Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Tryb uzyskiwania wyższych niż przewidywane ocen
strony: [ 1 ]
parkerpl18-11-2010 22:54:42   [#01]

W trakcie przygotowywania statutu do nowelizacji moją uwagę zwrócił zapis z rozporządzenia w sprawie oceniania, który mówił, że nauczyciel powinien na początku roku poinformować ucznia o WARUNKACH I TRYBIE UZYSKIWANIA WYŻSZYCH NIŻ PRZEWIDYWANE ROCZNYCH OCEN KLASYFIKACYJNYCH ORAZ ROCZNEJ OCENY ZACHOWANIA. Powiem szczerze, nie mamy tego zapisu nie za bardzo nie wiem jak to rozpisać sensownie. Przykłady z innych szkół w których przeprowadza się "egzamin zaliczeniowy" albo "egzamin sprawdzający" uważam za niezgodne z prawem (wyprowadźcie mnie z błędnego myślenia jeśli się mylę). Może jakieś pomysły w waszego życia?

bosia18-11-2010 23:13:38   [#02]

ten zapis był już dawno

nauczyciel określa sposób, zależy to od specyfiki przedmiotu

może problem widzisz w nazewnictwie:"egzamin"?

parkerpl18-11-2010 23:28:57   [#03]
W nazewnictwie i w samej formie: czy możliwe jest przeprowadzenie czegokolwiek co przypomina egzamin z całego roku jeśli nie jest to egzamin poprawkowy, egzamin klasyfikacyjny lub sprawdzian, a te przecież przeprowadza się w innych sytuacjach trybie i terminach? Żadnych innych egzaminów poza tymi trzema szkoła nie przeprowadza (no dobrze :-) jeszcze matura i egzamin zawodowy)
poek18-11-2010 23:45:54   [#04]
Tryb uzyskania oceny wyższej niż przewidywana powinien znaleźć się w statucie (WSO). Jeśli uczeń/rodzic się nie zgadza z oceną to musi mieć możliwość odwołania się od niej. A skoro może się odwołać, to należy określić tryb odwoławczy. W statucie wpisz krótko: termin, formę i osobę składającą odwołanie od oceny. Następnie warunki pozytywnego/negatywnego rozpatrzenia odwołania wraz z określeniem co wtedy.
Kropka19-11-2010 10:58:47   [#05]
Nie chodzi tu o odwołanie od oceny, ponieważ mówimy o ocenie przewidywanej. Uczeń ma prawo ją poprawić; zasady ustala rp i zapisuje je w statucie.
malgala19-11-2010 16:11:04   [#06]

"Jeśli uczeń/rodzic się nie zgadza z oceną to musi mieć możliwość odwołania się od niej."

Nie ma czegoś takiego, że nie zgadza się z oceną i się od niej odwołuje.

Może jedynie zgłosić, że ocena nie była wystawiona zgodnie z trybem ustalania oceny i wnioskować o jej ponowne ustalenie.

I tu znów wypadałoby w statucie doprecyzować ten tryb ustalania oceny.



post został zmieniony: 19-11-2010 16:11:49
hania119-11-2010 16:46:56   [#07]

Ja mam tak. Nie wiem, czy dobrze, bo jeszcze nie było potrzeby korzystania z tego zapisu, ale wydaje mi się, że rozsądnie.

34. Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana przez wychowawcę rocznej oceny zachowania. 34.1. Uczeń lub jego rodzice/prawni opiekunowie mają prawo wnioskować o podwyższenie przewidywanej przez wychowawcę rocznej oceny zachowania. 34.2. Uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny składa wychowawcy pisemny lub ustny wniosek o ponowne rozpatrzenie oceny zachowania. 34.3. Wniosek ten złożony zostaje w terminie do 7 dni po otrzymaniu informacji o przewidywanej ocenie z zachowania. Za datę poinformowania rodzica uznaje się datę zebrania rodziców w danej klasie. 34.4. Ocena z zachowania może być podwyższona po przeprowadzeniu rozmowy wyjaśniającej pomiędzy uczniem i wychowawcą. Podczas rozmowy omawiany jest stopień spełnienia przez ucznia kryteriów oceniania zachowania zawartych w ZWO, oraz wystawione przez nauczycieli w dzienniku pochwały i uwagi. 34.5. Termin rozmowy wyjaśniającej uzgadnia z uczniem wychowawca. Rozmowa musi się odbyć przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej. 34.6. Uczeń, który w wyznaczonym terminie nie przystąpi do rozmowy wyjaśniającej, traci prawo do dalszego ubiegania się o jej podwyższenie. 34.7. Na rozmowę wyjaśniającą wychowawca może zaprosić w charakterze obserwatorów: przedstawiciela samorządu klasowego, przedstawiciela Rady Pedagogicznej, rodzica/opiekuna prawnego danego ucznia.

parkerpl19-11-2010 18:17:59   [#08]

Powiem szczerze nie ogarniam tego :-) Uczeń ma wystawione przewidywane oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych na podstawie uzyskanych ocen bieżących, natomiast ocenę zachowania na podstawie spełniania kryteriów określonych w statucie. Co w takim razie może się zmienić w wyniku takiej rozmowy, żeby uczeń nagle zaczął spełniać wymagania na wyższą ocenę skoro musi oznaczają one po prostu inne zachowanie, które ucznia nie cechowało. No chyba, że ocenę przewidywaną ustala się np na aż miesiąc przed klasyfkacją i uczeń ma czas na to, by poprawić swoje zachowanie. Najczęściej jednak szkoły mają bardzo krótki termin informowania o proponowanych ocenach (spotkałem się nawet ze szkołą, w której odbywało się to na 3 dni przed posiedzeniem plenarnym RP) i co w takiej sytuacji może zdziałać uczeń skoro jest to ocena roczna, a więc trudno coś zmienić na chwilę przed jej ustaleniem. Rozumiem, że w przypadku oceny z zajęc edukacyjnych jest to bardziej możliwe- na miesiąc przed uczeń dowiaduje się, że ma dodatkowo przygotować jakąś pracę, odpowiedzieć z danej partii materiału albo poprawić ocenę z pisemnej pracy kontrolnej. 

Jak przepis ten realizowany jest w innych szkołach, może ktoś podzieli się dobrymi praktykami i od razu powstanie nam mały WDN?  :-)

malgala19-11-2010 19:13:02   [#09]

My mamy między innymi takie zapisy:

"5. Ocenę zachowania ustala wychowawca klasy najpóźniej na trzy dni przed
klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej przestrzegając kryteriów
na poszczególne oceny, szczególnie dotyczących godzin
nieusprawiedliwionych oraz zachowań zagrażających bezpieczeństwu ucznia
i innych osób. W przypadku nieobecności wychowawcy ocenę zachowania
ustala wyznaczony przez dyrektora nauczyciel.

6. Ustalona ocena śródroczna zachowania jest jednocześnie przewidywaną
oceną roczną zachowania, o której rodzice są informowani na śródrocznym
zebraniu rodziców, a uczeń nie później niż do dnia śródrocznej klasyfikacji.

.....................................................

9. Ustala się następujące warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana
rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
1) Uczeń lub jego rodzice w terminie 3 dni od śródrocznego zebrania
rodziców składają do wychowawcy pisemny wniosek o chęci uzyskania
wyższej niż przewidywana rocznej oceny zachowania
z założeniem, że nie może być ona podwyższona o więcej niż jedną.
2) Wychowawca w formie pisemnego kontraktu określa warunki
konieczne do spełnienia, które winny odzwierciedlać kryteria na daną
ocenę zachowania i muszą być rygorystycznie przestrzegane przez
ucznia przez cały okres kontraktu.
10. Uczeń może uzyskać wyższą niż przewidywana klasyfikacyjną roczną ocenę
zachowania, jeśli wypełni wszystkie postanowienia kontraktu a poprawa
zachowania będzie wyraźna i niepodważalna oraz jeśli nauczyciele, a także
uczniowie danej klasy nie wniosą umotywowanych zastrzeżeń
co do wypełnienia kryteriów na daną ocenę w okresie objętym kontraktem
lub w przypadku braku kontraktu spełni wszystkie kryteria na ocenę wyższą."

i dalsze zapisy:

"1. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu
klasyfikacyjnego roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest
ostateczna (z zastrzeżeniem procedury odwoławczej i zasad
przeprowadzania egzaminu poprawkowego).

