Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Osiąganie średnich wynagrodzeń nauczycieli
strony: [ 1 ]
Bona Fide23-01-2011 14:34:05   [#01]

Za oficjalną zgodą biura OSKKO, idąc śladem dyrektorów z Olszyna - opracowałam i opublikowałam ankietę, która jak mniemam pomoże mi w znacznym stopniu poprowadzić finanse gminy przeznaczone na oświatę w prawidłowym kierunku, badając jednocześnie poziom świadomości respondentów w odniesieniu do średnich wynagrodzeń nauczycieli i konsekwencji do jakich może doprowadzić gminę konieczność wypłaty jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli. Robię obecnie analizę finansową oświaty na terenie swojej gminy w związku z nieosiągnięciem w kolejnym roku (2010) wysokości średnich wynagrodzeń  nauczycieli. Mam tylko nadzieję, że nie nastąpi przesyt badań ankietowych na OSKKO i pomożecie mi Państwo, biorąc udział w moim badaniu. Ankieta skierowana jest do osób reprezentujących szkoły podstawowe i gimnazja, tj.:

- Dyrektor/wicedyrektor szkoły

- Pracownik referatu/działu/wydziału oświaty działającego w strukturach organu prowadzącego

 - Pracownik zespołu obsługi szkół lub innej odrębnej jednostki organizacyjnej

 - Księgowy szkoły

 - Pracownik innej komórki organizacyjnej/inna osoba

Ankieta udostępniona jest pod adresem: http://www.ankieter.pl/wypelnij/ankiete/id/5049/

Jeżeli będą zainteresowani - chętnie udostępnię wyniki ankiety na naszym forum. Może komuś do czegoś jeszcze się przydadzą. Bardzo zależy mi, aby jak najwięcej osób z grona „oświaty” wzięło w niej udział.

Będę również ogromnie wdzięczna za uwagi do przedmiotowej ankiety.


post został zmieniony: 23-01-2011 14:35:51
Jacek23-01-2011 14:50:42   [#02]

pyt 17 jest wymagane a co jeśli nie dodatku gmina nie wypłaciła? i mi wyskakuje, że powienem wypełnić

-------------

nie doczytałem, że jest tam nie dotyczy :-) sorki


post został zmieniony: 23-01-2011 14:55:16
Marek Pleśniar23-01-2011 15:10:56   [#03]

bardzo się cieszę że forum staje się platformą wzajemnego informowania kadry kierowniczej całego kraju

to nam daje sporą przewagę ponadlokalną w byciu poinformowanym;-)

wątek został uzgodniony z nami i podnoszę gonad kreskę jako wartą wsparcia

Bona Fide23-01-2011 15:16:20   [#04]
Bardzo dziękuję:-)
Bona Fide24-01-2011 08:02:50   [#05]

Możecie Państwo na bieżąco oglądać wyniki ankiety pod adresem:

http://www.ankieter.pl/wyniki/index/id/5049

Bona Fide25-01-2011 17:19:54   [#06]

Podnoszę, bo wątek zaginie:-(

Bardzo wszystkim dziękuję za udział w ankiecie.

Mama nadzieję, że jeszcze ktoś mi pomoże.

Potrzebuję przynajmniej 100 respondentów:-(

dota c25-01-2011 22:09:42   [#07]

Bardzo ciekawa ankieta.

Nawet chciałam wziąć udział, ale jestem niepubliczna. Natomiast z wyników ankiety bardzo chętnie skorzystam, dlatego zachęcam wraz z Bona Fide: wypełniajcie!!!

malmar1526-01-2011 19:19:16   [#08]

Bona, sorki, ale mi to pasuje do tematu :-)



Wyrównanie dla stażystów

Dodatek wyrównawczy w związku z nieosiągnięciem gwarantowanych średnich wynagrodzeń przez nauczycieli gminy wypłacą przede wszystkim nauczycielom stażystom. - To nie jest wielka suma w budżecie, ale mamy poczucie, że to działanie niewychowawcze - mówi Jan Baczyński, wójt gminy Cyców.

http://www.samorzad.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_samorzad.pap.pl&_PageID=2&s=depesza&dz=redakcyjne.edukacja.aktualnosci&dep=83998&data=&_CheckSum=1585750294




u nas wypłata w poniedziałek

najwięcej dostali dyplomowani, po nich mianowani, kontraktowy- grosze, stażystka nie dostanie nic

(pracuje od listopada)


Bona Fide27-01-2011 07:05:58   [#09]
Zapewne też robili jakieś sondaże:-)
Stefan Ruta01-02-2011 11:41:27   [#10]

Dodatek wyrównawczy stanowi uzupełnienie do gwarantowanych wynagrodzeń nauczycieli w poszczególnych grupach awansu zawodowego, i słusznie ! Ale czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego dodatek otrzymują wszyscy z danej grupy, nawet ci nauczyciele , którzy znacznie przekroczyli gwarantowane wynagrodzenie ? 

