Forum OSKKO - wątek

TEMAT: koncepcja pracy szkoły wg nowego nadzoru ???
strony: [ 1 ][ 2 ]
Aka14-10-2010 23:25:48   [#51]

Mój komentarz do nadzoru proponowanego przy pomocy takich pytan jest jeden -głopota! - takie zdanie jest również udziałem moich nauczycieli, którym przekazałam wydrukowane ankiety (celem analizy - dla chętnych zespołów)-patrzyli na mnie jak na ufo - nadmieniam, że robią w mojej ocenie kawał dobrej roboty w zakresie ewaluacji wewnerznej - a przynajmniej tak myśleliśmy do tej pory! - No trudno, chyba się starzeję!!!!!!!!!!!!!!

AnJa15-10-2010 06:52:09   [#52]

na podstawie tych pytań, które widzialem - pojedyńczo, a nawet w wiązce wyglądają czasami dziwnie

chyba jednak jest w nich jakaś idea, bo przekładaja sie na wcale klarowny opis szkoły w raporcie

 


post został zmieniony: 15-10-2010 06:52:50
retiro08-09-2011 08:42:14   [#53]

no dobra, ale czy jest jakaś podstawa prawna, która mówi o potrzebie stworzenia owej koncepcji pracy szkoły? ja takowej nie widzę....

Bas08-09-2011 22:09:21   [#54]
A w wymaganiach (ewaluacja - nadzór - rozporządzenie) występuje pojęcie "koncepcja. Czyli musi ona gdzieś być.
ewa08-09-2011 22:14:41   [#55]

tak sobie myślę,że warto sięgać do źródeł, po co wyważać otwarte drzwi :-)

Co to jest koncepcja pracy?

Wymagania są opisane na takim stopniu ogólności, który pozwala podejmować szkole autonomiczne decyzje dotyczące sposobu ich wypełniania. Na przykład w obszarze „Procesy zachodzące w szkole lub placówce służące jej rozwojowi" pojawia się wymaganie „Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy":

Wymaganie Charakterystyka
wymagania na poziomie D
Charakterystyka
wymagania na poziomie B
2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy. Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb.
Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest znana i akceptowana przez uczniów i rodziców.


Wymaganie 2.1 nakazuje szkole mieć przyjętą koncepcję swojej pracy, jednocześnie nie narzuca się szkole, jaką formę ma przyjąć koncepcja - czy ma to być pięcioletni program rozwoju, trzyletni program rozwoju, roczny plan pracy czy zapisy zawarte w dokumentach szkoły takich jak statut, program wychowawczy, czy inne obecne od dawna w szkole - pozostawia się tu nauczycielom i dyrektorowi prawo do decydowania. Należy także zwrócić uwagę, że dyrektor szkoły przystępując do konkursu na
stanowisko przedstawia koncepcję pracy. Jeśli został wybrany drodze konkursu, oznacza to, ze zaproponowana przez niego koncepcja zyskała uznanie w oczach organów - prowadzącego i nadzorującego, nauczycieli i rodziców. Koncepcja przedstawiona przez dyrektora podczas konkursu, uspołeczniona i przedyskutowana w szerokim gronie, także może się stać tą, o której mowa w wymaganiu 2.1.

http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2086&Itemid=294



Adaa08-09-2011 22:23:41   [#56]
ba! ... ja bym nawet stwierdziła, że nawet Uoso moze taką koncepcją być:-)
Power408-09-2011 23:20:47   [#57]


Nie da się pracować, prowadzić szkoły nie posiadając jakiegoś zamysłu organizacyjnego,

Planując trzeba określić kierunku rozwoju tej konkretnej placówki.

Ponadto potrzebne jest osadzenie  koncepcji w konkretnych uwarunkowaniach, pp, w tym uoso, polityce gminnej, priorytetach...

I nie wiem co było pierwsze:

"słuchanie" potrzeb i tworzenie na ich bazie koncepcji

czy

własna koncepcja, do której zostały kolejno wplecione w różny sposób pomysły, potrzeby konkretnych pracowników i klientów szkoły, wnioski z nadzoru i innych źródeł?


Nie wiem ile w tej koncepcji jest mojego a ile innych

czy to co moje to tylko połączenie tych trybików w całość i swoiste spojrzenie z lotu ptaka ?

Ale jedno wiem, że ją mam!

I chyba najważniejsze jest to, co wcale nie jest opisane w postaci dokumentów.

Żeby ją wdrożyć trzeba mieć ludzi: sojuszników i pomocników, trzeba do niej stale przekonywać opornych i tych, którzy wolą stać w miejscu,

żeby ją stworzyć trzeba znać ludzi i ich możliwości, uwzględnić ich pomysły i urealnić w różny sposób,

żeby była dobra i realna trzeba mieć pomysł jak to osiągnąć, stale poszukiwać, stawiać sobie konkretne cele,

żeby żyła i przynosiła efekty trzeba ją stale modyfikować do zmian prawa, nowych szans...,

trzeba skupiać wokół siebie pasjonatów, którzy udowodnią, że wiele się da jeśli się chce,

a zmiana jest często koniecznością.


Nie da się opisać koncepcji w całości, można przedstawić jedynie jej niewielkie fragmenty w dowolnej postaci.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]