2. O przewidywanej dla ucznia rocznej ocenie niedostatecznej, nauczyciel
danego przedmiotu informuje wychowawcę klasy, a ten rodziców ucznia na
piśmie, na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.

3. Na tydzień przed rocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej
nauczyciel przedmiotu jest zobowiązany poinformować ucznia i jego
rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego ocenach
klasyfikacyjnych a wychowawca klasy o przewidywanej ocenie zachowania.

4. Uczniowie zagrożeni oceną niedostateczną zobowiązani są w ciągu dwóch
dni przedstawić wychowawcy podpisane przez rodziców (prawnych
opiekunów) informacje o przewidywanych ocenach niedostatecznych.
W przypadku braku podpisu w wyznaczonym terminie nauczyciel
odnotowuje ten fakt w dzienniczku ucznia i dzienniku lekcyjnym.

5. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu
klasyfikacyjnego niedostateczna roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć
edukacyjnych może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego.

6. Rodzice (prawni opiekunowie) lub uczeń mogą zgłosić w terminie do 7 dni
po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych zastrzeżenia
do dyrektora szkoły, jeśli uznają iż ocena roczna klasyfikacyjna z zajęć
edukacyjnych lub roczna klasyfikacyjna ocena zachowania została ustalona
niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny."


Podpowiedzcie co tu poprawić, bo właśnie nad nowelizacją siedzimy. 


post został zmieniony: 19-11-2010 19:13:57
Ala19-11-2010 19:27:38   [#10]

wg mnie tu nie ma trybu uzyskiwania wyższej niż przewidywana oceny z zajęć edukacyjnych

jest tylko zapis o informowaniu rodziców o przewidywanej ocenie niedostatecznej z zaj. edukacyjnych, brakuje trybu podwyższenia oceny jeszcze przed klasyfikacją

egzamin poprawkowy jest sposobem zmiany oceny niedostatecznej po klasyfikacji

z zachowaniem jest OK

malgala19-11-2010 20:53:26   [#11]

wklejam jeszcze fragment zapisów dotyczących zajęć edukacyjnych

3. Szczegółowe kryteria wymagań na poszczególne stopnie, wynikające
z realizowanego programu nauczania, opracowują nauczyciele
poszczególnych przedmiotów z uwzględnieniem zapisów statutu i podają
je uczniom i rodzicom na początku każdego roku szkolnego.

4. Uczeń, który otrzymał w wyniku klasyfikacji śródrocznej ocenę
niedostateczną zobowiązany jest do uzupełnienia treści przedmiotowych,
które będą niezbędne do realizacji programu.

5. O ustalonej ocenie śródrocznej lub rocznej uczeń jest informowany
najpóźniej w dniu klasyfikacyjnego posiedzenia Rady Pedagogicznej
z równoczesnym wpisem tej oceny do dziennika lekcyjnego.

6. Miesiąc przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej wychowawca w formie
pisemnej informuje rodziców (prawnych opiekunów) ucznia o zagrożeniu
oceną niedostateczną.

7. O przewidywanej śródrocznej i rocznej ocenie klasyfikacyjnej
z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uczeń i jego rodzice
(prawni opiekunowie) są informowani na tydzień przed klasyfikacyjnym
posiedzeniem Rady Pedagogicznej.

8. Wyższą od przewidywanej oceny z obowiązkowych i dodatkowych zajęć
edukacyjnych uczeń może uzyskać po zaliczeniu wskazanych przez
nauczyciela partii materiału w uzgodnionym z nauczycielem terminie.