 Mam wrażenie, że mamy za dużo pieniędzy w oświacie albo kiepskie przepisy.

rzewa01-02-2011 11:53:20   [#11]

dlatego by tego przepisu nie stosować - jak nie ma potrzeby płacenia dodatku, to nie ma wówczas tych (i innych) "niesprawiedliwości i głupot"

wypłata dodatku jest po prostu swego rodzaju sankcją dla JST za zbyt niskie wynagrodzenia i będzie tą rolę spełniała jeśłi będzie zmuszała do "głupich" działań - gdyby dodatek otrzymywali n-le w inny sposób nie opłacałoby się dostosowywanie zasad wynagradzania do wymogów ustawy - po prostu płacono by dodatek, bo nikogo by to nie bulwersowało

Bona Fide01-02-2011 14:45:17   [#12]

Tylko najgorsze w tym wszystkim jest to, że ta kara dla jst może obrócić się przeciwko samym nauczycielom.

Niepełnoetatowi nauczyciele oraz ci z gołym etatem (bez dodatków motywacyjnych, funkcyjnych, bez ponadwymiarówek i doraźnych zastępstw) są niestety w obecnej sytuacji generatorami kosztów dla jst.

I jednostki zaczynają myśleć, co zrobić, aby zmniejszyć koszty, gdy nie wystarcza zwiększenie kwot dodatków motywacyjnych i funkcyjnych i nie można dać godzin ponadwymiarowych niepełozatrudnionym.

Zwiększyć minimalne wynagrodzenie zasadnicze? Tak za friko wszystkim po równo? Czy to by było w porządku wobec wszystkich nauczycieli - bo coś trzeba zrobić?  

I co robią jst .... likwidują szkoły, aby mieć nauczycieli na pełnych etatach i móc im dawać ponadwymiarówki.

Stefan Ruta01-02-2011 17:23:14   [#13]
Bona Fide ! Święte słowa. Przepisy prowadzące do "sabotażu w oświacie". Ja tego nie pojmuję bo jestem ze szkoły prowadzonej nie przez jst.
Bona Fide01-02-2011 18:40:31   [#14]

Nie mnie być wyrocznią w sprawie konsekwencji wymogu osiągania średnich wynagrodzeń nauczycieli i sankcji dla jst w postaci jdu, ale wg mnie w rankingu największych bubli legislacyjnych - art. 30a KN umiejscowiłabym na pierwszym miejscu.

Ani on nie jest sprawiedliwy, ani on nie jest logiczny.

Ale prawo jest spójne, a ustawodawca racjonalny:-) - tak to już u nas jest.

A liczby mówią same za siebie:-)


post został zmieniony: 01-02-2011 18:43:32
Adaa01-02-2011 18:46:34   [#15]

Co Ty Bona opowiadasz - widać, że jestes OP:-)

jak sie Wam nie chciało pomysleć, zgodnie z :


6. Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego, uwzględniając przewidywaną strukturę zatrudnienia, określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze regulaminu:

1) wysokość stawek dodatków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, oraz szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków, z zastrzeżeniem art. 33 i 34,
2) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, z zastrzeżeniem art. 35 ust. 3,
3) wysokość i warunki wypłacania składników wynagrodzenia, o których mowa w ust. 1 pkt 4, o ile nie zostały one określone w ustawie lub w odrębnych przepisach

- w taki sposób, aby średnie wynagrodzenia nauczycieli, składające się ze składników, o których mowa w ust. 1, odpowiadały na obszarze działania danej jednostki samorządu terytorialnego co najmniej średnim wynagrodzeniom nauczycieli, o których mowa w ust. 3.

to nie zwalajcie winy na art. 30

sylwia01-02-2011 22:08:03   [#16]

