieczątka adresowa szkoły (ew. papier firmowy) podpis i pieczęć imienna dyrektora

Ala28-10-2014 22:23:56   [#23]

no to jest to co Jacek napisał :)

 

tylko tak już kompletnie z tymi pieczątkami i podpisami :)

zastanawiam się co tam w p. 6 można byłoby napisać, w niecały rok nie narobi się tego wiele, ale np. wolontariat, jeśli pracował to warto

Jacek28-10-2014 22:38:40   [#24]

uczeń w klasie pierwszej w zależności od daty zmiany szkoły mógł również brać udział i zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum.

Mógł mieć nauczanie indywidualne, choć niekoniecznie rodzice mógł wnioskować o to w nowej szkole.

------

2. data przyjęcia i data skreślenia oraz klasa do której uczęszczał oraz numer księgi uczniów

a po co ten numer podawać?

 


post został zmieniony: 28-10-2014 22:53:23
Ala28-10-2014 22:53:45   [#25]

wszystko co się wydarzy a może mieć wpływ na dalszą edukację należy wpisać

chyba nie jesteśmy tu w stanie wypisać wszystkiego bo życie jest bardzo "pomysłowe"

numer z księgi uczniów wydaje mi się niepotrzebny

może rzewa nam tu zapoda do czego taka informacja może być potrzebna


post został zmieniony: 28-10-2014 22:55:51
rzewa28-10-2014 23:08:15   [#26]

do ew. kontroli, co też jest potrzebne a dużo wysiłku nie kosztuje

:-)

Jacek28-10-2014 23:14:51   [#27]

ale jakiej kontroli?

mam dane ucznia w tym PESEL to numer z księgi ewidencji nie jest mi potrzebny do namierzenia go

izael28-10-2014 23:17:33   [#28]

a zróbcie z tego taki wzorek maluśki do wymiany:)

by naród, czyli na przykład ja, miał łatwiej:)

 

Jacek28-10-2014 23:21:45   [#29]

no robię :-)

Ala28-10-2014 23:26:44   [#30]

w przypadku ucznia I klasy SP to chyba ocena opisowa za ten okres uczęszczania

właśnie przyjęłam ucznia do klasy I, przyszedł z odpisem arkusza :(

.......

a w przypadku, gdy np. przyjmuję ucznia od września do klasy II i on odejdzie w trakcie r. szk. to też zaświadczenie, tak?

i co wtedy z odpisem arkusza z poprzedniej szkoły?


post został zmieniony: 28-10-2014 23:31:10
Jacek28-10-2014 23:30:59   [#31]

umieściłem do krytyki przykładowe zaświadczenie dla gimków :-)

Zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia w oparciu o § 15 ust. 7 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenie dokumentacji.

Pobierz: Zaświadczenie o przebiegu nauczania.zip*


post został zmieniony: 28-10-2014 23:31:11
Ala28-10-2014 23:32:25   [#32]

o super :)

a co w opisanym wyżej przypadku?

przekleję tu:

a w przypadku, gdy np. przyjmuję ucznia od września do klasy II i on odejdzie w trakcie r. szk. to też zaświadczenie, tak?

i co wtedy z odpisem arkusza z poprzedniej szkoły?


post został zmieniony: 28-10-2014 23:35:47
Jacek28-10-2014 23:35:47   [#33]

a w przypadku, gdy np. przyjmuję ucznia od września do klasy II i on odejdzie w trakcie r. szk. to też zaświadczenie, tak?  i co wtedy z odpisem arkusza z poprzedniej szkoły?

nie.. w tym przypadku masz przecież odpis arkusza z innej szkoły i kopię tegoż przesyłasz do innej szkoły a uczeń i tam do innej szkoły trafia na podstawie świadectwa ukończenia klasy pierwszej. 

Ala28-10-2014 23:36:49   [#34]

aaa, no ale za ten kawałek u mnie to on coś zdziała w kwestii ocen np.

wydaje mi się, że trzeba zaświadczenie wydać


post został zmieniony: 28-10-2014 23:37:47
Jacek28-10-2014 23:38:39   [#35]

dosłałbym ewentualnie oceny opisowe 

Ala28-10-2014 23:42:20   [#36]

albo wykaz ocen

inf. o projekcie edukacyjnym zrealizowanym w kl. II

inf. o frekwencji

itd.... ;)

jeśli to jest gimnazjum

no i w przypadku takiego wędrowniczka to z planami nauczania może być ciekawie ;)

Ala28-10-2014 23:43:16   [#37]

na szczęście to szczególne przypadki ;)

Jacek28-10-2014 23:43:59   [#38]

no tak.. myślałem, że pisałaś o sp :-)

a "wzorek" w wymianie może być?

rzewa28-10-2014 23:47:02   [#39]

a może zamiast nr księgi uczniów dać nr zaświadczeniu (taki sam jak nr księgi) tak jak w przypadku świadectwa

:-)

Jacek28-10-2014 23:50:34   [#40]

można, choć nie widzę potrzeby, bo u siebie mam wszystkie dane i nie jest mi to potrzebne

Ala28-10-2014 23:51:44   [#41]

wzorek może być :)

Ala29-10-2014 00:22:26   [#42]

też zrobiłam i dałam do wymiany :)

http://oskko.edu.pl/wymiana_plikow/download.php?id=1607 


post został zmieniony: 29-10-2014 00:29:38
Jacek29-10-2014 00:29:27   [#43]

:-)

Ala29-10-2014 00:30:49   [#44]

a teraz idę spać :)

Jacek29-10-2014 00:31:47   [#45]

ijaija :-)

izael29-10-2014 09:31:22   [#46]

jesteście wielcy:) z tymi wzorkami:)

ale mam wątpliwości co do przekazywania arkusza ocen:

a w przypadku, gdy np. przyjmuję ucznia od września do klasy II i on odejdzie w trakcie r. szk. to też zaświadczenie, tak?  i co wtedy z odpisem arkusza z poprzedniej szkoły?

nie.. w tym przypadku masz przecież odpis arkusza z innej szkoły i kopię tegoż przesyłasz do innej szkoły a uczeń i tam do innej szkoły trafia na podstawie świadectwa ukończenia klasy pierwszej. 

Czy ja mogę przekazać dalej (kopiować kopię) arkusz ocen z innej szkoły?

MKJ29-10-2014 09:43:00   [#47]

Odpis arkusza z innej szkoły stanowi załącznik do aktualnego arkusza, więc nawet należy go skopiować i odesłać.

Jacek29-10-2014 09:45:41   [#48]

chyba nie ma innego wyjścia. Co prawda rodzic mógłby pójść do pierwszej szkoły i poprosić o ponowne wystawienie odpisu czy tam kopii, ale to trochę komplikuje sprawę.

AsiaJ29-10-2014 11:37:20   [#49]

wzory, wzorami...:-)

a ja będę robić takie zaświadczenie, jak mnie ktoś poprosi, bo zmusić, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

nie może;-)

Ala29-10-2014 11:59:22   [#50]

Asiaju, jakieś zaświadczenie wydać musisz, dlaczego ktoś miałby cię poprosić?

wcale nie musi być takie wg wzoru ale wydać należy

 

 § 15. ust. 7. W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż okres, o którym mowa w ust. 6, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie zaświadczenia.

strony: [ 1 ][ 2 ]