Ala19-11-2010 21:05:17   [#12]
o! pkt.8 to jest to potrzebne :-)
hania120-11-2010 14:07:33   [#13]
Ja już też nie rozumiem. Malgala ma tryb podwyższenia oceny przewidywanej oceny poprzez realizację kontraktu? To kiedy ma nastąpić poprawa - w następnym półroczu? Mnie się wydawało, że chodzi o podwyższenie oceny pomiędzy "przewidywaniem" wychowawcy a klasyfikacją, czyli w ciągu paru dni. 
parkerpl20-11-2010 14:20:22   [#14]
Właśnie w tym cały ten absurd: jak można sobie poprawić ocenę z czegokolwiek w ciągu zaledwie trzech dni. My mamy na szczęście termin aż całego miesiąca przed klasyfikacją i dlatego wydaje mi się, że tylko w takich sytuacjach jest to możliwe: wyznacza się oceny, które musi poprawić, daje dodakowe zadanie itp. Ale z oceną zachowania nadal dla mnie to czysty absurd: kryteria są jasne i raczej nie poprawi sobie uczeń np liczby godzin nieobecnych nieuspawiedliwionych albo ilości nagan które do chwili wystawienia ocen proponowanych wystawił. Do do wpisu #11 i pkt 8- wszystko ok tylko zrezygnowałbym ze słowa "zaliczenie".
Jacek20-11-2010 15:37:58   [#15]
hania. .zwróć uwagę, że przewidywana ocena zachowania u Małgały jest ocena śródroczna więc jest nie kilka dni na kontrakt ale całe półrocze
hania120-11-2010 17:03:35   [#16]

Jacku, ocena śródroczna nie jest oceną przewidywaną. Dlatego wydaje mi się, że chyba nie o to chodzi. Każdą ocenę śródroczną można poprawićw następnym półroczu i chyba kontrakt jest do tego niepotrzebny. Czy "tryb uzyskiwania ocen wyższych niż przewidywane" nie dotyczy możliwości podwyższenia oceny PRZED klasyfikacją?

U mnie termin wystawienia ocen przewidywanych jest na miesiąc przed klasyfikacją. Pozostają ok.3 tygodnie na podwyższenie oceny. Można wtedy przeprowadzić egzamin/ sprawdzian wiedzy i umiejętności z przedmiotu, ale trudno podwyższyć ocenę z zachowania. W systemie punktowym z zachowania można przeliczyć ponownie punkty i ewentualnie uwzględnić te aspekty, które zostały pominięte (punkty liczy sobie uczeń, a wychowawca je weryfikuje).

Jacek20-11-2010 17:15:26   [#17]

a pp poproszę, że szkoła nie może zapisac w statucie, że ocena śródroczna zachowanie jest jednocześnie przewidywaną oceną roczną??

ocenę zachowania roczną jak i oceny roczne ustakla się patrząc na cały rok nie dzieląc tego na semestry bo ich nie ma. Klasyfikacja śródroczna wg mnie ma dać uczniowi informację jak jest na dziś.. i tyle

dyrlo20-11-2010 17:33:25   [#18]

W rozporządzeniu jest, że w Statucie ma być tryb podwyższenia przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i zachowania.

Nigdzie nia ma zapisu, że ma być jeszcze śródroczna. Niektórzy 3 okresy mają, jak zaczną na miesiąc przed podawać przewidywane a potem tryb podwyższania to czasu na naukę nie wystarczy tylko o podwyżaszaniu będą wszyscy myśleć ;-)))))

dyrlo20-11-2010 17:35:09   [#19]
Jacek - szkoła może sobie tak zapisać jak chce tylko, że potem zapis trzeba respektować i nieźle można się zakopać... a i Tobie mogą dokopać ;-(
malgala20-11-2010 18:13:05   [#20]

Oceniając zachowanie w klasyfikacji śródrocznej mamy obraz ucznia "na dziś". Można więc przewidywać, że jeżeli uczeń w dalszym ciągu będzie się podobnie zachowywał, to będzie miał taką samą ocenę ustaloną w wyniku klasyfikacji rocznej.