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))

znajdź mi takie OP co to dobrowolnie da maksymalne stawki :-)

chyba tylko takie co to w szkołach są klasy 30 osobowe lub bogata gmina

zresztą sami nie ustalamy-negocjujemy ze zz

wszystkie okoliczne samorządy likwidują szkoły

aby nie trzeba było dopłacać do szkół ( z budżetu gminy )szkoła musi mieć minimum 130 uczniów

no to dążymy do tego

nie dlatego że lubimy

zmusza nas do tego ekonomia

jaką gminę stać na to aby 1/2 budżetu przeznaczać na oświatę?

nie znam takiej w moim województwie

a mamy szkoły gdzie w klasach jest po 14 uczniów maksymalnie

kogo na to stać

nauczyciele gołe etaty więc dodatkowo dodatek wyrównawczy

AnJa01-02-2011 22:23:43   [#17]

może to bardziej skomplikowane, ale:

- jełśi ten dodatek jest w stażystach czy kontraktowych odpuściłbym go, bo niewielu ich jest albo dałbym godziny z puli wójta z zastrzeżeniem, ze to ponadwymiarówki tylko dla n-li z tych grup,

- jeśłi w mianowanych i dyplomowanych- policzyłbym ile kosztuje dla każdej z tych grup jdu i w przyszłym roku o tyle zwiększyłbym pulę na motywacyjny- i niech dyrektorzy to rozdzielą dla tych, którym chca

skutek finansowy ten sam, a rozdawania kasy za bezdurno nie ma

no, ale to pewnie nie takie proste, bo jakby było to byłoby robione?

choć bywa, że jest

Adaa01-02-2011 22:24:16   [#18]

jesli przeanalizuje sie strukture zatrudnienia i wyjdzie, że trzeba będzie dopłacać (jdu) to chyba logicznym jest, by przynajmniej płacić "za coś"

wtedy z budżetu trzeba dołozyc godzin szkole na zajęcia dodatkowe, które będą realizowac nauczyciele z "zagrozonej grupy" - dla mnie to jest ekonomia

ale widac bogate gminy sa jednak skoro płacą "za darmo"

samorządy likwiduja szkoły - ano likwidują, bo taka koniunktura i demografia - likwidowaliby i bez jdu

piszesz Sylwia, ze negocjujecie z zz - a powiedz, znasz taka sytuację gdy zz sprzeciwiły sie korzystnym warunkom płacy dla nauczycieli? - więc co to za argument jest:-)

.............................

ekonomia ... hm ... śmiem twierdzić, że do ekonomicznego (efektywnego) planowania w wielu, bardzo wielu gminach daleko - z niewiedzy urzędników, czasami z zadęcia, a czasami z braku odwagi

np. likwiduje sie szkołę, a wydaje sie pieniadze na coś co wcale nie słuzy ludziom - słuzy natomist zaspokajaniu ambicji wybranych, elitarnych grup

 i takie tam


Adaa01-02-2011 22:26:54   [#19]
nie czytałam AnJi a jednak prawie to samo - człek jednak umie pomysleć:-)
AnJa01-02-2011 22:27:06   [#20]

hmm

wiesz Adaa- my to byśmy to państwo zreformowali w 3 miesiące

ino sie na nas nie umieją poznać

Adaa01-02-2011 22:28:25   [#21]
ja bym sie nawet pokusiła o teorię, że sie jednak poznali, lecz w obawie trzymaja na odległośc:-))
sylwia01-02-2011 22:45:24   [#22]
:-))
AnJa01-02-2011 22:47:14   [#23]
w związku z tym, ze watek nadreskowy i że już się za śmiecenie organom ścigania tłumaczę- spadam!
Bona Fide02-02-2011 09:14:48   [#24]

"Co Ty Bona opowiadasz - widać, że jestes OP:-) jak sie Wam nie chciało pomysleć, ..."

Czy to ważne, czy ja jestem OP, czy ja jestem dyrek, czy ja jestem nauczyciel? Ja nie szyfladkuję ludzi.

"... jesli przeanalizuje sie strukture zatrudnienia i wyjdzie, że trzeba będzie dopłacać (jdu) to chyba logicznym jest, by przynajmniej płacić "za coś" ..." - oczywiście, że tak -tylko za co zapłacisz nauczycielowi, np. j. angielskiego zatrudnionemu w wymiarze 12/18 - ponadwymiarówek mu nie dasz; zastępstw dla niego nie ma, na motywacyjny wg dyrektora nie zasłużył. Jaki pomysł ekonomiczny (efektywny) masz na tego nauczyciela Adaa?

Oczywiście, że można ekonomicznie zwiększyć mu do maksimum motywacyjny, ale czy to etycznie zrobić to tylko po to, aby zmniejszyć różnicę pomiedzy wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia a iloczynem średniorocznej liczby etatów w jego grupie awansu zawodowego i średnich wynagrodzeń?

