Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ZAPIS W SSO
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
Małgorzata Piluch30-10-2004 01:06:05   [#101]

Już wiem!

Od lat myślę o tym, żeby iść sprzedawać cebulę. Przynajmniej wiadomo, ile było, ile się sprzedało...
zgredek30-10-2004 01:59:01   [#102]
a jak się okaże, że była zepsuta, albo nie sprzedasz i się zepsuje?;-)

to ryzykowne jest troszkę;-)

-----------

nie denerwuj się, bo jak sama napisałaś:

"Ponieważ sie nie znamy, możemy sobie aż do bólu tłumaczyć, dlaczego ja tak, a Wy tak!

a tak dziwnie piszesz, że już nie wiem co jest dobre a co złe (według Ciebie oczywiście)

pozdrowienia nocne
RomanG30-10-2004 08:24:28   [#103]

Taka zażarta dyskusja, takie ciężkie oskarżenia...

Jakoś nikomu nie przeszkadza  taka sama zasada przyjęta podczas egzaminów klasyfikacyjnych i zewnętrznych. Nieusprawiedliwiona nieobecność jest równoznaczna z oceną niedostateczną.

Małgorzata Piluch30-10-2004 13:21:32   [#104]

Ja wiem, co jest dobre...

Zgredek: dobra jest miłość do uczniów, cokolwiek to nie znaczy i zdrowy rozsądek, którego na pewno brakuje w sztywnych przepisach. Niekoniecznie dobra jest konsekwencja aż do bólu, ale zdrowe i przejrzyste zasady, które akceptuje uczeń, co wyobraź sobie, czasem się zdarza, zwłaszcza, jak akceptuje nauczyciela jako człowieka, co też zdarza się, choć niezbyt często. Dobre są relacje: uczeń też człowiek i nauczciel też człowiek.Daję słowo honoru! Nigdy nie miałam żadnych problemów ani z ocenianiem, ani ze sprawdzianami ( w związku z tym, co wyżej), ani ze sobą, że się gubię i nie wiem, co dobre i najlepsze. Nie jestem żadną wyrocznią, mówię, co naprawdę myślę. Pracuję w szkole 24 lata i kocham to, co robię. I nie mam kompleksów, które, jeśli je ma nauczyciel, owocują stawianiem pał, ot tak, dla satysfakcji. Stawiam szóstki, i piątki,i...W całej karierze zawodowej postawiłam 3 niedostateczne na koniec roku. Cos więc wiem, skoro piszę to, co piszę. Niedobre są skrajności tak w szkole, jak i w zyciu. Pozdrawiam! I wcale sie nie zdenerwowałam, bo o "cebuli" myślę od czasu do czasu.
RomanG30-10-2004 18:03:23   [#105]
Brawo, Małgosiu!
zgredek30-10-2004 19:53:01   [#106]
no cóż...
RomanG24-11-2004 10:22:56   [#107]

Gdyby Jacek W napisał tak:

Nie lepiej podyskutować, jak spowodować, by uczniom nie opłacało się celowo nie przychodzić na sprawdzian?

Miałem 7 lat temu wychowawstwo w zawodówce, klasa  przeskurczybyków. Przyszli z podstawówki z nagannymi, kilku tylko miało nieodpowiednie, czy jakie tam wtedy te zachowania były. Średnia ocen - dwa z małym kawałkiem. I powiedziałem im tak - geniuszami to raczej nie będziecie, potknięcia w nauce wybaczyć mogę, ale lekceważenia szkoły - absolutnie. Unikanie sprawdzianów nie będzie się opłacało, bo:
1. Nieusprawiedliwiona nieobecność będzie skutkować oceną niedostateczną;
2. Tak czy tak będzie obowiązek poprawy takiej oceny niedostatecznej, zaliczenia tego materiału;

3. P
rzy poprawianiu będą zadania trudniejsze, a może i będzie ich więcej.

Na pierwszy sprawdzian z technologii przyszli wszyscy. Ponaciągałem im te oceny maksymalnie, jak ktoś dostał jedynkę, to miał szansę poprawienia. I tak już zostało - do wyjątków należały enki na sprawdzianach, przy przeciętnej frekwencji ok. 80%. I to jest najważniejsze moim zdaniem - wpoić przekonanie, że lepiej przyjść i nawet czasem dostać jedynkę, niż unik zrobić. Łatwe? Nie. Jakimi metodami? Jasnym postawieniem wymagań, konsekwencją, a przy tym partnerskim traktowaniem.

Czy dodanie tych dwu wytłuszczonych punktów (przy nawet zrezygnowaniu jednocześnie z punktu trzeciego) oznaczałoby, że nauczyciel już nie zasługuje na szacuneczek? Przestaje to już być partnerskie traktowanie?

Jacek W24-11-2004 16:58:27   [#108]

Nie napisałem tak, bo byłaby to nieprawda

W #94 napisałem o tym, co było. Za enki obniżałem ocenę zachowania, a nie stawiałem jedynek z technologii. Analogicznie - za opanowanie technologii dawałem piątki z technologii, a nie np. kwiaty. No bo czemu miałoby być inaczej, niż normalnie?

Jacek W.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]