Jeżeli chce mieć wyższą, to spełnić musi określone warunki, jasno i wyraźnie sprecyzowane.

Spełni - ma wyższą, nie spełni - nie ma.

Jest tylko problem inny. Co w przypadku, gdy po klasyfikacji śródrocznej zachowanie ulegnie wyraźnemu pogorszeniu? Reagujemy w takich przypadkach na bieżąco. Informujemy rodziców, ostrzegamy, że będzie to miało wpływ na roczną ocenę zachowania. Nie zapisaliśmy tylko tego w żaden sposób w statucie. I tu jest problem, bo zgodnie z naszym zapisem, ocena przewidywana na przykład bardzo dobra, a roczna poprawne. Brakuje mi tu jakiegoś sformułowania, że roczna nie musi być taka jak przewidywana, że w pewnych przypadkach może być od niej niższa. Chociaż moim zdaniem nie jest to konieczne, bo nie wszystko co  przewidujemy spełnić się przecież musi, ale może zdarzyć się jakiś wyjątkowo czepliwy rodzic.

Jacek20-11-2010 18:13:50   [#21]

chyba się nie rozumiemy.. pytałem dlaczego nie mogę zapisać w statucie, że przewidywaną roczną ocenę zachowania jest ocena ustalona w wyniku klasyfikacji śródrocznej i wtedy mamy pół roku na to by uczeń np. podpisał kontrakt i po wywiązaniu się z niego otrzymał wyższą na koniec?

na miesiąc przed jak mu wystawię propozycję to w przypadku oceny zachowania musztarda po obiedzie bo w miesiąc on się może i aniołkiem stać tyle, że co z tego bo i tak oceniam zachowanie za cały rok i jak sobie nabałaganił to już trudno?  W przypadku oceny z zajęc edukacyjnych to on może się wykazać jeszcze wiedzą ale zachowanie?

---

moje do dyrlo było


post został zmieniony: 20-11-2010 18:15:09
dyrlo20-11-2010 18:18:11   [#22]

Moim zdaniem możesz to wpisać.

Natomiast do malgali - my mamy zapis że przewidywana ocena może się zmienić na lepszą i gorszą... wszystko od ucznia zalezy. Zachowanie to jednak inna bajka...

Jacek Twój pomysł dobry jest jeśli chcemy podwyższenia oceny a co zrobić jak na I okres wzorowa, czyli przewidywana na koniec wzorowa... musisz miec zapis, że ocena może być wyższ bądź niższa (no wyższa od wzorowej nie ale te inne)


post został zmieniony: 20-11-2010 18:18:33
malgala20-11-2010 18:18:28   [#23]

haniu, zgodzę się, że ocena śródroczna nie jest oceną przewidywaną ale tylko w przypadku zajęć edukacyjnych. W przypadku zachowania daje obraz ucznia od początku roku i daje mu jednocześnie szansę na poprawę.

Przewidywanie jej na przykład na miesiąc przed klasyfikacją roczną takiej szansy już nie daje.

Dyrlo, to jest właśnie to, czego potrzebuję. Ten zapis, że ocena może ulec zmianie również na gorszą. Tego właśnie mi brakowało.


post został zmieniony: 20-11-2010 18:20:31
dyrlo20-11-2010 18:20:13   [#24]
No popatrz, a ja już Cię zrozumiałam... podoba mi się to w przypadku zachowania... chyba sama nad tym popracuję :-)
parkerpl21-11-2010 02:58:54   [#25]
 Proponuję zapis "Ocena przewidywana na ....... przed roczną (semestralną) klasyfikacją nie musi być ostateczna i może ulec zmianie w przypadku spełnienia lub niespełnienia wymagań programowych z danych zajęc edukacyjnych lub kryteriów ocen zachowania". Uważam jednak, że nie powinno mylić się oceny śródrocznej z oceną przewidywaną i traktować jej jak załatwienie sprawy. Sam pomysł Jacka, żeby uznać środroczne oceny jak przewidywane na 5 lub 6 miesięcy przed klasyfikacją roczną jest może  i praktyczny i możliwy ale chyba ustawodawca miał na myśli jednak dwie różne oceny skoro jedną nazwał śródroczną a drugą przewidywaną przed roczną.
malgala21-11-2010 10:02:16   [#26]