Idąc dalej tropem "efektywnej ekonomi" - np. mianowani w Twojej gminie (i w Twojej szkole) znacznie przekroczyli poziom średnich wynagrodzeń - co robisz? Przerzucasz część ponadwymiarówek na inną grupę, ograniczasz zastępstwa - a jak to nie pomaga zmniejszasz motywacyjny w tej grupie - bo tylko tak uda Ci się stymulować średnie wynagrodzenia Twoich nauczycieli. I jak wówczas czują się ci nauczyciele?

I tak miedzy wójtem, panem i plebanem .... wielu nauczycieli jako jednostka, a nie jako grupa awansu zawodowego wg obecnych uregulowań ujętych w art. 30a KN - nie dostaje swojego obiecanego średniego wynagrodzenia, bo osiąganie średnich wynagrodzeń uzupełnia się poprzez jdu nie nauczycielowi a grupie awansu, w której to grupie jedni są powyżej średniej, natomiast inni znacznie poniżej. Jedni pracują więcej, a inni z tego korzystają.

Osiągnięcie średnich wynagrodzeń przez nauczycieli powinno zostać uregulowane w jasny i przejrzysty sposób, nie zmuszający ani dyrektorów, ani jst do kombinowania i karania kogokolwiek za niespełnienie obietnic rządu.

KONKLUZJA:

Dyrektor wzywa nauczyciela i mówi:

- "Wybacz, chociaż bardzo się starasz ... (i tu wymienia jego liczne zasługi), ale muszę zmniejszyć Ci dodatek motywacyjny, bo Ty i Twoja grupa awansu zawodowego już osiągnęliście swoje średnie wynagrodzenie. Ekonomia nakazuje mi zwiększyć motywacyjny Kowalskiemu, chociaż wcale na to nie zasługuje"

Nauczyciel odchodzi bez słów. Jako „człek zaczął myśleć”, czując się bardzo zmotywowany do pracy ....


post został zmieniony: 02-02-2011 09:15:44
Adaa02-02-2011 09:39:20   [#25]

Czy to ważne, czy ja jestem OP, czy ja jestem dyrek, czy ja jestem nauczyciel?

wbrew pozorom bardzo wazne

tylko za co zapłacisz nauczycielowi, np. j. angielskiego zatrudnionemu w wymiarze 12/18 - ponadwymiarówek mu nie dasz

teraz widac dlaczego wazne;-)

OP-kowi nie przyjdzie do glowy,że można dać na dodatkowe zajęcia lekcyjne

mianowani w Twojej gminie (i w Twojej szkole) znacznie przekroczyli poziom średnich wynagrodzeń - co robisz?

nic, kompletnie nic- otrzymali wynagrodzenie za rzeczywistą pracę - masz gdzieś w aktach prawnych, że to uchybienie ze strony OP?

- "Wybacz, chociaż bardzo się starasz ... (i tu wymienia jego liczne zasługi), ale muszę zmniejszyć Ci dodatek motywacyjny, bo Ty i Twoja grupa awansu zawodowego już osiągnęliście swoje średnie wynagrodzenie. Ekonomia nakazuje mi zwiększyć motywacyjny Kowalskiemu, chociaż wcale na to nie zasługuje"

dyrektorzy, drogi Op-ku to nie idioci, naprawdę

w drugą stronę? - przemilczę;-)



AnJa02-02-2011 09:44:39   [#26]

nie sądze, bym kiedykolwiek szufladkował-bo jakoś sięz nikim nie utożsamiam za bardzo, bo sam nie wiem kim już w oświacie byłem, ani kim będę;-)

to co jednak muszę:

1. piszesz o jdu dla grupy, a posługujesz sie jednodczesnie przykłądem tej jednej biduli od angielskiego- to ona jest jedyna na tym stopniu awansu ? inni z tej grupy mianowanych nie zasługują na wyższy motywacyjny, który nabiłby średnądla grupy?

