Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Uczeń upośledzonu w stopniu umiarkowanym |
woja61 | 08-03-2011 21:24:21 [#01] |
---|
Witam.
Uczeń upośledzony w stopniu umiarkowanym realizuje obowiązek szkolny w gimnazjum ogólnodostępnym.
Obecnie jest w klasie III gimnazjum (17 lat). Matka prosi o wydłużenie czasu nauki o jeden rok. Nie wyraża zgody na kontynuację nauki w zasadniczej szkole specjalnej. Proszę o procedury postępowania. Czy można przedłużyć uczniowi naukę w dotychczasowym gimnazjum?
|
Adaa | 08-03-2011 21:55:26 [#02] |
---|
mozna wydłuzyc na kazdym etapie edukacyjnym (rozporzadzenie o ramowych planach nauczania, chyba paragraf 3)
uchwała RP -> decyzja dyrektora
|
Adaa | 08-03-2011 22:10:32 [#04] |
---|
tak , dokładniej tu :
§ 3.7. Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie liczbę godzin zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor szkoły w uzgodnieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami) ucznia, nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole, na podstawie szczegółowej analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia dokonanej przez radę pedagogiczną.
|
woja61 | 08-03-2011 22:25:52 [#05] |
---|
A gdzie jest zapisane, że w III klasie gimnazjum nie można przedłużyć okresu nauki. Przecież, w § 3.7 jest mowa o każdym etapie edukacyjnym. |
woja61 | 08-03-2011 22:51:37 [#06] |
---|
Przepraszam. czytanie tekstu ze zrozumieniem :). W § 3.7 jest "..., nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole." To znaczy, że w III gimnazjum już nic się nie zrobić, aby przedłużyć uczniowi naukę? |
Bazia | 08-03-2011 23:02:09 [#07] |
---|
już nic nie zrobisz w tym zakresie |
Wodnik | 09-03-2011 08:34:56 [#08] |
---|
Byłbym wdzięczny za informację jak zorganizować zajęcia uczniowi upośledzonemu w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym?. Takiego ucznia obowiązuje inna podstawa programowa. W trzeciej klasie gimnazjalnej powinien realizować funkcjonowanie w środowisku 5 godz., plastykę w wymiarze 8 lub 9 godz. technikę 8 lub 9 godz.zajęcia kompensacyjno korekcyjne w wymiarze 2 godz., nie ma przedmiotów. Matka - "nie wyraża zgody na kontynuację w zasadniczej szkole zawodowej?!".W zasadniczej szkole zawodowej specjalnej nie mógłby zdobyć zawodu choćby była taka wola matki bo zgodę (czyli brak przeciwwskazań)wydaje lekarz medycyny pracy, a o ile wiem kwalifikacje w szkole zawodowej specjalnej mogą zdobywać uczniowie z upośledzeniem w stopniu lekkim. Nie ma drożności między szkołami dla uczniów z upośledzeniem umiarkowanym i znaczym, a szkołami dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - bo jest inna podstawa programowa.Uczeń o którym mowa mógłby gdyby była taka wola matki i jego uczęszczać do szkoły przysposabiającej do pracy. |
gaj | 09-03-2011 10:15:44 [#09] |
---|
Do #1. Pomyśl o braku promocji. |
kazdun | 09-03-2011 10:24:04 [#10] |
---|
Etapu już nie można wydłużyć, ale można nie promować, Rozporządzanie o ocenianiu 30.04.2007
§ 22. 3. O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).
Więc może zaproponować matce takie rozwiązanie
|
woja61 | 09-03-2011 22:20:04 [#11] |
---|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie niepromowanie ucznia. Matka na pewno wyrazi na tę propozycję zgodę. Problemem będzie uzasadnienie niepromowania.
Organizacja nauki tego ucznia w gimnazjum opiera się na realizacji części zajęć wspólnie z klasą, część zajęć w świetlicy oraz 6 godzin zajęć rewalidacyjnych.
|
ejrut | 10-03-2011 12:11:31 [#12] |
---|
Nie zgadzam się z ostatnimi postami...przecież w szkole specjalnej nie ma pojęcia ,,niepromowanie" jest za to przedlużenie okresu nauki. Był czas na przedlużenia w klasie I i II...w trzeciej tego zrobić już nie można więc musi ukończyć szkołę. |
mstola | 22-04-2014 11:53:01 [#13] |
---|
Jeszcze raz pytam, w woli uporządkowania: jeżeli nauczyciel ma skończone mgr biologia i oligofrenopedagogikę ( kurs) to do nauczania indywidualnego z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym mogę przydzielić temu nauczycielowi funkcjonowanie w środowisku, technikę i inne przedmioty z ramówki? |
rzewa | 22-04-2014 13:25:16 [#14] |
---|
tak |
elnik | 22-04-2014 20:18:55 [#15] |
---|
Moje wątpliwości dotyczą kwalifikacji nauczyciela. Uczeń klasa II SP-upośledzenie w stopniu umiarkowanym. w Klasie I - 2 godz. rewalidacji indywidualnej prowadził nauczyciel mgr naucz. początkowego +oligofrenopedagogika. Czy 1 godz.( z tych dwóch) można przydzielić nauczycielowi - studia podyplomowe-kszt. zintegrowane + terapia pedagogiczna. ( brak godzin dla tego nauczyciela) |
rzewa | 22-04-2014 21:02:07 [#16] |
---|
moim zdaniem: nie | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|