Jacek nie miał pomysłu uznawania ocen śródrocznych z zajęć edukacyjnych za przewidywane. Ja przynajmniej nigdzie tego nie widzę.
Odniósł się tylko do mojego zapisu dotyczącego oceny śródrocznej zachowania i traktowania jej jako oceny przewidywanej rocznej.

parkerpl, Twoja propozycja zapisu podoba mi się.


Jacek21-11-2010 14:50:47   [#27]

a właśnie miałem to na mysli i dokładnie tak mam zapisane w statucie, że ocena śródroczna zachowania jest przewidywaną oceną roczną zachowania i jest ustalony tryb uzyskania wyższej niż ta przewidywana ustalona w wyniku klasyfikacji śródrocznej po to by był czas na to żeby uczeń miał szansę na poprawę.

Nie wiem co miał na myśli dawca rozporządzenia w kwestii oceny zachowania i ewentualnie jeśli się mylę w zapisach swojego statutu to niech mi to w trybie nadzoru udowodni i nakaże zmianę bo sam zmieniać tego nie zamierzam.

:-)

parkerpl21-11-2010 15:26:54   [#28]
To jak w takim razie masz rozpisany tryb uzyskiwania oceny wyższej z zajęć edukacyjnych?
Jacek21-11-2010 15:59:14   [#29]

a tak:

§ 50.

1.   O przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) są informowani na zebraniu rodziców w maju danego roku.

2.   Wyższą od przewidywanej oceny z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych uczeń może uzyskać po uzupełnieniu wiadomości i umiejętności określonych na daną ocenę przez nauczyciela w przedmiotowych zasadach oceniania lub po przeprowadzeniu egzaminu sprawdzającego, który przeprowadza komisja w składzie:

1)      nauczyciel przedmiotu – jako egzaminujący,

2)      wychowawca klasy – jako członek komisji,

3)      nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne – jako członek komisji.

3.   Warunkiem przystąpienia do egzaminu sprawdzającego, o którym mowa w ust. 2 jest złożenie pisemnego wniosku, w którym należy umotywować, że uzyskanie wyższej oceny przez ucznia było niemożliwe lub w znacznym stopniu utrudnione ze względu na długotrwałe nieobecności w szkole potwierdzone zwolnieniami lekarskimi lub inne przyczyny, które nauczyciel danych zajęć uzna za zasadne.

4.   Egzamin sprawdzający, z którego sporządzany jest protokół jak w przypadku egzaminu poprawkowego, jest przeprowadzany najpóźniej w dniu klasyfikacyjnego posiedzenia Rady Pedagogicznej.


post został zmieniony: 21-11-2010 16:01:54
Ewka21-11-2010 16:42:18   [#30]

A my wstawilismy jeszcze warunki kiedy uczeń może ubiegać się o podwyższenie oceny i zapisaliśmy to tak:

1.    Uczeń może ubiegać się o podwyższenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych tylko o jeden stopień i tylko w przypadku gdy co najmniej połowa uzyskanych przez niego ocen cząstkowych jest równa ocenie, o którą się ubiega, lub od niej wyższa.

2. Warunkiem ubiegania się o wyższą niż przewidywana roczną ocenę klasyfikacyjną z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych jest: 

1)  frekwencja na zajęciach z danego przedmiotu nie niższa niż 80% (z wyjątkiem długotrwałej choroby);

2) usprawiedliwienie wszystkich nieobecności na zajęciach;

3) przystąpienie do wszystkich przewidzianych przez nauczyciela form sprawdzianów i prac pisemnych;

4) uzyskanie ze wszystkich sprawdzianów i prac pisemnych ocen pozytywnych (wyższych niż ocena niedostateczna), również w trybie poprawy ocen niedostatecznych;