2. jeśli średnia jest uzyskana to jest ok - po co cokolwiek zmieniać? jeśłi przekroczona znacznie z powodu ponadwymiarówek tzn że taka jest polityka jst - czyli też jest ok.

i teraz świadomie złośliwe- może gdyby wydziały oświaty i zeasy zajmowały się modelami finansowania na poziomie lokalnym i podpowiadały gminnym decydentom optymalne rozwiazania zamiast usiłowania bycia naddyrekktorami problemu debilnych wypłat jdu nie byłoby?

adaa - no, nie- bo to siepodejrzane robi nawet;-)


post został zmieniony: 02-02-2011 09:46:08
sylwia02-02-2011 10:57:07   [#27]

tak się zastanawiam......................

jej chyba jestem idiotycznym opkiem

czas zmienić pracę

wystartuję w konkursie na dyrka ;-)

Bona Fide02-02-2011 11:18:12   [#28]

"OP-kowi nie przyjdzie do glowy ..." 

"dyrektorzy, drogi Op-ku to nie idioci, naprawdę w drugą stronę? - przemilczę;-)"

"OP-kowi nie przyjdzie do glowy, że można dać na dodatkowe zajęcia lekcyjne"

Op - kowi przyszło to do głowy i już dał:-)


Tylko nie wiem, skąd w Tobie tyle jadu? Przecież możesz się wypowiedzieć bez tego sarkazmu. Chyba bardzo nie lubisz swojego OP i przedkładasz to na innych.

Ale na wszelki wypadek zrobię sobie badanie poziomu rozwoju intelektualnego:-)

AnJa

....może gdyby wydziały oświaty i zeasy zajmowały się modelami finansowania na poziomie lokalnym i podpowiadały gminnym decydentom optymalne rozwiazania ....

Może to i złośliwe - ale prawdziwe tylko, że bez współpracy ze strony dyrektorów nie będzie to możliwe:-) Tu potrzebne są wspólne działania.

A gminni decydenci nie zawsze słuchają:-)

sylwia02-02-2011 12:28:30   [#29]

oj te emocje :-)

j2302-02-2011 16:54:43   [#30]
a ja mam pytanie formalne bardziej - dlaczego ten wątek znajduje się "nad kreską"? czy to jakiś nepotyzm czy nieporozumienie?
AnJa02-02-2011 16:56:58   [#31]

fakt- warto przypomnieć:

Za oficjalną zgodą biura OSKKO, idąc śladem dyrektorów z Olszyna - opracowałam i opublikowałam ankietę, która jak mniemam pomoże mi w znacznym stopniu poprowadzić finanse gminy przeznaczone na oświatę w prawidłowym kierunku, badając jednocześnie poziom świadomości respondentów w odniesieniu do średnich wynagrodzeń nauczycieli i konsekwencji do jakich może doprowadzić gminę konieczność wypłaty jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli. Robię obecnie analizę finansową oświaty na terenie swojej gminy w związku z nieosiągnięciem w kolejnym roku (2010) wysokości średnich wynagrodzeń  nauczycieli. Mam tylko nadzieję, że nie nastąpi przesyt badań ankietowych na OSKKO i pomożecie mi Państwo, biorąc udział w moim badaniu. Ankieta skierowana jest do osób reprezentujących szkoły podstawowe i gimnazja, tj.:

- Dyrektor/wicedyrektor szkoły

- Pracownik referatu/działu/wydziału oświaty działającego w strukturach organu prowadzącego

 - Pracownik zespołu obsługi szkół lub innej odrębnej jednostki organizacyjnej

 - Księgowy szkoły

 - Pracownik innej komórki organizacyjnej/inna osoba

Ankieta udostępniona jest pod adresem: http://www.ankieter.pl/wypelnij/ankiete/id/5049/

Jeżeli będą zainteresowani - chętnie udostępnię wyniki ankiety na naszym forum. Może komuś do czegoś jeszcze się przydadzą. Bardzo zależy mi, aby jak najwięcej osób z grona „oświaty” wzięło w niej udział.

Będę również ogromnie wdzięczna za uwagi do przedmiotowej ankiety.

sylwia02-02-2011 20:48:32   [#32]
zdecydowanie nepotyzm
jerzyk03-02-2011 20:26:41   [#33]
Jest jeszcze jednen aspekt patrzenia na jdu: jak na kredyt z odroczonym teminem płatności.
W roku ubiegłym na  jdu  nasz OP wydał 110 tys, w tym 180 tys. OP wiedzial że będzie go musiał wypłacić, ale niestety nie miał z czego zwiekszyć o tę kwotę ubiegłorocznego budżetu oświaty. Przedstawialiśmy OP różne rozwiazania, żeby nie płacił za bezdurno. OP potakiwał i przyznawal rację  a na koniec powiedział: no dobrze, ale z czego? Co bedzie za rok? Nie wiem. Póki co mamy zadymę z zamiarem zamykania szkół.
Bona Fide04-02-2011 07:23:06   [#34]
Jerzyku, czy mógłbyś podzielić się zaproponowanymi swojemu OP rozwiązaniami?
malmar1505-02-2011 19:44:22   [#35]

Samorządy będą tłumaczyć się, ile płacą nauczycielom

Samorządy będą musiały szczegółowo tłumaczyć się regionalnym izb obrachunkowym, dyrektorom szkół i związkom, jak płacą nauczycielom.

http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/484227,samorzady_beda_tlumaczyc_sie_ile_placa_nauczycielom.html

Dragon05-02-2011 21:46:02   [#36]

Z projektu rozporządzenia nie wynika, że będą się tłumaczyć.
Wynika, że będą sprawozdawać.

To mniej więcej taka różnica jak między pytaniami:
- "Ile kosztowała ta kiecka?"
- "Dlaczego tyle wydałaś na tę kieckę?"


Bona Fide06-02-2011 15:44:13   [#37]

A czemy to ma służyć?

Do czego może przydać się RIO rozbicie składników poniesionych na wynagrodzenia przedstawionych w drugiej tabeli?

Chyba do tego, aby sprawdzić czy kwota z kol 9 tabeli 1 jest zgodna z kwotą wynikającą z pozycji 7 w tabeli 2.

Czy OSKKO dostało już ten projekt do konsultacji?

Dragon06-02-2011 16:19:48   [#38]

Nie wiem czemu.
Z punktu widzenia moich zawodowych zainteresowań tym tematem - wszystko mi jedno.
Trzeba będzie sprawozdawać bardziej szczegółowo - się sprawozda - nie kłopot dla mnie.
Nie trzeba będzie - tyż dobrze.

Czy OSKKO dostało, czy nie - nie ma znaczenia.
Na BIPie MENowskim jest projekt - i tam jest napisane, że OSKKO jest wśród konsultujących.
Znaczy - można więc konsultować do woli.

Warto złapać prowadzącego konsultacje - który następnie to zbierze do kupy i zaproponuje stanowisko OSKKO.
Ja się nie podejmuję tego zadania - bo choć sam temat Art30 jest dla mnie istotny zawodowo - to nie ma dla mnie znaczenia w jakiej szczegółowości trzeba będzie sprawozdawać.
Przygotuję narzędzia sprawozdające w takiej szczegółowości, w jakiej będzie trzeba.

Jeśli Maniu jest to dla Ciebie istotne - to trzepnij wątek konsultacyjny - i napisz do Marka, żeby podpiął nad kreskę.
Ja z ciekawością będę podczytywał - żeby mieć wyobrażenie na co mam się przygotować.

Bona Fide06-02-2011 16:34:36   [#39]

Aż tak istotne dla mnie to to nie jest:-)

Ale z chęcią bym się dowiedziała po co RIO to rozbicie.

Będzie to tylko dodatkowa robota dla tych, którzy muszą liczyć na piechotę. Ja na szczęście kupuję sobie program V i już mi wszystko jedno:-)

A RIO i tak do niczego się to nie przyda - nic z tego mieć nie będą, bo o niczym to nie będzie świadczyć.

Nie pokaże to czy gmina wydała za mało na zasadniczych, czy na godzinach ponadwymiarowych, ani na nagrodach:-) Więc do czego przyda sią to RIO?

Czasami mam wrażenie że w MEN nie wiedzą, co zrobić z wolnym czasem i tak sobie wymyślają i wymyślają:-)

Dragon06-02-2011 16:56:25   [#40]

W 2009 roku sporo rozmawiałem z "RIOwcami" na temat Art 30.
Pamiętam, że już wówczas ludzie z RIO chcieli "wyjść na przeciw JST (OP)".
Twierdzili, że skoro już JST ma to zbierać - to niechby zbierało bardziej szczegółowo i by se miało do analiz.

Tłumaczyłem wtedy, że szczegółowość, którą mają na myśli jest zbyt duża jak na potrzeby art 30 - a zbyt mała jak na poważne analizy.
I że z analizami sobie JST jakoś radzą - zbierając dane w takiej postaci w jakiej są w stanie je przetworzyć - niezależnie od różnych SIO i RIO.

Są zatem dwie możliwości:
- nadal myślą (może w MEN, może w RIO), że to wyjście na przeciw oczekiwaniom JST,
- chcą mieć bardziej szczegółowe dane, żeby łatwiej wyłapać samorządy, których sprawozdania nie są rzetelne.