5) skorzystanie ze wszystkich oferowanych przez nauczyciela form poprawy, w tym – konsultacji indywidualnych.

a potem mamy już zapisy dotyczące tego w jaki sposób ocena jest podwyższana oraz zapisy dot. terminów

 


post został zmieniony: 21-11-2010 16:44:21
parkerpl21-11-2010 18:07:58   [#31]
Jacek, wytłumacz mi proszę na jakiej podstawie przeprowadzacie egzamin sprawdzający skoro coś takiego nie funkcjonuje w przepisach: znam egzamin poprawkowy, egzamin klasyfikacyjny albo sprawdzian ale o czymś takim jak egzamin sprawdzający nie słyszałem.
JarTul21-11-2010 19:37:46   [#32]

#31 Co prawda nie jestem Jacek, ale pozwolę sobie na zabranie głosu w/w kwestii.

Bo tak w danej szkole w statucie uregulowano kwestie "ustalania warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych".

W przepisach "ogólnooświatowych" zapisane jest to co jest prawem w każdej szkole, a czasem wskazuje, tak jak w tym przypadku, że coś ma być uregulowane prawem wewnątrzszkolnym.
I czy dana sposób regulujący "warunki i tryb uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych" nazwie:
- egzaminem sprawdzającym,
- testem sprawdzającym,
- sprawdzająca pracą klasową,
- semestralną pracą umożliwiającą
uzyskanie wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej,
-
egzaminem umożliwiającym uzyskanie wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej...
to sprawa tej szkoły.

Zresztą u nas też jest egzamin sprawdzający i nasi wizytatorzy w swoim czasie uznali to za bardzo dobre rozwiązanie w/w problemu.


post został zmieniony: 21-11-2010 19:40:28
Jacek21-11-2010 21:06:02   [#33]

do [#31] nie wiem czy to dobre rozwiązanie (nie miałem do tej pory ani jednego egzaminu sprawdzającego) ale wedle mojej znajomości prawa jest to dopuszczalne i jako szkoła mam automomię z której korzystam nie na zasadzie, że tak mi sie podoba ale, że tak wpisaliśmy to w obowiązujące przepisy uznając, że nie są sprzeczne z obowiązującym prawem.

Jeśli się mylimy to od tego jest nadzór pedagogiczny by nam to wytknąć.


post został zmieniony: 21-11-2010 21:07:28
poek22-11-2010 03:37:08   [#34]
[#33] U nas swego czasu Pani Wizytator wytknęła brak trybu odwoławczego od przewidywanej oceny jak również brak sposobu uzyskania wyższej niż przewidywana ocen, więc w statucie ten zapis mamy.
Magosia03-05-2013 20:05:08   [#35]

Proszę o rozjaśnienie, bo chyba pomoroczność mnie ogarnęła. 

Czy obowiązek(??) informowania ucznia o przewidywanej ocenie niedostatecznej  MIESIĄC PRZED ZAKOŃCZENIEM ROKU wynika z aktualnie obowiązujących przepisów?

Czy jest tylko wynikiem obowiązujących wcześniej?

 

Wiem,że tak było(?), nie mogę znaleźć pp. 

Pomożecie rozjaśnić?

Jacek03-05-2013 20:13:45   [#36]

Obowiązek wynika z rozporządzenia ale jak on zostanie zapisany w statucie to sprawa szkoły czy miesiąc, dwa, czy jeszcze inaczej

§ 12. 9. Przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych (semestralnych) ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły.

Magosia03-05-2013 20:23:28   [#37]

Jacku, dzięki, ten miesiąc mnie męczył, to jakiś stary zapis był chyba.
Pozdrawiam :-) 

rzewa03-05-2013 21:42:51   [#38]

tak, kiedyś był ten miesiąc w rozporządzeniu

Magosia04-05-2013 16:40:46   [#39]

 

 Dzięki , Ewa:-)

Czasem lepiej nie mieć za dobrej pamięci (do starych rzeczy/przepisów) albo trzeba się szybko/często resetować;-)

Miłego wieczoru:-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]