Mnie jednak intencje nie interesują - ważne jest dla mnie jedynie to w jakiej szczegółowości zbierać trzeba będzie.

Bona Fide06-02-2011 16:58:12   [#41]

No właśnie nad analizą i to dość obeszrną właśnie pracuję i temu miał służyć ten wątek, ale te rozbite dane w sprawozdaniu do niczego mi nie będą służyły. Ja analizuję bardzo dokładnie, szkoła po szkole - a to tylko zbiorówka będzie:-)

Już nie będę więcej "trzepać" żadnego wątku i narażać się na nepotyzm:-) a Marka być może na nieprzyjemności.

Poza tym za cienki Bolek jestem:-)


post został zmieniony: 06-02-2011 17:05:31
Bona Fide06-02-2011 17:26:15   [#42]

W projekcie rozporządzenia ubawiła mnie jednak bardzo „Ocena skutków regulacji” w pkt 3, a mianowicie „Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego”, w którym to czytamy:

Zmiana rozporządzenia nie niesie skutków finansowych dla budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Obowiązek wypłacania co najmniej średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, został bowiem wprowadzony w 2000 r.

Od momentu wprowadzenia powyższego obowiązku jednostki samorządu terytorialnego muszą mieć zapewnione środki finansowe na monitorowanie wykonania obowiązku ustawowego wypłacania nauczycielom na swoim terenie średnich wynagrodzeń na poszczególnych stopniach awansu.

Gdzie monitorowanie oznacza zorganizowany sposób obserwacji, zwykle ciągły i długoterminowy – jeśli jst mają tylko zapewnić środki na monitorowanie, a nie na zapewnienie środków na wypłatę średnich - to już jest fajnie:-)

I tak jst będą sobie obserwować realizację ustawowego obowiazku:-)


post został zmieniony: 06-02-2011 17:27:13
edukacja0107-02-2011 13:17:56   [#43]

Witam wszystkich serdecznie, odzywam się znowu ponieważ mam problem z rozliczaniem średnich wynagrodzeń chodzi przede wszytskim o sposób wyliczania etatów dla potrzeb rozliczania średnich. Może mi pomożecie. poniżej przedstawiam problem

W jaki sposób wyliczyć dla potrzeb rozliczania średnich wynagrodzeń wymiar etatu nauczyciela, który jest zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy i który przebywał w ciągu miesiąca (styczeń 2011r.) na zasiłku chorobowym. Nauczyciel przebywał na zasiłku chorobowym w następujących okresach od 01.01 – 23.01.2011r. oraz 26.01-31.01.2011., czyli łącznie  29 dni. Który z przedstawionych sposób wyliczenia etatu jest prawidłowy?

Przykład rozwiązania nr 1:

Etat – 1 (18/18 godz.)

M-c wystąpienia nieobecności – styczeń 2011r.

Liczba dni nieobecności –29 dni

Wyliczenie etatu dla potrzeb rozliczania średnich wynagrodzeń: 1 etat – (29 dni nieobecności)/30 dni = 0,03 etatu

Przykład rozwiązania nr 2:

Etat – 1 (18/18 godz.)

M-c wystąpienia nieobecności – styczeń 2011r.

Liczba dni pracy – 1 dzień (wyliczenie: 30 dni – 29 dni nieobecności)

Wyliczenie etatu dla potrzeb rozliczania średnich wynagrodzeń: 1 etat x 1 dni obecności /30 dni = 0,03 etatu

Przykład rozwiązania nr 3:

Etat – 1 (18/18 godz.)

M-c wystąpienia nieobecności – styczeń 2011r.

Liczba dni pracy – 2 dni (wyliczenie: 31 dni stycznia – 29 dni nieobecności)

Wyliczenie etatu dla potrzeb rozliczania średnich wynagrodzeń: 1 etat x 2 dni obecności /30 dni = 0,07 etatu

Pytam ponieważ mamy wątpliwości w tej kwestii.

Wcześniej wysłaliśmy zapytanie do MEN i odpowiedzieli nam że powinniśmy ustalać etat do dni pracy w danym miesiącu nauczyciela. Wiec zaczeliśmy stosować rozwiązanie 3. Niedawno natkneliśmy się na wystąpienia pokontrolne RIO w którym wskazują że owszem powinno przeliczać się etat odpowiednio do dni pracy ale przy ustalaniu dni pracy w przypadku zasiłków za miesiąc należy brać 30 dni czyli stosować rozwiązanie 2.

 

Dragon07-02-2011 16:01:40   [#44]

Ponieważ stosowaliście rozwiązanie 3, a teraz zastanawiacie się nad 2 - łatwo zatem zgadnąć, że właściwą jest metodologia zgodna z rozwiązaniem pierwszym. :-))

Przy czym:
- 31 dni L4 w miesiącu 31-dniowym daje 0 etatu,
- 28 dni L4 w lutym (nieprzestępnym) również daje 0 etatu.

To są konsekwencje idiotyzmu polegającego na tym, że dla ZUS miesiąc ma 30 dni - bez względu na to ile dni ma.
Dokładnie tak samo jak się "tnie" dniówki wynagrodzenia z powodu ZUS - tak samo się tnie etaty - o to właśnie w tej całej zabawie chodzi.

Nie ustala się dni pracy - ale ustala się dni "niepracy" - o które następnie należy obniżyć etat.

Takie postępowanie jest analogiczne do wyliczania wynagrodzenia w wypadku chorób L4 obejmujących niepełny miesiąc:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 29 maja 1996 r. w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy oraz wynagrodzenia stanowiącego podstawę obliczania odszkodowań, odpraw, dodatków wyrównawczych do wynagrodzenia oraz innych należności przewidzianych w Kodeksie pracy

§ 11. 1. W celu obliczenia wynagrodzenia, ustalonego w stawce miesięcznej w stałej wysokości, za przepracowaną część miesiąca, jeżeli pracownik za pozostałą część tego miesiąca otrzymał wynagrodzenie określone w art. 92 Kodeksu pracy, miesięczną stawkę wynagrodzenia dzieli się przez 30 i otrzymaną kwotę mnoży przez liczbę dni wskazanych w zaświadczeniu lekarskim o czasowej niezdolności pracownika do pracy wskutek choroby. Tak obliczoną kwotę wynagrodzenia odejmuje się od wynagrodzenia przysługującego za cały miesiąc.

Rozporządzenie to oczywiście nie mówi o Art 30 - i go nawet nie "dotyka".
Nie mówi o etatach, ale o wynagrodzeniu.

Niemniej jednak w trakcie budowy rozporządzenia MEN do Art 30 - starano się tak skonstruować zasady obliczania etatu, żeby były one zbliżone w swej idei do owego rozporządzenia.
Ogólnie chodzi(ło) o to, że skoro się w jakiś sposób obniża wynagrodzenie - to w taki sam sposób należy obniżyć etaty - bo tylko wtedy ma sens porównywanie etatów będących zobowiązaniami samorządu z faktycznie wypłaconymi przez samorząd wynagrodzeniami.

Bona Fide07-02-2011 16:31:50   [#45]

Trochę ta Twoja regionalna namieszała tą odpowiedzią:-)

Ja stosowałam rozwiązanie nr 1, które było tu szeroko omawiane w wątku Dragona.

Miałam kontrolę RIO i było wszystko ok., ale pamietaj, co kraj to obyczaj:-)

U ciebie może być zupełnie inaczej.

edukacja0108-02-2011 13:32:48   [#46]
to nie regionalna a ministerstwo edukacji narodowej :). W roku 2009 stosowaliśmy rozwiązanie pierwsze (drugie prowadzi do tych samych wyliczeń co pierwsze) i dla nas wszystko było jasne. Również w przypadku pytań dlaczego własnie tak liczymy posiłkowaliśmy się rozporządzeniem, o którym pisze Dragon. I dla nas wszystko było jasne do czasu aż któraś z naszych księgowych zaczeła "dogłębnie" zastanawiać się nad wyliczeniami etatów twierdząc ze wychodzą różnice. Wtedy postanowiliśmy napisać do MEN o opinię i własnie w tej opinii wskazano rozwiązanie 3 za prawidłowe. w 2010 roku zmieniliśmy wiec sposób przeliczania etatów na zgodny z opinią. Natomiast ja jako osobą przeliczająca i opracowująca arkusze liczące dla szkół miałam wątpliwości co do prawidłowości tej opinii. Pozostaje mi tylko czekac na kontrole RIO niech sprawdzą i powiedzą jak prawidłowo liczyć. Nie mniej jednak bardzpo dziękuję za odpowiedzi nie ukrywam ze są dla mnie bardzo pomocne :)
sylwia10-02-2011 08:02:12   [#47]

opinia MEN nie jest wykładnią prawa

liczymy tak jak sobie życzy nasze RIO

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]